Jalgratta spidomeeter tsiklile
Moderaator: Moded
-
- Postitusi: 1826
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Üldiselt kui herkon terve on, siis peab teda ikka üsna kõvasti õige sagedusega raputama, et ta valeühendusi hakkaks andma. Kui ta korpus katki on, siis võib igasuguseid anomaaliaid esineda. Võib ju proovida sõrmega koputada, kui mootor seisab ja vaadata, et kas tuleb häire sisse. Kui asi resonantsis on, siis peab häire ära kaduma gaasi andes.uuggu kirjutas:see võib ka vibrast olla. rattaspido anduris on kaks lähedalasetsevat metalllehte. mööduv magnet kodara kyljes tõmbab nad yksteise vastu ja ongi kogu lülitus. anduri lyhistamiste sageduse järgi loeb spidokas rattaringe ja arvutab ymbermõõduga korrutades kiiruse. miski sitem andur võib seega ka kõva vibra peale yhendama hakata, kui need metallehed seal töllerdavad liiga vabalt. lisaks on sihukesed kindla sagedusega vibrad võimsad asjad - võib tekkida resonants, mis võib ka jäigad lehed laperdama ajada. samas kannataks andur ükskõik kui kõva suvalist tampimist ilma tööhäireteta, näiteks velo kyljes.
Küll aga ei ole tegelikult üldse imelik, kui odavat jalgrattaspido kasutades süütesüsteemi häired segama hakkavad. Need odavad junnid on tehtud arvestusega, et neid jalgratta peal kasutatakse, kus sellised häired puuduvad ja seetõttu pole kardetavasti ka häirefiltritele kuigi tugevat rõhku pandud.
Äkki oskad öelda mis poodides täpsemalt neid Sigma Spidosid leida võib?welz kirjutas:Sigma sporti on ikka peetud üheks parimatest. http://www.sigmasport.de/sprachweiche/
Uuematel mudelitel ka numbrid suuremad ja hinnad algavad Eesti rattapoodides ca 200-250 kroonist.
Ja pisut vanemaid mudeleid Automaailmast http://www.automaailm.ee/index.php?lang ... cat_id=100
-
- Postitusi: 3833
- Liitunud: 18 Mai 2004, 11:55
- Tsikkel: r6, cbr,Buell, Night rod,Gessu
- Asukoht: Keila - Tallinn
- Tänanud: 162 korda
- Tänatud: 89 korda
mul oli rattal säästuka spido miski 50 eeku umbes...
ainuke miinus oli see.et yle 199.99kmh ei näidanud...
ei kartnud ta ei vihma,ei kuuma ega yldse mitte sttagi!!
talvel seisis mul ratas õues katte all... isegi spido oli kyljes talv läbi... meenuta mis kraadid olid talvel..... kevadel panin ratta käima ja spido töötas täiesti ideaalselt... isegi patakas polnud tyhjaks läinud!!!
selle magneti panein esipiduriketta sees olevasse väiksesse augukesse ja oligi olemas.... 10 min töö see paigaldamine... rattax oli kawa ninja.
-
- Postitusi: 1421
- Liitunud: 10 Mai 2005, 20:44
- Tsikkel: God DAMN 950 Seiklus
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 125 korda
- Tänatud: 62 korda

Endale sattus mingi eriti nukker 300.- maksev isend, mis üle 99 kiirust ei näidanud. Tegelikult oli kiirusest suva, kuna tahtsin peamiselt kella. Lõikasin hiljuti anduri juhtme maha (tolgendas ees) ja väga hea kell....
-
- Postitusi: 1826
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Mis vahet seal on, kuhu sa ta paned? Ratta kõik osad teevad ju sama aja jooksul ühe tiiru. Ja see on aeg, mis kulub ratta edasi liikumiseks ratta ümbermõõduga võrdse teepikkuse võrra.Ronk kirjutas:Ei saanud ikka aru ühest asjast. Et kui algul seda spidokat seal seadistad ja need läbimõõdud piiga korrutad, siis kuhu tuleb panna andur? Mismoodi siis ikkagi see valem töötab, kui sa võtad ratta läbimõõdu x pii ja siis anduri paned hoopis poole peale (võlli ja rehvi vahelisele alale).
-
- Postitusi: 38
- Liitunud: 08 Dets 2003, 00:42
- Tsikkel: CB450N, tonnine Virago
- Asukoht: Ojasoo
Soovitaks täpsemat ja lollikindlamat (pii'ga korrutamine ju tiba keerukam kui õllehinna arvutamineRonk kirjutas:Et kui algul seda spidokat seal seadistad ja need läbimõõdud piiga korrutad

Otsid siledamat sorti koha, teed rehvile (kriidiga näiteks) märgi ning samma kohta ka maapinnale. Siis veeratad tsiklit edasi ja loed, et ratas teeks näiteks 10 ringi. Ja rehvil oleva märgi järgi teed maapinnale teise märgi. Nüüd mõõtad maas olevate märkide vahe ja jagad 10'ga ja ongi ratta ümbermõõt olemas.
Loomulikult võib ka lühema maaga (üks ring) piirduda, kuid siis täpsus tiba väiksem.
Zeek kirjutas:L dets 18, 2004 11:33
Kõige täpsem viis seda teha on märkida alguspunkt näiteks kriidiga nii rattale kui ka maapinnale ja ajada/sõita siis ratast sirgjooneliselt edasi, ise sadulas istudes (mass mõjutab ümbermõõtu, küll vähe aga siiski), märkides niimoodi täpselt maha 10 ratta poolt tehtud ringi.
Zeek
raudpats kirjutas:T mai 23, 2006 12:56
Otsid siledamat sorti koha, teed rehvile (kriidiga näiteks) märgi ning samma kohta ka maapinnale. Siis veeratad tsiklit edasi ja loed, et ratas teeks näiteks 10 ringi. Ja rehvil oleva märgi järgi teed maapinnale teise märgi. Nüüd mõõtad maas olevate märkide vahe ja jagad 10'ga ja ongi ratta ümbermõõt olemas.
Loomulikult võib ka lühema maaga (üks ring) piirduda, kuid siis täpsus tiba väiksem.
Loete ka või ainult trükite?oldmoped kirjutas:T mai 23, 2006 13:09
Ülitäpse tulemuse saamiseks viimase meetodi puhul on lisaks pehme ja kõrge rehvi puhul soovitav veeretamise ajal ise ka veel rattale istuda - sest koormuse all vajub kumm natukene "lössi" ja sellega ratta läbimõõt muutub.

Re: Jalgratta spidomeeter tsiklile
Vabandust, et nii vana teema.
Kas see järgnev spidomeeter näitab üle 99km/h, pildi järgi tundub nagu näitaks kuni 199km/h. Targemad aidake.
http://www2.et-bike.ee/product_info.php ... cts_id=453
Re: Jalgratta spidomeeter tsiklile
http://www.sigmasport.com/en/produkte/b ... 6/?flash=1
vaata paremal ääres on punaselt "Start demo" kliki sellele ja näitab et suts alla 200 , nii et peaks ok olema
Re: Jalgratta spidomeeter tsiklile
Endal on selline, näitab 100% kindlalt üle 99km/h.
Isegi pimedas on täitsa hästi nähtav see displei, suured numbrid.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.