Esiamordi simmeri ja õli vahetus
Moderaator: Moded
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
No pagan, amordi lahtivõtmine ja simmerite vahetus on manuaali ja elementaarsete tööriistade olemasolul siiski niivõrd lihtne asi, et võimalusel soovitan ikkagi ise teha. Tuleb ikka odavam küll, isegi kui lisada sellele manuaali ostuhind. Lisaks kena õhtupoolik garaazhis, pudel õlut ja naisest (isegi parimast) ka veidi rahu. Närv puhkab kohe.
Iseasi muidugi, kui pole, kus teha.
Tsikkelröövel kirjutas:No pagan, amordi lahtivõtmine ja simmerite vahetus on manuaali ja elementaarsete tööriistade olemasolul siiski niivõrd lihtne asi, et võimalusel soovitan ikkagi ise teha. Tuleb ikka odavam küll, isegi kui lisada sellele manuaali ostuhind. Lisaks kena õhtupoolik garaazhis, pudel õlut ja naisest (isegi parimast) ka veidi rahu. Närv puhkab kohe.
Iseasi muidugi, kui pole, kus teha.
Ma jagasin selle aja paarile päevale. Sai rohkemgi rahu ja ei mingit nurinat silma alt ära oldud aja pärast. Palju ruumi ei ole selleks vaja, kuid algajana tuleb mõningase õliga läkerdamisega arvestada.
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Talveõhtud pikad ja otsustasin siis esiamordi simmerid ära vahetada. Kuigi eelmine kevad lasin vahetada hakkasid hooaja lõpus pisut läbi ajama. Ei teagi milles viga oli. Aga nüüd üritan uued panna. Siin foorumis räägiti selle alumise poldi lahtikeeramisel harjavarre meetodi kasutamist. Mina oma TDM 850 küll seda süsteemi kasutada ei saanud. Lihtsalt polnud seda sisekantidega põhjamutrit. Kuna spetsiaalvõtit ei polnud, siis lükkasin otsast kiilja otsaga lati amorti sisse. Ülemise liikuva toru ja seesoleva kahe tasapinnaga mutri vahele. See ei lasknud sees oleval mutril ringi käia ja nii see alumine polt lahti tuligi. Esimese amortdi lahtitõmmamisega tegin väikese vea. Oleks pidanud kuumaks ajama. Lõhkusin nii alumise, kui ka ülemise puksi ära. Ehk siis väljatõmbamisega jooksid puksid omavahel nii kinni, et pidin puidust haamriga amordika ülemist toru tagasi lööma, et uuesti tõmmata. Nii siis mitu korda enne, kui amordi lahti sain. Ja siis oligi ülemisel puksil pool kattekihist läinud ja alumisel 1/3. Peab nüüd need vahetama. Teisele amordile andsin kuumaõhupuhuriga sooja ja see tuli tunduvalt paremini lahti ja puksid jäid terveks.
Siin foorumis oli juttu ka tööpindade poleerimiset. Millist pastat kasutada? Oskab keegi nõu anda? Pole ise seda enne teinud aga oleks nüüd üks tegemine.

-
- Postitusi: 774
- Liitunud: 07 Apr 2004, 14:15
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 5 korda
nolev kirjutas:Ja siis oligi ülemisel puksil pool kattekihist läinud ja alumisel 1/3. Peab nüüd need vahetama. Teisele amordile andsin kuumaõhupuhuriga sooja ja see tuli tunduvalt paremini lahti ja puksid jäid terveks.
Ära nande pukside pärast nüüd küll muretse. Kuna simmerite vahetamisel imla pukside vahetamiseta suur mõtet nagu nii pole. Ehk siis need oleksid pidanu igal juhul vahetama.
-
- Postitusi: 720
- Liitunud: 21 Juun 2004, 22:53
- Tsikkel: Joone all on miskit
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 13 korda
- Kontakt:
Freaksmart kirjutas:Ära nande pukside pärast nüüd küll muretse. Kuna simmerite vahetamisel imla pukside vahetamiseta suur mõtet nagu nii pole. Ehk siis need oleksid pidanu igal juhul vahetama.
Kui peale simmerite vahetamist lekkeid ei esine, puksidest ei loksu ja muidu ok, siis miks sa puksid ära vahetad? Nt sellised puksid
http://www.emmk.ee/kalle/garage/pan/03a.jpg
http://www.emmk.ee/kalle/garage/pan/04a.jpg
siis veelkord... sel juhul kui lõtku pole ja simmerid peavad..õli vahetan iga kevad.
ps. kui peale vahetust simmer(id) uuesti lekkima hakkavad, võib tegu olla ka vahetamisel tehtud väikse apsakaga..need huuled on päris õrnad.
Kk
ST1100N
XL600R
R1100GS
STS Pelikan MK I
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
ants01 kirjutas:Igaks juhuks vaheta ära veel kovid, sidur, tugijala vedru jne.
Vene ajal oli üks ütlus, mis tõlkes kõlas umbes nii:"Ära sega masinal töötamast!"
Edu
Sidur vahetatud eelmine aasta kuna hakkas libisema tugi jala vahele lasin õli ja hakkas kergelt käima. Kolbe peab veel vaatama ....
Lihtsalt tahtsin teada kas kuidagi peale õli väljapressimise ka kuidagi saab aru et peaks vahetama, hakkab ujuma kurvis vms ? Vähe kogemusi lääne ratastega, IZ ja Jawal mind ei huvitanudki kas oli kuskil midagi, peaasi et liikus edasi
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Ega ma neid terveid pukse plaanigi vahetada, kuigi manuali järgi peaks. Kuna teised puksid olid hea tervise juures, siis vhetan vaid need, mis lahtivõtmisel viga said. Alumisel oli kattekihist 1/3 terve ringi ulatuses maas ja ülemise pool. Sellepärast peangi vahetama. Eelmisel kevadel vahetasin nii puksid, kui simmerid. Algul oli päris hea aga hooaja lõpus hakkasid simmerid ikkagi kergelt läbi laskma.
Kas midagi on võimalik teha ka külglõtku osas. Mul ühel amordikal väike külglõtk. Või ei ole sellel nii olulist tähtsust. Eks rattal vanust ka juba - aastast ´93. Kuna puksid on lõhega, kas on mõeldav näiteks alumisele puksile midagi alla panna, et läbimõõtu natuke suurendada. Näiteks ring nn jõupaberit või midagi sellist.

-
- Postitusi: 1824
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 117 korda
Ghost kirjutas:FZS 600 Fazer, kui ei leki kuskilt ja välja ei aja õli, kas siis on mõtet vahetada, samas ma ei tea millal on üldse vahetatud, kuidagi saab kontrollida ka vms. et peaks vahetama õli ära ?
Simmeri ülesanne on õli amordi sees kinni hoida. Kuni ta sellega hakkama saab, pole mõtet vahetada. Amordiõli vahetus on hoopis teine teema ja seda peaks küll aeg-ajalt tegema.
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
joel kirjutas:Ghost kirjutas:FZS 600 Fazer, kui ei leki kuskilt ja välja ei aja õli, kas siis on mõtet vahetada, samas ma ei tea millal on üldse vahetatud, kuidagi saab kontrollida ka vms. et peaks vahetama õli ära ?
Simmeri ülesanne on õli amordi sees kinni hoida. Kuni ta sellega hakkama saab, pole mõtet vahetada. Amordiõli vahetus on hoopis teine teema ja seda peaks küll aeg-ajalt tegema.
Simmeri tööülesandest olen aru saanud jah, huvitaski see amordi õli vahetus, et kui tihti on see aegajalt ? Paari aasta tagant või iga aasta ? Siis peaks kevadel ära vahetama, ei tea nagunii kuna seda vahetatud on viimati.
Ghost kirjutas:joel kirjutas:Ghost kirjutas:FZS 600 Fazer, kui ei leki kuskilt ja välja ei aja õli, kas siis on mõtet vahetada, samas ma ei tea millal on üldse vahetatud, kuidagi saab kontrollida ka vms. et peaks vahetama õli ära ?
Simmeri ülesanne on õli amordi sees kinni hoida. Kuni ta sellega hakkama saab, pole mõtet vahetada. Amordiõli vahetus on hoopis teine teema ja seda peaks küll aeg-ajalt tegema.
Simmeri tööülesandest olen aru saanud jah, huvitaski see amordi õli vahetus, et kui tihti on see aegajalt ? Paari aasta tagant või iga aasta ? Siis peaks kevadel ära vahetama, ei tea nagunii kuna seda vahetatud on viimati.
Minu ratta manuaal ütleb, et peab iga 30000km tagant vahetama, ajalist intervalli pole antud. Ma vahetan igal aastal, lihtsalt ratta kallal on nii mõnus nokitseda.
-
- Postitusi: 333
- Liitunud: 30 Nov 2006, 20:08
- Tsikkel: Raske riisiader
- Asukoht: PÄRNUMAA
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 11 korda
Nüüdseks siis esiamordi simmerid ja ka kulunud puksid vahetatud. Likvideerisin ka külglõtku. Viilisin puksi lõhe kohalt veideke maha ja õhukese vaskplekiga sobitasin tihkelt pesasse. Lõtk kadunud. Lõtk võis olla ka põhjuseks, miks simmerid õli läbi lasid. Aga eks sõiduhooaeg näitab, kas oli õige tegu või tuleb hakata uusi esiamorte otsima.

-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
Endal oleks ka plaanis simmerid ära vahetada ja uued tolmukatted panna. Ma tahaks selle ise ära teha, aga kas sellel on mõtet kui pole varem teinud?
Kust saaks ka online poest osta tolmukatted, simmerid ja õli? Enda kodukoha läheduses poode pole.
Kas keegi teab mõnda eestikeelset juhendit vahetamiseks?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1498
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 109 korda
- Tänatud: 65 korda
nolev kirjutas:Nüüdseks siis esiamordi simmerid ja ka kulunud puksid vahetatud. Likvideerisin ka külglõtku. Viilisin puksi lõhe kohalt veideke maha ja õhukese vaskplekiga sobitasin tihkelt pesasse. Lõtk kadunud. Lõtk võis olla ka põhjuseks, miks simmerid õli läbi lasid. Aga eks sõiduhooaeg näitab, kas oli õige tegu või tuleb hakata uusi esiamorte otsima.
Kuna vask suht pehme materjal, siis soovitaks peale väikest tiiru asi üle vaadata. Ja kui esimesel korral loksuma uuesti ei hakanud, siis igal juhul silm peal hoida.
hellcruiser kirjutas:Endal oleks ka plaanis simmerid ära vahetada ja uued tolmukatted panna. Ma tahaks selle ise ära teha, aga kas sellel on mõtet kui pole varem teinud?
Kas keegi teab mõnda eestikeelset juhendit vahetamiseks?
loe see sama teema algusest saadik läbi ja siis lihtsalt vaheta ära oma simmerid. ei ole keeruline, ma kah ise vahetasin
hellcruiser kirjutas:Endal oleks ka plaanis simmerid ära vahetada ja uued tolmukatted panna. Ma tahaks selle ise ära teha, aga kas sellel on mõtet kui pole varem teinud?
Kust saaks ka online poest osta tolmukatted, simmerid ja õli? Enda kodukoha läheduses poode pole.Kas keegi teab mõnda eestikeelset juhendit vahetamiseks?
Minu amordil on spets võtit vaja ühe huijoobina kinni hoidmiseks, et amort lahti saada, viisin torud Neeme juurde, kes lubas selle asja joonde ajada. Simmereid, õli ja muud saad Neeme käest, Depoost ja veel kümnest kohast.
Nongrata kirjutas:hellcruiser kirjutas:Endal oleks ka plaanis simmerid ära vahetada ja uued tolmukatted panna. Ma tahaks selle ise ära teha, aga kas sellel on mõtet kui pole varem teinud?
Kust saaks ka online poest osta tolmukatted, simmerid ja õli? Enda kodukoha läheduses poode pole.Kas keegi teab mõnda eestikeelset juhendit vahetamiseks?
Minu amordil on spets võtit vaja ühe huijoobina kinni hoidmiseks, et amort lahti saada, viisin torud Neeme juurde, kes lubas selle asja joonde ajada. Simmereid, õli ja muud saad Neeme käest, Depoost ja veel kümnest kohast.
sellest spets võtmestki kõneldakse eespool
-
- Postitusi: 1193
- Liitunud: 03 Juul 2006, 12:59
- Tsikkel: Yamu FJR 1300, Yamu WR 450
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 1 kord
hellcruiser kirjutas:Endal oleks ka plaanis simmerid ära vahetada ja uued tolmukatted panna. Ma tahaks selle ise ära teha, aga kas sellel on mõtet kui pole varem teinud?
Kust saaks ka online poest osta tolmukatted, simmerid ja õli? Enda kodukoha läheduses poode pole.Kas keegi teab mõnda eestikeelset juhendit vahetamiseks?
www.louis.de ---> simmerid, tolmukad , aga kas sinu ratta margile on seda ei tea, vaata ise, kui natukene keelt ablad (Vasakult servast: VerschleiBteile --> Fahrwerk nii leiad kiirelt tolmukad ja simmerid) ning Pflege & Wartung ---> »Motoren-/Getr.-/Gabelölalt leiad õlid, kohe esimesed on kahvli õlid
Edu !
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
Yamaha XT600 esiamordid on natuke "pehmed" Küsimus siis selline, et kas tohib valada amorti natuke rohkem õli kui manualis. näiteks 450ml läheb ühte amorti aga ma panen 500-550ml ja kas see teeks natuke jäigemaks? Või on tõesti ainuke võimalus õli vahetamine paksema vastu (ma vahetasin ta juba veidi paksema vastu aga muutust ei esinenud).
-
- Kaupmees
- Postitusi: 2462
- Liitunud: 04 Okt 2004, 15:51
- Asukoht: Tallinn, Hiiu/Pääsküla
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
näiteks 450ml läheb ühte amorti aga ma panen 500-550ml ja kas see teeks natuke jäigemaks?
Õli kogus ei muuda jäikust, vaid suurem kogus (eriti nii suur muutus!!!) muudab amordi käigu lühemaks ja simmerite hävimise kiiremaks, sest õli ei mahu amorti kokku pressides enam ära. Jäikust vähendab vaid vedru pingestamine ehk on sul 2 võimalust: kas uued vedrud väsinute asemele või puksid amordi ülaotsa vedrule vahele. Viskoossuse suurendamisega saavutad näilise jäikuse suurenemise efekti, sest paksem õli kulgeb lihtsalt läbi avade ja klappide aeglasemalt ja sellest tulenevalt liigub ka amort nii sisse kui välja aeglasemalt.
Seega lahendust talle saba sarnasele esiotsale võiks otsida vedrude vahetamise või pukside lisamise meetodil.
PS! kõik eelnev jutt käis ikka toimiva ja värske õliga amordi kohta. Eesti tingimustes on aga suurem osa esiamortidest sellises seisus, et AMORDIõlist ei ole seal haisugi. Või õigemini ongi ainult selle tüübi õlile spetsiifiline HAIS järgi. Amordiõli omadusi pole küll enam olla. Seega enne kui leiutama ja reguleerima hakkate, ikka värske amordiõli sisse.
Neeme
527 4000
http://www.streetmoto.ee
streetmoto@streetmoto.ee
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
Ostsin omale simmerid ära originaal mõõdus 41X53X8/9.5. Originaal tolmukatted maksavad aga üle 1000 krooni. Vaatasin Parts Balticust tolmukaid mis on mõõdus 41X53X8/10.5 .
Mida see kaldkriipsu järel olev arv tähendab? Kas need simmerid sovibad selles mõõdus tolmukaga?
I dont crash, I stop with style.
4 strokes are like seeds....every fruit has them.
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
hellcruiser kirjutas:Ostsin omale simmerid ära originaal mõõdus 41X53X8/9.5. Originaal tolmukatted maksavad aga üle 1000 krooni. Vaatasin Parts Balticust tolmukaid mis on mõõdus 41X53X8/10.5 .
Mida see kaldkriipsu järel olev arv tähendab? Kas need simmerid sovibad selles mõõdus tolmukaga?
Saab keegi aidata?
I dont crash, I stop with style.
4 strokes are like seeds....every fruit has them.
-
- Postitusi: 134
- Liitunud: 19 Juul 2007, 14:45
- Asukoht: Viljandimaa
http://www.partsbaltic.com/?kataloog=32 ... egoryCode=
Misasjad need on? Kaitsevad need simmereid tolmu ja pori eest? Ja kas Yamaha dt125r amordiga sobivad?
Tänan!
I dont crash, I stop with style.
4 strokes are like seeds....every fruit has them.
re
timmu8 kirjutas:Seltsimehed. Kuda ma esiotsa õhku tõstan/jätan . Honda cbr 900 98 aasta. Kas tõstan prillidest ja kas antud mudelil on keegi vahetanud?
Ma oletan, et saad kasutada koduseid vahendeid ja kokku klopsida endale mingi toe, mille paned mootori esihargipoolse otsa poolt tsikli raami alla. Enne muidugi tsikkel hargile ja kaalud esimese otsa üles. Kui sul esiratas õhus, siis toimeta amortidega nagu tahad. Mina tegin nii.
-
- Postitusi: 8430
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 328 korda
- Tänatud: 431 korda
- Kontakt:
hellcruiser kirjutas:hellcruiser kirjutas:Ostsin omale simmerid ära originaal mõõdus 41X53X8/9.5. Originaal tolmukatted maksavad aga üle 1000 krooni. Vaatasin Parts Balticust tolmukaid mis on mõõdus 41X53X8/10.5 .
Mida see kaldkriipsu järel olev arv tähendab? Kas need simmerid sovibad selles mõõdus tolmukaga?
Saab keegi aidata?
Tolmukad ja simmerid on tihti kahepoolsed. Viimane number peaks tähendama üldpaksust.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.