plasti värvimine
Moderaator: Moded
plasti värvimine
millega ja kuidas värvida plastikut?
Asi nimelt selles, et mu tsikli paak on plastist (täpset plasti nimetust ei tea, mingi polümiid, nailon vms), paagi värvile on suured täksed-kriimud peale tekkinud ja tahaks kerget värviparandust teha. Mis värvi selleks kasutada ja mis eel- ja järeltöid tuleks sooritada?
Tsiklonaut saatis enda tsikli plastpaagi ülevärvimise juhendi in ingliš, selle järgi tundus küll tegemist olema kohutava ettevõtmisega: tuli leida umbes viis erinevat kemikaal-toodet (väljamaakeelsete nimedega, minu jaoks täielik hiina keel olid need nimetused), nendega tuli pinda puhastada, töödelda, siluda, karestada ja mis iganes.
On ehk kellelgi kogemust, kuidas plasti värvida nii, et värv külge kah jääks? (suurt markerit ja rasvakriite palun mitte soovitada)
Asi nimelt selles, et mu tsikli paak on plastist (täpset plasti nimetust ei tea, mingi polümiid, nailon vms), paagi värvile on suured täksed-kriimud peale tekkinud ja tahaks kerget värviparandust teha. Mis värvi selleks kasutada ja mis eel- ja järeltöid tuleks sooritada?
Tsiklonaut saatis enda tsikli plastpaagi ülevärvimise juhendi in ingliš, selle järgi tundus küll tegemist olema kohutava ettevõtmisega: tuli leida umbes viis erinevat kemikaal-toodet (väljamaakeelsete nimedega, minu jaoks täielik hiina keel olid need nimetused), nendega tuli pinda puhastada, töödelda, siluda, karestada ja mis iganes.
On ehk kellelgi kogemust, kuidas plasti värvida nii, et värv külge kah jääks? (suurt markerit ja rasvakriite palun mitte soovitada)
Kriimud tasandad pahtliga, seejärel krundid ja kõige lõpuks värv. Aukude kriimude suurusest tulenevalt kasutad vastavat liivapaberit (kuiva või märga) ja enne igat värvikihti viimistled vesiliivapaberiga(enne krunti 400 ja enne värvi 800) ja nendest kohtadest kust plastik on välja tulnud lased plastikukrunti peale enne tavalist kruntvärvi. Lühidalt kõik. Kui pole varem maalritöödega kokku puutunud siis on väga raske täpselt kirjeldada töö käiku. Palju oleneb materjalidest mida kasutad. Spray tüüpi värvidega ei ole mõtet jännata. Krunt ja värv peaksid olema kahekomponendilised (st eraldi kõvendiga)
Re: plasti värvimine
Värvid nagu metalli mingit vahet pole ega värv kangem pole kui bensiin ja sul on vana värk all seega pole seal vaja mingeid spets fillereid ka alla lasta. Tuld ainult pea asi, et põhjad korralikult tehtud on nagu alati.sang kirjutas:millega ja kuidas värvida plastikut?
Asi nimelt selles, et mu tsikli paak on plastist (täpset plasti nimetust ei tea, mingi polümiid, nailon vms), paagi värvile on suured täksed-kriimud peale tekkinud ja tahaks kerget värviparandust teha. Mis värvi selleks kasutada ja mis eel- ja järeltöid tuleks sooritada?
Tsiklonaut saatis enda tsikli plastpaagi ülevärvimise juhendi in ingliš, selle järgi tundus küll tegemist olema kohutava ettevõtmisega: tuli leida umbes viis erinevat kemikaal-toodet (väljamaakeelsete nimedega, minu jaoks täielik hiina keel olid need nimetused), nendega tuli pinda puhastada, töödelda, siluda, karestada ja mis iganes.
On ehk kellelgi kogemust, kuidas plasti värvida nii, et värv külge kah jääks? (suurt markerit ja rasvakriite palun mitte soovitada)
Värv ja krunt peaks olema värvipüstoliga suruõhu abil pealekantavad, otse pahtli peale värvides jääb detail laiguline, sest pahtel on poorne ja imeb värvi endasse selleks ongi krunt millega katta esmalt pahtel. Värve, krunte ja pahtleid pakuvad mitmesugused autopoed ja autoremondiga tegelevad firmad. Aga kui kvaliteet ei paku huvi võib kasutada ka aerosoole või riiderulli.
-
- Postitusi: 251
- Liitunud: 19 Juul 2005, 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 16 korda
tegelt on plastiga see jama, et plastist detaili saamiseks sulatatakse hulk
igasugu erinevaid graanuleid, nii et samal detailil ühe koha peal nakkub
värv OK ja samas kõrval keedab kõik üles. niiet katsetamise teema, aga
soovitav kasutada plastile mõeldud krunti ja värvi. ja kui p....e läheb,
siis lihvid maha ja uuesti tuld(aga kevadeni ju aega sitaks)
igasugu erinevaid graanuleid, nii et samal detailil ühe koha peal nakkub
värv OK ja samas kõrval keedab kõik üles. niiet katsetamise teema, aga
soovitav kasutada plastile mõeldud krunti ja värvi. ja kui p....e läheb,
siis lihvid maha ja uuesti tuld(aga kevadeni ju aega sitaks)
allways mad!
Pikem jutt siin: http://www.4strokes.com/tech/plastic_restore/
Veel parem- mine uuri plastikstangesi parandavatelt firmadelt kuidas asi käib. Võibolla saad hoopis kaubale ja profid teevad ära.
Veel parem- mine uuri plastikstangesi parandavatelt firmadelt kuidas asi käib. Võibolla saad hoopis kaubale ja profid teevad ära.
SAQU
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
WR400F
Opinions are like assholes – everybody has one.
Ei oska nende tavapärasemate rotstasioonvalu jms plastmasside kohta midagi arvata, aga klaaskiudplastiku ( no see millest paate näiteks tehakse ) puhul olen kasutanud kahte kombinatsiooni -> odavam variant : OTEX kruntvärv + suvaline Sadolini odav külm "autovärv" , või kallim variant : epoksiidkrunt + uretaanvärv. Mõlemad variandid on mootorpaatide peal katsetatud ja ka kasutuses hiljem hästi vastu pidanud. Epoksiid + uretaan kannatab isegi kai ääres vendrite nühkimise välja...
Parimat nõuannet olen alati saanud kohaliku Tikkurila värvipoe müüjatelt ( saaremal siis Easti värvipood), kes vajadusel on edasi helistanud kesklattu, kust ükskord on isegiveel kuhugi edasi helistatud ja mulle vastus hangitud. Alt pole siiani veel läinud...
Tõenäoliselt on valmis lahendus olemas ka autovärvijatel, poest või viimaste käest niikuinii pead oma värvi ostma.
Parimat nõuannet olen alati saanud kohaliku Tikkurila värvipoe müüjatelt ( saaremal siis Easti värvipood), kes vajadusel on edasi helistanud kesklattu, kust ükskord on isegiveel kuhugi edasi helistatud ja mulle vastus hangitud. Alt pole siiani veel läinud...
Tõenäoliselt on valmis lahendus olemas ka autovärvijatel, poest või viimaste käest niikuinii pead oma värvi ostma.
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
- Postitusi: 216
- Liitunud: 28 Juun 2005, 22:52
- Tsikkel: Super Tenere, WR250, cr450f
- Asukoht: Tuusula, Viljandi
- Tänanud: 1 kord
- Kontakt:
No kas värvitööd tehtud?? Ja kas värv veel paagi küljes kinni?
Oleks huvitav teada, sest lugu selline, et olen neid krossitsiklite plastpaake päris korduvalt lausa autovärvidega taastada püüdnud ja nimelt ega pikalt ei pea.
Ma ei saa väita, et uuemate plastisegudega on teistmoodi aga ratastel aastatest 88 kuni 96 oli paari nädala pärast paakidel väiksed vedelad mullid värvi all ja lõppkokkuvõttes hõõrusid sõitjad nad põlvedega jälle vigaseks.
Need krdi paagid nimelt siiski hingavad mingil määral ja leida tuleks tõesti mingi suht eriline värviliik või siis värvi alla krunt, mis nakkub absoluutselt ja pidurdab igasuguse gaasiliikumise.
Oleks huvitav teada, sest lugu selline, et olen neid krossitsiklite plastpaake päris korduvalt lausa autovärvidega taastada püüdnud ja nimelt ega pikalt ei pea.

Ma ei saa väita, et uuemate plastisegudega on teistmoodi aga ratastel aastatest 88 kuni 96 oli paari nädala pärast paakidel väiksed vedelad mullid värvi all ja lõppkokkuvõttes hõõrusid sõitjad nad põlvedega jälle vigaseks.
Need krdi paagid nimelt siiski hingavad mingil määral ja leida tuleks tõesti mingi suht eriline värviliik või siis värvi alla krunt, mis nakkub absoluutselt ja pidurdab igasuguse gaasiliikumise.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: 07 Nov 2004, 19:36
- Asukoht: Saaremaa
nimelt vedeleb minul terve ring krossika vanu plaste. Mõtlesin neile ajaviiteks uue värvi selga anda. Küsimus siis selles, kas on mõtet ning kas värv jääb korralikult peale püsima? Ehk keegi on poovinud.
Yamaha XT 600
Autoga on lahe kulgeda,nokid nina,keerad rooli ja raadiot ning haigutad. Tsikliga keerad gaasi ja tunned, kuidas hing kinni jääb...
Autoga on lahe kulgeda,nokid nina,keerad rooli ja raadiot ning haigutad. Tsikliga keerad gaasi ja tunned, kuidas hing kinni jääb...
Ma kunagi värvisin oma krossikal plastid üle, aga see on suht mõttetu tegevus. Krossika plastid on painduvad ning kui sa peaksid kukkuma siis värv muutub mõraliseks. Lihtsam ja ilusma on osta oam krossikale uus plastiring.
“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab
Uudishimu tapab
Võibolla ongi, kuid siiski on krossika plastide värvimine minu arvates suhteliselt mõttetu. Peale kukkumisi on tulemus tunduvalt häirivam, kui ta oleks olnud puhta plastiku korral. Seda väidan ma oma kogemuste põhjal, aga kui on oelmas mingi super elastne värv, siis miks mitte proovida. Kuid proovimise jätan ma teiste hooleks 

“The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten” - Benjamin Franklin
Uudishimu tapab
Uudishimu tapab
Aga kui ju tavalise värviga krossika plastikut värvida ja kui käid pikali maha või lihtsalt sõidad kuhugi vastu vms kui ära painutab plastiku oma esialgsest kujust siis ju tavaline värv murdub või noh mõraneb. Sellepärast tõingi selle elastse värvi näiteks.
D6-> minsk125-> vashood3m-> cz250-> gsx600f
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: 07 Nov 2004, 19:36
- Asukoht: Saaremaa
Krossika plsti värvimine ongi mõttetu. Mu meelest ei peaks
krossikal plasti kriipe küll siluma hakkama, need tekivad niikui nii
suht kähku uuesti - kui oled aktiivne sõitja.Kes meist ei kukuks
vaat et igal treeningul.
Kui sul plaanis tsiklit müüma hakata ja tahad sellele väikest iluravi teha
siis lase parem hinnast umb. tonn alla ja tee ausat kaupa. Las uus omanik
korrastab tsiklit oma äranägemise järgi - jääb ise rahule ja sul ka muret
vähem.
krossikal plasti kriipe küll siluma hakkama, need tekivad niikui nii
suht kähku uuesti - kui oled aktiivne sõitja.Kes meist ei kukuks
vaat et igal treeningul.
Kui sul plaanis tsiklit müüma hakata ja tahad sellele väikest iluravi teha
siis lase parem hinnast umb. tonn alla ja tee ausat kaupa. Las uus omanik
korrastab tsiklit oma äranägemise järgi - jääb ise rahule ja sul ka muret
vähem.
Krossika plsti värvimine ongi mõttetu. Mu meelest ei peaks
krossikal plasti kriipe küll siluma hakkama, need tekivad niikui nii
suht kähku uuesti - kui oled aktiivne sõitja.Kes meist ei kukuks
vaat et igal treeningul.
Kui sul plaanis tsiklit müüma hakata ja tahad sellele väikest iluravi teha
siis lase parem hinnast umb. tonn alla ja tee ausat kaupa. Las uus omanik
korrastab tsiklit oma äranägemise järgi - jääb ise rahule ja sul ka muret
vähem.
krossikal plasti kriipe küll siluma hakkama, need tekivad niikui nii
suht kähku uuesti - kui oled aktiivne sõitja.Kes meist ei kukuks
vaat et igal treeningul.
Kui sul plaanis tsiklit müüma hakata ja tahad sellele väikest iluravi teha
siis lase parem hinnast umb. tonn alla ja tee ausat kaupa. Las uus omanik
korrastab tsiklit oma äranägemise järgi - jääb ise rahule ja sul ka muret
vähem.
-
- Postitusi: 103
- Liitunud: 07 Nov 2004, 19:36
- Asukoht: Saaremaa
Müügimõtet pole aga oleks tahtnud teisi plaste lihtsalt ilusaks teha.
Nüüd on siis asi selge ja teema minu jaoks ammendunud!
Tänud kõigile, kes viitsisid vastata.
Nüüd on siis asi selge ja teema minu jaoks ammendunud!
Tänud kõigile, kes viitsisid vastata.
Yamaha XT 600
Autoga on lahe kulgeda,nokid nina,keerad rooli ja raadiot ning haigutad. Tsikliga keerad gaasi ja tunned, kuidas hing kinni jääb...
Autoga on lahe kulgeda,nokid nina,keerad rooli ja raadiot ning haigutad. Tsikliga keerad gaasi ja tunned, kuidas hing kinni jääb...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.