Lubadeta vahelejäämine
Moderaator: Moded
Sama mis lubadeta sõit, aga ennast huvitaks ka, mis reaalselt sellistel puhkudel tehakse.scryth kirjutas:Aga teemasse... kui suureks rikkumiseks peetakse A4 piirangu korral lubatust suuremate kW-dega sõitmist? Kindlasti oleneb, kui palju sul üle on, aga on mingi kogemus kellelgi?
Just enjoy ... nothing less, nothing more
Vaat, seal on tegelikult üks konks. Nimelt ei eksisteeri kategooriat "A4". On olemas "A1" ja "A". See nn. "A4" on tegelikult üks piirangutest. Nagu ntx nõue kasutada kontaktläätsi, prille või kuuldeaparaati.Intruder kirjutas:Seadusejärgi sõites A4 lubadega üle 25KW rattaga - läheb se kirja kui vastava kategooriata sõit. Tegelikult ilmselt oleneb kas ja kui karmiks asi läheb konkreetse rikkuja ja politseiniku omavahelisest läbisaamisest.
Kategooria on sul ikkagi "A", lihtsalt kehtib kitsendav tingimus. Küsimus tuligi sellest, et ühel tuttaval on see prillide nõue. Sõidab hämaras ilma, kuna tekivad mingid peegeldused. Läätsi kanda ei saa. On ka kinni peetud, aga probleemi pole tekkinud. Siis ta uuriski selle 4. piirangu kohta. Ma ka ei osanud täpselt selgitada, kuidas sellega on.
Teine küsimus tekkis kah tegelikult eelmise jätkuks. Kui sul on passis 25 kW, kas siis võidakse sind iga kell dünosse saata?
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
-
- Kaupmees
- Postitusi: 655
- Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
- Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Minuga juhtus mõned aastad tagasi nii, et sõitsin oma rattaga (105 kw) A4 lubadega. Peatas kinni bmw-ga sõitev politsei. Tegi lihtsalt suulise hoiatuse. Samas oleks mul juba võinud olla ka õiged load aga unustasin eksamile minna ja ootasin uut eksamit. Teist korda peatas sama politsei mind Saaremaale minnes selle jaanipäeva paiku. Juhtis tähelepanu numbrile, mida ei olnud hästi näha, kuna see ei asunud omal kohal ning sõitsin kaasreisijaga. Tegi jälle suulise hoiatuse. Väga normaalne mees oli, rääkisime niisama ratastest ja lahkusime sõbralikult. Hiljem tõstsin numbri nähtavamale.
Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kirja läheb ta siiski vastava kategooria juhilubadeta sõitmisena. Sain ka ise selle sama laksu eelmine aasta... A4 lubadega 74 kw.
Onudega hea läbisaamise peale ei soovita mängida. Vestlus sini-valgekirjus autos algas sõbralikult ning lõppes sellega, et trahvitegija keeras end mõnusalt ülesse ning minu kaela määriti lõppkokkuvõtteks kõigi mootorratturite koledad näod ja teod. Tüübid olid tund ennem minu peatamist mingit tsiklimeest tulemuseta taga ajanud.
Max trahv juhilubadeta sõidu eest on rõõmus 6000 eeku. Mind siis onu natsa lohutas, et maksimumi ei tee ja tegi 5200 eeki minu esimeseks trahviks. Kohtus sain 3000 peale, kuna kohtunik ei viitsinud vaadata kuidas me tatti üle laua pritsides vaidlesime ja lõi maksimum summa pooleks.
Üldjuhul kui peatatakse kiiruseületamise või muu jampsi eest kinni ja tuleb välja, et sul pole ka lube siis pole kohtusse üldse mõttet minna. Lepi saatusega...
Onudega hea läbisaamise peale ei soovita mängida. Vestlus sini-valgekirjus autos algas sõbralikult ning lõppes sellega, et trahvitegija keeras end mõnusalt ülesse ning minu kaela määriti lõppkokkuvõtteks kõigi mootorratturite koledad näod ja teod. Tüübid olid tund ennem minu peatamist mingit tsiklimeest tulemuseta taga ajanud.
Max trahv juhilubadeta sõidu eest on rõõmus 6000 eeku. Mind siis onu natsa lohutas, et maksimumi ei tee ja tegi 5200 eeki minu esimeseks trahviks. Kohtus sain 3000 peale, kuna kohtunik ei viitsinud vaadata kuidas me tatti üle laua pritsides vaidlesime ja lõi maksimum summa pooleks.
Üldjuhul kui peatatakse kiiruseületamise või muu jampsi eest kinni ja tuleb välja, et sul pole ka lube siis pole kohtusse üldse mõttet minna. Lepi saatusega...
Aga mis siis saab, kui passis 25kW, aga tegelikkuses rohkem? Saadavad kahtluse korral dünosse vms?kohvikslastudklapipesa kirjutas:Kirja läheb ta siiski vastava kategooria juhilubadeta sõitmisena. Sain ka ise selle sama laksu eelmine aasta... A4 lubadega 74 kw.
Natuke teoretiseerides...
Oletame, et ratta eelmine omanik on piirajad maha võtnud, kuid muutuse registreerimata jätnud. Ratast ostes saad sa ju juhinduda ainult ametlikust dokumendist, mida tehn. pass kindlasti ka on. Seetõttu võib sind ju "heauskseks" ostjaks nimetada? Kas sel juhul saab sind mingi pügala alusel süüdi mõista? Millise? Et ei ole kontrollinud sõiduki vastavust tema tehnilisele passile? Kas ma üldse pean seda tegema?
confusing...
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Teemale veel pisut vürtsi (loodan, et ei eksi)- kaks erinevat asja on a) juhilubadeta sõitmine (trahv kuni 600) ja b) juhtimisõiguseta sõitmine (trahv kuni 6000).
Ise küll kogenud ei ole, kuid küsisin oma sõiduõpetajalt igaks juhuks üle kui A kat ära tegin ja nädal aega ootama pidin lubade trükkimise tõttu (varasemast olemas BCE kat). Need kes teevad A kat tühjale kohale, saavad eksami järel paberilipiku, millega võib sõita ka enne lubade kätte saamist, kuid teiste kat-de varasemal olemasolul selle lipikuga ametlikult sõita ei tohi (seletus stiilis, et siis oleks sul 2 erinevat juhtimisõigust tõendavat dokumenti). Viimane seletus muidugi ajastul, kui liimitsad saavad koheselt andmebaasist kontrollida, kõlab natuke kivikirvena, aga olla peale.
Igatahes ma sõitsin siis selle nädala selle nö sooduskupongiga, kuna ei tihanud ju nädalat oodata. Õnnestus tol nädalal (ja tegelikult siiamaani) tsiklidokumente taskust võtmata ära sõita.
PS aga lubadeta sõitu ma tegelikult ei soosi
Ise küll kogenud ei ole, kuid küsisin oma sõiduõpetajalt igaks juhuks üle kui A kat ära tegin ja nädal aega ootama pidin lubade trükkimise tõttu (varasemast olemas BCE kat). Need kes teevad A kat tühjale kohale, saavad eksami järel paberilipiku, millega võib sõita ka enne lubade kätte saamist, kuid teiste kat-de varasemal olemasolul selle lipikuga ametlikult sõita ei tohi (seletus stiilis, et siis oleks sul 2 erinevat juhtimisõigust tõendavat dokumenti). Viimane seletus muidugi ajastul, kui liimitsad saavad koheselt andmebaasist kontrollida, kõlab natuke kivikirvena, aga olla peale.
Igatahes ma sõitsin siis selle nädala selle nö sooduskupongiga, kuna ei tihanud ju nädalat oodata. Õnnestus tol nädalal (ja tegelikult siiamaani) tsiklidokumente taskust võtmata ära sõita.
PS aga lubadeta sõitu ma tegelikult ei soosi
Lubadeta sõit on siiski seadusevastane. Plastik peab kaasas olema.seroi kirjutas:Seega oleks mõistlik A4 lubade olemasolul juhiluba "koju unustada" ning piirduda nt ID-kaardiga. Või mis?kohvikslastudklapipesa kirjutas:Ja täpselt nii ongi. Andmebaas näitab kategooriaid aga eritingimusi ei kajasta.
Kawasaki Z-fighter
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Nojah, aga kui tuleb valida kahest halvast parem, siis ID-kaardiga saadav maksimaalne 600 krooni kõlab märksa hellemalt kui juhtimisõiguseta sõitmise eest saadav 6000 krooni.Karupoiss kirjutas:Lubadeta sõit on siiski seadusevastane. Plastik peab kaasas olema.seroi kirjutas:Seega oleks mõistlik A4 lubade olemasolul juhiluba "koju unustada" ning piirduda nt ID-kaardiga. Või mis?kohvikslastudklapipesa kirjutas:Ja täpselt nii ongi. Andmebaas näitab kategooriaid aga eritingimusi ei kajasta.
Sa ei lähe sõitma, sest sa ei oska sellise imeloomaga vist liigelda. Mina ka mitte. Samas ei saa lubade puudumise ja juhtimisõiguse puudumise vahele siiski võrdusmärki tõmmata. Mul on kuskilt nagu meelde jäänud, et näiteks heitikenderil nagu A-kategooria juhiluba pole. Võib-olla ka eksin. Samas ei saaks nagu öelda, et mees sõita ei oska...Kuzmitz kirjutas:Huvitav, miks mina ei lähe 25-meetrise rekkaga sõitma? SEST MUL POLE vastvaid lubasid!!!!!!
PS. tegelt ma ei propageeri liikluseeskirja rikkumist. Ise lähen juba laupäeval A4 lube A-ks tegema.
Täpselt samad liikluseeskirjad kehtivad imeloomale nagu sõiduautole või 125ccm võrrilegi. Mis siis et osa märke on võrrimehele mitteolulised, eksamil peab ta sellest hoolimata nii teljekoormusest kui veokite sõidu keelu märgist teadma.seroi kirjutas:Sa ei lähe sõitma, sest sa ei oska sellise imeloomaga vist liigelda.
Samas on igal vaba maailma kodanikul võimalus ju kodakondsust vahetada. Minna kuskile, kus ühiskondlikud normid on rohkem meelepärased. Üldiselt see teema, kas load on vajalikud või mõtetud meenutab üha enam seda teemat, et kas eestis elavad muulased peaksid eesti keelt oskama või mitte. Tegelikult saavad nad ju oma elu vene keeles suurepäraselt elatud. Milleks neile seda eesti keelt vaja ?
Suzuki GSX 750 Inazuma
Põhimõtteliselt nõus. Kui on reeglid, siis on reeglid. Kellele ei meeldi, mingu mujale. Lisaks aga veel ühe tähelepaneku selle "A" ja "A4" kohta. Äkki kehtib see ka "A1" taotlejate kohta? Ei tea. Aga...spinna kirjutas:Samas on igal vaba maailma kodanikul võimalus ju kodakondsust vahetada. Minna kuskile, kus ühiskondlikud normid on rohkem meelepärased.
Need, kes saavad endale "A" load piiranguga 4, ei tee õppesõitu ja eksamit tihtipeale sellele nõudele vastava masinaga. Ehk siis, ARK tunnistab minu liiklemise eksamil piiramata rattaga küll täiesti kõlbulikuks, kuid igapäevase sõidu keelab ära.
Tänan tähelepanu eest

kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Pigem peaks nüüd antud teema puhul, mis eniway teemast väljas hakkama arutame teemaüle, et mis puhul me siis sõita oskame...
heitikender tõesti sõidab ringrada, olen teda ka seal sõitmas näinud, kuid ma ei tea kas ta ka linnas sõita oskab, kas ta LE'd tunneb...
Juhiluba koosneb kahest osast ärgem seda unustage üks on teooria ning teine on sõiduvahendi käsitlemis oskus. Emme kumma kehvasti tundmisel sa ju ei oska igapäeva linnaliikluse liigelda, ehk sõita.
Seega peaksime äkki esitama küsimuse endale, kas me kellel on ka olemas juhiload oskame ikka ka tegelikult sõita? See, et me igapäev linnaks autode ja mootorratastega liikleme ei näita ju seda kui hästi me tegelikult LE'd tunneme. Mina julgen küll tunnistada, et kui peksin täna kohe nüüd minema ARK'i teooria eksamile - siis ma kukuksin läbi, sõidu suudaksin ilmelt sooritada. Järelikult mida ma nüüd ei oska.... liigelda vist, kuid ilmselt samas selle, et mingit loodetavasti mitteolulised LE punktid on ebaselged ei tee mind ohtlikuls liikluses eelkõike iseendale. Mille pärast siis seda juhiluba meil vaja on? Et me jääksime ise liikluses ellu ja suudaksime ka teised ellu jätte, või mis?
Üldiselt rekkajuhid minu arust teevad iga aasta mingi juhi kutsemeisterlikkuse väljaselgitamise võistluse, kus on piiavalt teooriat ja piisavalt praktikat, autojuhtidel korraldab ka mingi organisatsioon sarnast võistlust...tegelikult võiks selline ka mootorratturitele tulla...siis oleme ju vähem ohtlikud..... Asi kisub läbuks...
heitikender tõesti sõidab ringrada, olen teda ka seal sõitmas näinud, kuid ma ei tea kas ta ka linnas sõita oskab, kas ta LE'd tunneb...
Juhiluba koosneb kahest osast ärgem seda unustage üks on teooria ning teine on sõiduvahendi käsitlemis oskus. Emme kumma kehvasti tundmisel sa ju ei oska igapäeva linnaliikluse liigelda, ehk sõita.
Seega peaksime äkki esitama küsimuse endale, kas me kellel on ka olemas juhiload oskame ikka ka tegelikult sõita? See, et me igapäev linnaks autode ja mootorratastega liikleme ei näita ju seda kui hästi me tegelikult LE'd tunneme. Mina julgen küll tunnistada, et kui peksin täna kohe nüüd minema ARK'i teooria eksamile - siis ma kukuksin läbi, sõidu suudaksin ilmelt sooritada. Järelikult mida ma nüüd ei oska.... liigelda vist, kuid ilmselt samas selle, et mingit loodetavasti mitteolulised LE punktid on ebaselged ei tee mind ohtlikuls liikluses eelkõike iseendale. Mille pärast siis seda juhiluba meil vaja on? Et me jääksime ise liikluses ellu ja suudaksime ka teised ellu jätte, või mis?
Üldiselt rekkajuhid minu arust teevad iga aasta mingi juhi kutsemeisterlikkuse väljaselgitamise võistluse, kus on piiavalt teooriat ja piisavalt praktikat, autojuhtidel korraldab ka mingi organisatsioon sarnast võistlust...tegelikult võiks selline ka mootorratturitele tulla...siis oleme ju vähem ohtlikud..... Asi kisub läbuks...
-
- Postitusi: 450
- Liitunud: 24 Nov 2004, 08:32
Minu arvamus jäi pisut ühekülgseks. Reeglid on reeglid ja demokraatlikus riigis peaksid reeglid kehtima kõikidele ühtviisi. Tobedate reeglite vastu ei tohiks võidelda mitte neid ignoreerides vaid hoopis tehes midagi selle ette, et asjad muutuksid mõistlikuks ( mitte anarhiaks). Väga hea näide reeglitega tegelemisest on Edeku poolt reaalselt ellu võidetud mootorrataste numbrimärkide teema. Seda nimetaks mina asjade mõistlikuks lahendamiseks. Mina näiteks pooldan A-kati puhul samuti eksternina eksamite sooritamist nagu see oli ka nõuka ajal. Milleks koolipinki nühkida, kui võiks teha teooria+sõidueksam ja asi korras. Liiklemine on ju ikkagi sama mis sõiduautoga või rekkaga. Liiklus on liiklus. Mind see A.kati probleem ei morjenda , kuna on täiesti olemas, aga näiteks "pisi-E" on mul küll probleemiks. Kusjuures jõudsin vanade reeglite aegu 90-datel sõita Lancruiser+3,5T piduritega paadikäru küll ja küll. Aga enam ei sõida, sest kategooriat ei ole ja reeglid on reeglid. Eksternina teha ka ei lasta ja kooli ei viitsi-ei jõua minna. Aga kui väga vaja oleks, siis leiaksin võimaluse kindlasti. Seni istutan vajadusel rooli kellegi teise, kel paberid selles osas korras.
Vot see seisukoht liitke mu eelmise postituse sisule veel otsa.
Vot see seisukoht liitke mu eelmise postituse sisule veel otsa.
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
- Postitusi: 19
- Liitunud: 21 Mär 2006, 10:03
- Asukoht: Tallinn
Sain A kat load 1990 ja BC 1991. Sel kevadel läksin autokooli D ja E kursustele lihtsalt huvi tõttu ja kuigi olen igapäevane Tallinnas liikleja ja suht korralik, pidin tõdema, et sõit LE-d järgides on päris keeruline...
Ilma sõidutundideta ei oleks kindlasti esimese korraga eksamit ära teinud! Soovitan soojalt vahepeal ka ARK kodukal mõni liiklustest teha - on abiks mälu värskendamisel LE tundmisel! Äkki aitab pisut liikluskultuuri parandamisele kaasa...
Ilma sõidutundideta ei oleks kindlasti esimese korraga eksamit ära teinud! Soovitan soojalt vahepeal ka ARK kodukal mõni liiklustest teha - on abiks mälu värskendamisel LE tundmisel! Äkki aitab pisut liikluskultuuri parandamisele kaasa...
Siis õhtul koju lähen ma
Ja pudeli absinti
Taas lahti teen ja üksinda
Ma võtan ennast vinti.
Ja pudeli absinti
Taas lahti teen ja üksinda
Ma võtan ennast vinti.
-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
Mul ka samal ajal saadud B ja C ja A isegi varemCocafantasprite kirjutas:Sain A kat load 1990 ja BC 1991. Sel kevadel läksin autokooli D ja E kursustele lihtsalt huvi tõttu ja kuigi olen igapäevane Tallinnas liikleja ja suht korralik, pidin tõdema, et sõit LE-d järgides on päris keeruline...
Ilma sõidutundideta ei oleks kindlasti esimese korraga eksamit ära teinud! Soovitan soojalt vahepeal ka ARK kodukal mõni liiklustest teha - on abiks mälu värskendamisel LE tundmisel! Äkki aitab pisut liikluskultuuri parandamisele kaasa...
ei võtnud mingeid sõidutunde kui taastama läksin A d .Piisas netis olevate testide lahendamisest 3-4 tundi.
Linnasõidul oli ainuke raske osa püsida lubatud 50 km/h piires ja kiirendamisel gaasi tagasihoidmisel.
Muidugi mõjub alati eksamineerijale sümpaatselt kui ei lähe sõitu tegema teksade ja "T" särgiga vaid korraliku kaitsmetega sõiduvarustusega.
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
-
- Postitusi: 226
- Liitunud: 20 Okt 2004, 00:01
- Tsikkel: Rinka tõugu ratas
- Asukoht: Tartu.
- Kontakt:
Muide nende "A4" lubade teema,kus saime selgeks,et politsei andmebaas näitab vaid kategooriat A,siiski nooremate juhtide puhul piisab politseil vaid vanuse vaatamisest,kui oled alla 18,ei saa ju võimsamaga kui 125 sõita,kui alla 21a vana,ei saa sõita võimsamaga kui 25kw tsikkel.Seda siis minusugustele noortele karjääri alustajatele. 

Minule on näiteks senini selgusetu:need4beat kirjutas:Muide nende "A4" lubade teema,kus saime selgeks,et politsei andmebaas näitab vaid kategooriat A,siiski nooremate juhtide puhul piisab politseil vaid vanuse vaatamisest,kui oled alla 18,ei saa ju võimsamaga kui 125 sõita,kui alla 21a vana,ei saa sõita võimsamaga kui 25kw tsikkel.Seda siis minusugustele noortele karjääri alustajatele.
Kui on "A4" ja sa oled ostnud ühe neist "passis 25kW, tegelikult xx kW", milles saab sind süüdistada? OK, süüdistada saab kõiges, aga süüdi mõista?
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Politsei saab tõsise kahtluse korral saata sind erakorralisele ülevaatusele ja siis pannakse düno peale ning vot ongi pekkis. Kuigi ei tea, mis süüdistus selle eest välja kirjutataks...scryth kirjutas:Minule on näiteks senini selgusetu:need4beat kirjutas:Muide nende "A4" lubade teema,kus saime selgeks,et politsei andmebaas näitab vaid kategooriat A,siiski nooremate juhtide puhul piisab politseil vaid vanuse vaatamisest,kui oled alla 18,ei saa ju võimsamaga kui 125 sõita,kui alla 21a vana,ei saa sõita võimsamaga kui 25kw tsikkel.Seda siis minusugustele noortele karjääri alustajatele.
Kui on "A4" ja sa oled ostnud ühe neist "passis 25kW, tegelikult xx kW", milles saab sind süüdistada? OK, süüdistada saab kõiges, aga süüdi mõista?
Kawasaki Z-fighter
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Ära sõida kiiremini, kui mõtelda suudad!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.