Ketiõli

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Rein
Postitusi: 1244
Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
Tsikkel: Valkyrie
Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Ketiõli

Lugemata postitus Postitas Rein »

Kuna on palju erinevaid tootjaid, siis paluks kommentaare, kes on mis firma peale pidama jäänud, ja miks just see, ja mitmeid enne läbi katsetas, ja miks eelmised kehvemad olid. :?:
Moded, las teema natuke olla, enne kui lukku läheb, või minema rändab, keti õlidest pole vapsee juttu olnud. 8)
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

mina loeks ka seda teemat huviga. Äkki uus ratas ka ketiga.


motopaks
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

Häste põgusad kogemused:
Proovisin alustuseks mingit valvoline ketimääret (~100eeku pudel), suht vedel, venivaks ei muutu hiljem. Soovitatakse kettidele ja trossidele. 200 km ja kett oli üsnagi kuiv.
Uurisin mellalt tarkuseteri: Ketti soovitatakse määrida iga 300 km tagant.
liivastes tingimustes ei tohi kasutada kleepuvat määret, ehk siis endurole peaks sobima midagi sellist nagu mulle sattus.
Asfaldil vastupidi võiks vist kasutada kleepuvamat. Kardile mõeldud määrded pidid head olema.

Teine konkreetne soovitus teiselt kogenud inimeselt oli, et kasutada honda originaal ketivaha (OK see honda on seal ees ilmselt BS, lihtsalt sellepärast hondale mõeldud, kuna jutt käis BW st ja hondast) Pidi selline hea ja kleepuv olema ja pidi ka suurtel kiirustel siiski ketist kinni hoidma, mitte minema lendama.

Ja et siis kett ei pea olema üleni leemendav ja õline, vaid olulne on, et ligendid oleksid määritud.

Ilma tihenditeta kett oleks kaval korra aastas maha võtta, petrooliga ära pesta ja TAP(TEP)'i sees läbi keeta.

Aga kuulaks ise ka konkreetseid soovitusi ja tarkusi.

edit: typo
Viimati muutis Raitz, 24 Mär 2004, 11:09, muudetud 1 kord kokku.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

wicked
Postitusi: 320
Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
Tsikkel: Bastard
Asukoht: tln
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 21 korda

Lugemata postitus Postitas wicked »

niisiis mina olen kasutanud 1 korra D.I.D ketti ja 1 korra IRIS ketti. suurt vahet pole.mida rohkem ikka piitsa annad :twisted: ,seda kiiremini vahetust nõuab. muidu mul on kestnud ca.15000-20000km üks kett. ketiõlidest niipalju,et minu arust on parem kasutada vedelat õli(ise kasutan TOTAL aerosooli) ,sest meie tingimustes on teedel palju sodi ja liiva ,mis kipuvad paksema(jääb ketile nagu tatt) õli külge kleepuma. O-ring ja X-ring ketid minu arust erilist õlitamist ei vajagi,ainult kergelt ,säästmaks hammasrattaid(kusagilt on kõrvu jäänud).

Teema algataja
Rein
Postitusi: 1244
Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
Tsikkel: Valkyrie
Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rein »

Ma olen näinud valvolie, addinoli ja castroli omat, sraydes, ilmselt kakub mul Castroli poole.
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ »

Tre,

Kuna endal ka seni kett ülekandega rattad olnud seni..siis asjaga seotult ka väikesed kogemused. Niisama mingit õli peale panna ketile..nu miskit mootoriõli või sellist vedelat. Täiesti mõtetu. Lendab kohe pealt minema ja lisaks pasandab kõik kohad täis.
Ise olen seni kasutanud (viimane balloon) Motorex-i nimelist spets ketiõli mille ostsin Yamu esindusest, kuid mida enam sisse ei tooda kahjuks.
Ja ainult kiidusõna võin öelda selle möksi kohta. Välja näeb asi nagu kaameli tatt..jube kleepuv ja väidetavalt sisaldab teflonit ka..midagi nagu mootorsaagide ketiõlid. Idee asjal lihtne kannad peale lased paar minti seista, paned mootori käima, käik sisse lased natike ringi ratast..et ühtlaselt igalepoole vaheleläheks..ja voila..ei loobi laiali..kõik on ilus ja puhas.
Kestvusest. Minu Yamu raamat rääkis ketiõlitamisest iga 500km järel. Ja täpselt nii ma tegin ka..niikaua kuskil seda õlitust sinna jätkus ka. Siis uuesti tuli peale kanda.

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20


cl

Lugemata postitus Postitas cl »

mina kasutan pintslit ja kõige odavamat mineraal mootoriõli 10w40 vist oli tähistus, aga see pole isegi oluline...oluline on uuesti määrida kui kett kuiv on, suvel pintseldasin vastavalt viitsimisele 100-200 km tagant. alati peale sõitu siis kui kett soe on, O- ja X-rõngaskette tuleb samuti õlitada, konks selles, et kummist tihendid mis neil kettidel on, ikkagi hõõruvad vastu metallpindu. Parkitiliselt testimiseks käituge nii: hõõruge nt kustukummiga suvalist metallitükki, päris hästi jääb metalli pinnale kummi kiht mis siis vastavalt kustukummist eraldub...aga nyyd valage metallile õli ja siis kustukummga nühkima! karmimad mehed lasku rattal rehv kuiva metallplaadipeal ringikäima, hiljem proovigu uue kummiga uuesti ratas metallplaadil ringi ajada aga valagu õli rehvile peale, võrreldagu kummal viisil kumm kauem vastu peab kas kuivalt või õlitatuna ja kui suur on kulumiskiiruse vahe.
pintsliga määrides on paratamatu olukord see et õli jääb ketile liiga palju mis siis sõites end ilusti mööda rehvi laiali loobib, teeb rehviääre ka meeldivalt libedaks muide :) selle vältimseks on välja mõeldud spets õlitussüsteemid mis teatud intervali tagant tilgakese õli ketirattale poetab.

cl

Teema algataja
Rein
Postitusi: 1244
Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
Tsikkel: Valkyrie
Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rein »

Tellisin omale poodi ära castroli.Eks näis mis saab.

Toni

Ketiõli

Lugemata postitus Postitas Toni »

Olen ise kasutanud mootorsaagide ketiõli ja olen rahul ,seisab hästi peal kuigi natuke ikka määrib ka aga hinna ja kvaliteedi suhe on hea, see vist sellepärast ,et seda kasutatakse rohkem.Olen sellega sõitnud 10000 km. ning kett ja hammasrattad ei näita küll mingeid kulumise jälgi ja ei ole ka ketti pingutanud selle aja jooksul.
Kasutaja avatar

Stern
Postitusi: 217
Liitunud: 04 Aug 2003, 08:55
Asukoht: Lasnamägi GSX600F, CBR929

Lugemata postitus Postitas Stern »

Ise kasutan WD40 ja CAstroli aerosoolõlisid.

kert
Postitusi: 60
Liitunud: 15 Juul 2003, 21:27
Asukoht: Harju

Lugemata postitus Postitas kert »

Kasutasin ka alguses tavalist mootoriõli, mis sõitma hakkamisel pritsis täis kogu ratta tagumise osa. Proovisin ka kleepuvaid ketimäärdeid, mis hästi igast p***a kogusid ja see kleepuv jama jäi ertiti hästi mootori veohammasratta juurde katte alla suurepäraselt hunnikusse. Viimane ja siiamaani parim valik on Valvoline White Synthetic Chainlube, mis on mugavas aerosoolipudelis ja ketile lastes kuivab ja jätab vahataolise kihi, mis sealt ära ei lenda ning s***a ei kogu. Lisaks on pudelil kirjas, et "o-ring safe" kuigi vaevalt, et need teisedgi nendele ringidele seal midagi teevad.
Olen kuulnud, et ka Castrolil on mingi ketivaha, aga ei ole näinud ja kasutanud.
Kõlab nüüd küll vist nagu TV-shopi jutt, aga mulle tõesti meeldib :D
Kasutaja avatar

CB500
Postitusi: 2189
Liitunud: 25 Juul 2003, 21:52
Asukoht: CB900F Hornet

Lugemata postitus Postitas CB500 »

Mina kasutasin ka Valvoline toodangut eelmine hooaeg ..ja ei kurda. Muidugi võibolla seetõttu, et mul võrdlusmoment puudub, muud ei proovinudki. Hetkel kontrollida ei saa, aga vist oli ka see white synthetic chainlube (valvolinel on minuteada mitmeid ketimäärdeid), on aerosoolis muidugi ja väljudes selline kollakas kleepjas plögin. Minumeelest kestis ikka kaugelt rohkem kui 300km.

Vaha suhtes on mul väiksed eelarvamused, kas ta ikka poeb piisavalt lülide vahele???

Keti liiga palju määrimise kohta on hea ütlus: "Määri ketti ühe korra, - kett määrib sind kümme korda vastu!" :)
it's a honda. ride it like you stole it, change the oil once in a while. enjoy.
Kasutaja avatar

Karupoeg puhh
Postitusi: 603
Liitunud: 19 Okt 2003, 18:37
Asukoht: Laagri

Lugemata postitus Postitas Karupoeg puhh »

Ma kasutan Agipi toodangut siis, pole muud proovinud aga olen väga rahul. Kuivab ikka eriti kõvaks tatiks sinna keti külge, a muidu kui tihti oleks soovitatav ketti puhastada?
Kasutaja avatar

Gixxer750
Postitusi: 110
Liitunud: 10 Jaan 2004, 12:40
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Gixxer750 »

olen testinud mitmeid erinevaid ketimäärdeid- valvoline, total, seda eelpool mainitud honda ketimääret ja castroli ja lõpuks olen castroli kasuks otsustanud, hind on küll kõrgem kui teistel pakkujatel, aga samas läbitav kilometraaž enne järgmist määrimist on ka palju pikem, mis veel tähtsam määre ei pritsi laiali. muidugi liivast ja muust säärasest tuleb hoiduda.
JAWA 638 92a -> Yamaha SRX 600 84a -> Honda CBR 600 93a -> Suzuki GSX R 750 97a -> Suzuki GSX R 1000 K2 -> Suzuki GSX R 1000 K6-> BMW K1300R

Kawasaki KFX 700 -> Suzuki KingQuad 750axi

Teema algataja
Rein
Postitusi: 1244
Liitunud: 03 Aug 2003, 23:24
Tsikkel: Valkyrie
Asukoht: LÕUNA- eesti/ neprrrr, Honda F6 Valkyrie, Yamaha XVS 125 DragStar, ex-yam fj1200
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rein »

Kas liiv jääb castroli puhul paremini ketikülge kinni, kui teiste õlidega, ja kas enne õlitamist on vajalik kett pesta, ketipesu aerosooliga?Või kui on kruusal sõidetud, ja siis õlitamiseks läheb, kas siis pesta?
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

ka keti õlitamisel soovitaks igaks juhuks siiski manuaali pilk visata. näiteks minu tsikli (yamu xtz660) manualis räägitakse sellist juttu: ketti puhastada ainult petrooliumiga (kerosine) ja kuivatada suruõhuga. õlitamiseks kas mootoriõli SAE30W50 või muud O-rõngastega ketile mõeldud vahendid. mingi muu suva asjaga keti kallale minek keelatud.
Kasutaja avatar

biohazard
Postitusi: 241
Liitunud: 07 Jaan 2004, 12:43
Asukoht: tln, Honda X11
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas biohazard »

ma panen tavalist rapsiõli :twisted:
ansambel X - 11

ets
Postitusi: 241
Liitunud: 29 Okt 2003, 17:35
Asukoht: Tln-Johvi
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas ets »

Kasutasin ka mingit Valvoline ketiõli aga see kuhjus mõnusalt raami peale hunnikusse ennast :roll:
Kasutaja avatar

Inz001
Postitusi: 459
Liitunud: 26 Nov 2003, 15:30

Lugemata postitus Postitas Inz001 »

ei saagi aru, et mis on siis parim :?:
aga noh eks igaüks otsusta ikka oma äranägemise järgi :twisted:
Kasutaja avatar

ronrix
Postitusi: 106
Liitunud: 19 Apr 2005, 13:40
Tsikkel: Honda VTX 1800 C
Asukoht: Tallinn/Pärnu

Lugemata postitus Postitas ronrix »

:oops: Kas keegi viitsix öelda kus poes on suurim valik motikate õlisid, (kett, amordid, mootor) muidugi ka norm hinnaga, ja kus inimesed teaxid midagi täpsemalt ka rääkida nendest.
Ronrix
Shadow VT 600C, VTX 1800C

stonefree
Postitusi: 542
Liitunud: 22 Mai 2004, 14:08
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas stonefree »

Ise otsin Ramost, ca 150 EEK mingi silikoon pihustatav ketiõli.

http://ramo.ee/prices.php?group=15


kas nyyd odavam ja kõige suurem valik aga piisav ...
ZX-9R. Vahel sõidan kiiresti aga rullnokk ei ole :)

tom666

Ketiõlid

Lugemata postitus Postitas tom666 »

Selline kogemus:

Ostsin tsikli eesti ühest suuremast motopoest. Esimesel sõidul kett ragises. Pesin ja puhastasin mootoriõliga (poolsünt 10W40) Õlitasin esimesed sõidud iga 300km järel nagu manual ette näeb. Kett oli ilusti õline, ei mingit raginat . Üleliigne lendas minema ja palju jäi ketikaitsete peale ning tagarehvi küljele ka.

Pritsimine oligi põhjus, miks soetasin endale aeosool valge ketiõli, Liquid Moly. Lased peale, 10min ja sõitma. Pritsib oluliselt vähem ja kogub ketile liiva. Aga lase seda niipalju kui tahad(soojalt või külmalt), aga sellist sujuvust ja õlitatuse taset kui mootoriõliga ei ole kunagi saavutanud. Muidugi on üks mootoriõli miinuseks veel see, et vihmaga kergelt tuleb maha.
Igal asjal omad head ja vead.

Credo

Lugemata postitus Postitas Credo »

kasutasin alguses mingit Valvoline ketiõli, mis ka pritsis ja määris. kui see otsa sai, siis jäin pidama Valvoline ketivaha juures (kindlasti on seda ka mujal kui Yamaha keskusest kus kohast mina selle sain).
Määrimise muret enam ei olnud ja sitta ja sodi ka ei kakkunud külge endale enam nii palju kui enne.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”