Esiamordi simmeri ja õli vahetus

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Tsikkelröövel kirjutas:
selgus siis, et kui simmereid saab mingi paarisaja krooni eest (standardtoode), siis tolmukaitsmed (no kordades lihtsam vidin kui simmer) saab ainult originaalvaruosana, kusjuures neid ei müüda eraldi vaid koos originaalsimmeritega.
Imelik. :roll: Kui ma (see oli küll paar aastat tagasi) oma Kawat korrastasin, siis sai küll IT-Motost tolmukaitseid eraldi osta. See võis olla, et neid ei saanud üksikult ja tulid paaris, aga õlitihendeid neil küll vägisi kaasas polnud.
Ja niipalju kui olen muudest foorumitest lugenud, tasuks võimaluse korral originaalosa karmim hind alla neelata ja nendesse panustada. Võib juhtuda, et B-osa kestab just täpselt selle raha eest, mis sa tema eest maksad. Ehk siis - vahetad simmereid veidi tihemini. Seda kõike muidugi juhul kui amorditorud on korras ja täketeta. Vastasel juhul pole vahet kas japs või hiinakas...

terv, sokk

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

muide, sõltub asjaoludest. Standardtoode on reeglina tööstuslik ja leiab kasutust ka mujal. Ja sellisel juhul ei maksa küll originaali osta. Samas kui on tsiklispetsiifiline, on lugu muidugi teine.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

sokk
Postitusi: 224
Liitunud: 06 Mai 2004, 21:34
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas sokk »

Tsikkelröövel kirjutas:
muide, sõltub asjaoludest. Standardtoode on reeglina tööstuslik ja leiab kasutust ka mujal. Ja sellisel juhul ei maksa küll originaali osta. Samas kui on tsiklispetsiifiline, on lugu muidugi teine.
Nõus. Aga oma eelmise postiga pidasin silmas just amordisimmereid ja need on ju siis "tsiklispetsiifilised" värgid, eks?

terv, sokk
Kasutaja avatar

randmevääne2
Postitusi: 187
Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas randmevääne2 »

küsimus siis selline et kas keegi teab mis mõõdus sisekuuskant on yamaha xj600 esiamordi sees olev mutter/poldipea ,mis siis kogu kupatust koos hoiab. manuaalis on ainult pilt ,kuidas võiks operatsioon välja näha,aga tehnilisi parameetreid(poldipea mõõt) pole seal antud.et katse-eksitus meetodil võtit valmistada on ka kulukas töö 8) et kui keegi on xj600 simmereid vahetanud siis äkki teab öelda

Roth

Lugemata postitus Postitas Roth »

sokk kirjutas:
Tsikkelröövel kirjutas:
Ja niipalju kui olen muudest foorumitest lugenud, tasuks võimaluse korral originaalosa karmim hind alla neelata ja nendesse panustada. Võib juhtuda, et B-osa kestab just täpselt selle raha eest, mis sa tema eest maksad. Ehk siis - vahetad simmereid veidi tihemini.
Ise tehes simmerite vahetus 46.- per amort, ma olen täitsa nõus sutsu tihedamini seda tööd tegema (kui veel vaadata motopoodide teenuste hinnakirja, nagu oleks seal kullasseppadega tegemist). Aga ma ei usu, et seetõttu palju tihedamini neid vahetama pean :roll:
Viimati muutis Roth, 08 Nov 2006, 22:28, muudetud 1 kord kokku.

0tt
Postitusi: 151
Liitunud: 19 Apr 2004, 17:42

Lugemata postitus Postitas 0tt »

pean ka talvel millagil ühe simmeri ära vahetama. Ei ole küll amorti varem lahti võtnud, aga arvan et saan sellega ka hakkama

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Roth, kas saan õigesti aru, et keegi on nõus amordi lahti lammutama ja simmeri vahetama 46.- eest? Krt, kas nüüd midagi valesti pole, keegi teeb tasuta tööd? Simmer ise on kulumaterjal, aga liigne lammutamine ei ole amordi tervisele ka kuigi hea.

Randmevääne2 - Kui sa mõtled seda amordi ülemist otsakorki ja selle kuuskanti, siis mis takistab sul seda stangliga ära mõõtmast? See on mingi mõõdu standardkuuskant. Sul on vaja mingit 5-sentimeetrist juppi kuuskanti, mida keerad tavalise padrunvõtmega. Iga treial annab sellise sulle. Ja kui ei anna ja ei mujalt ei leia, võid sellise asja ka ise kokku keerata vastava peaga poldist ja paarist mutrist. max 5 minutit kulub sul selleks.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

randmevääne2
Postitusi: 187
Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas randmevääne2 »

ei no jah selle ülemisele või nn alumisele siis tegelikult ,kui vaadata amorti õiges asendis, pääsen ligi ilusti tavalise kuuskandida (8mm) aga polt käib amordi sees ringi ja seda vaja seestpoolt kinni hoida.selleks vaja u 60 cm pikkust võtit.no tegin selle ühest terasvardast,aga sisemine küll 8mm mõõduga pole.ei istunud .ei hakanud rohkem mässama siis ja tahtsingi küsida täpsemalt teema kohta..... :?
Kasutaja avatar

417
Postitusi: 1426
Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc

Lugemata postitus Postitas 417 »

kui tihti üldse peaks vahetama zimmekaid ?

ma peale vahetust 12000 sõitnud
nüüd kui kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] maha võtsin sai paar nädalat tugevamalt nokatamist harjutada.Peale suuramat nokatamist on amordid õlised - muidu ei tähelda õli väljatamist.
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele

dahenk

Lugemata postitus Postitas dahenk »

Endal nüüd esimene õliamort näpus, millel oleks vaja vahetada tihendid ära. Aga...amort prillide vahelt käes, kuid edasi ei oska enam muki kakatki teha :lol:
Nagu ma aru olen saanud, siis selles teemas juttu käivatest amortidest on kõik alt poolt avatavd. Aga minu amordi puhul ei saa all pool mitte kui midagi teha, sest seal ei ole midagi peale silmuse, kus kohast võll läbi käib. Niisiis hakkasin ülemist otsa uurima. Üleavalt ots on ka kinni(kui välja arvata prilli jaoks kinnitus mutter toru sees). Kui vaadata ülevalt sisse poole, siis on umbes 10 cm kaugusel näha auguga puksi, kus on väike sälk sees, aga sellega ei oska ma ka midagi teha.

Või on äkki mingi muu teema kuidas tihendi ilma amorti lahti võtmata vahetatud saab(mis näib siiski võimatu) :) ?
Kõik abistavad mõtted on oodatud :)
Rattaks muide Yamaha Rd 80 1981.

Vähe hädist pildimaterjali ka kui aitab (lõpus) http://www.zone.ee/yamahard
Kasutaja avatar

Teema algataja
Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

417 kirjutas:
kui tihti üldse peaks vahetama zimmekaid ?

ma peale vahetust 12000 sõitnud
nüüd kui kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] maha võtsin sai paar nädalat tugevamalt nokatamist harjutada.Peale suuramat nokatamist on amordid õlised - muidu ei tähelda õli väljatamist.
Eks see ongi märk sellest, et aeg vahetusele mõelda :idea:
V-MAX
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

väike vahemärkus - simmerite vahetamise käigus tuleb kindluse mõttes tööpinnad putkel üle poleerida (enamuses hooldusmanualides ka kirjas). Tihtilugu jäetakse tegemata ja kevadel ebameeldivaks üllatuseks, et ka uued simmerlingid ei pea. Ma ise ka vitsa saanud sellise laiskuse eest :mrgreen:
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas mella »

millega seda poleerimist kõige käepärasem teha oleks?
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

lai viltkäi, pasta ja poleerimine käib ainult pikisuunas (up-down)

Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Randmevääne2 - jah, kui ringi käib, siis sa ei pääse küll. Minul seda probleemi ei tekkinud. Samas, siin foorumis on sellest juttu olnud siin ja seal.

Tramm66 - saan aru, et oled amortide osas spetsialist. Küsimus selline, et kui amorditorudel on kahjustused (korrosioonitäkked), kas sellisel juhul on ka mingit ajutist - püsivamat rohtu ka või tuleb, silmad pihus, uusi torusid otsida?
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

ei ma miski muu spetsialist aga amortide osas lihtsamatele asjadele ikka vastuse saab: magusaimas tööalas (ala mis paljastub tsiklit tõstes ja mis kaob amordi pudelisse kehajõuga peale vajutades) olevad kahjustused tuleb välja lihvida ja seejärel poleerida - kui ei õnnestu siis su lause viimane osa kahjuks... Kui kahjustused on tööalas sees kuid väljaspool "magusat tööala" siis hädapärast mingi aja aitab edasi ekspluateerida (koht üle poleerida sellegipoolest, sest miski täks oma terava servaga närib simmeka ära)

kaska14
Postitusi: 221
Liitunud: 04 Sept 2004, 17:58
Asukoht: haapsalu

Lugemata postitus Postitas kaska14 »

Kas terve eelnimetatud tekst kehtib ka up- down tüüpi amortide puhul ?
Tark ei torma!
Kasutaja avatar

randmevääne2
Postitusi: 187
Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
Asukoht: Jõgeva-Tartu

Lugemata postitus Postitas randmevääne2 »

uurisin veidi asja ja kohe sai selgeks, et see mida ma otsisin amordi põhjast(mutter), oli tegelikult amordi keskel.nimelt oli seal 24mm läbimõõduga nn padrunipesa.keevitasin sama mõõduga mutri varda otsa ja selle abil sai hõlpsasti kinni hoida.lahtivõtmine sujus nüüd juba kergelt.teise simmeri sain 15 min vahetatud, kui arvestada puhastamist...et jah polnud keerulist midagi :D
Kasutaja avatar

kolka28
Postitusi: 47
Liitunud: 11 Mai 2005, 17:55

Lugemata postitus Postitas kolka28 »

tänud kallele, see harjavarre värk täitsa toimib, kuigi alguses mõtlesin teisiti :lol: !

0tt
Postitusi: 151
Liitunud: 19 Apr 2004, 17:42

Lugemata postitus Postitas 0tt »

sain ka siis selle vahetuse tehtud. Ei läinud mingit spetsvõtit vaja õnneks. Ning midagi keerulist ka seal polnud.
Kasutaja avatar

dan33
Postitusi: 56
Liitunud: 26 Dets 2006, 00:45
Tsikkel: SLR650/ST1100/TDM850/TDM900..
Asukoht: haapsalu

Lugemata postitus Postitas dan33 »

Kuidas kontrollida õli olemas olu ilma amorte alt ära võtmata?Mure siis selles ,et jube pehmed.Vastu survet nigu polekski.Torud õlised ei ole.Äkki on tühjad?Ratas GS500.Ja kui palju õli ültse ühte torusse läheb? :oops:
FZS 600,XVS1100
Kasutaja avatar

mca15
Postitusi: 870
Liitunud: 30 Aug 2004, 10:51
Tsikkel: Suzuki RM-250
Asukoht: võru

Lugemata postitus Postitas mca15 »

dan33 kirjutas:
Kuidas kontrollida õli olemas olu ilma amorte alt ära võtmata?Mure siis selles ,et jube pehmed.Vastu survet nigu polekski.Torud õlised ei ole.Äkki on tühjad?Ratas GS500.Ja kui palju õli ültse ühte torusse läheb? :oops:
Keera ülemised punnid maha, võta vedru/vedrud välja ja lükka amort põhja, siis peab jääma vähemalt 10cm toru ülemisest äärest vedelikku puudu.
Mudakoll
Kasutaja avatar

Teema algataja
Hans
Postitusi: 1242
Liitunud: 14 Sept 2004, 11:53
Asukoht: Tallinn, Nõmme
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Hans »

mca15 kirjutas:
dan33 kirjutas:
Kuidas kontrollida õli olemas olu ilma amorte alt ära võtmata?Mure siis selles ,et jube pehmed.Vastu survet nigu polekski.Torud õlised ei ole.Äkki on tühjad?Ratas GS500.Ja kui palju õli ültse ühte torusse läheb? :oops:
Keera ülemised punnid maha, võta vedru/vedrud välja ja lükka amort põhja, siis peab jääma vähemalt 10cm toru ülemisest äärest vedelikku puudu.
Ka tühja amordi puhul jääb "vähemalt" 10 cm. Selle mõõdu peaks vaatama oma ratta manualist.

Hans
V-MAX

Ryndor

Lugemata postitus Postitas Ryndor »

sai ka seda harjavarre trikki proovitud...ei sobinud ükski, ju siis minu harjad liiga kõhna varrega :lol:
tuhlasin siis vanaraua hunnikus ja leidsin ziguli või moskvitsi käimalöömis vända....no sobis nagu tehase tööriist :lol: :lol:
nüüd mul uus vajalik asjapulk garaasi seinal :lol: perfecto

howard30

Lugemata postitus Postitas howard30 »

Küsiks siis kas keegi ka gsxr750 93a on esiamorte lahti võtnud?Millele peaks eriti tähelepanu keerama ja amort ju (ümberpööratud)!Tänud ette abi eest.Laup.proovin simmerite vahetusega hakkama saada!
Kasutaja avatar

Regula
Postitusi: 478
Liitunud: 08 Juul 2005, 19:15
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Regula »

Selline probleem, et parem esiamort hakkas õli välja ajama. Lasin vahetada simmerid ja õli ära. (simmerid originaalid tellisin). Ikka sama jama, ajab välja. Lasin uuesti ära vahetada, veelkord uute simmeritega (tellisin 2 paari, õli ja tolmu siis). Ikka sama jama, täna läks juba pmst läbi linna sõites amort peaaegu tühjaks või ma ei tea, seealt lausa voolab õli välja, tilgub täiesti. Hoian esipidurit peal ja surun kätega esiotsa alla, siis lausa lendab õli välja sealt. Väga kurb, praegu ei saa metsades ka käia, muidu saab totaalselt tühjaks amort.

Ideesi??

Ise ei oska enam midagi välja mõelda. Uus amort tõesti?
Ratas on Honda. 2004 aasta oma. No ma arvasin Honda kvaliteedist ikka natuke midagi muud, aga ei.
Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...
Kasutaja avatar

spinna
Postitusi: 3010
Liitunud: 02 Veebr 2004, 19:32
Asukoht: Saaremaa

Lugemata postitus Postitas spinna »

Tohohh! Kuskohas sa neid simmereid siis niimoodi järjest vahetada lasid?
Kas peale vahetust kohe lekkis või sai ennem mõne tunni sõita ka?
Suzuki GSX 750 Inazuma
Kasutaja avatar

Regula
Postitusi: 478
Liitunud: 08 Juul 2005, 19:15
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Regula »

Mingi pool tunnikest sõitsin, linnatänavatel, ei mingeid hüpekaid. Vasak on ilus korras, aga parem ikka lausa pulbitseb õli välja. Vahetada lasin ühe mitteametliku aga proffessionaalse tsikliparandaja juures. Ta ütles, et kõik peaks küll nagu korras olema.

Et ma ei kujuta ette mis siin veel teha annab?
Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...
Kasutaja avatar

Regula
Postitusi: 478
Liitunud: 08 Juul 2005, 19:15
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Regula »

Istumise asend on juba nii ebamugav. Ma vajun täiesti istma ette otsa, paagi vastu ja väga küürakaks läheb istumine, sest kogu esiots on nii madalale vajunud juba, kuna ühte amorti pmst ei olegi.

Keegi ei oska aidata? :cry:
Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...

kõrtsmikumolu
Postitusi: 928
Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
Tsikkel: HusaBerg
Asukoht: pärnumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas kõrtsmikumolu »

Äkki oli õli liiga palju sees? Mul lõi sellepärast tihendi pahupidi. See pole mingi probleem uuesti õigesti sisse tagasi panna, kui muidugi tükki välja pole murdnud.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”