Roller/mopeed liikluses ehk teadmiseks rollerihuntidele
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 558
- Liitunud: 18 Okt 2005, 09:42
- Tsikkel: rod ja pooleli xs
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
Roller/mopeed liikluses ehk teadmiseks rollerihuntidele
Meeldetuletus mõningate põhitõdede n4ol.
Allpool olevad lõigud on võetud Liiklusõiguse Büroo (endised liikluspolitsei juristid) vastustest kysimustele liiklusabi foorumis.
*Mopeed, mis sõidab kiiremini kui 45 km/h on mootorratas sõltumata mootori kubatuurist, nõuab seega registreerimist, kindlustust, ülevaatust, A-kategooria juhiluba jne.
*Pääsemaks A-kategooriast ning mootorrattana registreerimisest ei tohi mopeedi mootori töömaht ületada 50 cm3 ning valmistajakiirus ületada 45 km/h. Liikluseeskirja § 126 p 1. Juht ei tohi sõita kiiremini valmistajakiirusest.
*Mopeedijuhil ei peagi olema mingeid pabereid kaasas. Eesti politsei vaatab Sinu mopeedile peale ning uurib selle markeeringut. Kui markeeringu järgi on kõik korras, pole ka midagi karta.
*Teine ja enamkasutatud nipp on mopeedide kiiruse mõõtmine. Niipea kui kiirus küünib üle 45 km/h, tembeldavad nad selle mootorrattaks ja siis on juba Sinu asi tõestada paberite või ekspertiisidega, et kasutasid siiski mopeedi. Politsei jaoks on tõendid olemas, kuna liikusid valmistajakiirusest kiiremini.
*Eestis on vajalik mopeedi juhtimiseks juhiluba, kuid seda üksnes 14 kuni 15-aastasel juhil. Kuna alla 14-aastasel ei ole võimalik teha mopeedijuhi lube, siis alla 14 aastased ei tohi rolleritega liigelda (liikluses osaleda).
*Piiratud õigusega juhiloa saab vähemalt 16-aastane isik, sellest vanusest ei ole vajalik mopeedi juhtimiseks juhiluba. Mopeedi juhtimiseks on vajalik mopeedijuhi luba, jalgratturi juhiluba seda ei asenda.
*Maksimaalset liikumiskiirust piiravate seadmete eemaldamine on sisuliselt sõiduki ümberehitus ning üldjuhul on selline sõiduk käsitletav juba mootorrattana. Üldjuhul sellepärast, et küsimus on tõendamises.
*Mopeedi juhiloa väljastab ARK. Jalgratta juhilubade väljastamise õigus on ka lasteaed-algkoolidel, algkoolidel, põhikoolidel, gümnaasiumidel, huvialakoolidel, politseiprefektuuridel ja mootorsõidukijuhi koolitamise luba omavatel koolitajatel.
*Seaduse mittetundmine ei vabasta vastutusest. Kohtus on lootusetu võita väitega, et mina ei tea mida tähendab 30 punase sõõri sees. (See on siis liikluseeskirjade ja liiklusseaduse mittetundmise kohta).
*Hetkel kehtivate nõuete kohaselt peab olema kaitsekiiver (LE § 231). Mingeid nõudeid kaitsekiivrile kehtestatud ei ole. (Nii et võib sõita ka jalgrattakiivriga. Olles ise liikluses kukkunud 50km/h, siis soovitan soojalt kasutada mootorratturitele mõeldud kiivrit, jalgratturi kiivriga ma siin enam ei kommenteeriks)
*Mopeediga peab sõitma jalgrattateel, kuid ei või sõita "jalgratta- ja jalgteel".
Ja et oleks selge, siis liiklusseaduse jaoks mopeed = roller. Ning sulgudes on lisatud minu kommentaarid.
Allpool olevad lõigud on võetud Liiklusõiguse Büroo (endised liikluspolitsei juristid) vastustest kysimustele liiklusabi foorumis.
*Mopeed, mis sõidab kiiremini kui 45 km/h on mootorratas sõltumata mootori kubatuurist, nõuab seega registreerimist, kindlustust, ülevaatust, A-kategooria juhiluba jne.
*Pääsemaks A-kategooriast ning mootorrattana registreerimisest ei tohi mopeedi mootori töömaht ületada 50 cm3 ning valmistajakiirus ületada 45 km/h. Liikluseeskirja § 126 p 1. Juht ei tohi sõita kiiremini valmistajakiirusest.
*Mopeedijuhil ei peagi olema mingeid pabereid kaasas. Eesti politsei vaatab Sinu mopeedile peale ning uurib selle markeeringut. Kui markeeringu järgi on kõik korras, pole ka midagi karta.
*Teine ja enamkasutatud nipp on mopeedide kiiruse mõõtmine. Niipea kui kiirus küünib üle 45 km/h, tembeldavad nad selle mootorrattaks ja siis on juba Sinu asi tõestada paberite või ekspertiisidega, et kasutasid siiski mopeedi. Politsei jaoks on tõendid olemas, kuna liikusid valmistajakiirusest kiiremini.
*Eestis on vajalik mopeedi juhtimiseks juhiluba, kuid seda üksnes 14 kuni 15-aastasel juhil. Kuna alla 14-aastasel ei ole võimalik teha mopeedijuhi lube, siis alla 14 aastased ei tohi rolleritega liigelda (liikluses osaleda).
*Piiratud õigusega juhiloa saab vähemalt 16-aastane isik, sellest vanusest ei ole vajalik mopeedi juhtimiseks juhiluba. Mopeedi juhtimiseks on vajalik mopeedijuhi luba, jalgratturi juhiluba seda ei asenda.
*Maksimaalset liikumiskiirust piiravate seadmete eemaldamine on sisuliselt sõiduki ümberehitus ning üldjuhul on selline sõiduk käsitletav juba mootorrattana. Üldjuhul sellepärast, et küsimus on tõendamises.
*Mopeedi juhiloa väljastab ARK. Jalgratta juhilubade väljastamise õigus on ka lasteaed-algkoolidel, algkoolidel, põhikoolidel, gümnaasiumidel, huvialakoolidel, politseiprefektuuridel ja mootorsõidukijuhi koolitamise luba omavatel koolitajatel.
*Seaduse mittetundmine ei vabasta vastutusest. Kohtus on lootusetu võita väitega, et mina ei tea mida tähendab 30 punase sõõri sees. (See on siis liikluseeskirjade ja liiklusseaduse mittetundmise kohta).
*Hetkel kehtivate nõuete kohaselt peab olema kaitsekiiver (LE § 231). Mingeid nõudeid kaitsekiivrile kehtestatud ei ole. (Nii et võib sõita ka jalgrattakiivriga. Olles ise liikluses kukkunud 50km/h, siis soovitan soojalt kasutada mootorratturitele mõeldud kiivrit, jalgratturi kiivriga ma siin enam ei kommenteeriks)
*Mopeediga peab sõitma jalgrattateel, kuid ei või sõita "jalgratta- ja jalgteel".
Ja et oleks selge, siis liiklusseaduse jaoks mopeed = roller. Ning sulgudes on lisatud minu kommentaarid.
Viimati muutis Kri$o$, 29 Apr 2006, 16:00, muudetud 2 korda kokku.
Sex is like a card game, if you don't have a good partner, then you better have a good hand ...
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!
I don't give a shit, I don't take any shit, I'm not in the shit busines!
ja lisan siia juurde veel 1 hoiatuse:
sina rollerihunt, kes sa sõidad metsa tänavat mööda ning ei anna lõuna ja nurme tänava ristmikel ning kihutad ilma kuhugi vaatamata kogu aeg otse edas - järgmised korrad ma ei pidurda enam. hoopis lisan gaasi. ja kui pihta ei saa, sõidan järgi ja annan peksa.
muretse endale kiiver ka selleks ajaks, äkki jääb pea terveks.
sina rollerihunt, kes sa sõidad metsa tänavat mööda ning ei anna lõuna ja nurme tänava ristmikel ning kihutad ilma kuhugi vaatamata kogu aeg otse edas - järgmised korrad ma ei pidurda enam. hoopis lisan gaasi. ja kui pihta ei saa, sõidan järgi ja annan peksa.
muretse endale kiiver ka selleks ajaks, äkki jääb pea terveks.
Et kui mingi rolleriga sõitja teeb keerab mingi jama kokku siis valatakse see siin foorumi kasutajate peale välja aga kui mingi bike pani mõni aeg tagasi kuskil üle 200 km/h siis keegi isegi ei maininud ega halvustanud seda.
Lihtsalt tähelepanek
Lihtsalt tähelepanek

http://ziimu.risk.ee/stuff/rolleri%20pildid/ --> minu roller (Pildid on kasutaja r1s7o tehtud//respect)
nati haige on see 45km/h seadus sest enamus rollereid mis tulevad tehasest v2lja s6idavad kohe rohkemaga keewayd on umbes ainsad kes 45km/h piirist kinni peavad ja mõni inimene kes sõidab 45km/h on tunduvalt nahhaalsem kui m6ni 60nega s6itja parem lihtsalt järgige liikluseeskirju ja olge ettevaatliku ja ALATI KIIVER PÄHE see oleks minu soovitus
seadus on täitmiseks, mitte mööda hiilimiseks.
kui aus olla siis minu roller läheb kah üle 45km/h
välja, kuid see ei tähenda, et ma sõidan koguaeg gaas
põhjas. autoga ei sõideta ju kah koguaeg gaas põhjas.
see on selge, kui sa ilmud politsei radarisse 70-kümnega
siis võetakse sind rajalt maha, kui aga sõidad lubatud kiirusega
(e. 45 km/h) siis ei puutu sind keegi. ja pealegi mida vaiksemalt sõidad
seda vähem läheb bena kah! see on minu arvamus!
kui aus olla siis minu roller läheb kah üle 45km/h
välja, kuid see ei tähenda, et ma sõidan koguaeg gaas
põhjas. autoga ei sõideta ju kah koguaeg gaas põhjas.
see on selge, kui sa ilmud politsei radarisse 70-kümnega
siis võetakse sind rajalt maha, kui aga sõidad lubatud kiirusega
(e. 45 km/h) siis ei puutu sind keegi. ja pealegi mida vaiksemalt sõidad
seda vähem läheb bena kah! see on minu arvamus!
mul läheb ka roller üle 45 ja ma tunnistan seda, ja linnas ma sõidan enamus aja 55 lihtsalt sellepärast et autojuhtidele mitte jalgu jääda. 45 sõites proovivad kõik autojuhid igas olukorras mööda sust saada ja nad tekitavad kogu aeg liiklusohtlikke olukordi ja et seda vältida ja ise siis püüda mitte sattuda liiklusõnnetusse siis ma lihtsalt jah rikun seadust
Mis teha
Mis teha

http://ziimu.risk.ee/stuff/rolleri%20pildid/ --> minu roller (Pildid on kasutaja r1s7o tehtud//respect)
-
- Postitusi: 2418
- Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
- Tsikkel: Misasi see veel on?
- Asukoht: Läänemaa
- Kontakt:
See, et mopeediga ei tohi kiiremini, kui 45kmh sõita on ka liikluseeskirjade punkt ja ka see kuulub koos teiste reeglitega täitmisele!Myxer kirjutas:nati haige on see 45km/h seadus sest enamus rollereid mis tulevad tehasest v2lja s6idavad kohe rohkemaga...lihtsalt järgige liikluseeskirju ja olge ettevaatliku ja ALATI KIIVER PÄHE
hälvik
-
- Postitusi: 223
- Liitunud: 02 Veebr 2004, 15:17
Mönele vb pakub see 70 kmh pinget, aga mulle küll mitte. Miks ma peaksin kiirustama kuskile? mis mönu on koguaeg, kui söidad 70 - ga ? Reede öhtul meeldib mulle linnas just mingi 30 kmh söita, siis näeb rahvast jne. Siis peab engine ka kauem vastu, kui mingi 45 kmh söidad.
Muidugi tln rolleristidest ma saan aru

Muidugi tln rolleristidest ma saan aru


Aprilia Is The Best 
@@@@@@(kasutajanimi tahaks vahetust, alates 12-aastaselt siin foorumis) @@@@@@

@@@@@@(kasutajanimi tahaks vahetust, alates 12-aastaselt siin foorumis) @@@@@@
mis otstarbeks on ehitatud rollerid/autod?jollerface, kas roller on sinu jaoks puhtalt punktist a punkti b liikumiseks kasutatav liiklusvahend või on sellel ka sulle mingi meelelahutuslik otstarve? (lihtsalt huvi pärast küsin)
põldu ma temaga kündma ei lähe ja eputamiseks ei ole
ta mul kah ostetud. loomulikult
on ta mul punktist a punkti'
b liikumiseks
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Ilma keerutamata ütlen kohe ära, et kui see segaseks jäi, siis järelikult ei tunne sa liikluseeskirja ja ei tohiks rolleriga liikluses osaleda.algaja14 kirjutas:kas see on raud kindel et peab???
* Mopeediga peab sõitma jalgrattateel, kuid ei või sõita "jalgratta- ja jalgteel".
see jäi segaseks veidi.
Liikluseeskiri: http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=265273
Seal vaata, mida tähendavad märgid 431-435. Ühtlasi loe eriti hoolega peatükki 25.
Joel
Küsimusele peab alati ülbamisega vastama ?joel kirjutas:Ilma keerutamata ütlen kohe ära, et kui see segaseks jäi, siis järelikult ei tunne sa liikluseeskirja ja ei tohiks rolleriga liikluses osaleda.algaja14 kirjutas:kas see on raud kindel et peab???
* Mopeediga peab sõitma jalgrattateel, kuid ei või sõita "jalgratta- ja jalgteel".
see jäi segaseks veidi.
Liikluseeskiri: http://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=265273
Seal vaata, mida tähendavad märgid 431-435. Ühtlasi loe eriti hoolega peatükki 25.
Ja nii loodate noortele rolleristidele aru pähe panna ?
Vaatavad et ülbavad suuremad ja siis mõtlevad,miks ma peaksin nende sõna kuulama ?
Vastuseks muidu, kui on olemas jalgrattatee mis asub paralleelselt autoteega siis PEAD sõitma jalgrattateel.
-
- Postitusi: 164
- Liitunud: 03 Jaan 2006, 12:45
- Asukoht: Tartu
-
- Postitusi: 1827
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 118 korda
Ülbamisega??? No andestust, aga kuidas te, rollerihundid, nüüd äkki nii õrnahingelised olete?shadows kirjutas:Küsimusele peab alati ülbamisega vastama ?
Ja nii loodate noortele rolleristidele aru pähe panna ?

Ma ei ole enda meelest veel väga vana, aga kui mina oleks põhikoolis endast vanematele rääkinud selliseid asju, nagu praegu vahest noorte suust kuulen, siis ma oleks joonelt peksa saanud ilma igasuguse pikema jututa.
Nii palju siis noortest ja ülbamisest.
Joel
põhimõtteliselt pole eestis peaaegu yldse jalgrattateid ja kuna minu piirkonnas neid ei ole siis mina s6idan auto tee peal tehke või tina see on meie linnaisade probleem kui nad neid ei tee niikaua eiran mina seadust ja politsei ei loe seda rikkumiseks kui sõita auto tee peal... ja joel sa võiks natuke maha rahuneda, tean et teistest targem on hea olla aga proovi seda teistele rahulikult selgeks teha!!
Üritaks siis rahulikult, sa tõesti ei lugenud mu posti ?Myxer kirjutas:põhimõtteliselt pole eestis peaaegu yldse jalgrattateid ja kuna minu piirkonnas neid ei ole siis mina s6idan auto tee peal tehke või tina see on meie linnaisade probleem kui nad neid ei tee niikaua eiran mina seadust ja politsei ei loe seda rikkumiseks kui sõita auto tee peal... ja joel sa võiks natuke maha rahuneda, tean et teistest targem on hea olla aga proovi seda teistele rahulikult selgeks teha!!
KUI on jalgratta tee peab seal sõitma kui ei ole siis autoteel.

*Pääsemaks A-kategooriast ning mootorrattana registreerimisest ei tohi mopeedi mootori töömaht ületada 50 cm3 ning valmistajakiirus ületada 45 km/h. Liikluseeskirja § 126 p 1. Juht ei tohi sõita kiiremini valmistajakiirusest.
tekkis küsimus, et kas siis masin võib minna üle 45, aga ei tohi sõita nii kiiresti? valmistajakiirus on valmistajakiirus
tekkis küsimus, et kas siis masin võib minna üle 45, aga ei tohi sõita nii kiiresti? valmistajakiirus on valmistajakiirus
Malaguti Firefox F-15 70 ccm 

-
- Postitusi: 223
- Liitunud: 02 Veebr 2004, 15:17
ei, sest kui ta läheb üle 45 siis on arvatavasti valmistajatehas määranud valmistajakiiruseks suurema kiiruse kui 45km/h. kui sa aga valmistajatehase mx lubatud kiirust ületad siis tulevad sulle veel omad trahvid kaela.Hyper kirjutas:*Pääsemaks A-kategooriast ning mootorrattana registreerimisest ei tohi mopeedi mootori töömaht ületada 50 cm3 ning valmistajakiirus ületada 45 km/h. Liikluseeskirja § 126 p 1. Juht ei tohi sõita kiiremini valmistajakiirusest.
tekkis küsimus, et kas siis masin võib minna üle 45, aga ei tohi sõita nii kiiresti? valmistajakiirus on valmistajakiirus
Mis siin ikka nutta, kui teete A1 katekooria load, et sõita mopeediga üle 45km/h, pole sellest kasu eriti ju. Liikluses isegi 1000cc bikel lubatud siiski 50km/h sõita. Ei usu, et see 5km/h niiväga määrav on. Ja ega te ei sõida niikuinii 45-ga, lubadest ei hakka üldse rääkima
Aga enne tuli jutuks, et bikemehed sõidavad 200km/h ja ei tehta väljagi. Kahjuks nii see tõesti on, kuigi Pärnus on nad päris korralikud, healjuhul 100km/h ainult rohkem kui lubatud.

Aga enne tuli jutuks, et bikemehed sõidavad 200km/h ja ei tehta väljagi. Kahjuks nii see tõesti on, kuigi Pärnus on nad päris korralikud, healjuhul 100km/h ainult rohkem kui lubatud.

See tähendab siis seda et kui sul on a1 load olemas ja tahad üle 45 sõita siis pead endale ka ostma üle 50cm masina?oldmoped kirjutas:Kordan jälle ja lolli järjekindlusega, et ka lubadega isiku juhtimisel ei tohi mopeed sõita kiiremini kui 45kmh!!!topass kirjutas:kui teete A1 katekooria load, et sõita mopeediga üle 45km/h

DiTech 



Noh, kui roller, mis liigub üle 45 km/h loetakse mootorrattaks, siis võib ju a1 kategooria lubadega sõita rolleriga kiiremini kui 45 km/h.*Mopeed, mis sõidab kiiremini kui 45 km/h on mootorratas sõltumata mootori kubatuurist, nõuab seega registreerimist, kindlustust, ülevaatust, A-kategooria juhiluba jne.