Mure zidiga
Simmereid vaadata otseselt vaja polegi. Näha pole seal midagi. Kui nendega on probleeme, siis ilmnevad need mootori töös. Ja ilmnevad nii, nagu kirjeldasin. Segu jääb saadava lisaõhu tõttu lahjaks, mootoril kaootiliselt kipuvad tuurid üles minema ja neid ei õnnestu ka karburaatorit reguleerides stabiilseks saada. Siduripoolse hõreda simmerlingi puhul suureneb veel mootori suitsemine tavapärasega võrreldes.
Summutit ja leegitoru puhastatakse mitut moodi. Leegitorusse võid otsast korstnapühkijaluuataoliselt haraliseks tehtud trossi sisse ajada ja sedasi kraapida. Tulemuslikum on, kui tross veel drelliotsas pöörleb. Samuti, trossi ja drelli abil, saad puhastada summuti resonaatoripoolset otsa.
Aga ETTEVAATUST!!! - see drelliotsas keerlev tross on üliohtlik, kui ta leegitorust või summutist välja kargab - ja seda ta teeb kindlasti! Nii, et hoia oma ja teiste nägu sellest kaugele!
Summuti tagumist (summutavat) otsa tegelikult efektiivselt puhastada ei saagi..
Seal on keeruline süsteem vaheseintest, nendevahelistest torukestest ja veel on seal kusagil tükk metallvõrku ja mineraalvatti...
Kõik see kokku on üsna "ühekordseks" kasutamiseks. Võib proovida muidugi puhtaks põletamist. Kas kuumafööni või leeklambiga puhud niikaua tuld summutisse, kuni sisemus süttib ja tühjaks põleb... Põletada saab ka lõkkes - olen ühe teise ratta summutit sel moel puhastanud. Ma pole zidi summutit põletanud ja ei tea, kui puhtaks on teda võimalik põletada. Kahtlustan, et selle tagajärjel hakkab seal üsna vabalt ringi põruma too eespoolnimetatud metallvõrk/sõel.. ja saad üsna lärmaka lisaseadme oma rattale. Muidugi järgneb siis ka summuti ülevärvimine kuumakindla värviga...
Ja muidugi! - ettevaatust ka "tuletöödega"!... et midagi üleliigset põlema ei pistaks!
On väidetavalt ka kultuursemaid võimalusi summuti seest puhtaks tegemiseks - lahustitega leotamine.
Seda pole ise teinud ja ei tea ma ka ühtegi reaalselt toimivat lahustavat vedelikku, mis tõepoolest seda poolpõlenud õlist möginat sealt välja võiks lahustada.
Igatahes seni kättejuhtunud ja spetsiaalselt soetatud imevedelikud tehnika- ja kodukeemiavallast pole aidanud mind näiteks isegi kolvi- või silindripea korralikul nõest puhastamisel... summutisaasta pole ma isegi üritanud sel moel lahustada...
Kui minul jõudis kätte aeg Zidi summutit põhjalikult puhastada, siis - mina lõhkusin ta ära. Saagisin tagant selle kitseneva osa, koos väljalasketoruga maha. Raiusin pika meisliga kõik need vaheseinad summutikorpusest lahti ja kiskusin kogu sisikonna välja. Puhastasin järelejäänud silindrilise osa ja ehitasin ise sel hetkel käepärast olnud materjalidest uue "otsevooluga" sisu. Ja toimib küll!
Ainult iga hooaja alguseks on vaja üks kord villavahetuseks-puhastamiseks avada.
Miski pildirida sellest sumpsi sisust on näha siin: http://www.motodom.net/php/index.php?mo ... erby=dateD
Kui pildi ülal klikkida nooli, siis peaks galeriis ka naaberpilte vaadata saama. Sumpsid jäävad "paremale" noole suunas.
Sõber mul aga rääkis, et tema pikalt ei tseremoonitsenud - saagis tagant lahti, lõi miski rauakolaga tagant kõigist neist vaheseintest julmalt suure augu läbi ja tekitas ärasaetud otsa asemele miskist paksust kummitaolisest materjalist korgi kust pistis läbi peenema torukese, et gaasid ikka välja pääseksid ja tulemuseks on samahea summuti, kui minu aretus...
ja rattal minek ka jälle korras.
Summutit ja leegitoru puhastatakse mitut moodi. Leegitorusse võid otsast korstnapühkijaluuataoliselt haraliseks tehtud trossi sisse ajada ja sedasi kraapida. Tulemuslikum on, kui tross veel drelliotsas pöörleb. Samuti, trossi ja drelli abil, saad puhastada summuti resonaatoripoolset otsa.
Aga ETTEVAATUST!!! - see drelliotsas keerlev tross on üliohtlik, kui ta leegitorust või summutist välja kargab - ja seda ta teeb kindlasti! Nii, et hoia oma ja teiste nägu sellest kaugele!
Summuti tagumist (summutavat) otsa tegelikult efektiivselt puhastada ei saagi..

Kõik see kokku on üsna "ühekordseks" kasutamiseks. Võib proovida muidugi puhtaks põletamist. Kas kuumafööni või leeklambiga puhud niikaua tuld summutisse, kuni sisemus süttib ja tühjaks põleb... Põletada saab ka lõkkes - olen ühe teise ratta summutit sel moel puhastanud. Ma pole zidi summutit põletanud ja ei tea, kui puhtaks on teda võimalik põletada. Kahtlustan, et selle tagajärjel hakkab seal üsna vabalt ringi põruma too eespoolnimetatud metallvõrk/sõel.. ja saad üsna lärmaka lisaseadme oma rattale. Muidugi järgneb siis ka summuti ülevärvimine kuumakindla värviga...
Ja muidugi! - ettevaatust ka "tuletöödega"!... et midagi üleliigset põlema ei pistaks!
On väidetavalt ka kultuursemaid võimalusi summuti seest puhtaks tegemiseks - lahustitega leotamine.
Seda pole ise teinud ja ei tea ma ka ühtegi reaalselt toimivat lahustavat vedelikku, mis tõepoolest seda poolpõlenud õlist möginat sealt välja võiks lahustada.
Igatahes seni kättejuhtunud ja spetsiaalselt soetatud imevedelikud tehnika- ja kodukeemiavallast pole aidanud mind näiteks isegi kolvi- või silindripea korralikul nõest puhastamisel... summutisaasta pole ma isegi üritanud sel moel lahustada...
Kui minul jõudis kätte aeg Zidi summutit põhjalikult puhastada, siis - mina lõhkusin ta ära. Saagisin tagant selle kitseneva osa, koos väljalasketoruga maha. Raiusin pika meisliga kõik need vaheseinad summutikorpusest lahti ja kiskusin kogu sisikonna välja. Puhastasin järelejäänud silindrilise osa ja ehitasin ise sel hetkel käepärast olnud materjalidest uue "otsevooluga" sisu. Ja toimib küll!
Ainult iga hooaja alguseks on vaja üks kord villavahetuseks-puhastamiseks avada.
Miski pildirida sellest sumpsi sisust on näha siin: http://www.motodom.net/php/index.php?mo ... erby=dateD
Kui pildi ülal klikkida nooli, siis peaks galeriis ka naaberpilte vaadata saama. Sumpsid jäävad "paremale" noole suunas.
Sõber mul aga rääkis, et tema pikalt ei tseremoonitsenud - saagis tagant lahti, lõi miski rauakolaga tagant kõigist neist vaheseintest julmalt suure augu läbi ja tekitas ärasaetud otsa asemele miskist paksust kummitaolisest materjalist korgi kust pistis läbi peenema torukese, et gaasid ikka välja pääseksid ja tulemuseks on samahea summuti, kui minu aretus...

Viimati muutis Mix, 09 Mai 2006, 17:00, muudetud 2 korda kokku.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.