Käimalöömisvändal nuudid maas

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!

Teema algataja
Clemm

Käimalöömisvändal nuudid maas

Lugemata postitus Postitas Clemm »

Probleem.
Käimalöömisvänt oli aja jooksul oma algasendist kuskil 5 cm allapoole "vajunud". Sai siis lahti keeratud et vaadata kui hull asi on. Asi oli hull, vahelt kukkusid maha metalliliistud, mis olid sealt nuutide küljest murdunud.

Mootorist tulev võll on korras, aga vändaga ei oska enam midagi teha. Sai kõvasti-kõvasti kinni keeratud kinnituspolt, aga nii kui peale vajutasin, sinna ta ka jäi.

Nuute on seal nii 5-6 tükki ainult, mitte terve ring. ainult veerandi jagu.
võlli läbimõõt oli 14mm ja vända pikkus kuskil 30cm. huvitav kas sellises mõõdus kuskilt uut leiab, või tuleb tuttavale sepale peamurdmist anda, ehk ehitab sinna midagi uut sisse.
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

Kõige õigem lahendus: pane uus võll

Kõige lihtsam lahendus: keevita vänt võlli külge

Teema algataja
Clemm

Lugemata postitus Postitas Clemm »

võll on korras, vändal on nuudid maas.

võll on tugevast materjalist (ühtegi kriimu pole peal), vänt on alumiiniumist. ei anna kokku keevitada.
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 13 korda

Lugemata postitus Postitas poison »

keevita...sang, mõtled ka, mida kirjutad? Oled kolhoosituunija või? :D
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

sang kirjutas:
Kõige lihtsam lahendus: keevita vänt võlli külge
Õhhh.... Ja taevas oli sinisem...ja rohi oli rohelisem...... :D

Kõige mõistlikum lahendus on siiski uue vända ostmine.
Sealt edasi on veel McGiveri nipid vahepukside jms. nuputamisega ning küsitava tulemuse või kasutuseaga.
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Whitebalance
Postitusi: 493
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

:D

Lugemata postitus Postitas Whitebalance »

Elu on näidanud, et kõige kergem on lihtsalt võll ära vahetada ! Endal sai cžil nuudid maha löödud ja tohutult aretatud aga lõpuks kui jälle mõne km tagant pidi mootori lahti kiskuma siis oli kehvasti. Ja see hakkas räigelt pinda käima. Soovitan soojalt, vaheta ära.
Kasutaja avatar

afs
Postitusi: 35
Liitunud: 04 Juul 2005, 10:56
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas afs »

Võllil pole häda midagi nagu teemaalgataja mainis just.
Suzuki GSX 600 F

Teema algataja
Clemm

Lugemata postitus Postitas Clemm »

homme lähen vaatan kas Jüril on sellises mõõdus midagi pakkuda. kui ei ole, siis tuleb sepa abi kasutada.

kas sihuke asi oleks mõeldav, et puuriks augu läbi nii vändast kui ka võllist.. ja siis paneks sinna auku mingi metallpulga (poldi). oleneb muidugi mis materjalist võll tehtud on, mitu kilo puure sinna läheb.
1. võib see polt ära murduda seal sees..
2. võib võll pooleks murduda.


võlli tegelt lõhkuma ei tahaks hakata, aga kui muud üle lõpuks ei jää..siis..
Kasutaja avatar

afs
Postitusi: 35
Liitunud: 04 Juul 2005, 10:56
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas afs »

Mis mootorratas see üldse on? Kas vänt liiga haruldane või kallis, et igasuguste parandusmeetoditega pead murrad?
Suzuki GSX 600 F
Kasutaja avatar

poison
Mode
Postitusi: 1005
Liitunud: 03 Veebr 2004, 12:49
Tsikkel: sporta 1200
Asukoht: Rapla
Tänanud: 17 korda
Tänatud: 13 korda

Lugemata postitus Postitas poison »

klemm, see poldi-variant on sama kolhoosituunerite programmist...kannata, kogu raha ja aega ja vaheta vänt uue vastu
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Enne kolhoosituuningu ( heh :) ) kallale asumist ja kuniks uue vända saad on veel üks võimalus alumiiniumsulamist vända puhul, mis saab lõppeda kahte moodi - a) mõneks ajaks on korras, b) vända silm läheb pooleks ja peabki uue vända ostma. Võimalus seisneb selles, et lihtsal kõvasti kinni keeramisele lisaks tuleks enne seda pigistamist võimaldavat pilu pisut laiemaks saada. Tööriistaks sobib rauasaag, kuhu paned vastavalt vajadusele 2 või 3 lehte kõrvuti sisse. Aga seegi süsteem on kolhoosist pärit. Täiesti uue vändaga võrreldavat lahendust minu teada ei ole.
Suzuki GSX 750 Inazuma

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ära võlli küll puurima hakka, jumala eest. Ajutise lahenduse saad võibolla tõesti pilu laiemaks tehes (kui seal on veel töökorras nuute), veel parem, kui keerata vända ja võlli vahele mingi hästi õhuke vaskleht ja keerata see kupatus siis korralikult kinni. Aga see kõik aitab maksimaalselt asja kordategemiseni - ehk uue vändani. Head nahka igal juhul ei saa.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Soovitaks kasutada vasklehe asemel hoopis liivapaberit.

Teema algataja
Clemm

Lugemata postitus Postitas Clemm »

asi ongi selles et masin on selline haruldane siinmail ning ei pruugi õiget vänta leida.
võibolla leian mõne teise masina vända, mis mõõtude poolest sobib.
Kasutaja avatar

Whitebalance
Postitusi: 493
Liitunud: 04 Juun 2005, 00:04
Asukoht: Saue
Kontakt:

:D

Lugemata postitus Postitas Whitebalance »

Kui on tõesti suur puurimis vajadus siis võid lihtsalt puurida väikse augu sisse ja panna sinna stopper splint.

vashooder
Postitusi: 209
Liitunud: 22 Mär 2006, 19:46
Asukoht: tartumk. võnnu

Lugemata postitus Postitas vashooder »

mis masinaga tegu???
mul on igasugu käiguvahetus vänti, äkki mõni läheb:P
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4072
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Jutt käimalöömisvändast :idea:

Teema algataja
Clemm

Lugemata postitus Postitas Clemm »

vahet pole mis vänt ta on.. augu läbimõõt on 14mm (võibolla ka 15, kiiruga hommikul mõõtsin võlli otsast..vänt oli küljes) ja pikkus umbes 30cm.

pikkus oleks ka tähtis.. muidu kaob vänt masina külje alla ära ;)
Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

See augupuurimine ja sinna lisaks nuutidele või nuutide asemel muu fiksaatori paigaldamine ei olegi nii väga kolhoosituuning vaid kogu maailmas suhteliselt kasutatav tegevus - auku ei puurita mitte keskele vaid ühte äärde ja läbi ei panda mitte polti vaid paigaldatakse jalgrattavända kiil.
hälvik
Kasutaja avatar

sang
Postitusi: 1796
Liitunud: 18 Veebr 2004, 11:01

Lugemata postitus Postitas sang »

keevita...sang, mõtled ka, mida kirjutad? Oled kolhoosituunija või?
ei ole. ja ka ei toeta sellist parandmisviisi. aga kuna küsija ei avaldanud enda tsikli tüüpi-marki, rahalisi võimalusi ja muud abistavat infot, siis pakkusin kahte äärmuslikku lahendust.

Muide, mis tsikliga siis ikkagi tegemist on, millel on nii erakordselt haruldane vänt, mida kuskilt ei saa ja mida ei anna teiste tsiklite pealt üle võtta?

Teema algataja
kultz

Lugemata postitus Postitas kultz »

Nagu oldmoped juba ütles on äärmuslikel juhtudel fiksaatori paigaldamine suhteliselt tavaline tegevus. Toimiksin järgnevalt: puuriksin ava võlli ja vända vahelisse nuutide alasse(vänt võlliotsas võimalikult õiges asendis), keermestaksin ava näiteks 3-se keermepuuriga ja seejärel keeraksin sinna 3-se tikkpoldi. Mõtlesin tikkpolti, mille keeramine toimub sisekuuskant võtmega. Lisada törts keermeliimi või valida koonus tikkpolt.
Lihtsalt üks võimalustest.

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Ei usu, et nii saab. Vänt olla mingist alumiiniumsulamist. No olgu või muu teras, aga see on igal juhul pehme. Võll aga korralik süsinikteras. Puuriga sinna küll kõlbulikku auku sisse ei saa, samuti ka keeret sellesse. Iseasi, kui freesida. Teine variant, mis rohkem ehk lubaks, on siiski jalgratta vända kiilu variant - see on ehk koduste vahenditega tehtav, aga mul oleks vist sellest võllist kahju - hiljem sinna õiget vänta enam normaalselt külge ei pane, kui selle peaks kusagilt saama.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Teema algataja
kultz

Lugemata postitus Postitas kultz »

Ma ei mõelnudki ju võlli mingit läbivat ava teha. Puuuriksin pikki võlli just vända ja võlli vahelisse nuutühendusse. Loomulikult tahab puur rohkem pehmema metalli ehk siis vända poole kiskuda. Endal on õnnestunud siiski puurida nii, et eelnevalt soovitatud tikkpoldi versioon on toiminud.
Samasugust stoperdamismeetodit kasutan ka hüdrosilindris varre ja kolvi fikseerimisel (lisaks tavalisele kontramutrile).

Teema algataja
Clemm

Lugemata postitus Postitas Clemm »

Sai Braueri juures käidud, sellist vänta polnud. olid liiga lühikesed.

tuleb siis sepaga rääkida, las leiutab.

üritasin leida ka 12v pingeregulaatorit, mida aga ka kuskil pole. (läheb masinale Piaggio Vespa '94)
kuna masin töötab ka ilma regulaatorita ning see 4-klemmiga plokk hoiab vist ainult tulede pinget, siis ehk annab millegagi asendada seda. tuleb elektrikutele tsipa peamurdmist anda.

edit: regulaator näeb välja selline http://www.hot.ee/clm/pingreg.jpg

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Hüdrosilindri vars on minu teada sootuks pehmemast terasest kui võll. Aga ega ma vaidle, kuigi skepsis jääb.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Holms
Postitusi: 311
Liitunud: 06 Apr 2006, 13:42
Tsikkel: VN 1500 MS
Asukoht: Mulgimaa
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas Holms »

Taastamiseks tegelikult mitu võimalust.
1)Võib freesida kiilusoone võllile ja vändale ning vändale liistu vastasküljele keermestatud ava teha stopperkruvi jaoks. Spetsiaalseid ilma peata, sisekuuskandiga keeratavaid stopperkruvisid pakub vähemalt WÜRTH.
2)Kui vändal osaliselt mingid nuudid säilinud, siis võimalik kasutada vända fikseerimiseks nn. "vedelmetalli" ja vända sellele küljele, kus vähem nuute, paigaldada keermeliimiga(LOCTITE 243) fikseeritud stopperkruvi, millega pingutatakse vänt võllil allesjäänud nuutidesse.
3) Kui soov võlli mitte rikkuda, siis teha terasest puksina vända sisse uued nuudid, kui mõne tuttava metallimehe leiad.
4)Samas võimalik ka mõni sobiva nuudiga lühem vänt pikendada. Alumiiniumi annab edukalt keevitada MIG/MAG ja TIG keevitustega, muidugi kui pole tegu just Hiina pulbervaluga.
Loom kõnnib, mees sõidab
IZ->...->VX 800..->VN 1500 MS

Teema algataja
Clemm

Lugemata postitus Postitas Clemm »

tuttav metallimees on olemas. omale meeldiks kui vändale teeks eraldi puksi sisse, kus peal nuudid, siis ei pea võlli lõhkuma hakkama.

eks seda arutab, vaatan mis meistrimees ise arvab, milline variant parim on.

praegu üritan elektriprobleemiga tegeleda ja seda regulaatorplokki kuskilt leida või millegagi asendada.

Teema algataja
Clemm

Lugemata postitus Postitas Clemm »

niisiis.. vahepeal asjad arenenud niikaugele, et meistrimees tegi mingisuguse uue nuudi v asja vändale (ise pole hetkel veel näinud)... ning sai ka see regul. plokk veidi remonditud.

kiskusin selle ploki lahti. sees vahetasin ära ühe transistori ja termotakisti. tundub et tuleb veidi suurem takisti osta, kuna tuled hiilgavad ikkagi päris kõvasti. samas läbi põlenud veel ei ole. (masinaga sõidetud juba umbes nädal, mitte mina).

pidavat aga uut moodi probleem olema. 30km läbimiseks on masin ära kulutanud 4 liitrit bensiini :D ja seda täiesti tavalise sõiduga.

oskab keegi soovitusi anda, mida teha/kontrollida ? või peaks karpa küljes olevat kruvi kinnipoole keerama, et niipalju kütet sisse ei saaks voolata... siis ei saa niipalju rulli keerata kah.
Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

Mis värvi küünal on?
Mudakoll

Teema algataja
Clemm

Lugemata postitus Postitas Clemm »

mälu järgi ütleks et suht must oli vist elektrood. liiga rikas segu?

küünal ise on küünla värvi :lol:
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”