Zid 2T külmkäivitus probl, ja muud tehn. asjad ka.
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Zid 2T külmkäivitus probl, ja muud tehn. asjad ka.
Tere!
Hei spetsialistid aidake. Sulgen hommikul õhuka, löön käima, enne kui jõuan õhuka avada, sureb välja. Ja siis läheb käima ainult lükates. Kas viga selles, et 1/35 kütusesegu liiga õline, suitseb küll hirmsasti, või on miski muu.Rõngad kulunud?
Kui selle paagitäie läbi sõidan, siis panen sama suhtega täissünt 2T Castroli segu, vaatab, kas see suitseb vähem.
Hei spetsialistid aidake. Sulgen hommikul õhuka, löön käima, enne kui jõuan õhuka avada, sureb välja. Ja siis läheb käima ainult lükates. Kas viga selles, et 1/35 kütusesegu liiga õline, suitseb küll hirmsasti, või on miski muu.Rõngad kulunud?
Kui selle paagitäie läbi sõidan, siis panen sama suhtega täissünt 2T Castroli segu, vaatab, kas see suitseb vähem.
Viimati muutis Rein, 06 Juul 2006, 21:41, muudetud 1 kord kokku.
Ei mõjuta.
Zidile pole ka tarvis hüper-supersünteetilist kallist õli. Poolsünt on täiesti piisav ja 1:35 suhe on kah OK.
Kas sa tunned ära, kas mootor sureb pärast käivitamist välja liiga rikka segu tõttu või liiga lahja segu tõttu?
Kui ratas just miskis külmas ruumis ei ööbi, siis näiteks praeguste ilmadega ei peakski olema korras karburaatori puhul vajadust toorest kasutada.
Kui kasutad toorest, siis keera hästi natuke käivitamisel gaasi juurde - kui käima jääb, siis on segu koos "toorega" rikas ja peadki kas ilma tooreta käivitama või siis toore ja poole gaasiga.
Ehk on aeg ka õhufiltrit pesta ja uuesti õlitada? Määrdunud filter muudab ka segu rikkamaks ja kui siia lisada veel toore kasutamine, siis tekib ka kombinatsioon mis muudab mootori käivitamise keeruliseks.
Kui aga ratas käivitub ja seejärel järsemalt gaasi lisades hääl kuidagi "õõnsaks" muutub ja ratas kohe välja sureb, siis on segu lahja toorega. Abiks karburaatori puhastamine ja vajadusel reguleerimine.
Suitsemine külma mootori puhul on normaalne. Seda enam, kui sul on olnud raskusi mootori käivitamisega - käivitada püüdes koguneb karterisse küllalt õli, mis siis mõne minuti jooksul liigset tossu võib tekitada.
Zidile pole ka tarvis hüper-supersünteetilist kallist õli. Poolsünt on täiesti piisav ja 1:35 suhe on kah OK.
Kas sa tunned ära, kas mootor sureb pärast käivitamist välja liiga rikka segu tõttu või liiga lahja segu tõttu?
Kui ratas just miskis külmas ruumis ei ööbi, siis näiteks praeguste ilmadega ei peakski olema korras karburaatori puhul vajadust toorest kasutada.
Kui kasutad toorest, siis keera hästi natuke käivitamisel gaasi juurde - kui käima jääb, siis on segu koos "toorega" rikas ja peadki kas ilma tooreta käivitama või siis toore ja poole gaasiga.
Ehk on aeg ka õhufiltrit pesta ja uuesti õlitada? Määrdunud filter muudab ka segu rikkamaks ja kui siia lisada veel toore kasutamine, siis tekib ka kombinatsioon mis muudab mootori käivitamise keeruliseks.
Kui aga ratas käivitub ja seejärel järsemalt gaasi lisades hääl kuidagi "õõnsaks" muutub ja ratas kohe välja sureb, siis on segu lahja toorega. Abiks karburaatori puhastamine ja vajadusel reguleerimine.
Suitsemine külma mootori puhul on normaalne. Seda enam, kui sul on olnud raskusi mootori käivitamisega - käivitada püüdes koguneb karterisse küllalt õli, mis siis mõne minuti jooksul liigset tossu võib tekitada.
Viimati muutis Mix, 06 Juul 2006, 14:12, muudetud 1 kord kokku.
-
Teema algataja - Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Tundus, nagu oleks liiga rikka tõttu välja surnud. Aga ilma ei lähe jälle üldse. No eks peab jah ikka kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] maha võtma ja karpa ja filtri ära puhastama, kas filtri õlina kasutatakse mingit spets õli. Ma avaatasin, et Valvoline pakub plekktopsis valatavat filtri õli, aga mul on ka Kingdragoni aerosool õli, mida kasutati autode vabalt hingavate filtrite puhu. No ma alles kasutatuna ostsin selle, ja pole veel suutnud nippe nõkse selgeks teha, ja sõitja on ka ise alles 10 nene, nii et ta ei oska ise veel selliseid asju avastada. 

Viimati muutis Rein, 06 Juul 2006, 15:00, muudetud 1 kord kokku.
Tehnikagurud muidugi soovitavad filtrile spetsõli kasutada. Soovitan ka mina. Kuid! - ise pole seda kunagi teinud.
Kasutasin Zidi aktiivselt viie hooaja vältel. Filtrit pesin Fairy-ga paar-kolm korda hooaja jooksul - olenevalt sellest, kui palju ma tolmustele teedele sattusin ja kui must filter parasjagu tundus... Niisutasin selle sama õliga, mida bensiini sisse segasin. Viis aastat pidas porolloon vastu siis vahetasin uueks, kuid rohkem pole ma taga ka eriti sõitnud.
Eks vaata-puhasta karburaator ja filter üle. Vaheta vana küünal uueks ja ära sädevahet suureks säti - las olla pigem minimaalne lubatud (oli vist o,6mm). Membraanklapid sisselaskes võid ka üle vaadata, et nad loomulikus asendis ikka kindlalt sulgunud oleksid.
Kasutatud pilli korral võivad muidugi veel mootori loomulikust kulumisest tingitud hädad olla.. Tõesti! - kulunud rõngad või üldse kolvigrupp võivad käivitamise keeruliseks küll teha.

Kasutasin Zidi aktiivselt viie hooaja vältel. Filtrit pesin Fairy-ga paar-kolm korda hooaja jooksul - olenevalt sellest, kui palju ma tolmustele teedele sattusin ja kui must filter parasjagu tundus... Niisutasin selle sama õliga, mida bensiini sisse segasin. Viis aastat pidas porolloon vastu siis vahetasin uueks, kuid rohkem pole ma taga ka eriti sõitnud.
Eks vaata-puhasta karburaator ja filter üle. Vaheta vana küünal uueks ja ära sädevahet suureks säti - las olla pigem minimaalne lubatud (oli vist o,6mm). Membraanklapid sisselaskes võid ka üle vaadata, et nad loomulikus asendis ikka kindlalt sulgunud oleksid.
Kasutatud pilli korral võivad muidugi veel mootori loomulikust kulumisest tingitud hädad olla.. Tõesti! - kulunud rõngad või üldse kolvigrupp võivad käivitamise keeruliseks küll teha.
"Nii-ja-naa!"Rein kirjutas:8000 kiltsa sõidetud spido järgi, kas seda on piisav, et kolb rõngad vahetada?

Täiesti reaalne on ka 5000 km-ga silinder-kolb (või vähemalt rõngad)hõredaks sõitta. Samas on tehasegarantii 10 000 km. Oman kogemust, et ka sellise vahemaa kestab mootor ilusti vastu - kuigi just kusagil 8000+ km peal vahetasin minagi rõngaid, sest oli parajasti talv ja ratas nii-kui-nii hooldamiseks tuppa toodud. Ja 8000 km-ga võivad rõngad juba kulunud küll olla. Ka võib summuti ja üldse väljalase üsna kinni olla pigitanud. Palju oleneb eelmisest omanikust. Ise-enesest on läbisõidu järgi see ratas veel üsna uus (vähemalt minul oli küll) Midagi olulist ei tohiks veel lagunenud olla.
Vaata rattale saba-alla. Tagumise ratta kohal on sadula all õhufiltri korpus. Osadel ratastel ulatus tagumine ratas seda korpust tabama ja kulutama. Vaata kas see on terve ja kas seda pole enne parandatud. Kui on mingeid parandamise jälgi, siis võid kindel olla, et seal kaudu on kunagi ka liiva mootorisse imetud. Kui nii, siis on kolvigrupi seisund hetkel ettearvamatu.
Mingil moel katsu hinnata kompressiooni. Palju tema arvuline väärtus võiks olla - pole mul aimugi. Kuid täiesti piisav on vana hea "rahvalik" meetod selle hindamiseks - pista pöial küünla-aukku ja vajuta vänta. Kui silindris tekkivat survet ei õnnestu ikka näpuga kinni hoida vaid õhk välja puristab tulla, siis võib asja rahulikult OK-ks lugeda. Kui aga saad ülerõhu näpuall hoitud - siis pead küll vähemalt uusi rõngaid otsima ja võimalik et ka kolbi.
Kas sa, makuke, Zidi karburaatorit lähedalt näinud oled? Kas sa tema tööpõhimõtet tead?makuke kirjutas:kui toorest paned siis ennem ujuta ning käivita poole kaasiga...
Ükski Zidil kasutatavatest karburaatoritest (olgu see siis "Jikov" või "Pekar") ei võimalda "ujutamist". Segu rikastamine neis saavutatakse täiendava kütusedüüsi ja -kanali avamisega vastava klapi abil. Mingit ujutamist ja bensiini loodusesse mahavalamist ei toimu, vaid täiendav kütusekogus imetakse otse ujukiruumist karburaatori lõõri.
Kõige esimesed zidid tulid küll välja samade vanade nõukaaegsete karbussidega, mida kasutati aastakümneid deltadel ja karpatõ'del... kuid ei usu mina, et Reinu 8000 km sõitnud Zid on aastast 1997...
Viimati muutis Mix, 06 Juul 2006, 16:33, muudetud 1 kord kokku.
Re: ///
Jah! - kui õliks kasutatakse M8b - domp kirjutas:1/25 6li on 6ige...
Kuid ka Venemaal ei kasutata enam ammu autool-i mootoriõliks ja päris kahetaktiliste tsikliõlide jaoks on ka neil teised soovituslikud vahekorrad.
Mingit nende eneste "superõli" МГД-14М on näiteks zidi tehase poolt 1/40 soovitatud segada...
-
Teema algataja - Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
http://www.osta.ee/index.php?fuseaction ... &id=757124 selline. Muuseas tänud tundmatule abimehele, kes selle osta.ee viite biker.ee foorumisse toimetas.
Khmmm... välimuse järgi samasugune, kui minu. Kuid piltidelt näha, et hoopis rohkem vatti saanud, kui minuoma 20 000+ km jooksul.Rein kirjutas:http://www.osta.ee/index.php?fuseaction ... &id=757124 selline. Muuseas tänud tundmatule abimehele, kes selle osta.ee viite biker.ee foorumisse toimetas.
Kui enne oli karburaatoritest juttu, siis pakun, et see tuli tehasest välja Jikov'i karbussiga. Miskipärast on talle veel priske kärnaga krossikummid alla pandud. Kui seda ongi selleks tehtud, et maastikul sõitta, siis... ...kerget elu see aparaat elanud ei ole.
65 km/h on kah pea-aegu normaalne kiirus. Tegelikkuses on see ratas võimeline stock-ina ja timmis olles veel kümmekond kilomeetrit kiireminigi sõitma. Aaga vene värk - koostekvaliteet võib kõikuv olla ja lõppude-lõpuks tõotab ju valmistajatehas ainult 50 km/h.
-
-
Teema algataja - Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Kui see teema juba arenenud on, nii nagu on, siis selline teema, et kus võiks olla ZID i piduri siduri heebleid, Kloostrimetsas ainult minski omad, aga need ei sobi Zidi regull on heebli kandade küljes, minski omad selle regull poldi juurest nii pisid, et ei anna auku suuremaks puurida ja keeret sisse keerata.
Kas 160ml amordika õli läheb toru kohta, või kogu esikahvli peale?
Kas 160ml amordika õli läheb toru kohta, või kogu esikahvli peale?
-
- Postitusi: 4072
- Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
- Tsikkel: BMW
- Asukoht: Saaremaa/Tallinn
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 23 korda
Ma arvan, et seda oleks kõige paslikum vast küsida kohtadest kes müütavad zid-e. Kloostrimetsa motopood, Braueri motopood näiteks.Zidist kirjutas:Vabandust et vahele segan.
Mis maksab Zidi esikumm või Delta kumm uuena poes?
Zidil on esikumm sama nagu Delta kummid, aga tagumine kumm on originaalis natuke jämedam.
-
Teema algataja - Postitusi: 1244
- Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
- Tsikkel: Valkyrie
- Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
- Tänatud: 1 kord
- Kontakt:
Mingi 160 krontsa umbes maksab delta rehv.
Huvitav suunakatega mingi jama. Ei läinud uue releega tööle. Panin Voolu juhtme vene G ehk generaatori alla Massi panin miinusesse, ja üks oli üle, vene P mitte lugeda rr-iks, ja kärssas läbi. Eks võtan ilmselt luukereks ja ajan näpuga kõik juhtmed läbi. Voolu tuli testriga mõõtes ka ainult mingi 3 volti, ei tea, kummaline.
Huvitav suunakatega mingi jama. Ei läinud uue releega tööle. Panin Voolu juhtme vene G ehk generaatori alla Massi panin miinusesse, ja üks oli üle, vene P mitte lugeda rr-iks, ja kärssas läbi. Eks võtan ilmselt luukereks ja ajan näpuga kõik juhtmed läbi. Voolu tuli testriga mõõtes ka ainult mingi 3 volti, ei tea, kummaline.
Mul ka ei lähe
Mul ka ei läinud kui zid-i sain !
sain nipi teada,,aga vb pole sinul asi selles,
Läksin samuti hommikul karaasi,,klapi panin kinni ja syyte sisse ja lenksul kah selle punase nupu alla+ tegin kraani ka lahti ja lõin käima..korraks läks(ilmselt aurudest)ja siis suri välja kohe! ja siis ainult lykates!
aga proovi niiviisi...tee vajalikud asjad ära..syyde sisse,kraan lahti ja klapp kinni ja siis nagu kalluta masinat vasakule poole ja raputa vaikslet natukene(pents valgub karpasse) ja siis proovi uuesti..raputamise moment on umbes 1 minut! Ja kui siis ka ei lähe siis ma aitata ei oska..Lihtsalt sattusin lugema ja mul sama jama ennem oli !
sain nipi teada,,aga vb pole sinul asi selles,
Läksin samuti hommikul karaasi,,klapi panin kinni ja syyte sisse ja lenksul kah selle punase nupu alla+ tegin kraani ka lahti ja lõin käima..korraks läks(ilmselt aurudest)ja siis suri välja kohe! ja siis ainult lykates!
aga proovi niiviisi...tee vajalikud asjad ära..syyde sisse,kraan lahti ja klapp kinni ja siis nagu kalluta masinat vasakule poole ja raputa vaikslet natukene(pents valgub karpasse) ja siis proovi uuesti..raputamise moment on umbes 1 minut! Ja kui siis ka ei lähe siis ma aitata ei oska..Lihtsalt sattusin lugema ja mul sama jama ennem oli !
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.