Ülevaatus ja kõik sellega seonduv

Soovid osta mootorratast, nägid tänaval vinget tsiklit ja tahaks arutleda, nõu pidada ... koht, kus erinevate mootorrataste kohta arvamust avaldada ja infot otsida...kogu üldine jutt mootorratastest

Moderaator: Moded


Teema algataja
joosep77
Postitusi: 131
Liitunud: 15 Jaan 2005, 17:02

Ülevaatus ja kõik sellega seonduv

Lugemata postitus Postitas joosep77 »

Minu küsimus oleks siis selline et kas ülevaatusele minnes peab olema tsiklil küljes peeglid? See võib lolli küsimusena tunduda, aga oman endurot ja sai eelmine sügis üks peegel koos heebliga ära lõhutud ja teist moodi heebel ostetud kus ei ole peegli auku. Loodan saada täpseid ja konkreetseid vastuseid



Ette tänades!
Joosep
Kasutaja avatar

Nongrata
Postitusi: 374
Liitunud: 19 Juul 2005, 10:25
Tsikkel: Kawasaki ZZR1100
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Nongrata »

Täpselt ja konkreetselt vastab sulle ülevaatuspunkti töötaja. Helista või sõida läbi.

salamahti

Lugemata postitus Postitas salamahti »

Vasak peab alati olema ja parem siis, kui valmistajakiirus on >100. Nii on meelde jäänud kuskilt.
Kasutaja avatar

retro
Postitusi: 927
Liitunud: 27 Juun 2005, 18:20
Tsikkel: Tiger885, külkaIŽ
Asukoht: Kohatu
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 30 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas retro »


udu

Lugemata postitus Postitas udu »

Ma tegin eelmisel aastal oma 2000 aasta Vulcanile ülevaatust.
Rattal oli puudu parempoolne peegel,
lubasin ülevaatajale, et kohe keeran külge ja sai läbi küll :)

andreas

Lugemata postitus Postitas andreas »

aga küsimus kui nr laud on nagu teises kohas aga on nähtav kas siiiis hakkavad ka inisema :roll: noh loogiliselt ei tohiks ollla aga olen näinud päris palju neid bike milllel pole just omal kohal see nr laud :roll:
Kasutaja avatar

pritsu
Postitusi: 854
Liitunud: 15 Mai 2005, 00:22
Tsikkel: TDM 850
Asukoht: mets, karjäär
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas pritsu »

Nagu eelpool korduvalt räägitud, oleneb palju konkreetse ülevaatuspunkti töötajast. Mõnest kohast saad läbi, mõnest mitte. Palju sõltub ka su enda meeleolust ja suhtumisest. Konkreetseid nõuandeid ei oska vist keegi siin pakkuda. Minge kohale ja uurige järgi. Enamus kohtades norm vanad ja seletavad sulle oma nõudmised ära.
Õigekirjaoskus massidesse!

onu Reemus

Lugemata postitus Postitas onu Reemus »

Tegin oma rattale ülevaatuse eelmine nädal.Maksma läks 200 EEK-u.
Vaatas tzikli numbreid,mulle otsa ning arvas,et kuna ma elusalt kohale jõudsin,ju on pidurid ka olemas.Rohkem nagu polnudki midagi.Aga olen kuulnud ka vendadest kes hakkavad usinasti CO-d mõõtma aga teise sumpsi pole midagi pista. :shock:

Paralax
Postitusi: 124
Liitunud: 06 Okt 2004, 13:40
Asukoht: Tallinn,

Lugemata postitus Postitas Paralax »

Võtke ülevaatusele tükk sidet ja vatti kaasa. Minult küsiti, kui tegemas käisin. Lasti küll ilma läbi, aga väidetavalt pidi seaduse järgi nõutama. Kerge kobin kukkus ka tugevalt tumendatud esiklaasi kohta. Aga kuna sealt sõidu ajal niiguinii läbi ei vaadata, siis lasti läbi. Ka küsiti kiivrit näha ja kontrolliti E märgistust.
Kütus ja õlu ei ole kokkuhoidmiseks.

zzrider

Lugemata postitus Postitas zzrider »

onu Reemus kirjutas:
...Vaatas tzikli numbreid,mulle otsa ning arvas,et kuna ma elusalt kohale jõudsin,ju on pidurid ka olemas.Rohkem nagu polnudki midagi...
Ehk ütled ka, kus see koht asub?
Kasutaja avatar

Nobody56
Postitusi: 46
Liitunud: 27 Juun 2004, 13:42
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Nobody56 »

Kristiines kontrolliti tulesi ja visuaalset poolt, kuna ratas sõidab, järelikult pidurdab. 200 krooni ja olemas. (muidugi 3mndat aastat seal käinud ja samad inimesed) Eelmine aasta küsiti ka sideme ja plaastri kohta. Taheti ratast ka käima panna, kõik.
2 ratast, iga kell!
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Piipz »

kellelgi valjude sumpsidega on probleeme olnud? sõps käis kristiine keskuse juures ülevaatusel oma gixxeriga, meeletult röökiv eagle sportsumps all. küsimuse peale, et miks see nii kõva häält teeb, ütles sõps, et see peabki nii olema, R mudel ju, et ongi nii kõva häälega. onu ütles, et ahah ja et kõik on siis korras.

osade väljalaskesüsteemidega antakse kaasa spetsiaalsed DB killerid, et ülevaatuse ajaks vaiksemat heli saaks :P

btw, keegi sokke on endale sumpsi toppinud selleks ajaks?

Ivo
Postitusi: 11
Liitunud: 30 Mär 2006, 11:02
Asukoht: Harjumaa

Lugemata postitus Postitas Ivo »

väga OK ülevaatus oli eelmisel aastal vana narva mnt.-l, tallinnas. Ülevaatust toimetanud "muheda vana" nime ei mäleta aga tegu laheda motovennaga(sõitis Moto Guzziga). Ütles ainult nii palju, et uuel aastal millalgi (s.o. 2006) vahetab ARK-i ülevaatuspunkti. Tõsiselt tore ja asjalik ülevaatus- ei mingit norimist.
Kasutaja avatar

nitse
Postitusi: 695
Liitunud: 05 Dets 2004, 17:38

Lugemata postitus Postitas nitse »

Ma pole kunagi tsiklitki kaasa võtnud :mrgreen:
eksid sõber, sellist paska siin sadat lehte küll ei teki. :mrgreen:

zzrider

Lugemata postitus Postitas zzrider »

nitse kirjutas:
Ma pole kunagi tsiklitki kaasa võtnud :mrgreen:
Mida siis? Rohkem raha? :D

janark

Teadmiseks mida kontrollitakse

Lugemata postitus Postitas janark »

1. PIDURISÜSTEEM

1.1. Mehhaaniline seisund

1.1.1. Jalgpiduri pedaali ja käsipiduri hoova šarniirid

1.1.2. Piduripedaali seisund, -pedaali ja -hoova vabakäik

1.1.3. Piduri peasilinder

1.1.4. Jäigad piduritorud (ainult vedelikajami korral)

1.1.5. Elastsed pidurivoolikud

1.1.6. Piduri hõõrdkatted

1.1.7. Piduritrumlid, pidurikettad

1.1.8. Piduritrossid, -vardad, -hoovastik

1.1.9. Piduri töösilindrid (ainult vedelikajami korral)

1.1.10. Automaatne kulumise kompensaator (kui on ette nähtud)

1.2. Sõidupidur

1.2.1. Toimimine

1.3. Seisupidur

1.3.1. Toimimine

1.4. Mitteblokeeruvad pidurid – ABS (kui on paigaldatud)

2. ROOLISEADE

2.1. Mehhaaniline seisund ja juhtraua mõõtmed

2.2. Rooli vabakäik (käändmikjuhtimisel)

2.3. Roolisüsteemi kinnitused (lõtk roolikannu laagrites)

3. NÄHTAVUS

3.1. Vaateväli

3.2. Tuuleklaasi või gondli seisund

3.3. Tahavaatepeeglid

3.4. Klaasipuhasti (kinnisel kabiinil)

4. TULED, HELKURID JA ELEKTRISÜSTEEM

4.1. Kaug- ja lähituled

4.1.1. Seisund ja toimimine

4.1.2. Reguleeritus

4.1.3. Lülitid

4.2. Valgustusseadmete seisund, toimimine, värvus ja optiline tõhusus

4.2.1. Tagumine ääretuli

4.2.2. Pidurituli (-tuled)

4.2.3. Suunatuled

4.2.5. Udutuled

4.2.6. Numbrituli

4.2.7. Tagumine helkur

4.2.8. Märgutuled

5. TELJED, VELJED, REHVID, VEDRUSTUS

5.1. Teljed

5.2. Veljed ja rehvid

5.3. Vedrustus

6. RAAM VÕI ŠASSII

6.1. Raami kinnitused

6.2. Üldine seisund (sh tugihark ja/või külghark)

6.3. Heitgaasitorustik ja summuti

6.4. Kütusepaak ja torustik (voolikud)

6.5. Haakeseadme ohutus (kui see on paigaldatud), külghaagise ühendused

7. MUU VARUSTUS

7.1. Juhiistme paigaldus, sõitja jalatoed ja käepidemed

7.2. Aku paigaldus

7.3. Helisignaal

8. SÕIDUKI IDENTIFITSEERIMINE

8.1. Registreerimismärk

8.2. Tehasetähis/VIN-kood
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1004
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 12 korda

Lugemata postitus Postitas poison »

Ivo kirjutas:
väga OK ülevaatus oli eelmisel aastal vana narva mnt.-l, tallinnas. Ülevaatust toimetanud "muheda vana" nime ei mäleta aga tegu laheda motovennaga(sõitis Moto Guzziga). Ütles ainult nii palju, et uuel aastal millalgi (s.o. 2006) vahetab ARK-i ülevaatuspunkti. Tõsiselt tore ja asjalik ülevaatus- ei mingit norimist.
Tunnen seda vana - Allan nimeks ja nüüd on ta tööl TÜVpunktis Viljandi mnt ääres kui Rapla poole sõita...miskise lauge vasaku kurvi peal tee paremale ja kohe ongi...mõni aeg tagasi oli seal miskine metallitööde värk ja vasakul Viljandi mnt-l on vist uusehitused kohe hakkamas
Kasutaja avatar

Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

Kiiu küla, Kuusalu vald, Harjumaa (35 km Tallinnast itta):
vaatas VIN koodi üle ja nägemist :D

Hans
Kasutaja avatar

minenohh
Postitusi: 188
Liitunud: 24 Juul 2005, 20:06
Asukoht: Lõuna

Lugemata postitus Postitas minenohh »

kas keegi oskab ka öelda, kui sügav peab olema rehvimustri sügavus? ma vaatan et sõidetakse ikka väga plessidega ringi.

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

minenohh kirjutas:
kas keegi oskab ka öelda, kui sügav peab olema rehvimustri sügavus? ma vaatan et sõidetakse ikka väga plessidega ringi.

Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded

Kood 503. Rehvi kulumine ja mustri sügavus
Nõuded: 1) mustri jääksügavus peab olema vastavalt direktiivile 89/459/EMÜ vähemalt:
• L kategooria sõidukil ≥ 1,0 mm;
• M[1], M[2], M[3], N[1], N[ 2] ja N[3] kategooria sõidukil ≥ 1,6 mm;
• haagisel vastavalt seda vedava veduki mustrisügavusele esitatavatele nõuetele;
2) rehvi edasine kasutamine on keelatud, kui turvise mustri jääksügavus on punktis 1 esitatust väiksem joonisel 30 toodud viirutatud pinna ulatuses, mille laius b on üle 1/2 turvise veerepinna laiusest B ja pikkus a üle 1/6 turvise veerepinna ümbermõõdust 2R või kui mitme kulumislaigu korral nende pikkuste summa on nimetatud väärtusest suurem. Joonisel näidatud viirutatud ala ei pea asuma veerepinna keskel;

http://wlex.lc.ee/wlex.cgi?do=show&url= ... 3d12745502
Kasutaja avatar

mgm
Postitusi: 121
Liitunud: 05 Nov 2006, 19:10
Tsikkel: vana gixxer
Asukoht: Pärnu/Pärnumaa/Tln

Lugemata postitus Postitas mgm »

sry aga ma ei saanud aru et kas siis kui rehv on vaid keskelt suht sile siis võib temaga ikkagi sõita kui äärtel mustrit piisavalt???? Ja teine küsimus et kas see kui tagarehv liialt kulunud on ohtlik viga või see leebem varjant?? ?sest neid väikeseid vigu ju võib paar olla ja siiski veel saab ÜV tehtud!!

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

a küsiksin täpsustamiseks kohe vastu, et mis sinu jaoks olulisem on, kas ÜV läbi saamine või ellu jäämine?
Kasutaja avatar

mgm
Postitusi: 121
Liitunud: 05 Nov 2006, 19:10
Tsikkel: vana gixxer
Asukoht: Pärnu/Pärnumaa/Tln

Lugemata postitus Postitas mgm »

NO muidugi on ellujäämine tähtis, aga ei tahaks kohe kummi vahetama hakata sest leedukas kellelt ratta ostsin on rahvale natuke showd teinud ja rehvi keskosa muutnud liialt libedaks!!! aga jah ma näiteks usun et kui liikluseeskirjade järgi sõita siis ei tohiks väga eluohtlik see olla!!1 muidugi vesiliugu tuleb karta! Aga küsimus polnud minupoolt et kas sellise rehviga on ohutu vaid et kas ma saan sellega veel paar sõitu teha või pean kohe vahetama sest ülevaatusele on vaja minna
Kasutaja avatar

minenohh
Postitusi: 188
Liitunud: 24 Juul 2005, 20:06
Asukoht: Lõuna

Lugemata postitus Postitas minenohh »

jah ma ka ei saanud sellest aru.
Kasutaja avatar

efendi
Mode
Postitusi: 969
Liitunud: 23 Dets 2004, 17:12
Tsikkel: KTM
Asukoht: Tartu
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 24 korda

Lugemata postitus Postitas efendi »

Kuulge nüüd "paarisõidumehed", vaadake et te ennast kooma ei kihuta nii... kui jõudsite ratta osta, siis jõudke ka rehve osta - äkki hakkate varustuse pealt ka kokku hoidma?

Rehvi kohta on asjad kirjas minuteada tehnoülevaatuse nõuetes ja liikluseskirjades. Sry ei viitsi praegu seda välja otsima hakata, igatahes on asi põhimõttes - või on siiani veel selliseid inimesi kes sülitavad enese ja teiste ohutusele - sel juhul olete samaväärsed talvel suverehvidega sõitjatele.

Kui rehve ei jõua osta siis pole vaja ka sõita.
i am not totally useless, i can be used as a bad example.

Kes mett teeb, see mett sööb!

onu Reemus

Lugemata postitus Postitas onu Reemus »

Lase see rehv leeduka moodi lõpuni ja osta uus.See pole koht,kus koonerdada :evil: .Pärast ei jõua ära nutta.

Erci
Postitusi: 755
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Lugemata postitus Postitas Erci »

Tsikliga sõites võib LE ja LS järgi suverehvidega aastaringselt sõita:) On julgeid?
___________________________

K2bi
Postitusi: 649
Liitunud: 01 Apr 2005, 16:51

Lugemata postitus Postitas K2bi »

t*** ma ei salli neid inimesi kes tahavad üv läbi nikerdada kuigi tehnika ei luba seda.

ja tagarehv ei ole juu nii meeletult kallis !? kui kohe tutikat ei jöua osta siis küsi rinka meeste käest . neil on küljed maas keskel on muster nagu uus.

zhark
Postitusi: 209
Liitunud: 06 Juul 2006, 22:34
Tsikkel: 2 ratta ja pedaalidega vokk
Asukoht: Christiania / Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas zhark »

efendi kirjutas:
...või on siiani veel selliseid inimesi kes sülitavad enese ja teiste ohutusele - sel juhul olete samaväärsed talvel suverehvidega sõitjatele.
eriti veel TAK-i ja Atko bussi juhid, kellelt ei nõutagi rehvide vahetust enne kui omadega täica öhtal need. lasevad aasta otsa ühtede pasteldega ning talvel libedaga vajuvad isegi nõmme mäest teinekord alla sest papul muster puudu
Ride And Die, But Do It Young
5293 569
Pilt
Kasutaja avatar

Rennes
Postitusi: 893
Liitunud: 07 Juul 2003, 10:44
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Rennes »

Haugud vähe vale puu all. Kui sa arvad, et bussiJUHIL midagi öelda on sel teemal millal ta uued rehvid saab, siis sa oled küll naiivne. Pigem on siin ikka juhtkond süüdi, kes viimast võtab kõikidest asjadest.
Rennes aka Pröksuga Mülka
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratastest üldiselt”