Hüva nõu kuluks ära !

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Hüva nõu kuluks ära !

Lugemata postitus Postitas Jack »

Tere!

Olen alles rohline, nii siin foorumis kui ka tsikli seljas. Siiamaani olen oma sõiduhaigust saanud rahuldada vene ratastega, algul IZ Jupiteri, hiljem K 750 ga (tõsi küll, viimasest sõidust on oma mitu aega möödas juba). Oleks aeg midagi toekamat soetada, äkki teate soovitada, millist tsiklit osta. Mõtlen millegi uue peale, 120 - 130 tuh EEK. Asi seda täbaram, et ei suuda ise kuidagi otsutada, kas chopper või enduro! Olen netis sebides ja mööda poode kolades teinud mingi valiku, äkki auväärt tsiklirahvas lisaks kommentaate, soovitusi, näpunäiteid!
Kawasaki VN 800CLASSIC
Kawasaki KLE500
Suzuki Touring GSF600S Bandit
Yamaha XVS1100 Drag Star
Yamaha BT1100 Bulldog
BMW F650 GS

Ette tänulik
Harva kodus

urmas29

hää nõu!

Lugemata postitus Postitas urmas29 »

kle 500 vääga hyva ratas.samas kuis siis nii et valik on nii erinevate rattatyypide vahel?nac imelik.
Kasutaja avatar

ural
Postitusi: 418
Liitunud: 05 Aug 2003, 15:17
Tsikkel: Bläku
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ural »

Uhhh sul rattad seinast seina :lol:
Püüan anda mingisuguse enda poolse nägemuse asjast. :lol:

Kawasaki VN 800CLASSIC - Ilus ratas, särab, kaalult suht kerge ja linnas kindlasti mõnus. Kogemus VN750, mis kannatas hirmaslt pööret. 170 km/ h Pärnu -Tartu otsal bikedega koos ei olnud probleemiks. Väikeseid lisa-/iluvidinaid juurde pannes saab vägagi ilusa ratta, kuid ise eriti ei ostaks. Kardan, et maanteel jääb "lahjaks"

Kawasaki KLE500 - Kahjuks selle ratta kohta arvamused puuduvad, vast keegi enduromees. Kuid maanteesõidu mugavust eriti sellistel ratastel ei ole.

Suzuki Touring GSF600S Bandit - Hea ratas, vastupidav, kiire, mugav sõiduasend. Ühesõnaga klassik. Linnas hea, maanteel mugav ja piisavalt kiire. Sobilik ka matkamiseks. Ka suuremad kiirused ei ole probleemiks.

Yamaha XVS1100 Drag Star- Kena läikiv tsikkel. Korraliku väändega aparaat. Saab väga ilusa ja sädeleva ratta teha. Maanteel piisavalt mugav, ohutud möödasõidud (puudu ei tule kiirendusest). Toodud nimekirjast soovitaks selle ratta osta.

Kuid proovi erinevaid rattaid ja otsusta milline sobib kõige rohkem. Pead teadma, kas tahad kruusal hullata või kroomi sädeledes ringi kulgeda.

Edu!! Ural
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Selles asi ongi et pole abzoljuutselt mingit kogemust lääne ratastega. Ja nagu ütlesin, ei suuda isegi nii laias laastus valikut teha kas enduro, chopper või muud.
Harva kodus

Tarts
Postitusi: 1519
Liitunud: 29 Okt 2003, 20:27
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 10 korda

Lugemata postitus Postitas Tarts »

1. Vaata eemalt ja võrdle teistega, kui sinu silmale ilus, siis sobib
2. istud selga, kui ei maitse võta järgmine. Kui on hea, siis sobib
3. sõida temaga, kui ei allu, ei sobi. Kui kuulab sõna, siis sobib.

Rohkem ei oska miskit soovitada!
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Lugemata postitus Postitas madone »

Mina isiklikult valiks juba bike ja chopperi vahel aint.
Enduro on ikka extreemse värgi jaux ja ega sellega reisida küll mugav pole!

bike - kiire, mugav.. saab ka igalpool sõita! Sai oma 125-ga ka tsiklirallil käidud ja vahel ka metsas puudevahel põristatud.. pld äda midagi!

chopper - kulgur ;) tee mis sa tahad aga enamus choppereid lihtsalt kulgevad... :P tuuleklaas ees siis võib päris mugav olla ja eriti mugav kaassõitjale! chopperiga eriti metsavahele ei roni ja välimus on juba stiili küsimus.

soovitaks siis touring biket! natu kõrgem kui tavalised.. ja rohkem persepaigutamis pinda :D
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ »

Tre,

Ei taha küll norima hakata. Aga comeon, mis krdi chopperist te siin räägite. Need ülalmainitud "chopperid" on custom-id, mitte chopperid. Chopper tähendab ikka midagi muud. Ärge ajage selliseid asju segi kogu aeg.
Aga kui nüüd asjast ka rääkida siis..valik on sul õige imelik..heas mõttes siis :) Sest custom ratas ja enduro on no ikka nii täiesti nööri erinevad otsad. Heal juhul tahaks sa kindlasti mõlemat. Aga nagu me teame saame tihti aint 1 endale lubada :) (mõnikord ei pea ka see paika :P )
Aga kui meeldib rohkem maanteesõit ja särav-kiiskav iludus ja oled meelitatud sellest et naisi nagu muda sulle ligi jookseb - võta custom/cruiser ratas. Kui tunned, et on pidev soov sõita maastikul ja ratas mis tõmbab samamoodi naisi ligi nagu custom/cruiser :P - võta enduro ratas.

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20

Kasutaja avatar

Teema algataja
Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Suured tänud vastuste eest siiamaani!
Kuna ma eriline metsas müttaja ei ole (vist :?: ), sooviks enamalt jaolt mööda teid kulgeda vahest pikemaid otsi ka sõita ning mingil määral ka linnas, siis hakkab enduro vastu huvi juba kergelt kustuma. Seda enam, et ural mainis et nad ei ole eriti mugavad maanteel. Kuna suured kiirused ja adrenaliinivärinad ei ole ka eesmärk omaette, siis bike pole ka vist minu jaoks.
Kuidas custom ratas kruusal käitub, kas ta on ainult asfaldi jagu? Aga pilt hakkab pisut selginema! :D

Tegelikult on üks küsimus veel, aga selle peaks vist eraldi teemana üls panema "Mida naised (abikaasad) asjast arvavad ja kuidas neile selgeks teha, et tsikkel on parem kui auto"
Harva kodus
Kasutaja avatar

Soultrain
Postitusi: 969
Liitunud: 29 Sept 2003, 18:28
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Soultrain »

pane naine korra sadulasse ja saab ise aru et see on parem kui auto, ega enne kohale ei jõua kui asi on proovitud :lol: ja siis on päraast häda et tahaks üksi sõitma minna ja naine seisab juba enne sind ratta juures kiiver käes ja närvitseb et no mis sa nüüd uimerdad läheme juba.
Loud pipes save lives!!!
Kasutaja avatar

toim
Postitusi: 382
Liitunud: 16 Dets 2003, 15:44
Asukoht: Saue

Lugemata postitus Postitas toim »

võta naine tagaistmele ja sõida soojal suveõhtul kõrvemaale üle soojärvede päikeseloojangut vaatama. peaks mõju avaldama küll...
:shock:

U79
Postitusi: 86
Liitunud: 06 Jaan 2004, 11:12
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas U79 »

No cutomiga(cruiseriga, jne) tasub kruusal ettevaatlik olla! Ma üle 40 eriti ei soovita lahtise kruusa peal sõita.Kipub alt ära ujuma.Vägagi mõistusega peab asja võtma:)Ma olen ise paar korda pidanud kurve sirgeks laskma, sest parem veits suvist heina ja rahulik pidurdus kui kogu kolaga külili käia.Sellised juhtumid muidugi distsiplineerivad.Kusagilt kuulisin millaski, et miskid naised olevat eelmine suvi suure õhinaga kruusa peal ikke külili käinud.Aga annab rahulikult sõites vabalt kõiki kruusateid läbida muretult.Ja customiga olen väga eduliselt ka metsa all sõitnud.Ja eks muster peab kah rehvidel ikka ok olema.Kui uue ratta omanik siis see aspekt muidugi langeb ära. Ja jumala pärast ära osta ratast selle järgi, et mingeid naisi omale ligi tõmmata! Vähmalat ma loodan, et see mõtteviis väga ei leviks.
Kasutaja avatar

ural
Postitusi: 418
Liitunud: 05 Aug 2003, 15:17
Tsikkel: Bläku
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas ural »

Jack kirjutas:
Kuidas custom ratas kruusal käitub, kas ta on ainult asfaldi jagu? Aga pilt hakkab pisut selginema! :D
Väga hästi käitub. :lol: Vähemalt enda VZ 800 absoluutselt ei tulnud probleeme kuni 100km/h. Seda ilmselt madala raskuskeskme poolest ja laiade rehvide pärast. Kuid päris rallit ei ole mõtet sõitma ka hakata

Ural@kahe.kahe.chopperi.omanik.com
Kasutaja avatar

Equ
Postitusi: 408
Liitunud: 17 Juul 2003, 13:55
Tsikkel: KTM 790 Adventure
Asukoht: Ei mäleta
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Equ »

Jack kirjutas:
Kuidas custom ratas kruusal käitub, kas ta on ainult asfaldi jagu? Aga pilt hakkab pisut selginema! :D
Olen ise omanud ühte cruiser tüüpi ratast, millel on küll parem kruusal püsivus kui custom rattal ma arvan. Aga ma arvan ka seda, et customiga kruusal sõita pole probleem..sõidu mõttes. Oma cruiseriga sai ikka 100-110km/h kruusal liigutud ja polnud probleemi..selge see et sõltub see ka muidugi kruusatee olukorras. Oli kohti kus näiteks üle 40-50 km/h tõesti ei andnud liikuda. Aga samas kurikuulus Juss oma endise Magnaga (mis teadupärast nüüd ural-i valduses) olevat legendide( mis ilmselt suht tõesed on) kohaselt sõitnud kruusapeal isegi endurodest mööda nagu seisvatest postidest :) Eks mees ole ka muidugi sanga vaja selleks.
Pigem on custom ratta puhul probleemiks see, et kui sa taga kruusal sõidad, siis saavad "läikivad" osad mustaks..ja nii mõneski omanikus võivad need kohutavaid tundeid tekitada. Näiteks HD kruusal, ma kujutan ette, on suht haruldus..parandage mind kui eksin. Ja siis on jama kui ratas ei läigi enam ja on paanika. AGA see sõltub rohkem tsikliomanikust kui rattast.

Equ

Live long and prosper!
MINI 50 '8x->Jawa 250 '61->Honda MBX125F '84->Honda CM400T '83->Yamaha XJ600 '90->Kawasaki ZX10 '88->Honda CBR1000F '91->BMW R1200GS '05->KTM 790 Adventure '20

Kasutaja avatar

henri
Postitusi: 333
Liitunud: 17 Dets 2003, 01:38
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 36 korda

Lugemata postitus Postitas henri »

Oma kogemusest võin magna kohta öelda, et see on tõesti selline ratas mis kruusa peal äraütlemata hästi püsib ja seda just vähemalt natuke suurema kiiruse peal kui seda on 40-50km/h .

nos
Postitusi: 205
Liitunud: 25 Mai 2003, 12:36
Tsikkel: mamas pride
Asukoht: tallinn

Lugemata postitus Postitas nos »

ENDUUUROOOOOOOO :shock:

KUULA MÕISTUSE HÄÄLT!
Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Lugemata postitus Postitas Raitz »

Annaksin sellise tagasihoidliku soovituse...
Ise tegin nii, et küsisin sõpradelt tuttavatelt palju erinevaid rattaid proovida, nii tekkis mingi ülevaade erinevatest ratastest. Käisin nii KTM-ga metsas kui R1 ga maanteel ja palju sinna vahepeale.
Asja negatiivne külg oli see, et alati oli pärast niiiiiiii raske istuda oma rattapeale pärast tõeliselt hea rattaga sõitmist.

Mis ma öelda tahan on see, et kui sul vähegi kannatab kevadeni oodata, siis katsu proovida erinevaid rattaid ja otsusta alles siis.
Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Asi peabki keavadeni ootama, aga sõpradega on selline lugu, et põle neil kellelgi tsikleid. Proovida oleks ju kõige lihtsam ja siis n.ö. katse/eksituse meetodil see õige välja valida. Ei lähe ju kusagil uulitsa peal tsiklimehele ligi ja ei ütle et "kuule ole hea mees anna ratast proovida" - pole provind aga vist saadetaks pikalt :? Nii et peab vist ainult jutu põhjal asjasse selgust saama.
Tänud vastuste eest siiani.
Harva kodus
Kasutaja avatar

Laisaar
Postitusi: 3558
Liitunud: 14 Nov 2002, 21:34
Asukoht: Tallinn 5056777
Tänatud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Laisaar »

Jack... tule ma teen su ühe väga hea rattaga tuttavaks :D Yamu Dragstar 650. Tee väike proovisõit ja too raha ära :twisted:
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=769


anna teada...ratas asub tallinnas :D

motopaks
05202222
Aeglaselt saab kauem sõita.
Villis.ee
Wroomer.ee
laisaar.com
Kasutaja avatar

piiks
Postitusi: 1212
Liitunud: 18 Okt 2003, 23:52
Tsikkel: Hmmmm, peab sebima midagi!
Asukoht: Kohatu küla, Märjamaa vald
Tänanud: 127 korda
Tänatud: 50 korda

Lugemata postitus Postitas piiks »

Motopaks kirjutas:
Jack... tule ma teen su ühe väga hea rattaga tuttavaks :D Yamu Dragstar 650. Tee väike proovisõit ja too raha ära :twisted:
http://www.biker.ee/phpbb/viewtopic.php?t=769


anna teada...ratas asub tallinnas :D

motopaks
05202222
Kõlas haktlaselt reklaamtekstina ;)
Saan ka ilmselt samasugust teenust pakkuda ;)

driff

Re: Hüva nõu kuluks ära !

Lugemata postitus Postitas driff »

Jack kirjutas:
Mõtlen millegi uue peale, 120 - 130 tuh EEK. Asi seda täbaram, et ei suuda ise kuidagi otsutada, kas chopper või enduro!
kui rahas erilist kyssat pole. siis võiksid vaadata : Aprilia Capo Nord, Suzuki V-Strom(minu tulevane :wink: ), voi kui need liiga suured siis Yamaha TDM 900.

Need koik sellised meeldivad hybriidid, CapoNord vast koige endurolikum

Eesti oludes suht kindel laks, saad kruusal ka ja pikemaid otsi kui vaja.

Külaline

Lugemata postitus Postitas Külaline »

Soultrain kirjutas:
ja siis on päraast häda et tahaks üksi sõitma minna ja naine seisab juba enne sind ratta juures kiiver käes ja närvitseb et no mis sa nüüd uimerdad läheme juba.
sorry mitte teemakohase kirja eest - aga ma ei suutnud naeru pidada - täiesti, 110% tõsi, nii mõnigi kord on riidu mindud sama asja pärast :)
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Re: Hüva nõu kuluks ära !

Lugemata postitus Postitas puhh »

Lisaks oma tagasihoidliku arvamuse siia teiste tõsiste tegijate hulka:

Kawasaki KLE500 - selline pool enduro, pigem sobib maanteele, kui metsa. On sarnane nendele linnamaasturitele, mida on tegelikult suurendatud läbivusega sõiduautod.
Suzuki Touring GSF600S Bandit - väga paslik maanteele, kuid ise valiks suurema töömahu.
Yamaha BT1100 Bulldog - korralik ratas, kui võimalus soetaks endale sellise
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Kuule puhh, aga kas Yamaha BT1100 Bulldog liiga paljuks ei lähe esimese lääne ratta kohta, seda et liiga särtsakas või? :oops:
Harva kodus
Kasutaja avatar

Soultrain
Postitusi: 969
Liitunud: 29 Sept 2003, 18:28
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Soultrain »

alles see oli kui üks mees tahtis siin foorumis nõu et kas esimeseks rattaks hayabusa on paras :lol: maitse asi nagu öeldakse :lol:
Loud pipes save lives!!!
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Saan siis aru et liiast või? Nagu ennist kirjutasin, proovida põle õnnestunud ühtegi, seepärast siis küsi teadjamatelt et misda ja kuda.
Harva kodus
Kasutaja avatar

Soultrain
Postitusi: 969
Liitunud: 29 Sept 2003, 18:28
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Soultrain »

no mina ei tea see ikka pigem igaühe personaalse enesetunde asi, aga kui ikka veri keeb ja kogemusi pole siis ehk alguseks midagi väiksemat ja rahulikumat aitab jah eluiga pikendada, aga kui teed proovi ja tunned et jõud ja mõistus üle käivad siis :arrow: anna minna
Loud pipes save lives!!!
Kasutaja avatar

puhh
Postitusi: 543
Liitunud: 27 Okt 2003, 11:51
Tsikkel: 90º V2
Asukoht: lapikese keskpaik
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas puhh »

Egas jah, kui ei ole plaan kohe haiglasse sattuda (muidugi ei pruugi sinna jõuda, kui ettevaatlik oled), siis võta asja rahulikumalt - Bandit näiteks.
Minul on 600 kawa ja olen sellega hetkel rahul. Pealegi, kui väiksemast kubatuurist alustad siis on mõne aja pärast kuhugi edasi liikuda.
Või veel parem jaga ostusumma kaheks (sul oli vist uue peale plaan üle saja kulutada) ja osta selle eest kaks päris korralikku kasutatut tsiklit, näiteks üks selline, mis maastikul päris hätta ei jää ja teine, millega pikki maanteid sujuvalt kulgeda. :roll:
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Thanks puhh!

Kahe ratta mõte on edasi mõtlemist väärt. Paistab, et uue ostmise lükkan tõesti veidi edasi :)
Harva kodus
Kasutaja avatar

Teema algataja
Jack
Postitusi: 381
Liitunud: 29 Jaan 2004, 20:05
Tsikkel: CBR 1100 XX
Asukoht: Aruküla
Tänanud: 1 kord
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Jack »

Tänud Motopaksule ja kõigile vastajatele/nõuandjatele!
Selle teema võib minu poolest nüüd kinni panna, sain valiku tehtud, jäin pidama Dragstari juures. Kui kõik hästi läheb toon kevadel ära!
Suured tänud veelkord! :D
Harva kodus
Suletud

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”