ALGAJA: käiguvahetus


stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Re: ALGAJA: käiguvahetus

Lugemata postitus Postitas stonefree »

scryth kirjutas:
Arengutase: Õppesõit.
Küsimus käiguvahetuses:

Varem oli nii:...
Enne maha pidurdamist oli väga mugav sidur alla vajutada ja kohe neljandalt esimesele vahetada laks-laks-laks...
Siis "Tark Silm" (respect) tagant nägi ja andis teada, et vahepeal oleks ikka tore ka sidur ühendada (on vist see termin, kui rakendad käigu taha).
Aga eelmine variant oli sitta kanti mugav, see neljandalt esimesele...

Küsimused siis nüüd tarkadele:

a) Kas nii on ainuõige? Peaks seda õpetust järgima? Ei? (jätame kõrvale, et õpetaja on tõde ja eksam on jumalast. Kommentaare paluks. Miks?)
b) Kui tegelikult see nii ei ole, siis kuidas on õige?
c) Mis moodi erinevatel puhkudel käiguvahetus toimub? Ilmselt on seal ju vahe. Tänav – maantee – rinka – drag ... (seal ju üldse erisugused käigukastid)
d) Ja tegelikult peamine – mis toimub neil hetkil käigukastis???:roll:

ja veel:
1) otsingu tulemused olid ikka väga kaootilised, seega uus post.
2) "t*** sa osta tõukekas kui käiku vahetada ei oska, blin" EI OLE teema...
ma ei kujuta ausalt ette kuidas on võimalik enne pidurdamist neljandalt esimesele vahetada ja samuti seda mis siis juhtub kui sa tõesti esimese käigu kiiruselt sisse saad ja siis siduri lahti lased :?

Natukene on seda teemat käsitletud siin http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=19878

Kui aeglaselt sõidad siis suht savi. Tänaval kui laiskus sees või pöörded niimisnii madalal, siis võib ju piduri alla vajutada, seejärel siduri ja siis käike vaikselt alla lapata. Foori ees vaikselt seismajäämiseks isegi sobib.


Kui sõidad kiiremini, tahad kiiresti peatuda ja uuesti kiiresti kiirendada(ringrajal näiteks) siis nii lihtsalt ei saa ja pead ükshaaval käike rakendama, et koguaeg vedu taga oleks. Selleks, et tagaratas blokki ei läheks tuleb pöörete ühtlustamiseks anda vahegaasi.

Kui sa õppesõidul nii teed siis läheb vana muidugi kohe kurjaks
:lol:

Üldiselt, pidur on pidurdamiseks ja käiku vahetatakse peamiselt selleks, et uuesti kiirendada.
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”