Käimalöömisvändal nuudid maas
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
Clemm
Teema algataja
Käimalöömisvändal nuudid maas
Probleem.
Käimalöömisvänt oli aja jooksul oma algasendist kuskil 5 cm allapoole "vajunud". Sai siis lahti keeratud et vaadata kui hull asi on. Asi oli hull, vahelt kukkusid maha metalliliistud, mis olid sealt nuutide küljest murdunud.
Mootorist tulev võll on korras, aga vändaga ei oska enam midagi teha. Sai kõvasti-kõvasti kinni keeratud kinnituspolt, aga nii kui peale vajutasin, sinna ta ka jäi.
Nuute on seal nii 5-6 tükki ainult, mitte terve ring. ainult veerandi jagu.
võlli läbimõõt oli 14mm ja vända pikkus kuskil 30cm. huvitav kas sellises mõõdus kuskilt uut leiab, või tuleb tuttavale sepale peamurdmist anda, ehk ehitab sinna midagi uut sisse.
Käimalöömisvänt oli aja jooksul oma algasendist kuskil 5 cm allapoole "vajunud". Sai siis lahti keeratud et vaadata kui hull asi on. Asi oli hull, vahelt kukkusid maha metalliliistud, mis olid sealt nuutide küljest murdunud.
Mootorist tulev võll on korras, aga vändaga ei oska enam midagi teha. Sai kõvasti-kõvasti kinni keeratud kinnituspolt, aga nii kui peale vajutasin, sinna ta ka jäi.
Nuute on seal nii 5-6 tükki ainult, mitte terve ring. ainult veerandi jagu.
võlli läbimõõt oli 14mm ja vända pikkus kuskil 30cm. huvitav kas sellises mõõdus kuskilt uut leiab, või tuleb tuttavale sepale peamurdmist anda, ehk ehitab sinna midagi uut sisse.
-
Clemm
Teema algataja
Õhhh.... Ja taevas oli sinisem...ja rohi oli rohelisem......sang kirjutas:Kõige lihtsam lahendus: keevita vänt võlli külge
Kõige mõistlikum lahendus on siiski uue vända ostmine.
Sealt edasi on veel McGiveri nipid vahepukside jms. nuputamisega ning küsitava tulemuse või kasutuseaga.
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
Whitebalance
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
- Asukoht: Saue
- Kontakt:
:D
Elu on näidanud, et kõige kergem on lihtsalt võll ära vahetada ! Endal sai cžil nuudid maha löödud ja tohutult aretatud aga lõpuks kui jälle mõne km tagant pidi mootori lahti kiskuma siis oli kehvasti. Ja see hakkas räigelt pinda käima. Soovitan soojalt, vaheta ära.
-
Clemm
Teema algataja
homme lähen vaatan kas Jüril on sellises mõõdus midagi pakkuda. kui ei ole, siis tuleb sepa abi kasutada.
kas sihuke asi oleks mõeldav, et puuriks augu läbi nii vändast kui ka võllist.. ja siis paneks sinna auku mingi metallpulga (poldi). oleneb muidugi mis materjalist võll tehtud on, mitu kilo puure sinna läheb.
1. võib see polt ära murduda seal sees..
2. võib võll pooleks murduda.
võlli tegelt lõhkuma ei tahaks hakata, aga kui muud üle lõpuks ei jää..siis..
kas sihuke asi oleks mõeldav, et puuriks augu läbi nii vändast kui ka võllist.. ja siis paneks sinna auku mingi metallpulga (poldi). oleneb muidugi mis materjalist võll tehtud on, mitu kilo puure sinna läheb.
1. võib see polt ära murduda seal sees..
2. võib võll pooleks murduda.
võlli tegelt lõhkuma ei tahaks hakata, aga kui muud üle lõpuks ei jää..siis..
Enne kolhoosituuningu ( heh
) kallale asumist ja kuniks uue vända saad on veel üks võimalus alumiiniumsulamist vända puhul, mis saab lõppeda kahte moodi - a) mõneks ajaks on korras, b) vända silm läheb pooleks ja peabki uue vända ostma. Võimalus seisneb selles, et lihtsal kõvasti kinni keeramisele lisaks tuleks enne seda pigistamist võimaldavat pilu pisut laiemaks saada. Tööriistaks sobib rauasaag, kuhu paned vastavalt vajadusele 2 või 3 lehte kõrvuti sisse. Aga seegi süsteem on kolhoosist pärit. Täiesti uue vändaga võrreldavat lahendust minu teada ei ole.
Suzuki GSX 750 Inazuma
-
Tsikkelröövel
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Ära võlli küll puurima hakka, jumala eest. Ajutise lahenduse saad võibolla tõesti pilu laiemaks tehes (kui seal on veel töökorras nuute), veel parem, kui keerata vända ja võlli vahele mingi hästi õhuke vaskleht ja keerata see kupatus siis korralikult kinni. Aga see kõik aitab maksimaalselt asja kordategemiseni - ehk uue vändani. Head nahka igal juhul ei saa.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
-
Clemm
Teema algataja
-
Whitebalance
- Postitusi: 493
- Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
- Asukoht: Saue
- Kontakt:
:D
Kui on tõesti suur puurimis vajadus siis võid lihtsalt puurida väikse augu sisse ja panna sinna stopper splint.
-
Clemm
Teema algataja
ei ole. ja ka ei toeta sellist parandmisviisi. aga kuna küsija ei avaldanud enda tsikli tüüpi-marki, rahalisi võimalusi ja muud abistavat infot, siis pakkusin kahte äärmuslikku lahendust.keevita...sang, mõtled ka, mida kirjutad? Oled kolhoosituunija või?
Muide, mis tsikliga siis ikkagi tegemist on, millel on nii erakordselt haruldane vänt, mida kuskilt ei saa ja mida ei anna teiste tsiklite pealt üle võtta?
-
kultz
Teema algataja
Nagu oldmoped juba ütles on äärmuslikel juhtudel fiksaatori paigaldamine suhteliselt tavaline tegevus. Toimiksin järgnevalt: puuriksin ava võlli ja vända vahelisse nuutide alasse(vänt võlliotsas võimalikult õiges asendis), keermestaksin ava näiteks 3-se keermepuuriga ja seejärel keeraksin sinna 3-se tikkpoldi. Mõtlesin tikkpolti, mille keeramine toimub sisekuuskant võtmega. Lisada törts keermeliimi või valida koonus tikkpolt.
Lihtsalt üks võimalustest.
Lihtsalt üks võimalustest.
-
Tsikkelröövel
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Ei usu, et nii saab. Vänt olla mingist alumiiniumsulamist. No olgu või muu teras, aga see on igal juhul pehme. Võll aga korralik süsinikteras. Puuriga sinna küll kõlbulikku auku sisse ei saa, samuti ka keeret sellesse. Iseasi, kui freesida. Teine variant, mis rohkem ehk lubaks, on siiski jalgratta vända kiilu variant - see on ehk koduste vahenditega tehtav, aga mul oleks vist sellest võllist kahju - hiljem sinna õiget vänta enam normaalselt külge ei pane, kui selle peaks kusagilt saama.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
-
kultz
Teema algataja
Ma ei mõelnudki ju võlli mingit läbivat ava teha. Puuuriksin pikki võlli just vända ja võlli vahelisse nuutühendusse. Loomulikult tahab puur rohkem pehmema metalli ehk siis vända poole kiskuda. Endal on õnnestunud siiski puurida nii, et eelnevalt soovitatud tikkpoldi versioon on toiminud.
Samasugust stoperdamismeetodit kasutan ka hüdrosilindris varre ja kolvi fikseerimisel (lisaks tavalisele kontramutrile).
Samasugust stoperdamismeetodit kasutan ka hüdrosilindris varre ja kolvi fikseerimisel (lisaks tavalisele kontramutrile).
-
Clemm
Teema algataja
Sai Braueri juures käidud, sellist vänta polnud. olid liiga lühikesed.
tuleb siis sepaga rääkida, las leiutab.
üritasin leida ka 12v pingeregulaatorit, mida aga ka kuskil pole. (läheb masinale Piaggio Vespa '94)
kuna masin töötab ka ilma regulaatorita ning see 4-klemmiga plokk hoiab vist ainult tulede pinget, siis ehk annab millegagi asendada seda. tuleb elektrikutele tsipa peamurdmist anda.
edit: regulaator näeb välja selline http://www.hot.ee/clm/pingreg.jpg
tuleb siis sepaga rääkida, las leiutab.
üritasin leida ka 12v pingeregulaatorit, mida aga ka kuskil pole. (läheb masinale Piaggio Vespa '94)
kuna masin töötab ka ilma regulaatorita ning see 4-klemmiga plokk hoiab vist ainult tulede pinget, siis ehk annab millegagi asendada seda. tuleb elektrikutele tsipa peamurdmist anda.
edit: regulaator näeb välja selline http://www.hot.ee/clm/pingreg.jpg
-
Tsikkelröövel
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
-
Holms
- Postitusi: 311
- Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
- Tsikkel: VN 1500 MS
- Asukoht: Mulgimaa
- Tänatud: 2 korda
Taastamiseks tegelikult mitu võimalust.
1)Võib freesida kiilusoone võllile ja vändale ning vändale liistu vastasküljele keermestatud ava teha stopperkruvi jaoks. Spetsiaalseid ilma peata, sisekuuskandiga keeratavaid stopperkruvisid pakub vähemalt WÜRTH.
2)Kui vändal osaliselt mingid nuudid säilinud, siis võimalik kasutada vända fikseerimiseks nn. "vedelmetalli" ja vända sellele küljele, kus vähem nuute, paigaldada keermeliimiga(LOCTITE 243) fikseeritud stopperkruvi, millega pingutatakse vänt võllil allesjäänud nuutidesse.
3) Kui soov võlli mitte rikkuda, siis teha terasest puksina vända sisse uued nuudid, kui mõne tuttava metallimehe leiad.
4)Samas võimalik ka mõni sobiva nuudiga lühem vänt pikendada. Alumiiniumi annab edukalt keevitada MIG/MAG ja TIG keevitustega, muidugi kui pole tegu just Hiina pulbervaluga.
1)Võib freesida kiilusoone võllile ja vändale ning vändale liistu vastasküljele keermestatud ava teha stopperkruvi jaoks. Spetsiaalseid ilma peata, sisekuuskandiga keeratavaid stopperkruvisid pakub vähemalt WÜRTH.
2)Kui vändal osaliselt mingid nuudid säilinud, siis võimalik kasutada vända fikseerimiseks nn. "vedelmetalli" ja vända sellele küljele, kus vähem nuute, paigaldada keermeliimiga(LOCTITE 243) fikseeritud stopperkruvi, millega pingutatakse vänt võllil allesjäänud nuutidesse.
3) Kui soov võlli mitte rikkuda, siis teha terasest puksina vända sisse uued nuudid, kui mõne tuttava metallimehe leiad.
4)Samas võimalik ka mõni sobiva nuudiga lühem vänt pikendada. Alumiiniumi annab edukalt keevitada MIG/MAG ja TIG keevitustega, muidugi kui pole tegu just Hiina pulbervaluga.
Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS
-
Clemm
Teema algataja
tuttav metallimees on olemas. omale meeldiks kui vändale teeks eraldi puksi sisse, kus peal nuudid, siis ei pea võlli lõhkuma hakkama.
eks seda arutab, vaatan mis meistrimees ise arvab, milline variant parim on.
praegu üritan elektriprobleemiga tegeleda ja seda regulaatorplokki kuskilt leida või millegagi asendada.
eks seda arutab, vaatan mis meistrimees ise arvab, milline variant parim on.
praegu üritan elektriprobleemiga tegeleda ja seda regulaatorplokki kuskilt leida või millegagi asendada.
-
Clemm
Teema algataja
niisiis.. vahepeal asjad arenenud niikaugele, et meistrimees tegi mingisuguse uue nuudi v asja vändale (ise pole hetkel veel näinud)... ning sai ka see regul. plokk veidi remonditud.
kiskusin selle ploki lahti. sees vahetasin ära ühe transistori ja termotakisti. tundub et tuleb veidi suurem takisti osta, kuna tuled hiilgavad ikkagi päris kõvasti. samas läbi põlenud veel ei ole. (masinaga sõidetud juba umbes nädal, mitte mina).
pidavat aga uut moodi probleem olema. 30km läbimiseks on masin ära kulutanud 4 liitrit bensiini
ja seda täiesti tavalise sõiduga.
oskab keegi soovitusi anda, mida teha/kontrollida ? või peaks karpa küljes olevat kruvi kinnipoole keerama, et niipalju kütet sisse ei saaks voolata... siis ei saa niipalju rulli keerata kah.
kiskusin selle ploki lahti. sees vahetasin ära ühe transistori ja termotakisti. tundub et tuleb veidi suurem takisti osta, kuna tuled hiilgavad ikkagi päris kõvasti. samas läbi põlenud veel ei ole. (masinaga sõidetud juba umbes nädal, mitte mina).
pidavat aga uut moodi probleem olema. 30km läbimiseks on masin ära kulutanud 4 liitrit bensiini
oskab keegi soovitusi anda, mida teha/kontrollida ? või peaks karpa küljes olevat kruvi kinnipoole keerama, et niipalju kütet sisse ei saaks voolata... siis ei saa niipalju rulli keerata kah.
-
Clemm
Teema algataja
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.