>50cc jne.

Kasutaja avatar

oldmoped
Postitusi: 2418
Liitunud: 02 Sept 2004, 10:42
Tsikkel: Misasi see veel on?
Asukoht: Läänemaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas oldmoped »

Asi on juba väga OT läinud, tõstan teema pooleks

See, mis ja kelle raha eest midagi tehakse ei ole oluline.
Samuti olen ma kõigi karburaatorites ja väljalasketorustikus asuvate piiravate seibide põhimõttline vastane, kuna need segavad mootori normaalseid tööreziime. Aga laske palun mopeedidel ikkagi jääda mopeedideks - st <50cc. See, kas masin on võimeline sõitma 45, 55 või 60kmh ei olegi ju oluline, kui kasutajal on piisavalt kainet mõistust, et jääda enamvähem mõistuse ja seduse piirdesse - enamus autosid ja mootorrattaid on võimelised sõitma 160-250kmh... egas sellepärast seda nendega ei pea siis tänaval tegema... aga rollerite puhul kahjuks see loogika ja enesekontroll lihtsalt enamus juhtudel ei kehti ja niikaua, kui puudub oht kontrolliks ja masinast kohesest ilmajäämiseks ei teki seda kahjuks kah. Samuti ei teki seda niikaua, kui ei ole kõigil Eestis müüdavatel rolleritel, mis on tehasest kas 70 või 125cc, olemas tüübikinnitust arvelevõtmiseks vaid lihtsalt müüja müüb tuima näoga veel samas reklaamides juurde, et meilt saab vinge 125cc rolleri mis näeb välja kui 50cc ja maksab kah samavähe...ja ostja ostab, kisub klepsud maha ja sõidab tuima näoga... ja pole väga suurt ohtugi, et sellest mingi jama tuleks. Ja siis, seoses kõige selle suure anarhiaga jõutaksegi sinnamaani, et hakatakse vastu võtma igasuguseid kahtlaseid seaduseid.
Aga kõlbavad täiesti kasutada ka olemasolevad, lihtsalt kontrollimehanism nende täitmise üle tuleb paika saada.
Teine kurb asi asja juures on see, et igasuguse seaduse koostamine, vastuvõtmine ja kontroll täitmise üle eeldab ikkagi teema täielikku valdamist... vabandust, kui kedagi eesti suurtest ja tunnustatud liiklusspetsialistidest alahindan, aga suure tõenäosusega ei ole mopeediteemaga neist keegi absoluutselt kursis. Ei ajaloolise järjepidevusega, ei kõigi erinevate viimase 50 aasta jooksul eesti territooriumil mopeedide ja abimootoriga jalgrataste kohta kehtinud sedusepunktide egas ka momendil erinevates euroopa liidu riikides kehtivate või lähiriikides kehtinud mopeediseadustega. Meie ainus reaalne võimalus on teha kõik meist sõltuv, et lollus võidule ei pääseks.

P.S. vastuseks ühele eespool küsijale - olen loomulikult teinud elus palju igasuguseid jamasid.
2 rattalise mootoriga liiklusvahendiga hakkasin linnavahel igapäevaselt sõitma alates kuuendast eluaastast. Olen elu jooksul sõitnud radadel võidu või niisama enda lõbuks nii 2- , 3- kui ka 4rattaliste sõidukitega. Olen läbi põdenud ka perioodi, kus maanteel 160-220kmh oli normaalne sõidukiirus... aga sellele kõigele vaatamata ei taha, et lollide inimeste pärast hakataks tegeme veel lollimaid seaduseid.
hälvik

Mine “Rollerid”