Mis bike sobiks naisele?

Kasutaja avatar

HeitiKender
Postitusi: 450
Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32

Lugemata postitus Postitas HeitiKender »

Oeh. Ma nüüd küll ei tea kuidas jutt raha peale läks aga las siis olgu.

Esiteks, see pole minu õpetus. See on õpetus mida Keith Code on üle 25 aasta jaganud üle 100,000-le õpilasele. Kes on 99% õpituga rahul olnud ning andnud positiivset tagasisidet nii otse kui väheneneud õnnetuste näol. Ja siis muidugi nimed kes on avalikult krediteerinud teda: Wayne Rainey, Eddie Lawson, Doug Chandler, Nicky Hayden - kokku üle 10ne USA ja MM meistri. Kõik väga rikkad inimesed.

Teiseks: viimane kord kui ma vaatasin, mõjusid füüsikaseadused täpselt sama moodi vaesele ja rikkale. Tõsi, väga rikkad suutsid gravitatsiooni mõjutada ning ülirikkad suutsid valgust painutada. Aga neid on nii vähe, jätame nad vaatluse alt välja.

Kolmandaks: ringrada on minu teada ainus koht kus saab võtta riske, panemata oma elu ohtu. Nii väikestel kui suurtel kiirustel. Ringrajad (ma räägin ringradadest kus rikkad sõidavad, eks ;) ) on ehitatud turvalisust silmas pidades. Ääremärkus: Pirita ring ei ole ringrada ning ringrada on kõike muud kui steriilne. Lihtsalt sealt on eemaldatud autod. Pikivaale, seisvat vett, erinevaid teeolusid, kaldeid jne on seal küll ja küll. Ka püstirikastele mõeldud radadel, näiteks Lausitzi Eurospeedway-l. Algul ei tahetud meid sinna üldse lasta, et te tulete ju vaesest eestist ja meid peeti neegriteks (andke iroonia andeks, aga raha teema on naljakas :) )

Neljandaks: kogenematu rattur õpib pidurdamist järk-järgult pidurdusjõudu suurendades. Kogenematut ratturit instrueeritakse erinevatest teeoludest. Ikka kontrollitud kohas. Kas 2006 R1 SP või iz-350ga, vahet ei ole. Muide, kui kaasaegsel pillil tõmmata esipidurit sama tugevalt kui iz-il siis kas mitte üle lenksu ei käi? Kas siis sel puhul on kaasaegne pill erijuht ning IZ üldine tehnoloogia?
Räägitakse sõidetehnikast ja tehnoloogiast. Mitte "iziga läheb ebatasases kurvis alt ära" vaid "tundmatutes teeoludes valitakse oludele sobiv kiirus mitte ei mängita rootsi kunni". Ei ole olemas juhitamatuid pille ja liiga halbasid teeolusid ega "kaotas juhitavuse" - on olemas ebaõigelt valitud sõidukiirus (ka ebapiisav sõiduoskus taandub sellele - liiga suur kiirus oskuste suhtes).
Kõigepealt tehnoloogia - kuidas toimub juhtimine üldjuhul. Ning siis alles erijuhud - sõitmine selle ja teise pilliga, sõitmine ilma ja koos tagaamordiga. Tehnoloogia toimib samuti nagu füüsika - vaatasin veel korra üle "Mootorratta dünaamika" ning ka seal ei ole intergraalvõrrandites kuskil sees pangakonto suurust.

Väga inetu sinust, et sa tõid raha mingiks argumendiks. Raha ei õpeta ega peata kellegi õpetamist:

Mat Mladin - kuuekordne USA AMA Superbike meister, ehitas endale tsikli osadest mis teised ära viskasid. Iga sõit sõitis ta nii, et ta ei peaks kunagi minema tagasi sinna elukohta kus ta kunagi elas. Ta pidas seda loomulikuks, et tsikkel suurtel kiirustel kurvis väriseb ja rappub. Kuni keegi õpetas talle amortide seadistamist. Ehk siis tehnoloogiat.
Nicky Hayden - 2001 USA AMA Superbike meister ja hetkel MotoGP liider punktidega. Kukkus nagu hull võistlustel. Kas top 10 või pikali. Kuni veetis ühe nädalavahetuse Keith Codega ning sai 3 päeva intensiivõpet ning lihtsalt arutelu sõidutehnikate ja -tehnoloogiate üle. Praktiliselt sellest peale lõpetas ta kukkumise ning võttis 2001 tiitli.

Näiteid on ilmselt teisigi. Nagu ka näiteid kus kogu maailma raha pole inimest sõitma pannud kui puuduvad üldised sõiduoskused ja teadmised. Vaata neid kõiki kes timmivad oma pilli viimase piirini ja siis on ikka mõni käli kes poest toodud pilliga neist kiirem on.
Muide, tõestamaks just seda urali ja izi juttu, California Superbike School tegi kursused Harley Davidson eksklusiiv. Kõik toimis täpselt sama moodi ning kõik õppisid juurde. Kuni pillil on kaks ratast, tagumine vedav, esimene keeratav, niikaua on kõik üks ja sama füüsika. Tähtsad on üldteadmised, keda huvitavad erijuhud, uurib täpsemalt.

Kõige lähim näide on võtta üldhariduslikust koolist: kõigepealt tutvustatakse üldteooriat ning alles siis erijuhte. Miks peaks see mootorrattasõidus teistmoodi olema?

Kui sa tahad vaene-rikas teemal arutada siis lähme LHV foorumitesse. Kui tsiklite teemal, siis jääme siia aga sõna "raha" ei maini. Ning lõpuks, mida pidada silmas "lõpptulemuse" all?

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Ainult naistele (mootorratturitele või lihtsalt huvilistele)”