Suur enduuro!!!

Kasutaja avatar

Tarmo
Postitusi: 148
Liitunud: 17 Veebr 2004, 21:37
Tsikkel: BMW R1100GS 2000
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Tarmo »

Ma nüüd ennast just targemaks ei pea aga midagi lisaks ikka. :oops:

Oluline roll ratta juhitavuse ja stabiilsuse juures on güroskoopilisel efektil, mis tekib esiratta pöörlemisest. v.t. http://en.wikipedia.org/wiki/Gyroscope. Mida suurem pöörlev esiratas, seda stabiilsem ta on kõrvalt tekkivate häirituste suhtes, sest pöörlemise tulemusena tekkiv güroskoopiline efekt sunnib ratast hoidma esialgset suunda.

Enduro sõidul on see efekt soovitav, kuna teekattest tekkivad väikesed tõuked on kasulik kuidagi ära nullida. Samas aga ei taheta rooliamordiga takistada leistangi vaba pööramist, mis avaldaks oma mõju ju ka aeglasel kiirusel ja oleks seega ebasoovitav.

Ringrajal on sobivam lahendus vähendada esiratta läbimõõtu, mis võimaldab rattal pöörata pigem kasutades ratta kaldenurka tee suhtes. Stabiilsust püütakse tagada leistangi amordiga.

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”