selle talve projektid
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
Väntvõlli vahetus ei ole kohe mitte "ühe kruvi keeramine" vaid oskusi nõudev töö.
Püüan veelkord oma kogu irisemise mõtet lahti seletada:
Selleasemel, et lugeda foorumist läbi peotäis poste ja siis nende järgi kokkuvõtteid tehes ostes omale kogu saadaolevate juppide rodu "multivar, yazuni, mingit x värvi vedrud, koonusfilter jne jne" kruvida need oma rollerile kohe hooga külge ja siis tulla halama, et miks ei tööta korralikult jne... proovige läheneda oma masinale mõistusega, et mis ja milleks. Kas on tahtmine teha hästi liikuvat igapäevasõidukit või eesmärk on võistelda ringrajal või vaid kiirendusvõistlustel. Sealt siis edasi järeldusena, kas suurendada kubatuuri ja sellega ka jõumomenti ja kasutada ära sellega tekkiv resurrs või rõhuda kogu masina liikumine vaid pöörete ülemisele otsale. Selle järgi siis valida väntvõll ja silindrikit. Samamoodi siis sõltuvalt mis pööreteosas oma masinat kasutama hakkate, sõltub mis karburaatori lõõrimõõtu kasutada ning mis klappe, düüse ja õhufiltreid omavahelises koostöös (suurema lõõriga karburaator annab eelise ülemises otsas... aga altpoolt on parem ja ühtlasem käitumine veidikene väiksemal; jäigemad klapid suudavad hakkama saada ka kiirema vibraga kõrgetel pööretel... aga samas takistavad rohkem gaaside liikumist ja selletõttu on madal ots pehmemate klappidega parem jne jne). Kõik sama kehtib ka sumpa kohta - resonaatorväljalase töötab idealselt vaid ühes väikeses pööretevahemikus - kas teie rollerile on see ala sobiv? Suurem vastusurve annab jõulisema altotsa aga samas piirab äre higendi jne jne. Kas mootori järgiaitamisega saavutatud tulemus on niipalju võimsam ja vajab ikka uut sidurit või on see puhtalt selleks, et saaks sõpradele rääkida? Kuidas julgetakse kohe projekti alguses väita, mis tugevusega sidurivedrud ja variokaalud antud silinder/klapid/karpa/sumpa komplekti koostöös tekkiva mootorikarakterisitikaga parimad on ette lambist väita, et sobivad? Kas alati on ikka tark minna imekergete variokaalude ja jäikade sidurivedrude peale - võibolla tuleks muuta lihtsalt tagareduktori ülekandesuhet ja vario ikkagi normaalselt kogu pöörete vahemikus tööle jätta. Kas ülitugeva survevedru kasutamine on põhjendatud ja tema tekitatav külgsurve rihmale ei tekita liigset jõukadu... kui ka pehmema vedruga veel rihm ei libise ja vario normaalselt töötab?
jne jne jne
Tore on, kui tehakse. Eks kogemused ja oskused tekivad kah ... aga asjast oleks lihtsalt tunduvalt rohkem kasu, kui tehakse endale selgeks mis asi kuidas käitub ja milleks kasulik on.
Lisaks veel selline pisiasi (vabandan kohe ette, kui pole mõnda tähele pannud), et millegipärast ei ole ühestki postitusest ega märgade unenägude nimekirjast kunagi lugeda, et tahaks omale brembo mitme kolviga pidurisadulaid, öhlins reguleeritavid amorte ja parema pidamisega seguga rehve... ikka rohkem see, et vaja olemasolevale vedrupulgale kõrgendusjunn otsa kruvida ja rehvil oluline, et lihtsam oleks suitsema saada.
Pugeda mulle ei ole kah mõtet, ma olen selline väike õel vanainimene nagu ma olen, mul on lihtsalt asjadest oma arvamus (mis ei tähenda, et see alati õige ja ainuvõimalik oleks) ja ma julgen oma arvamust ka välja öelda.
Püüan veelkord oma kogu irisemise mõtet lahti seletada:
Selleasemel, et lugeda foorumist läbi peotäis poste ja siis nende järgi kokkuvõtteid tehes ostes omale kogu saadaolevate juppide rodu "multivar, yazuni, mingit x värvi vedrud, koonusfilter jne jne" kruvida need oma rollerile kohe hooga külge ja siis tulla halama, et miks ei tööta korralikult jne... proovige läheneda oma masinale mõistusega, et mis ja milleks. Kas on tahtmine teha hästi liikuvat igapäevasõidukit või eesmärk on võistelda ringrajal või vaid kiirendusvõistlustel. Sealt siis edasi järeldusena, kas suurendada kubatuuri ja sellega ka jõumomenti ja kasutada ära sellega tekkiv resurrs või rõhuda kogu masina liikumine vaid pöörete ülemisele otsale. Selle järgi siis valida väntvõll ja silindrikit. Samamoodi siis sõltuvalt mis pööreteosas oma masinat kasutama hakkate, sõltub mis karburaatori lõõrimõõtu kasutada ning mis klappe, düüse ja õhufiltreid omavahelises koostöös (suurema lõõriga karburaator annab eelise ülemises otsas... aga altpoolt on parem ja ühtlasem käitumine veidikene väiksemal; jäigemad klapid suudavad hakkama saada ka kiirema vibraga kõrgetel pööretel... aga samas takistavad rohkem gaaside liikumist ja selletõttu on madal ots pehmemate klappidega parem jne jne). Kõik sama kehtib ka sumpa kohta - resonaatorväljalase töötab idealselt vaid ühes väikeses pööretevahemikus - kas teie rollerile on see ala sobiv? Suurem vastusurve annab jõulisema altotsa aga samas piirab äre higendi jne jne. Kas mootori järgiaitamisega saavutatud tulemus on niipalju võimsam ja vajab ikka uut sidurit või on see puhtalt selleks, et saaks sõpradele rääkida? Kuidas julgetakse kohe projekti alguses väita, mis tugevusega sidurivedrud ja variokaalud antud silinder/klapid/karpa/sumpa komplekti koostöös tekkiva mootorikarakterisitikaga parimad on ette lambist väita, et sobivad? Kas alati on ikka tark minna imekergete variokaalude ja jäikade sidurivedrude peale - võibolla tuleks muuta lihtsalt tagareduktori ülekandesuhet ja vario ikkagi normaalselt kogu pöörete vahemikus tööle jätta. Kas ülitugeva survevedru kasutamine on põhjendatud ja tema tekitatav külgsurve rihmale ei tekita liigset jõukadu... kui ka pehmema vedruga veel rihm ei libise ja vario normaalselt töötab?
jne jne jne
Tore on, kui tehakse. Eks kogemused ja oskused tekivad kah ... aga asjast oleks lihtsalt tunduvalt rohkem kasu, kui tehakse endale selgeks mis asi kuidas käitub ja milleks kasulik on.
Lisaks veel selline pisiasi (vabandan kohe ette, kui pole mõnda tähele pannud), et millegipärast ei ole ühestki postitusest ega märgade unenägude nimekirjast kunagi lugeda, et tahaks omale brembo mitme kolviga pidurisadulaid, öhlins reguleeritavid amorte ja parema pidamisega seguga rehve... ikka rohkem see, et vaja olemasolevale vedrupulgale kõrgendusjunn otsa kruvida ja rehvil oluline, et lihtsam oleks suitsema saada.
Pugeda mulle ei ole kah mõtet, ma olen selline väike õel vanainimene nagu ma olen, mul on lihtsalt asjadest oma arvamus (mis ei tähenda, et see alati õige ja ainuvõimalik oleks) ja ma julgen oma arvamust ka välja öelda.
hälvik
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.