Lubatud sõidukiiruse ületamine tsikliga
Nende ettekeeramiste tekkemehhanismid on üsna kirjud. Palun, siin teile üks huvitav variant täna hommikul Kuivastu-Kuressaare mnt. toimunust :
Sõidan oma Pesukott-Partneriga linna poole. Jõuan järgi 90...95 kmh sõitvale autodegrupile. Ees läheb VAZ, selle ees sajakonna meetri pärast mingi sõiduauto ning sõiduauto ees jälle pikema vahe pärast veok. Kaugustes eespool on näha erksamat sorti riietuses jalgrattur. Jään VAZ taha 90..95- ga kulgema, kuna kiiret pole kuskile ja antud isend ei haise kah. Tagant tuleb uuemat sorti Toyota Corolla ja sõidab meist mööda. Ei kihuta, nii umbes 100-ga, möödasõidul ehk tõstb 110 peale. Normaalne. Mingu, mind ei sega. Jätkan sõitu ja näen endiselt kõiki kulgejaid sealhulgas jalgratturit. Corolla teeb viisaka möödasõidu eespool kulgevast sõiduautost. Ikka veel näen kõiki liiklejaid, kaasa arvatud jalgratturit. Corolla jõuab veokile järgi ning jääb hetkeks selle taha. Ilmselt hindab möödasõiduvõimalust. Vastu ei tule kedagi. Veok läheneb jalgratturile tagant. Corolla paneb suuna sisse ja läheb möödasõidule. Veokil on valida, kas hakata Corollat suruma või sõita jalgrattur laibaks. Corollal on vaieldamatu eesõigus, kuna ta oli juba möödasõidul, kui veokas suuna sisse lükkas. Ometigi otsustab veoki juht jalgratturi ellu jätta ja "surub" Corolla teepeenrale. Corolla pidurituled süttivad, hetke pärast on situatsioon lahenenud, jalgrattur selja taha jäetud ning veok tõmbab ruttu paremale serva tagasi. Topeltmöödasõidust saab taas tavaline möödasõit. Corolla juht võib-olla isegi kirub "idioodist veokijuhti" , lõpetab möödasõidu ja kõik jätkavad rahulikult sõitu. Kaasa arvatud täiesti elus ja terve jalgrattur.
Olulisi kiiruseületusi ei tehtud ga situatsioon tekkis. Kes süüdi on? Jalgrattur oli tegelikult niivõrd selgesti jälgitav juba pikemat aega, et minul oli näiteks juba ammu enne kogu jama selge mis hetkel ja kuskohal umbes veok on sunnitud möödasõidu tegema. Kui plekimõlkimiseks oleks läinud, oleks ilmselt Corolla juht de jure õigeks jäänud, aga tegelikult põhjustas ju tema oma "silmaklappidega" või siis "mina ja maailm" sõidustiiliga kogu selle jama. Nii et kiirus kiiruseks, liiklus on laiem protsess kui oma nina ees toimuv. Tuleb hinnata ka teiste olukorda ja vajadusel oma eesõigusest loobuda terviku sujuvamaks ja ohutumaks eksistentsiks.
Sõidan oma Pesukott-Partneriga linna poole. Jõuan järgi 90...95 kmh sõitvale autodegrupile. Ees läheb VAZ, selle ees sajakonna meetri pärast mingi sõiduauto ning sõiduauto ees jälle pikema vahe pärast veok. Kaugustes eespool on näha erksamat sorti riietuses jalgrattur. Jään VAZ taha 90..95- ga kulgema, kuna kiiret pole kuskile ja antud isend ei haise kah. Tagant tuleb uuemat sorti Toyota Corolla ja sõidab meist mööda. Ei kihuta, nii umbes 100-ga, möödasõidul ehk tõstb 110 peale. Normaalne. Mingu, mind ei sega. Jätkan sõitu ja näen endiselt kõiki kulgejaid sealhulgas jalgratturit. Corolla teeb viisaka möödasõidu eespool kulgevast sõiduautost. Ikka veel näen kõiki liiklejaid, kaasa arvatud jalgratturit. Corolla jõuab veokile järgi ning jääb hetkeks selle taha. Ilmselt hindab möödasõiduvõimalust. Vastu ei tule kedagi. Veok läheneb jalgratturile tagant. Corolla paneb suuna sisse ja läheb möödasõidule. Veokil on valida, kas hakata Corollat suruma või sõita jalgrattur laibaks. Corollal on vaieldamatu eesõigus, kuna ta oli juba möödasõidul, kui veokas suuna sisse lükkas. Ometigi otsustab veoki juht jalgratturi ellu jätta ja "surub" Corolla teepeenrale. Corolla pidurituled süttivad, hetke pärast on situatsioon lahenenud, jalgrattur selja taha jäetud ning veok tõmbab ruttu paremale serva tagasi. Topeltmöödasõidust saab taas tavaline möödasõit. Corolla juht võib-olla isegi kirub "idioodist veokijuhti" , lõpetab möödasõidu ja kõik jätkavad rahulikult sõitu. Kaasa arvatud täiesti elus ja terve jalgrattur.
Olulisi kiiruseületusi ei tehtud ga situatsioon tekkis. Kes süüdi on? Jalgrattur oli tegelikult niivõrd selgesti jälgitav juba pikemat aega, et minul oli näiteks juba ammu enne kogu jama selge mis hetkel ja kuskohal umbes veok on sunnitud möödasõidu tegema. Kui plekimõlkimiseks oleks läinud, oleks ilmselt Corolla juht de jure õigeks jäänud, aga tegelikult põhjustas ju tema oma "silmaklappidega" või siis "mina ja maailm" sõidustiiliga kogu selle jama. Nii et kiirus kiiruseks, liiklus on laiem protsess kui oma nina ees toimuv. Tuleb hinnata ka teiste olukorda ja vajadusel oma eesõigusest loobuda terviku sujuvamaks ja ohutumaks eksistentsiks.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.