Sidur ei lahuta

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
cas41

Sidur ei lahuta

Lugemata postitus Postitas cas41 »

Kawasaki zx6-r. Siduri linki vajutades on surve taga(ei käi tühjalt) aga käigu sisse pannes sureb ratas välja. keerasin pingutid täiesti nilli, ikka üldse ei lahuta. Ei ole veel sidurit lahti võtnud...oskab keegi öelda, mida ma sealt otsima peaksin.
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Kuidas see käik sul siis sisse läheb üldse? Suure raginaga või..?
Kas küljejalg on ikka üles lükatud?
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

Zeek
Postitusi: 273
Liitunud: 07 Okt 2003, 14:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Zeek »

Sidur on tal trossiga? Kui jah, siis alusta kontrollimist sealt....katkema hakkav tross venib katkenud niitide arvelt ja jätab küll mulje, et pinge on taga, aga siduri äralahutamiseks sellest ei piisa...


Zeek
Elu on...

Teema algataja
cas41

Lugemata postitus Postitas cas41 »

uue trossi panin, kuna vana läks katki...tross jookseb ilusti kõris.

käik läheb ilusti sisse, ilma igasuguse raginata. küljejalg on üleval

trim
Postitusi: 101
Liitunud: 19 Jaan 2006, 01:41
Asukoht: kose
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas trim »

lüliit mis küljejala juures on .. kontrolli seda
Palun Ära Solvu
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Minu Kawa ZZR1100 on ka siduri lingi all mingi lüliti, kui sealt juhtme hoolduse käigus lahti ühendasin, siis enam käima ei läinud. Äkki sul sama case....

Teema algataja
cas41

Lugemata postitus Postitas cas41 »

siiski...lugesin siit, et mingil Iž värgendusel oli sidur kinni kleepunud. mõtlesin, et mis mul kaotada on, et proovin sama. Lükkasime ratta tööle ja pärast mõnda km hakkas sidur ilusti tööle. ohutuse huvides soovitan ilma sidurita sõitu teha kinnisel või vähekasutataval teel.

ka minu rattal on lenksu küljes juhtmed. aga kui need ühendust ei saa siis ei lähe üldse ratas tööle.

küsiks kohe siia juurde, et kui niimoodi ägedamalt kiirendada 2.käiguga, siis hakkas nagu ratas korraks-paariks-kolmeks taktiks vahele jätma. Nagu ei saaks bensiini korralikult peale. Kas tegu on karburaatori ummistusega või veel mõne muu teguriga?

tänud vastuste eest

Teema algataja
Heinar

Lugemata postitus Postitas Heinar »

Mul oli sama jama , talve jooksul sidur kinni kleepunud.

xgas
Postitusi: 4
Liitunud: 01 Juun 2005, 12:00
Asukoht: Mustamäe

Lugemata postitus Postitas xgas »

Kas oskab keegi õelda mis põhjustab seda kinni kleepumist. Ok. 3 kuud seismist on pikk aeg. Mul aga probleem et piisab öisest õues seismisest, kui käik sees, sidur all käivitamisel tahab 10cm edasi kõigepealt sõita, siis lahutab alles siduri ja paneb ratta käima. Rattaks EN500.

Teema algataja
t6nis05

Lugemata postitus Postitas t6nis05 »

Kas oskab keegi õelda mis põhjustab seda kinni kleepumist. Ok. 3 kuud seismist on pikk aeg. Mul aga probleem et piisab öisest õues seismisest, kui käik sees, sidur all käivitamisel tahab 10cm edasi kõigepealt sõita, siis lahutab alles siduri ja paneb ratta käima. Rattaks EN500.
Mul ER 500, mootor EN500-ga peaks sama olema. Mul ka sama probleem. Ühe ööga kleepub kinni. Iga hommik enne sõitma minemist tuleb lahti lükata. Ei usu, et Jaapani insenerid selle hommikuseks treeninguks kavandasid. On kellegil konkreetse probleemi lahendamiseks mingit nõuannet?

Teema algataja
t6nis05

Lugemata postitus Postitas t6nis05 »

Kas oskab keegi õelda mis põhjustab seda kinni kleepumist. Ok. 3 kuud seismist on pikk aeg. Mul aga probleem et piisab öisest õues seismisest, kui käik sees, sidur all käivitamisel tahab 10cm edasi kõigepealt sõita, siis lahutab alles siduri ja paneb ratta käima. Rattaks EN500.
Mul ER 500, mootor EN500-ga peaks sama olema. Mul ka sama probleem. Ühe ööga kleepub kinni. Iga hommik enne sõitma minemist tuleb lahti lükata. Ei usu, et Jaapani insenerid selle hommikuseks treeninguks kavandasid. On kellegil konkreetse probleemi lahendamiseks mingit nõuannet?

U79
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Jaan 2004, 11:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas U79 »

Peale seismist lase tal ikka kolm-neli minti kohapeal tiksuda, et õli soojeneks ja vaba käiguga lahuta paar korda sidurit, et saaks tiba õli vahele. Eks märgsiduri efektiivust mõjutab kogemuse põhjal õli viskoossus. Paksema õliga on see algne perutamine külma mootoriga vähe karmim, kuna õli uimaselt ringi venib. Nii, et lase soojaks ja käiku pane ka vähe rahulikumalt sisse ja ei kao ta käest kuhugi:)

Teema algataja
t6nis05

Lugemata postitus Postitas t6nis05 »

Peale seismist lase tal ikka kolm-neli minti kohapeal tiksuda, et õli soojeneks ja vaba käiguga lahuta paar korda sidurit, et saaks tiba õli vahele. Eks märgsiduri efektiivust mõjutab kogemuse põhjal õli viskoossus. Paksema õliga on see algne perutamine külma mootoriga vähe karmim, kuna õli uimaselt ringi venib. Nii, et lase soojaks ja käiku pane ka vähe rahulikumalt sisse ja ei kao ta käest kuhugi:)
Kui ratas on pikemat aega seisnud ja pärast seda sidur kinni- seda võib lugeda niivõrd-kuivõrd normaalseks, aga ühe ööga kinni kleepumist minu meelest küll ei saa. Mul oli enne Jawa 634, see võis seista mitu kuud, nii et sidur kinni ei kleepunud kuigi sees oli tavaline diiselõli. Usun, et 1999 aasta masinaga sellist probleemi küll ei tohiks olla.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Mul ER 500, mootor EN500-ga peaks sama olema. Mul ka sama probleem. Ühe ööga kleepub kinni. Iga hommik enne sõitma minemist tuleb lahti lükata. Ei usu, et Jaapani insenerid selle hommikuseks treeninguks kavandasid. On kellegil konkreetse probleemi lahendamiseks mingit nõuannet?
kuna viimati õli vahetasid? Kuna viimati pesuõliga läbi uhusid? Mis õli kasutad?

Teema algataja
t6nis05

Lugemata postitus Postitas t6nis05 »

Kuna ratas on alles hiljuti ostetud ja mina ise pole õli vahetanud siis ma öelda ei oska mis õli seal sees on. Eelmine omanik ütles, et õlid on vahetatud ja õli paistis puhas ka olema. Kuna aga ise arvan ka, et see võib õlist tingitud olla siis homme läheb õli vahetusse.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

ära unusta ka pesuõliga eelnevalt läbi loputamast.
Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Banditi sidur

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Selline probleem siis.

vahetasin Banditil (98a. 1200S) sidurikettad, vahekettad ja õli. Peale vahetust sidur enam ei lahuta. Tegemist õlisiduriga.

Alguses ei saanud ka käivitada kuna selleks peab siduriheebli alla vajutama. Miski jama oli seal, kuid see probleem lahenes õhutamise ja siduriõli vahetusega e. ratas käima läheb ja ilma sidurita on ka kõik käigud olemas. Õhutamine on tehtud hoolikalt ja siduri silinder töötab.

Üks tähelepanek on, et varras, millega siduri silinder surve sidurile edasi annab ei toimi vist korralikult. Oli justkui pisut kinni ning siduri silinder läks justkui ilma takistuseta maksimaalselt välja ja surus juba selle peal olevat plekist katet. Varda liigutamisel hakkas kergelt edasi-tagasi käima ca 15 mm ulatuses.

Kas võib olla, et sidurikorvi välja võttes ja kettaid vahetades jäi seal miskit tagasi panemisel valesse asendisse ning siduri silindri surve ei jõua vajalikku kohta? Manuaali järgi ei ole võimalikku häiret seal suutnud tuvastada.

Või võib olla küsimus selles, et ketaste tagasipanekul jäid nad liialt tugeva surve alla?

Igal juhul tänulik igasuguse abi ja nõu eest.

Viimati muutis Bladyhell, 22 Mär 2008, 07:48, muudetud 1 kord kokku.
K1200S

piloot
Postitusi: 2130
Liitunud: 10 Sept 2005, 19:18
Tsikkel: Varadero XL1000 Husaberg FE570
Asukoht: Rakvere

Re: Banditi sidur

Lugemata postitus Postitas piloot »

Bladyhell kirjutas:

Selline probleem siis.

Igal juhul tänulik igasuguse abi ja nõu eest.

Ega miskit üle ei kippunud jääma :wink:

Pilt
Suzu GSF 600S - Totaalne banditism! Fazer 1000, KTM LC4 620 SC, Varadero 1000, XR650R, WR250F, Husaberg FE 570+explorer snow kit
citius,altius,coitus!
Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Re: Banditi sidur

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

piloot kirjutas:
Bladyhell kirjutas:

Selline probleem siis.

Igal juhul tänulik igasuguse abi ja nõu eest.

Ega miskit üle ei kippunud jääma :wink:

See oli esimene mõte küll, kuna tavaliselt jääb asjade kokkupanekul peotäis juppe üle. Kuid miskit üle siiski ei jäänud. Tundub, et sidurisilindrist ei jõua varda kaudu jõud sidurisse. ma ei suuda manuaalist välja lugeda, et millele ja kuidas see varras siduris surve edasi annab.

Teistest teemadest olen ka mõne asja üles korjanud, seega plaanin täan homme uuesti lahti võtta asja. Kas ketaste liigne survestamine võib olla minu probleem? Nimelt sai see ketaste komplekt vanaga võrreldes suurema surve alla.

Ootan endiselt mõtteid.

K1200S

rallitaja
Postitusi: 491
Liitunud: 12 Juun 2007, 08:52

Lugemata postitus Postitas rallitaja »

Ma mõtlen seda, et uued sidurikettad on äkki paksemad (kulumata) ja vahest on vaja nüüd lahutusmehanismi reguleerida, et surveketas eemale tõugata ja sidur lahutada? Ehk siis, varras vms jääb lühikeseks? Muidugi tunnistan, et ei ole kursis konkreetse tsikli siduri ehitusega, aga kui ma enda endisele liikurile (ärge parem kommenteerige :lol: ) ühe siduriketta lisasin (6 asemel 7, nagu olema pidi), siis pidin ka pärast millegagi surveplaati ketastest eemale tõukavat varrast sama palju kompenseerima.

Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Re

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Millega sa seda varrast siis kompenseerisid ja oma probleemi lahendasid?

Ma kisun täna selle siduri uuesti lahti ja mõõdan ja vaatan kõik uuesti üle. Aga, et jama on kuidagi selles vardas - olen ka ise sellel arvamusel. Peab olema mingi lollilt lihtne häda, mille kõrvaldamine peaks olema kerge. Aga selliste lollide ja lihtsate hädade avastamine on omaette teadus :?

K1200S

rallitaja
Postitusi: 491
Liitunud: 12 Juun 2007, 08:52

Lugemata postitus Postitas rallitaja »

Minul oli asi sedasi, et varras käis läbi käigukasti võlli, ketitähikut katva kaane sees oli siis seda tõukav mehanism ja varda teine ots tõukas surveplaati. Varras koosnes kahest osast, millel oli kuul vahel. Alguses proovisin reguleerkruvist asja järgi aidata, aga väheks jäi, sidur vedas julmalt kaasa. Suskasin teise kuuli veel vahele, näppisin asja reguleerkruvidest paika ja asi töötas.

Ma ei tea, kuidas Banditi sidur täpselt toimib, aga arvan siiski, et ka seal on mingisugused reguleerimiseks mõeldud kruvid-poldid olemas.

Soovin edu.

Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Re.

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Esimene osa probleemist käes. Varras, mis annab siduri silindri surve edasi surveplaadile oli kõver ja ei käinud vabalt. Surveplaat ei surunud seda tagasi ja kui surus, siis võimalik, et ka silindrist mööda. Kõver oli ta peenema ja jämedama osa ühenduskohast e. eraldiseisvalt mõlemad osas sirged, kui koos nurga all.

Teine hüpotees on, et varras jäi lisaks lühikeseks, et oma töö uute ketastega ära teha.

Panin selle varda pildid ka üles http://picasaweb.google.com/Bladyhell/S ... 1264708226

hetkel tuleb siis uus tellida, kuid kas keegi on kunagi midagi sellist ise valmistada lasknud? Näiteks nii, et saaks varda pikkust vastavalt vajadusele reguleerida?

P.S. see suur veel, et varras on hetkel ka kahe osa ühenduskohast pooleks :cry:

EDIT: pagan, aga kas keegi oskab ütelda, kas see varras peab olema ülepea ühes tükis? Skeemi järgi on kahes osas (vähemasti selliselt tellitav). Kui panna sinna kuul vahele ning kokku tagasi, kas siis võiks asi lahendatud olla.

K1200S
Kasutaja avatar

rallyiff
Postitusi: 62
Liitunud: 09 Juul 2007, 19:52
Tsikkel: Virago 750 Vinnetou

Lugemata postitus Postitas rallyiff »

ma arvan et proovi järgi selle kuuliga, vene masinal sai küll mingi laagri kuuliga seda värki timmitud ma arvan et see varras pole nii odav et pole mõtet kuuliga proovidagi

honda nsr 125->minsk->gs500e->zx6->thundercat->gsx750f->zx9r fighter->kawasaki vulcan 800->yamaha virago 750

Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

paar küsimust

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Kas keegi oskab mulle kirjeldada, et kui palju peaks siduri lahutamisel surveplaat liikuma? Kas selline eelnev kontroll enne lõplikku kaante ja õlide tagasi panekut on piisav kui lülitan käigu sisse ja proovin kas lahutatud siduriga tagaratas liigub vabalt või ei?

K1200S
Kasutaja avatar

ducatist
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Juun 2007, 13:20
Tsikkel: Monster 900
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas ducatist »

Proovi,nii peab sidur hästi lahutama.Õliga läheb asi pisut tihedamaks.

Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Re

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

ducatist kirjutas:

Proovi,nii peab sidur hästi lahutama.Õliga läheb asi pisut tihedamaks.

Proovisin, surveplaat liigub, kui mitte väga vabalt, pigem raskelt. Kuid see võib ka uute siduriketaste süü olla. Mida sa "hästi" all mõtled - kas olukorda kus tagaratas liigub sama vabalt nagu vabakäiguga?

K1200S
Kasutaja avatar

ducatist
Postitusi: 153
Liitunud: 30 Juun 2007, 13:20
Tsikkel: Monster 900
Asukoht: Haapsalu

Lugemata postitus Postitas ducatist »

Ei ole nii proovinud,olen ratast edasi-tagasi lykanud.Päris vabakäigu kergusega seda võrrelda ei saa.

Kasutaja avatar

Bladyhell
Postitusi: 1024
Liitunud: 12 Apr 2006, 19:25
Tsikkel: K1200S

Lugemata postitus Postitas Bladyhell »

Ok, ise arvasin ka seda. Testin veel ka lükates.

Hetkel tundub, et sain probleemile jälile ja asi hakkab tööle. Nimelt pingutasin ketaste vahetamisel vedrud nii kõvasti ära, et sidur ei jõudnud kettaid lahti suruda. nüüd tegin asja pisut nö leebemaks ja hakkab juba looma. hea külg on asjal see, et sidurit võin nüüd kinnisilmi kokku ja lahti võtta :D

K1200S

Holms
Postitusi: 310
Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
Tsikkel: VN 1500 MS
Asukoht: Mulgimaa
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Holms »

Bladyhell

Nimelt pingutasin ketaste vahetamisel vedrud nii kõvasti ära, et sidur ei jõudnud kettaid lahti suruda....

Ei pruugi küll sama näitaja olla, kuid VX-le annab manual sidurivedrude pingutamise jõuks 11...13 Nm. Dünamomeetrilise võtmega kõiki vedrusid ühtlaselt pingutades ei ole karta, et mõni vedru jääb nõrgem ja sidur mingi nurga all korvi kulutama hakkab.
Et siis väike OT selles teemas. :)

Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”