Zid 50
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Zid 50
Kas keegi oskab öelda kas zid 50-nele sobob peale mõne teise mootorratta Käigukasti, kus on käike rohkem kui tal orginaalis on. Kas ise annab neid käike kuidagi juurde aretada. Kui anab siis kuidas?
Vastake normaalselt. Pole mõtet hakata mõnitama või sõimama. Ma lihtsalt sellelalal algaja.
Vastake normaalselt. Pole mõtet hakata mõnitama või sõimama. Ma lihtsalt sellelalal algaja.
-
Teema algataja
viiekäiguline zid
Nii need linnalegendid sünnivadki... üks teeb nalja ja teine räägib kuuldut tõepähe edasi...Zidist kirjutas:...Zid olla kunagi olnud 5 käiguline aga kui poisikesed miilitsa eest ajama panid Venemaal, siis need muudeti kolme käigulisteks ....

Viiekäiguline 2T zidi mootor on venemaal tõesti olemas küll. Ja enne, kui nad lõpetasid 2T mootorite tootmise, jõudsid nad väikeses koguses neid viiekäigulisi mootoreid pilootidele ja aktivitele ka peale panna. Nii, et just uuemaid rattaid on selliste käigukastidega liikvel küll.
Mootor, mida venelased kopeerisid, oligi alguses suurema käikude arvuga, kuid eesmärk oli teha ratas võimalikult odav laiale kasutajaringile ja seepärast loobuti kohe kallist viiekäigulisest ja mindi odavama ja vene tingimustes töökindlama kolmekäigulise teed. Hiljem eksperimenteeriti jälle viiekäigulisega ja toodeti ka mõned väikepartiid neid.
Praegu on nii, et väidetavalt liigub venemaal "tuuningkomplekte" käigukasti ümbertegemiseks. See tähendab, et täikadel müüakse tehasest väljatassitud tootmisjääke (võimalik et kvaliteedikontrolli mitte läbinuid), mis jäid vedelema 2T mootorite aktiivse tootmise ajast. Ka on foorumites kirjutatu põhjal aeg-ajalt veel müügil terveid mootoreid ja mopeede viiekäiguliste käigukastidega.
Viiekäigulisega lõppkiirus arvestatavalt suurem ei ole, nii et jutud miilitsa eest põgenemisest on.. khmmm...

Küll aga annab vahepealsete käikude kasutamine suuremad võimalused ratta dünaamikaga mängimiseks ja võimaldab otstarbekamalt koormata mootorit pikkadel tõusudel, rasketel teedel või kaalukama pagazhiga sõittes.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.