Õhufiltri õlitamine

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Õhufiltri õlitamine

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Kui märg või kuiv peab olema õhufilter?? Tegin nii nagu manuaalis kirjas, filter õliga paksult kokku ja siis pigistasin suurema osa välja ja ülejäänud kuivatasin majapidamispaberiga ära, aga ikka tundub, et on kuidagi liiga õline. Kui filtrit pigistan näppude vahel, siis jääb näppudele päris paks õlikiht. On see normaalne nähtus, omab see üldse tähtsust või peab mahlapressi kasutama :D
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

loodetavasti ei õlitanud sa seda tavalise õliga.
õige õhufiltri õli on selline, et peale filtri "tühjaks väänamist" kuivab ta paarikümne minutiga puutekuivaks.
Kasutaja avatar

ivar
Postitusi: 520
Liitunud: 05 Juun 2004, 15:43
Tsikkel: GSXR
Asukoht: Paide

Lugemata postitus Postitas ivar »

kas just puutekuivaks..pigem selliseks kleepuvaks massiks,mis katsumisel näppude külge jääb ja näppudelt igale poole mujale edasi kandub :lol:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Ma õlitasin seda tavalise mootoriõliga, täpsemalt Valvoline mineraal 10W-40, sest seda ütleb manuaal ja see on kirjas ka rattaga kaasas olevas raamatukeses. Mis nüüd küll saab :shock:

Rain

Lugemata postitus Postitas Rain »

Ise kasutan sama firma sinist filtriõli. Võtan ühekordsed kummikindad, panen filtrile törtsu õli ja surun vahtkummi kokku lahti kuni moodustub kinnaste ja filtri vahele selline tihedate niitidega ämblikuvõrk. Veendun et filter on üleni helesiniseks värvunud ja monteerin tagasi.
Ega ma muidugi ei tea mis sorti filtrist jutt aga mootoriõli on poroloonile mõrv ning ega ta kleepumisomadused ka nii head ei ole...
Kasutaja avatar

tedre
Postitusi: 178
Liitunud: 25 Okt 2005, 23:10
Tsikkel: BMW R 1200 GS, Sherco 300
Asukoht: L-virumaa

Lugemata postitus Postitas tedre »

Kui manuaal ütleb siis peaks kõik OK olema.
Ise sain kogemuse filtriõliga sel nädalavahetusel - ostsin messilt Neeme käest filtriõil (tema jutu järgi tavalise õli veab filtrist lihtsalt minema-õhuvool siiski piisvalt suur ja liikumine kiire). Lolli peaga hakkasin paljaste käte vahel filtrit õlitama. See kleepuv kiht mis pärast käte küljes ... :wack: Viska või käed minema. Enne ei saanud seda maha kui mootoripesu vahendiga leotades.

alambe
Postitusi: 222
Liitunud: 11 Mai 2005, 19:31
Tsikkel: Kawasaki Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas alambe »

kasulik jah kasutada klielkindaid või vähemalt klilekotid käte otsa tõmmata, sest see on ikka eriliselt kleepuv ollus kui õhu kätte saab.
ja peale õli välja pigistamist on kasulik lasta tal enne kuivada pool tunnikest, siis saad ilusti juba palja käega teda katsuda ja installida.
kui tavalist linnasõitu teed, siis piisab korra- kaks aastas õlitamisest, kui offroadi lasta, siis vastavalt vajadusele.

Ström

Lugemata postitus Postitas Ström »

kuskohast seda filtri õli antakse ja palju maksab?
Kasutaja avatar

xzburnoutzx
Postitusi: 1256
Liitunud: 26 Aug 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn/Dragster
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas xzburnoutzx »

Enamvähem igas vähegi kultuursemas moto ja autotarvetepoes on seda. AP-Motos maksis Shelli Filter Oil mingi 95.-
Küsimus, kuidas puhastada koonusfiltrit, kas õli peale laskmisest piisab, või on mingid omad teemad, kuidas seda puhastada. Sõidetud mignine 1000km ilma mingisuguse puhastamiseta ja alguses ei lasnud ka õli peale.

Selline on:

Pilt
Kasutaja avatar

WsaN
Postitusi: 309
Liitunud: 14 Juul 2004, 13:14
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas WsaN »

Mina pesen svammi tavalise seebiga puhtaks, lasen ära kuivada ja siis teen spetsiaalse õliga kokku.
Tegelikult on vist olemas ka spetsiaalsed keemiad puhastamiseks, aga ma ei näe neil tavakasutajale mingit mõtet.
Kasutaja avatar

rix125
Postitusi: 182
Liitunud: 01 Sept 2004, 15:11
Asukoht: Saue

Lugemata postitus Postitas rix125 »

Seda spetsiaalset õli peaks saama Neeme juurest osta.
Kasutaja avatar

C4
Postitusi: 379
Liitunud: 03 Mai 2004, 11:19
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas C4 »

aga ma pole nagu pihta saand, et mida see aitab kui seda õli kasutad ?
ja kui halb on selle mitte kasutamine... :wink:
Have a nice day !
Kasutaja avatar

rix125
Postitusi: 182
Liitunud: 01 Sept 2004, 15:11
Asukoht: Saue

Lugemata postitus Postitas rix125 »

koonusfiltritel tuleb seda kindlasti kasutada. Õli külge kleepuvad mustuse osakesed, mis ei ole head mootorisse sattumisel.
Kasutaja avatar

C4
Postitusi: 379
Liitunud: 03 Mai 2004, 11:19
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas C4 »

rix125 kirjutas:
koonusfiltritel tuleb seda kindlasti kasutada. Õli külge kleepuvad mustuse osakesed, mis ei ole head mootorisse sattumisel.
aga tavaline originaal filtril siis vast ple tarvis või peab seda kah mingi õliga plätserdama hakkama ? :D mul õhu filter nii imelikus kohas, et mu omale ei saagi ka kõige parema tahtmise juures koonust panna :P
Have a nice day !
Kasutaja avatar

kalmaaripoju
Postitusi: 103
Liitunud: 02 Apr 2005, 19:51
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas kalmaaripoju »

aga ma pole nagu pihta saand, et mida see aitab kui seda õli kasutad ?
ja kui halb on selle mitte kasutamine...
...sedasamust, et ma ka algul ei saan'd aru, et miks nad neid filtreid koguaeg õlitavad?? :roll:
Eelmisel suvel tsikliga ringi sõites kuulsin aga äkitselt mingit ilget kriuksumist sadula alt! :shock: ....peale esimest ehmatust lõi järsku klaariks - selge -õhufilter! Jah, tarvis ikka vist õlitada, mõtlesin ma! :o
La moto mía – KLX 650 R
Kasutaja avatar

tedre
Postitusi: 178
Liitunud: 25 Okt 2005, 23:10
Tsikkel: BMW R 1200 GS, Sherco 300
Asukoht: L-virumaa

Lugemata postitus Postitas tedre »

no siis läks ikka hästi et ainult sadula alt kriuksuma võttis. Vaata kui pisut eespoolt - silindrist oleks kriuks tulnud ... (crash)
pira (made in Georgia), IZ 56, Jawa 634, KL650 Tengai, BMW 1200 GS
Kasutaja avatar

GP1
Postitusi: 342
Liitunud: 01 Nov 2003, 18:42
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas GP1 »

Originaal filtreid tuleb kah kindlasti peale pesemist õlitada ja kas mitte õlitamata filtriga sõitmine pole ainult natukene parem, kui ilma filtrita sõitmine?
Derbi-The RED power

alambe
Postitusi: 222
Liitunud: 11 Mai 2005, 19:31
Tsikkel: Kawasaki Z750
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas alambe »

pesemise kohapealt mainiks veel niipalju et vana hea FAIRY ja soe vesi tagavad väga ´bueno tulemuse. enne õlitamist lasta ainult filtril korralikult kuivada, mina kuivatan põrandakütte peal seda asja , saab kiirelt kuivaks.

JC

Lugemata postitus Postitas JC »

Haynese raamat ütleb minu ratta õhufiltri kohta küll ainult, et pese ja kuivata ning pane tagasi... õlitamisest ei ole juttugi ? või peaks see olema enesest mõistetav kuidagi? või ei ole ette nähtud seda fitlrit siis õlitada?
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

Tavalist paberfiltrit õlitada ei ole vaja, see vahetatakse lihtsalt välja. Poroloonfiltrit saab puhastada ja peale puhastamist on seda ka kindlasti õlitada vaja, sest muidu ta lihtsalt ei võta väiksemaid osakesi kinni.

Mina puhastan täitsa tavalise bensu sees, benssu vahetan niikaua kui see enam värvi ei muuda. Peale kuivada laskmist lasen kerge kihi filtriõli peale(seda tuleks teha kinnastega), natuke "mätsin" ja siis tagasi tsikli külge.
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 893
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rennes »

Onud klge, mul on K&N pestav filter Hornetil. (Traatvõrk, sees mingi muu saast, mis filtreerib)
Pesin puhtaks, aga millega nüüd õlitada. Valida on Valvoline filtriõli (paks ja kleepub) ja mingi Streetmotost ostetud spray (testimata, aga kirjas et poroloonfiltritele?) Neeme soovitas viimast, aga ma ise nüüd enam pole kindel krt ...
Rennes aka Pröksuga Mülka
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Mina pruugin spraypudelis olevat filtriõli. Võrrelda ei oska, selleks peaks ilmselt ühe ja teise õliga ratta korra lõpuni läbi sõitma, aga peale Fairyga pesu ja uut õlitust tundub filter näpuga katsudes ja visuaalsel vaatlusel täpselt sama hea nagu ta oli originaalvaruosa pakendist väljavõtmisel.
Näpuga muidugi eriti katsuda ei tahaks, sest peale seda ei kuku mõnda aega enam mitte ükski asi näpu vahelt ära :)

PS. Ma olen surmkindel, nii spray kui vedel variant on igal juhul sajast paremad kui hoopis ilma õlita. :lol:
Suzuki GSX 750 Inazuma

AndrusFJR

Lugemata postitus Postitas AndrusFJR »

Rennes kirjutas:
Onud klge, mul on K&N pestav filter Hornetil. (Traatvõrk, sees mingi muu saast, mis filtreerib)
Pesin puhtaks, aga millega nüüd õlitada. Valida on Valvoline filtriõli (paks ja kleepub) ja mingi Streetmotost ostetud spray (testimata, aga kirjas et poroloonfiltritele?) Neeme soovitas viimast, aga ma ise nüüd enam pole kindel krt ...
Niipalju kui mina asjast aru saan, siis K&N-i ei tohi miski muu õliga õlitada kui K&N enda spets punast värvi õliga. See on selline suht vedel õli, mis sinna filter-riidesse pidama jääb (filter on pestult valge ja õlitatult siis punane). Mul peaks seda spets õli veel olema, tule läbi miski õhta, õlitame ära...
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 893
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rennes »

No vat kui hea et eile veel siis õlitama ei kippunud, teeme ära Andrus ..
Rennes aka Pröksuga Mülka
Kasutaja avatar

airbourne
Postitusi: 14
Liitunud: 27 Juun 2004, 02:41
Asukoht: Tartu / CBR1100 XX

Lugemata postitus Postitas airbourne »

Küsimus siis K&N-i õlitamise kohta. Sai just filter ära pestud ja Liqui Moly filrtiõliga üle tehtud. Kas peab ikka kindlasti spets K&N õliga määrima või ajab asja ära ka Liqui Moly?
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”