Eesti krossirajad
Moderaator: Moded
-
Teema algataja
Eesti krossirajad
Üheltpoolt tuleb saatusele tänulik olla, et elad riigis kus lähima krossirajani jõudmiseks mistahes punktist üle paari-kolmekümmne kilomeetri ei kulu. Kuid teiselt mõeldes eesti krossi helgele tulevikule läheb meel väga kurvaks seetõttu, et puudub meil tasemel rada kus lähitulevikus soolotsiklite MM etappi korraldada. Vähe sellest, eestis annab üldse otsida krossirada mis oleks pealtvaatajatele mõeldud ning kust oleks hea võistlust jälgida. MM-i rada iseloomustab aga just viimane fakt.
Eile käisin Türil ning võrdlesin seda mõttes Inglismaa Matterley Basini rajaga kus peeti viimane MX1 etapp. Britid ehitasid raja, pidades silmas sügisest rahvuste krossi ning elemendid ja hüpete nurgad kujundasid mehed traktoriroolis, kes ka ise Briti MV tasemel sõidavad. Telekast vaadates tundus et tulemus sai väga hea, kõrge ja lai mäenõlv mille all looklev rada on pea 100% nähtav. Meie tüüpiline rada kus üritusi peetakse on treeninguks mõeldud, põllul või madalas karjääris paiknev track kus pealtvaatajana võid olla õnnelik kui 20-30% trassist näed. Kurb oli rahvast seal küngaste vahel vaadata. Arvan et korraliku võistluse puhul korjata eestist 30-40 tuhat vaatajat ei oleks mingi probleem, oluline on aga alustada raja ehitamist just pealtvaatajate huvidest lähtuvalt. Siis tuleb ka papp, sponsorid, järelkasv... ja võib-olla ka riigitelevisioon eesti publikurohkemat spordiala kajastama.
Muidu kisub üritus kohalikuks laulupeoks, publikuks on enamasti need inimesed kelle koor veel ei esine.
Eile käisin Türil ning võrdlesin seda mõttes Inglismaa Matterley Basini rajaga kus peeti viimane MX1 etapp. Britid ehitasid raja, pidades silmas sügisest rahvuste krossi ning elemendid ja hüpete nurgad kujundasid mehed traktoriroolis, kes ka ise Briti MV tasemel sõidavad. Telekast vaadates tundus et tulemus sai väga hea, kõrge ja lai mäenõlv mille all looklev rada on pea 100% nähtav. Meie tüüpiline rada kus üritusi peetakse on treeninguks mõeldud, põllul või madalas karjääris paiknev track kus pealtvaatajana võid olla õnnelik kui 20-30% trassist näed. Kurb oli rahvast seal küngaste vahel vaadata. Arvan et korraliku võistluse puhul korjata eestist 30-40 tuhat vaatajat ei oleks mingi probleem, oluline on aga alustada raja ehitamist just pealtvaatajate huvidest lähtuvalt. Siis tuleb ka papp, sponsorid, järelkasv... ja võib-olla ka riigitelevisioon eesti publikurohkemat spordiala kajastama.
Muidu kisub üritus kohalikuks laulupeoks, publikuks on enamasti need inimesed kelle koor veel ei esine.
-
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
- Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
- Asukoht: Riia, Tallinn
- Kontakt:
Eestis krossivõistlusele 30 000 pealtvaatajat???
No julgen ikka sügavalt kahelda... Palju Märtin omal ajal EOS'ile tõi? Ma arvan, et ikka mitu suurusjärku vähem. Ma arvan, et Eesti probleem on rahvaarv ja krossi vähene populaarsus. Seda esimest saame me sinuga ja kõik teised bikerlased muuta
Selle teise pronleemiga tegelevad päris hästi Leokid ja Laansoo. Aga mõte on sul igati hea ja väärib toetamist.
Minu nägemus on hoopistükis selline, et kui Eestisse juba midagi nii suurt ja võimast ehitada, siis peaks asjale komplekselt lähenema ja tegema korraliku motospordi keskuse. Seal oleks siis kõigel ümber ja piiriks korralik auto/moto ringrada, mille siseterritooriumil võiks olla krossirada, paarisrada ja supermoto/kardirada. Viimaseid saab siis juba kombineerida ja kasutada ka talvel jäärajana. Siis saaks see koht tänu erinevatele aladele aastaringi piisavalt üritusi, et ellu jääda.
Fazer


Minu nägemus on hoopistükis selline, et kui Eestisse juba midagi nii suurt ja võimast ehitada, siis peaks asjale komplekselt lähenema ja tegema korraliku motospordi keskuse. Seal oleks siis kõigel ümber ja piiriks korralik auto/moto ringrada, mille siseterritooriumil võiks olla krossirada, paarisrada ja supermoto/kardirada. Viimaseid saab siis juba kombineerida ja kasutada ka talvel jäärajana. Siis saaks see koht tänu erinevatele aladele aastaringi piisavalt üritusi, et ellu jääda.
Fazer
Kõikidele vingujatele ja virisejatele. Kui teile ei meeldi et te ühest punktist tervet rada ei näe ... ärge tulge siis sinna. Ei ole need välismaa rajad kah nii super-hüper. Telekast võib igasuguseid asju tunduda. Mulle isiklikult meeldib see et ma võistluste nägemiseks pean natuke ringi liikuma. Ja rada peaks siiski eelkõige lähtuma sõitjate "vajadusest". Jah olen nõus et Eesti rajad on sellised "hüppa-keera" rajad. Eriti annab see tunda korviga sõites. Aga mis teha .. on sellised rajad .. tuleb sellistel sõita. Tingimused on ühesugused kõigi jaoks. Osalt on see meie radade kitsus ja "halbus" tingitud sellest et nad on rajatud eramaade vahel .. ja hoidku jumal selle eest kui sul üks kurv või muu rajajupp läheb üle sulle antud piiride. Muuseas, kas keegi teab, palju maksab ühe raja tegemine. Küsige Kiviõli MK meeste käest. Seal tehti just uus rada. Spetsiaalselt arvestades korvidega. Raja miinimumlaius on 10 meetrit. Nii , et vähem möla, pikem samm.
Lenksuga kartauto
Nutcase .. Cracked Craniums MC
Nutcase .. Cracked Craniums MC
-
- Postitusi: 1443
- Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
- Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
- Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
- Tänatud: 2 korda
no milles probleem? ei ütleks ,et eestis motokross vähe populaarne on. pigem vastupidi kui arvestada seda võidusõitjate hulka kes starti tulevad.kui kusagil 90 mehe kanti ühes masinaklassis kohale tuleb, on seda veel vähe või mis? ja mis on meie radadel viga. annab euroopa etappi teha, anab ka mm läbi viia. radade kohta tuleb kuulata ja arvestada ikka sõitjate arvamust.on ju meil mitmed head ja huvitavad rajad ja seda nii pealtvaatajate kui ka sõitjate seisukohalt.
30 tuhat pikemas perspektiivis ei ole mingi probleem. Kui nüüd juhtuks nii et kõik suudaks omavahel kokku leppida. Et ei aetaks mingit "demokraatiat" jne jne. metsikult palju asju aga kõik ajapikku lahendatavad.Fazer kirjutas:Eestis krossivõistlusele 30 000 pealtvaatajat???No julgen ikka sügavalt kahelda... Palju Märtin omal ajal EOS'ile tõi?
Fazer
Korralik ja publikule arusaadavas formaadis emv sari, mis siis teeniks ära meedia tähelepanu oleks aluseks sellele et suudetaks teha MM etapp näiteks. MM etapp tooks juba praegu 30 tuhat pealtvaatajat. Läti aitaks pakun ca 10-15 tuhandega, pluss Soome-Rootsi, pluss ülejäänud EU fännid ja lõpuks ka eestlased kellest 10 000 tuleks vabalt kohale esimesel korral.
Teisel korral võdi korrutada kahega sest vaatemängulisus mx vs ralli või rinka ei ole isegi võrreldavad. Kes on näinud MM etappi oma silmaga teab millest räägin. Kes ei ole sellel pole mõtet ennast vastuväidetega väsitada.
Rinka all ei pea silmas MotoGP ja SBK mida Eestimaale ei saa kunagi vist kahjuks tuua.
Tegelikult publikunumber 10 tuhat per EMV etapp on täiesti reaalne number. Teoorias. Praktika on momendil kehva. Eks töö selles suunas inimestel käib. Kui see tundub kehva, kandideeri, esita ideid, mõtle kaasa ning aita teostada. Ei jää see töö ka tasumata kui oma tegevuse läbi mõtled.
See on kõik minu isiklik arvamus.
Motokross on tegelikult momendil Eesti kõikide spordialade lõikes üks potentsiaalikamaid. Võisteldakse praktiliselt aasta läbi nii et võrdlemiseks pole isegi mõtet kaasata neid spordialasid kus kodanikud teevad aastas ühe võistluse alal mida eestis harrastab professionaalsel tasemel ( ehk siis EU top20) ehk kaks inimest.
Seega võrdlusesse jäävad vaid suusatamine, vehklemine ja paar ala vast veel.
Mitu inimest on käinud vehklemisvõistlust vaatamas näiteks 100 kroonise pileti eest ? Mitu läheks ? Mitu läheks teist korda ? Ilma seda küsimust kuulmata mitu korda on selline mõte olnud ?
Krossi on käinud vaatamas pea igaüks. Ja läheks veel. Kuid pidevalt on olnud mingeid häirivaid asju.
Seega minu ettepanek.
Igaüks pangu siia kirja mis teda krossil kõige rohkem häiris. Mis oli puudu. jne jne
Ja siis paneme selle komplekti kokku ja võtame midagi ette. Esitame oam ettepanekud, soovid jne. avalikult motoföderatsioonile ja nõuame kui tarbijad nende täitmist ( loomulikult peavad need olema ikkagi mõistlikud, mitte a'la miks eestikaid ei sõida everts või carmichael)
-
Teema algataja
-
Teema algataja
Annan ka hääle Karksi-Nuia Ainja krossirajale, mis on minu arust suht hästi jälgitav, enamus rajast on hästi näha. Ning samas olen ka kuulnud, et paljudele, ka maailmatasemel sõitjatele meeldib samuti see rada.
Samuti on ka Valga Jaanikese rajaga, kus on ka mäenõlvalt suur osa rajast jälgitav. Nii, et selles osas ei saaks öelda, et meil pole rada, kus publik ei saaks sõitu korralikult jägida.
Eilne Türi kross, kus sai ka ise kaasa elamas käidud ei jätnud tõesti positiivset muljet, näha oli ainult üks väike raja lõik siit ja teine sealt, kohati ei saanudki aru, kes mitmendal kohal on ja palju ta teisest maas on, aga see eest andmine oli kõva, krossi on alati hea vaadata. Lihtsalt mõni on teisest parem.
Samuti on ka Valga Jaanikese rajaga, kus on ka mäenõlvalt suur osa rajast jälgitav. Nii, et selles osas ei saaks öelda, et meil pole rada, kus publik ei saaks sõitu korralikult jägida.
Eilne Türi kross, kus sai ka ise kaasa elamas käidud ei jätnud tõesti positiivset muljet, näha oli ainult üks väike raja lõik siit ja teine sealt, kohati ei saanudki aru, kes mitmendal kohal on ja palju ta teisest maas on, aga see eest andmine oli kõva, krossi on alati hea vaadata. Lihtsalt mõni on teisest parem.
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
See terve raja nägemine on tiba ülespuhutud teema. Olen seisukohal, et nähes kogu rada ei näe ma tegelt tuhkagi. Võibolla on see minu kiiks aga enamasti otsin rajal koha kus on vähe rahvast (MMil on see muidugi võimatu) ja saan raja lähedal olla.
Populaarsusega on nii, et Märtinit ei teaks pooled kui poleks olnud teleülekandeid. Siit siis konkreetne ettepanek, vaja otsida "oma mees" mõne telejaama otsustajate hulgast. Praegu on ju spordiuudistes kõik muud spordialad "populaarsemad", ajal mil Tanel Leok teeb maailmas ajalugu kuuleme uudistest jäähokist ja tennisest pikki heietusi.
Ja veel aitaks populaarsusele kaasa vana hea ameerikalik show ja reklaam loomulikult
NB! Need puha minu mõtted ja ei pretendeeri kaugeltki mitte absoluutsele tõele.
Populaarsusega on nii, et Märtinit ei teaks pooled kui poleks olnud teleülekandeid. Siit siis konkreetne ettepanek, vaja otsida "oma mees" mõne telejaama otsustajate hulgast. Praegu on ju spordiuudistes kõik muud spordialad "populaarsemad", ajal mil Tanel Leok teeb maailmas ajalugu kuuleme uudistest jäähokist ja tennisest pikki heietusi.
Ja veel aitaks populaarsusele kaasa vana hea ameerikalik show ja reklaam loomulikult
NB! Need puha minu mõtted ja ei pretendeeri kaugeltki mitte absoluutsele tõele.

-
Teema algataja
Tegelikult nädalat paar tagasi mõtlesin ka ise selle peale, et hetkel kus Eesti poisid ajalugu teevad - leiab see meie meedias suht/koht kehva kajastamist. Sellest tingituna sai ka TV3'st väike päring, soovitus antud. Eks see üksiku huitaja häälena kõrbes kõla - kuid parem kui mitte midagi. Eks kui keegi Pihelit ka isiklikult tunneb - tuleb suruda, enne kui mõni teine telekanal ette jõuabkõrtsmikumolu kirjutas:See terve raja nägemine on tiba ülespuhutud teema. Olen seisukohal, et nähes kogu rada ei näe ma tegelt tuhkagi. Võibolla on see minu kiiks aga enamasti otsin rajal koha kus on vähe rahvast (MMil on see muidugi võimatu) ja saan raja lähedal olla.
Populaarsusega on nii, et Märtinit ei teaks pooled kui poleks olnud teleülekandeid. Siit siis konkreetne ettepanek, vaja otsida "oma mees" mõne telejaama otsustajate hulgast. Praegu on ju spordiuudistes kõik muud spordialad "populaarsemad", ajal mil Tanel Leok teeb maailmas ajalugu kuuleme uudistest jäähokist ja tennisest pikki heietusi.
Ja veel aitaks populaarsusele kaasa vana hea ameerikalik show ja reklaam loomulikult
NB! Need puha minu mõtted ja ei pretendeeri kaugeltki mitte absoluutsele tõele.

Alljärgnevalt tagasiside TV3st ja K2'st!
Tere,
Vaatame sporditoimetusega mida teha annab.
Päikest,
Jüri Pihel
----- Original Message ----- From: "Margus MXnnik" <partu77@hotmail.com>
To: <jyri.pihel@tv3.ee>
Sent: Sunday, June 04, 2006 10:22 PM
Subject: MX Motocross
Tere,
tänan kirja eest. Mullu sügisel näitasime kokkuvõtet motokrossi MM viimasest etapist Iirimaal, ühtlasi oli seal ka lühike ülevaade terve hooaja jooksul toimunust. Võimalik, et ka käesoleva aasta lõpus õnnestub midagi sarnast korraldada, aga hetkel ei julge veel midagi lubada.
Parimat,
Olle Mirme
programmidirektor
Kanal 2
Tere,
Lihtsalt seesugune mõtteavaldus - hetkel, kus 2 eestlast võtavad osa MM karikaheitlusest motokrossis & mitte kehvalt, ei ole Eestis ühtegi telekanalit, mille vahendusel spordisõbrad saaksid omadele kaasa elada ? Arvestades ka ala kandepinda tervikuna Eestis - oleks huvi seesuguse sündmuse vastu televahendusel ilmselt edukas. Iseasi, kas eestlastest vaatajaskond tervikuna oleks piisav aga kindlasti oleks mõte kaalumist väärt edaspidiseks. Ning muidugi sügisene motokrossi suursündmus Inglismaal "Rahvuste kross", kus eestlastel on ilmselt see aasta läbi aegade parim võimalus pjedestalile tulla & ainult vanajumal teab kui palju ülemaailmselt sellel sündmusel jälgijaid on - ehk võib ka selle sündmuse vahendamine mõtekas tunduda?
Kõikke head ja paremat soovides
Panen omad mõtted kah siia, kuna olen asjaga päris lähedal seisev isik
TV3 võime suhteliselt kiiresti ära unustada, kuna nemad alluvad otse VIASATile ning otsused tehakse kusagil Londonis jne.
Kanal 2'ga annaks ehk asja ajad. Elame näeme...
Radadest on päris paljud jälgitavad: Karksi, Männiku, Jaanikese, Kuimetse (pisike,aga vaatemänguline), Räpina. Eks rajaomanikud ja arendajad võiksid vaadatavuse koha pealt asju läbi mõelda küll. Natukene lahtiste silmadega vaatamist ja mitu tundi traktoriroolis pealtvaatajatele kõrgendusi tehes. Midagi annaks ikka teha. Pärnus on näiteks selline rada tehtud, kus on spetsiaalsed suured vallid tehtud, et rahvas paremini näeks. Visioon peab olema
Aga eks see asi raha taha jää. Rahvas tahab shoud, aga shou maksab. Selle peaksid sponsorid kinni maksma, aga sponsor tahab rahvast näha. Seega nokk kinni ja saba lahti ja vastupidi. Kui leiame rohkem fanaatilisi sponsoreid, keda kohe rahvamassid ei huvita, siis saab midagi arendama hakata.

TV3 võime suhteliselt kiiresti ära unustada, kuna nemad alluvad otse VIASATile ning otsused tehakse kusagil Londonis jne.
Kanal 2'ga annaks ehk asja ajad. Elame näeme...
Radadest on päris paljud jälgitavad: Karksi, Männiku, Jaanikese, Kuimetse (pisike,aga vaatemänguline), Räpina. Eks rajaomanikud ja arendajad võiksid vaadatavuse koha pealt asju läbi mõelda küll. Natukene lahtiste silmadega vaatamist ja mitu tundi traktoriroolis pealtvaatajatele kõrgendusi tehes. Midagi annaks ikka teha. Pärnus on näiteks selline rada tehtud, kus on spetsiaalsed suured vallid tehtud, et rahvas paremini näeks. Visioon peab olema

Aga eks see asi raha taha jää. Rahvas tahab shoud, aga shou maksab. Selle peaksid sponsorid kinni maksma, aga sponsor tahab rahvast näha. Seega nokk kinni ja saba lahti ja vastupidi. Kui leiame rohkem fanaatilisi sponsoreid, keda kohe rahvamassid ei huvita, siis saab midagi arendama hakata.
www.motorsport.ee - Where the action is, we're there!
Selle vaadatavuse parandamise koha pealt polegi ehk asi nii katastroofiline kui tundub. Eeskujuks võib seada Kuimetsa, kus juba mitu aastat püstitatakse lihtne tellingute laadne tribüün krossi ajaks. Kuigi ka ilma selleta on vaadatavus Kuimetsas hea. Näiteks Türil annaks selline ehitis pealtvaatajatele kindlasti palju juurde. Samas ei nõua sellise püstitamine ka korraldajatelt mingeid miljoneid.
Arvan, et see oleks teema, mille üle korraldajatel tasuks mõelda.
Arvan, et see oleks teema, mille üle korraldajatel tasuks mõelda.
No kodanikud Kuimetsa raja äkki nüüd jätaks kõrvale ? See ei kvalifitseeru ei superkrossi ega motokrossi rajaks. Selline kahe vahepeal Jaanikrossi rada.
Mis ei tähenda seda, kas on ta halb või hea jne.
Härra Kaisile:
Fanatism on tore asi seni kuni asi on hobi. Fanatism professionaalsel tasemel toimib üksikisiku raames kuid mitte organisatoorselt, enamasti. Kui nüüd tahta, et EMV motokrossis oleks üritus mida müüa siis järelikult peab keegi selle pealt teenima. Keegi ei ole huvitatud asja müügist millest ta midagi kasu ei saa. Kasu saab mõista ka emotsioonides kahtlemata kuid kahjuks elu on selline, et müügivõimeline meeskond emotsioonidest ei kavatse elada.
Seega peab asi olema algusest saadik proffide korraldada.
EMF osa oleks tagada potentsiaalsele korraldajale kindlustunne omalt poolt ning jälgimine, et "sport võidaks".
Kogu seda juttu siin kahe sõnaga ära ei räägi ja pole erilist mõtetki.
Lihtsalt, fanaatikuid on tulnud ja läinud, aastaid on justkui midagi tehtud. Viimast korda kui aus olla, parim EMV hooaeg peale vene aega on siiani 2000 aasta, kus olid head teleülekanded, publik raja ääres jne.
Peale seda on nii ja naa tõusud mõõnad kuid midagi silmamärgatavat peale tühjade "tribüünide" näha pole.
Aga vähemalt üks hea asi on see aasta juba, see kuidas võistlusklassid paika pandi.
See on hea !
Mis ei tähenda seda, kas on ta halb või hea jne.
Härra Kaisile:
Fanatism on tore asi seni kuni asi on hobi. Fanatism professionaalsel tasemel toimib üksikisiku raames kuid mitte organisatoorselt, enamasti. Kui nüüd tahta, et EMV motokrossis oleks üritus mida müüa siis järelikult peab keegi selle pealt teenima. Keegi ei ole huvitatud asja müügist millest ta midagi kasu ei saa. Kasu saab mõista ka emotsioonides kahtlemata kuid kahjuks elu on selline, et müügivõimeline meeskond emotsioonidest ei kavatse elada.
Seega peab asi olema algusest saadik proffide korraldada.
EMF osa oleks tagada potentsiaalsele korraldajale kindlustunne omalt poolt ning jälgimine, et "sport võidaks".
Kogu seda juttu siin kahe sõnaga ära ei räägi ja pole erilist mõtetki.
Lihtsalt, fanaatikuid on tulnud ja läinud, aastaid on justkui midagi tehtud. Viimast korda kui aus olla, parim EMV hooaeg peale vene aega on siiani 2000 aasta, kus olid head teleülekanded, publik raja ääres jne.
Peale seda on nii ja naa tõusud mõõnad kuid midagi silmamärgatavat peale tühjade "tribüünide" näha pole.
Aga vähemalt üks hea asi on see aasta juba, see kuidas võistlusklassid paika pandi.
See on hea !
-
Teema algataja
Kas keegi oskab anda viite raja tehnilistele nõuetele? Kui pikk, lai, milline stardisirge, teenindusalad jne. Pean silmas nõudeid MX tasemel, madalamale ei ole mõtet rada kavandades latti seada.
Kes EMF-ist radade temaatikaga tegeleb ja ütleb kus tuleb eesti meistrivõistluste etapp ja kus ei tule seda mitte? Kas korraldamiseks sõlmitakse ka rajahaldajaga leping?
Kes EMF-ist radade temaatikaga tegeleb ja ütleb kus tuleb eesti meistrivõistluste etapp ja kus ei tule seda mitte? Kas korraldamiseks sõlmitakse ka rajahaldajaga leping?
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
-
- Postitusi: 8447
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 338 korda
- Tänatud: 435 korda
- Kontakt:
Raja tehnilised nõuded saad ka FIM-i kodukalt või võid ka EMF-st küsida, neil peaks trükieksemplare ka olema.Rain kirjutas:Kas keegi oskab anda viite raja tehnilistele nõuetele? Kui pikk, lai, milline stardisirge, teenindusalad jne. Pean silmas nõudeid MX tasemel, madalamale ei ole mõtet rada kavandades latti seada.
Kes EMF-ist radade temaatikaga tegeleb ja ütleb kus tuleb eesti meistrivõistluste etapp ja kus ei tule seda mitte? Kas korraldamiseks sõlmitakse ka rajahaldajaga leping?
Selles, et kogu raja nägemine mõjutab oluliselt spordiala populaarsust, julgen ma sügavalt kahelda. Nii võttes ei tohiks olla midagi nürimat (ega vist ei ole ka
) kui istuda F1 raja ääres ja vahtida kuidas 22 ühesugust saani sinust 68 korda mööda vihisevad.
Ometigi on ala siinmail rõvedalt populaarne vaatamata üüratule ühekülgsusele, mis selles mõned aastad tagasi valitses.
Populaarsuse ja raha toob ikkagi meediakajastus. Kanalid ei hakka aga lambist midagi ekraanile tooma – ikka seda, millel võiks olla vaatajaskond. Viimane teadupoolest tahab lisaks leivale ka tsirkust.
Sellest, kas on tegu super-, moto- või misiganes-rajaga on potentsiaalsel tavavaatajal ikka täiega savi. Tähtis on FUN ja SHOW!
On see piisavalt lihtne ja huvitav, et ma saan seda sõpradega õlle libistades vaadata ja kommida või mitte?
Toimub see piisavalt regulaarselt, et sellest võiks kujuneda traditsioon?
Kas see tekitab võimalust tribalism'iks? Loob ta ühtekuuluvustunnet?
Ehk siis IMHO: Kui ma saan esmaspäeval kolleegile õhata, et "nägid kus alles pani!!!" ja küsida talt, kas ta järgmisel korral viitsib asja kõrtsi vaatama tulla ja kuttidega mõned õlle võtta, on asjal jumet.
PS! Ilusad tüdrukud ja elulahedad juhtimisvõtted on rohkem kui asjakohased.
Elämä on laiffi !!!

Ometigi on ala siinmail rõvedalt populaarne vaatamata üüratule ühekülgsusele, mis selles mõned aastad tagasi valitses.
Populaarsuse ja raha toob ikkagi meediakajastus. Kanalid ei hakka aga lambist midagi ekraanile tooma – ikka seda, millel võiks olla vaatajaskond. Viimane teadupoolest tahab lisaks leivale ka tsirkust.
Sellest, kas on tegu super-, moto- või misiganes-rajaga on potentsiaalsel tavavaatajal ikka täiega savi. Tähtis on FUN ja SHOW!
On see piisavalt lihtne ja huvitav, et ma saan seda sõpradega õlle libistades vaadata ja kommida või mitte?
Toimub see piisavalt regulaarselt, et sellest võiks kujuneda traditsioon?
Kas see tekitab võimalust tribalism'iks? Loob ta ühtekuuluvustunnet?
Ehk siis IMHO: Kui ma saan esmaspäeval kolleegile õhata, et "nägid kus alles pani!!!" ja küsida talt, kas ta järgmisel korral viitsib asja kõrtsi vaatama tulla ja kuttidega mõned õlle võtta, on asjal jumet.
PS! Ilusad tüdrukud ja elulahedad juhtimisvõtted on rohkem kui asjakohased.
Elämä on laiffi !!!

kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Härra racerile:
Ma pidasin silmas fanaatilisi toetajaid, kes püha eesmärgi nimel raha annaksid/investeeriksid tulevikku.
Kui raha on taga, siis saab muid tegevusi paremini teha.
Kes 2000 teleülekandeid tegi?
Radade kohta saad infot kõige lihtsamini, kui saata mail: info@msport.ee. Sealt võtab siis õige inimene juba sinuga ise ühendust
Ma pidasin silmas fanaatilisi toetajaid, kes püha eesmärgi nimel raha annaksid/investeeriksid tulevikku.
Kui raha on taga, siis saab muid tegevusi paremini teha.
Kes 2000 teleülekandeid tegi?
Radade kohta saad infot kõige lihtsamini, kui saata mail: info@msport.ee. Sealt võtab siis õige inimene juba sinuga ise ühendust

www.motorsport.ee - Where the action is, we're there!
Fanatism sobib ala elushoidmiseks. Arengut see ei taga. Mis tähendab muid tegevusi ?kais kirjutas:Härra racerile:
Ma pidasin silmas fanaatilisi toetajaid, kes püha eesmärgi nimel raha annaksid/investeeriksid tulevikku.
Kui raha on taga, siis saab muid tegevusi paremini teha.
Kes 2000 teleülekandeid tegi?
Mõtleme nüüd nii, oletame et oled 20 aastane maailmakodanik ja su vanemad investeerivad oma püha eesmärgi nimel ( ehk on sinu fanaatikud) tulevikku ja annavad sulle oma firma loomiseks raha jne. Muudkui vaikselt taovad sisse, et ehk kunagi ikka saab asi jooksma.
Või teine variant, et pead oma tegevuse üles ehitama nullist. Iseennast teistele tõestama.
Kumma variandi peale sina panused paneks pikas perspektiivis ?
Mina ei tea täpselt mis EMF-is praegu toimub ja ma ei tahaks kedagi maha teha ega taga rääkida. Mina ise pole suurt midagi teinud, kui vahest lõugade laksutamine ja paar pisiasja v.a. Seega pole õigust kobiseda nii väga.
Aga siiamaani pole minul korralikku turundusplaani õnnestunud näha.
Peasekretärid vahetuvad ka muidugi üsna helikiirusel. Mjälk tegi vist väikse rekordikatse

Aga kes teleülekandeid tegi.Hmm. Sa peaks teadma küll

Paneks vahepeal paar mõistet paika, mida kodumaine üldsus sõltumata temaatikast on täiega vassima hakanud.
Reklaampinna ostja ei ole sponsor. Reklaampinna ostja tahab kellegile otsa ette näiteks Balbiinu kirjutada ja siis oma toote müüginumbri kasvu näha. Kui seda ei tule, siis rohkem ta sinna otsaette ei kirjuta oma Balbiinut. ( u on meelega
) Reklaampinna ost on seaduste järgi kulukõlbulik asi.
Sponsor annab raha selleks, et selle raha eest keegi või miski mingeid tulemusi saavutaks. Kaasnev reklaam on sekundaarne või hoopis tähtsusetu. Sponsor ei anna teist korda raha hääbuvasse asja ja kümnendat korda ei anna ta raha mittearenevasse asja. Sponsoreerimine on piiratletud maksuseadustega ja seotud ettevõtte tuluga. Sponsor on fanaatikuna tõlgendatav küll, isegi sel juhul, kui ta alas võhik on. Telekraanil aeg ajalt nähtavad-kuuldavad teemaarendused, a'la millal sponsorid oma raha tagasi saavad on küll naeruväärsed. Sponsor ei taha raha tagasi, ta tahab ikka seda näha, et selle raha eest niisama ei logeletud ja parasiiti ei pandud vaid midagi asjalikku tehti. Täituvad tribüünid on seejuures tegelikult samuti hea märk sellest, et raha ei läinud parasiitidele
spinna@sponsoreerimisega tuttav.
Reklaampinna ostja ei ole sponsor. Reklaampinna ostja tahab kellegile otsa ette näiteks Balbiinu kirjutada ja siis oma toote müüginumbri kasvu näha. Kui seda ei tule, siis rohkem ta sinna otsaette ei kirjuta oma Balbiinut. ( u on meelega

Sponsor annab raha selleks, et selle raha eest keegi või miski mingeid tulemusi saavutaks. Kaasnev reklaam on sekundaarne või hoopis tähtsusetu. Sponsor ei anna teist korda raha hääbuvasse asja ja kümnendat korda ei anna ta raha mittearenevasse asja. Sponsoreerimine on piiratletud maksuseadustega ja seotud ettevõtte tuluga. Sponsor on fanaatikuna tõlgendatav küll, isegi sel juhul, kui ta alas võhik on. Telekraanil aeg ajalt nähtavad-kuuldavad teemaarendused, a'la millal sponsorid oma raha tagasi saavad on küll naeruväärsed. Sponsor ei taha raha tagasi, ta tahab ikka seda näha, et selle raha eest niisama ei logeletud ja parasiiti ei pandud vaid midagi asjalikku tehti. Täituvad tribüünid on seejuures tegelikult samuti hea märk sellest, et raha ei läinud parasiitidele

spinna@sponsoreerimisega tuttav.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Spinna, tehniliselt on sul ilmselt õigus. Samas kui nüüd läheneda asjale kaubamärgi haldaja seisukohast, on sponsorluse eesmärgid segu imagoreklaami ja PR-i eesmärkidest. Pikemas perspektiivis tahab ka sponsor, et tema investeering kasumlikult tagasi tuleks.
Sidudes enda kaubamärgi mingi tegevusalaga, soovin ma kinnistada seda mingi potentsiaalse tarbijaskonna ajukäärudes. Mida paremate tulemuste ja laiema publicity'ga seoses mu kaubamärk esindatud on, seda suurem on võimalik tarbijaskond, klientuur, käive, kasum...
Tõepoolest ei pruugi ma sponssides mõelda kategooriates GRP, TRP jne aga minu eesmärk on ikkagi tulusalt investeerida.
Aga muidugi erandid kinnitavad reeglit. Suurettevõtted kes Balbiinusid haldavad, siiski enamasti erandid ei ole.
Edit: teema hakkab OT-ks kiskuma...
Sidudes enda kaubamärgi mingi tegevusalaga, soovin ma kinnistada seda mingi potentsiaalse tarbijaskonna ajukäärudes. Mida paremate tulemuste ja laiema publicity'ga seoses mu kaubamärk esindatud on, seda suurem on võimalik tarbijaskond, klientuur, käive, kasum...
Tõepoolest ei pruugi ma sponssides mõelda kategooriates GRP, TRP jne aga minu eesmärk on ikkagi tulusalt investeerida.
Aga muidugi erandid kinnitavad reeglit. Suurettevõtted kes Balbiinusid haldavad, siiski enamasti erandid ei ole.
Edit: teema hakkab OT-ks kiskuma...
kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Ei, ei, ei mehed! Rada ei tohi mitte mingil juhul olla ühest punktist tervenisti näha. Kuidas ma muidu välja vabandan, et ma igal 4 ringil ässadelt ringi sisse saan
Praegu ei saa keegi aru, mis toimub, kas ma kukkusin kusagil künka taga, võtsin sõõmu kosutavat õlut või kohtasin mõnda ilusat tüdrukut või vana tuttavat. Küll ma pärast juba ära häman, kui asi on nägematuse varjuga kaetud





eksid sõber, sellist paska siin sadat lehte küll ei teki. 

Eks selle mootorispordi toetamisega ole üldse jama majas. Auto poole peal on nats paremad lood, sest autoturg on rahaliselt ja mahuliselt suurem, kui meie oma. Sellega saavad nad natukene käsi väänata oma turundustegevuses.
Vaatame moto kohapealt, kes võiks olla meie potensiaalne (proovi korra veel) reklaamiklient. Tsiklipoodidel pappi pole, autofirmasid asi ei paista huvitavat, sest enamus autosid tsikleid ei vea. USAs on AMA sarjas sellel aastal Toyota peasponsor, enne oli Chevy jne. Nende turul on olemas näiteks pick-up, kuhu näiteks tsikkel või ATV/Quad sisse mahub. Euroopas nii suur kastiga autosid ei müüda kahjuks. Ainukesena oleks teema kaubikute müüjad: Mersu, PSA grupp oma Jumperite/Boxerite/Ducatodega, Opel/Renault/Ford. Aga neid eriti asi ei huvita va. VEHO
Kui meil oleks kriitiline mass kaubikute ostjaid, siis tasuks juba otseselt sarja toetada, kuna sõitjad ostaksid siis nendelt suurte katetega kaubikuid. See on siis otsene kasu.
Teine teema on, et "Euroopa pick-upide" müüjad ei näe kasu maal reklaamimisest. Kuigi elu näitab, et maaregioonid ostavad aina enam selliseid sõidukeid.
Suurim viga on see, et reklaamikliendi poolel on enamasti otsustajad huvitatud muude asjade toetamisest. Kes kaifib ratsutamist, suusatamist, malet, jalgpalli mida iganes. Või on lihtsalt onupojapoliitika või tavaline poliitika.
Paljudes firmades on "turundusjuht" mingi proua, kes ei jaga auto/motoasjadest ööd ega mütsi. Aga millest aru ei saa, see on ka järelikult nõme
Kuna mootorisport pole olümpiaala, siis raha saavad liidud alles viimaste seas.
Lisaks on suur kontingent, kes vihkab mootorisportlasi ("Kurat pläristavad siin koguaeg") jne. Delfi kommentaare lugedes näiteks M.Parki mälestussambast oli näha, et päris suur hulk inimesi vihkab mootorisportlasi.
Eks me kõik peame oma eeskujuliku liiklemisega hakkama muutma tsiklimeeste imagot, mida mitmed "tagaratturid" ja "muidu süstijad" iga päev jälle allapoole tirivad
Vaatame moto kohapealt, kes võiks olla meie potensiaalne (proovi korra veel) reklaamiklient. Tsiklipoodidel pappi pole, autofirmasid asi ei paista huvitavat, sest enamus autosid tsikleid ei vea. USAs on AMA sarjas sellel aastal Toyota peasponsor, enne oli Chevy jne. Nende turul on olemas näiteks pick-up, kuhu näiteks tsikkel või ATV/Quad sisse mahub. Euroopas nii suur kastiga autosid ei müüda kahjuks. Ainukesena oleks teema kaubikute müüjad: Mersu, PSA grupp oma Jumperite/Boxerite/Ducatodega, Opel/Renault/Ford. Aga neid eriti asi ei huvita va. VEHO

Kui meil oleks kriitiline mass kaubikute ostjaid, siis tasuks juba otseselt sarja toetada, kuna sõitjad ostaksid siis nendelt suurte katetega kaubikuid. See on siis otsene kasu.
Teine teema on, et "Euroopa pick-upide" müüjad ei näe kasu maal reklaamimisest. Kuigi elu näitab, et maaregioonid ostavad aina enam selliseid sõidukeid.
Suurim viga on see, et reklaamikliendi poolel on enamasti otsustajad huvitatud muude asjade toetamisest. Kes kaifib ratsutamist, suusatamist, malet, jalgpalli mida iganes. Või on lihtsalt onupojapoliitika või tavaline poliitika.
Paljudes firmades on "turundusjuht" mingi proua, kes ei jaga auto/motoasjadest ööd ega mütsi. Aga millest aru ei saa, see on ka järelikult nõme

Kuna mootorisport pole olümpiaala, siis raha saavad liidud alles viimaste seas.
Lisaks on suur kontingent, kes vihkab mootorisportlasi ("Kurat pläristavad siin koguaeg") jne. Delfi kommentaare lugedes näiteks M.Parki mälestussambast oli näha, et päris suur hulk inimesi vihkab mootorisportlasi.
Eks me kõik peame oma eeskujuliku liiklemisega hakkama muutma tsiklimeeste imagot, mida mitmed "tagaratturid" ja "muidu süstijad" iga päev jälle allapoole tirivad

www.motorsport.ee - Where the action is, we're there!
Kütus, õlid-määrdeained, toiduained, alkohol ja tubakas ( parem muidugi kui neid ei reklaamiks, aga raha seal ju on), miks mitte ka näiteks Tallink, Säästumarket, Rimi, Tallinna Kaubamaja jms superkaubandus jne.kais kirjutas:kes võiks olla meie <font color=#ff0000>potentsiaalne</font> reklaamiklient.
Küllap leiaks reklaamiostjaid, aga enne ilmselt ongi vaja piisavalt sponsoreid, et tribüünidele võimalikult palju silmi saada, mis neid reklaame loeksid.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Ma ei rõhutanudki Kuimetsat kui RADA. Lihtsalt juhtisin tähelepanu sellele, et sellise lihtsa tribüüni püstitamise peale võiksid ka teised korraldajad mõelda. Eestimaa radade ääres on ju tavaline, et polegi kohta kuhu puhaste riietega istuda ja "õlli!" libistada.racerx kirjutas:No kodanikud Kuimetsa raja äkki nüüd jätaks kõrvale ? See ei kvalifitseeru ei superkrossi ega motokrossi rajaks. Selline kahe vahepeal Jaanikrossi rada.
Mis ei tähenda seda, kas on ta halb või hea jne.
Ka Lätis on radasid, kus alaline tribüün olemas.
TO: spinna
Alkoholi-tubakareklaami koha pealt soovitan uurida seadust
Sellepärast mootorisport Euroopas kiratsebki, kuna raha kaob ära - reklaamida ei tohi.
Määrdeainetefirmadel ei ole raha. Enamus nende müüki läheb otse auto/transpordifirmadele st. business-to-business. Jaemüük on selle juures väga marginaalne.
Kütusefirmad hämmastavad mind isegi. Ainuke, kes midagi teeb, on Saurix. Aga nemadki on rohkem hulgibiznis. Neste ja Statoil elavad niigi hästi, kuna turg on ära jaotatud ja papp jookseb. Nagu suurtel pankadel. Ei ole mõtet kulutada, sest niigi hästi läheb
Pisemad müüjad ei oma raha jällegi. Alexela ja Hepa toetavad natuke MXi, ja sellega asi piirdubki. Lätis-Leedus on Statoilil lausa enda rallimeeskonnad. Oleneb ikka juhtkonnast vist. Meie Statoilil on "prouad" pukis juba pikemat aega vist, kui mu mälu ei peta
Superkaubanduses on sama lugu. Osades on normaalsed turundusinimesed ees, aga nemad tahavad suurt pealtvaatajate hulka ja telekajastust. Teistes on aga 40-50ndates "vanaprouad" turunduskraani juures
Alkoholi-tubakareklaami koha pealt soovitan uurida seadust

Sellepärast mootorisport Euroopas kiratsebki, kuna raha kaob ära - reklaamida ei tohi.
Määrdeainetefirmadel ei ole raha. Enamus nende müüki läheb otse auto/transpordifirmadele st. business-to-business. Jaemüük on selle juures väga marginaalne.
Kütusefirmad hämmastavad mind isegi. Ainuke, kes midagi teeb, on Saurix. Aga nemadki on rohkem hulgibiznis. Neste ja Statoil elavad niigi hästi, kuna turg on ära jaotatud ja papp jookseb. Nagu suurtel pankadel. Ei ole mõtet kulutada, sest niigi hästi läheb

Pisemad müüjad ei oma raha jällegi. Alexela ja Hepa toetavad natuke MXi, ja sellega asi piirdubki. Lätis-Leedus on Statoilil lausa enda rallimeeskonnad. Oleneb ikka juhtkonnast vist. Meie Statoilil on "prouad" pukis juba pikemat aega vist, kui mu mälu ei peta

Superkaubanduses on sama lugu. Osades on normaalsed turundusinimesed ees, aga nemad tahavad suurt pealtvaatajate hulka ja telekajastust. Teistes on aga 40-50ndates "vanaprouad" turunduskraani juures

www.motorsport.ee - Where the action is, we're there!
Pakun, et enamik normaalselt mõtlevaid turundusinimesi soovivad pealtvaatajaid ja meediakajastust. Mis Statoili ja Nestesse puutub, siis nemad põrutavad enamiku pappi vist telesse ja mingi osa printi + kohapealne promotion.
Põhimõtteliselt jõuame me taas klassikalise eesti surnud ringini "väike turg – vähe pappi – vähe turundust alternatiivkanalites".
Ainus võimalus IMHO millegi muutmiseks, on see ala massidele huvitavaks teha. Arvestades, et tsiklid muutuvad üha populaarsemaks, lube tehakse rohkem kui kunagi varem, võiks ju keegi ka enda saba üritada kergitada.
Põhimõtteliselt jõuame me taas klassikalise eesti surnud ringini "väike turg – vähe pappi – vähe turundust alternatiivkanalites".
Ainus võimalus IMHO millegi muutmiseks, on see ala massidele huvitavaks teha. Arvestades, et tsiklid muutuvad üha populaarsemaks, lube tehakse rohkem kui kunagi varem, võiks ju keegi ka enda saba üritada kergitada.

kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema
Seda kindlasti, aga paljud tsiklimehed ise ei käi tsiklivõistlusi vaatamas
Krossil on ikka head ajad, võrreldes rinkaga. Pärnu raja ääres pole üldse pealtvaatajaid. Hea, kui kogu raja peale leiab ehk paarsada inimest + võistlejate kaaskonnad.
Aga krosside organisaatorid peavad ise oma toodet arendama. Eelmisel aastal oli Pärnus ja Väike-Maarjas meeletu rahvamass, kuna Freestylemehed käisid esinemas. Eks rahvas tahab show'd ja kui see on olemas, siis on ka massi rohkem. Aga eestlased ei julge riskida

Krossil on ikka head ajad, võrreldes rinkaga. Pärnu raja ääres pole üldse pealtvaatajaid. Hea, kui kogu raja peale leiab ehk paarsada inimest + võistlejate kaaskonnad.
Aga krosside organisaatorid peavad ise oma toodet arendama. Eelmisel aastal oli Pärnus ja Väike-Maarjas meeletu rahvamass, kuna Freestylemehed käisid esinemas. Eks rahvas tahab show'd ja kui see on olemas, siis on ka massi rohkem. Aga eestlased ei julge riskida

www.motorsport.ee - Where the action is, we're there!
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.