tsikli transport kärukonksu otsas?

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
oma_jope
Postitusi: 177
Liitunud: 27 Mai 2006, 14:59
Asukoht: Here, There And Everywhere

tsikli transport kärukonksu otsas?

Lugemata postitus Postitas oma_jope »

kas Eestis tohib tsiklit kärukonksu otsas vedada?
näiteks nii: http://motojackrack.com/ http://ultimatemxhauler.com/

kas ja millised on piirangud liiklusvahendi haakekonksule riputatava massi osas? Liiklusseadusest ma sellist teemat ei leidnud.
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas korke »

igal haakekonksul on olemas oma piir kaal kui palju kilosi võib peale mõjuda. Tavaliselt on see 200kg või 250 kg :)

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

Mix
Postitusi: 1247
Liitunud: 18 Mär 2004, 16:25
Tsikkel: tsiklit netu.
Asukoht: Tartu, Estonia

Re: tsikli transport kärukonksu otsas?

Lugemata postitus Postitas Mix »

oma_jope kirjutas:
kas Eestis tohib tsiklit kärukonksu otsas vedada?
...kas ja millised on piirangud liiklusvahendi haakekonksule riputatava massi osas? Liiklusseadusest ma sellist teemat ei leidnud.
Ei räägi küll päris teemasse, kuid - kunagi ammu mingis liiklussaates räägiti jalgrataste samal moel transportimisest. Siis oli manitsemise teemaks rohkem see, et tuled ja numbrid kippusid tagasõitjale nähtamatuks jääma.
Jalgrataste olematu kaalu juures muidugi mingitest massipiirangutest juttu ei tehtud.

Cowboy
Postitusi: 232
Liitunud: 30 Jaan 2005, 00:24

Lugemata postitus Postitas Cowboy »

korke kirjutas:
igal haakekonksul on olemas oma piir kaal kui palju kilosi võib peale mõjuda. Tavaliselt on see 200kg või 250 kg :)
Tean siiani et sinna konksu otsa m6juv kaal ulevalt alla ei tohi uletada 50kg.
Teepeal olen nainud kuidas eu ja poola politsei on kaalunud haake esimest otsa.
Kas on midagi ehk muutunud? Voi on minu info piduriga haake kohta?
Kindlasti teavad karavani vedajad tapselt raakida oma kogemustest.

Ulemised lingid on head, kasutatud on pisibussi ja maasturit. Ja kinnitus ka korralik.
Aga kui tsikli tagaratas veereb jargi, kuidas see m6jub sidurile ja kaigukastile,
kas peab keti/rihma/kardaani lahti uhendama?
Mida utleb marja siduri manuaal tuhikaigu kiiruse kohta.
Veokit tohib slepis vedada kuni 20km/h max 1km ja pikemaks veoks tuleb kardaan lahti kruvida.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

korke kirjutas:
igal haakekonksul on olemas oma piir kaal kui palju kilosi võib peale mõjuda. Tavaliselt on see 200kg või 250 kg :)
Minuteada ka need ülevalt alla lubatud massid nii suured ei ole.
Ise olen kuulnud mingit 70kg numbrit, aga need võivad ka erined konksust ja tootjast.
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.

joel
Postitusi: 1826
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

Natsa OT, sest praegu käis jutt sellistest konksudest, kus terve tsikkel õhus on...

Tagaratas maas võib tsiklit vedada küll, ma arvan. Käigukast on ju mootori taga otsas ja kui esiratas kuskile kõrgemale toetatud on, siis kuivale ta igal juhul ei jää. Sidurile ei tee pukseerimine üldse midagi, sest see seisab ju paigal kui vabakäik sees on.

Veokad ja automaatkastiga sõiduautod on pukseerimise suhtes seetõttu õrnad, et neil on käigukastis vedava võlli pealt käitatav õlipump. Kui mootor seisab, siis õlitust ei toimu. Tsiklitel ma usun, et käigukasti laagrid ja hammasrattad on ikka otse õli sees ja õlipump on vaid mootori õlituseks.

EDIT: Mis puutub kärukonksule vertikaalsuunas mõjuvaid lubatud jõude, siis mõne konksuga auto pagassaluugilt meenub kleepekas "max 75kg". Aga need konksud tunduvad siiski olevat oma raamiga põhja alla kinnitatavad ja mitte kärukonksu munaka otsa istuvad. Siis võib ju piisavalt kõva raami peal asi olla ja vast lihtsalt auto kandevõimet ei tohi ületada.
Joel
Kasutaja avatar

boob
Mode
Postitusi: 758
Liitunud: 13 Mai 2006, 11:30
Asukoht: 5013912
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 5 korda

Lugemata postitus Postitas boob »

Käru konksu kohta ütleks omadest kogemustest niipalju, et olen offroadi käigus saanud päris mitut masinat vintsida/tõmmata kärukonksust ja ükski konks pole veel küljest tulnud. Jõud on vahel olnud ka 10tonnised ja suuremad :twisted:
Sõiduauto kärukonks, mis on kinnitatud pagasniku põhja külge, kindlasti niipalju ei kannata, aga see oleneb juba kinnituskohast ja roosteastmest...

joel
Postitusi: 1826
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 117 korda

Lugemata postitus Postitas joel »

See vintsimisel 10 tonni rakendub ju hoopis teises suunas ja pole mingi eriline näitaja.

EDIT: Tegelikult võib see konksule rakendatav kaalu piirang olla hoopis muul põhjusel vajalik. Kui kärukonksule väga palju kola riputada, siis ajab see auto kaalujaotuse paigast ja esiots läheb väga kergeks.
Joel

margus

Lugemata postitus Postitas margus »

joel kirjutas:
Tagaratas maas võib tsiklit vedada küll, ma arvan.
Paraku liikluseeskiri väidab vastupidist,
(http://www.autonet.ee/liikluseeskiri.php?peatykk=22)

§ 218. Pukseerida ei tohi:
...
6. soolomootorrattaga ega soolomootorratast.
Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas makuke »

pukseerimise all mõeldakse seda, et mootorrattur on köiega auto järel.
Isa sõber (praegune liikluspolitseinik) ütles, et tohib küll selle raamipeal tsiklit vedada aga kui tsikkel on laiem kui auto siis tuleb panna märgistused külge (punane rätt vms.).
Kasutaja avatar

-erx-
Postitusi: 130
Liitunud: 14 Okt 2004, 16:34
Asukoht: metsas puu otsas

Lugemata postitus Postitas -erx- »

minul rattas maualis kirjas et pikemalt ei tohi mittetöötava mootoriga pukseerida, kuna seisva mootoriga ei ole õlitus korrektne.

vashooder
Postitusi: 209
Liitunud: 22 Mär 2006, 19:46
Asukoht: tartumk. võnnu

Lugemata postitus Postitas vashooder »

ma arvan kll et see vedamine on lubatud, sest tuttaval isa veab samasuguse jullaga oma rattast aga noh too ratta oma
ja temal on seal küljes kohe tuled olemas

mikk46
Postitusi: 209
Liitunud: 22 Juun 2004, 20:37
Asukoht: võrumaa

Lugemata postitus Postitas mikk46 »

-erx- kirjutas:
minul rattas maualis kirjas et pikemalt ei tohi mittetöötava mootoriga pukseerida, kuna seisva mootoriga ei ole õlitus korrektne.
no aru ma ei taipa mida sul seal vaja õlitada on kui mootor seisab. :?:

vashooder
Postitusi: 209
Liitunud: 22 Mär 2006, 19:46
Asukoht: tartumk. võnnu

Lugemata postitus Postitas vashooder »

ega tagarattas maas loha ei jookse mõemad rattad on üleval, pill olex naq tsiklitõste pukkipeal aga aint auto konksus
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”