Esiamordi simmeri ja õli vahetus
Moderaator: Moded
Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
- Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
- Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta
NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.
Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Imelik.Tsikkelröövel kirjutas:selgus siis, et kui simmereid saab mingi paarisaja krooni eest (standardtoode), siis tolmukaitsmed (no kordades lihtsam vidin kui simmer) saab ainult originaalvaruosana, kusjuures neid ei müüda eraldi vaid koos originaalsimmeritega.

Ja niipalju kui olen muudest foorumitest lugenud, tasuks võimaluse korral originaalosa karmim hind alla neelata ja nendesse panustada. Võib juhtuda, et B-osa kestab just täpselt selle raha eest, mis sa tema eest maksad. Ehk siis - vahetad simmereid veidi tihemini. Seda kõike muidugi juhul kui amorditorud on korras ja täketeta. Vastasel juhul pole vahet kas japs või hiinakas...
terv, sokk
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Nõus. Aga oma eelmise postiga pidasin silmas just amordisimmereid ja need on ju siis "tsiklispetsiifilised" värgid, eks?Tsikkelröövel kirjutas:muide, sõltub asjaoludest. Standardtoode on reeglina tööstuslik ja leiab kasutust ka mujal. Ja sellisel juhul ei maksa küll originaali osta. Samas kui on tsiklispetsiifiline, on lugu muidugi teine.
terv, sokk
-
- Postitusi: 187
- Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
- Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
- Asukoht: Jõgeva-Tartu
küsimus siis selline et kas keegi teab mis mõõdus sisekuuskant on yamaha xj600 esiamordi sees olev mutter/poldipea ,mis siis kogu kupatust koos hoiab. manuaalis on ainult pilt ,kuidas võiks operatsioon välja näha,aga tehnilisi parameetreid(poldipea mõõt) pole seal antud.et katse-eksitus meetodil võtit valmistada on ka kulukas töö
et kui keegi on xj600 simmereid vahetanud siis äkki teab öelda

Ise tehes simmerite vahetus 46.- per amort, ma olen täitsa nõus sutsu tihedamini seda tööd tegema (kui veel vaadata motopoodide teenuste hinnakirja, nagu oleks seal kullasseppadega tegemist). Aga ma ei usu, et seetõttu palju tihedamini neid vahetama peansokk kirjutas:Tsikkelröövel kirjutas:Ja niipalju kui olen muudest foorumitest lugenud, tasuks võimaluse korral originaalosa karmim hind alla neelata ja nendesse panustada. Võib juhtuda, et B-osa kestab just täpselt selle raha eest, mis sa tema eest maksad. Ehk siis - vahetad simmereid veidi tihemini.

Viimati muutis Roth, 08 Nov 2006, 22:28, muudetud 1 kord kokku.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Roth, kas saan õigesti aru, et keegi on nõus amordi lahti lammutama ja simmeri vahetama 46.- eest? Krt, kas nüüd midagi valesti pole, keegi teeb tasuta tööd? Simmer ise on kulumaterjal, aga liigne lammutamine ei ole amordi tervisele ka kuigi hea.
Randmevääne2 - Kui sa mõtled seda amordi ülemist otsakorki ja selle kuuskanti, siis mis takistab sul seda stangliga ära mõõtmast? See on mingi mõõdu standardkuuskant. Sul on vaja mingit 5-sentimeetrist juppi kuuskanti, mida keerad tavalise padrunvõtmega. Iga treial annab sellise sulle. Ja kui ei anna ja ei mujalt ei leia, võid sellise asja ka ise kokku keerata vastava peaga poldist ja paarist mutrist. max 5 minutit kulub sul selleks.
Randmevääne2 - Kui sa mõtled seda amordi ülemist otsakorki ja selle kuuskanti, siis mis takistab sul seda stangliga ära mõõtmast? See on mingi mõõdu standardkuuskant. Sul on vaja mingit 5-sentimeetrist juppi kuuskanti, mida keerad tavalise padrunvõtmega. Iga treial annab sellise sulle. Ja kui ei anna ja ei mujalt ei leia, võid sellise asja ka ise kokku keerata vastava peaga poldist ja paarist mutrist. max 5 minutit kulub sul selleks.
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
-
- Postitusi: 187
- Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
- Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
- Asukoht: Jõgeva-Tartu
ei no jah selle ülemisele või nn alumisele siis tegelikult ,kui vaadata amorti õiges asendis, pääsen ligi ilusti tavalise kuuskandida (8mm) aga polt käib amordi sees ringi ja seda vaja seestpoolt kinni hoida.selleks vaja u 60 cm pikkust võtit.no tegin selle ühest terasvardast,aga sisemine küll 8mm mõõduga pole.ei istunud .ei hakanud rohkem mässama siis ja tahtsingi küsida täpsemalt teema kohta..... 

-
- Postitusi: 1426
- Liitunud: 11 Dets 2003, 15:15
- Asukoht: Jawad ,SZR 660; YZF 600R;KTM 620 DUKE;YZF R1 ; KTM 625 sxc ,xt125x, KTM 600sixday,gsx-R600,KTM620sc
kui tihti üldse peaks vahetama zimmekaid ?
ma peale vahetust 12000 sõitnud
nüüd kui kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] maha võtsin sai paar nädalat tugevamalt nokatamist harjutada.Peale suuramat nokatamist on amordid õlised - muidu ei tähelda õli väljatamist.
ma peale vahetust 12000 sõitnud
nüüd kui kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] maha võtsin sai paar nädalat tugevamalt nokatamist harjutada.Peale suuramat nokatamist on amordid õlised - muidu ei tähelda õli väljatamist.
Hälvik mootorratturhiir Zamundast
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
[17:51] <R417> ma pole pretendeerinudki aasta mootoratturi aunimetusele
Endal nüüd esimene õliamort näpus, millel oleks vaja vahetada tihendid ära. Aga...amort prillide vahelt käes, kuid edasi ei oska enam muki kakatki teha
Nagu ma aru olen saanud, siis selles teemas juttu käivatest amortidest on kõik alt poolt avatavd. Aga minu amordi puhul ei saa all pool mitte kui midagi teha, sest seal ei ole midagi peale silmuse, kus kohast võll läbi käib. Niisiis hakkasin ülemist otsa uurima. Üleavalt ots on ka kinni(kui välja arvata prilli jaoks kinnitus mutter toru sees). Kui vaadata ülevalt sisse poole, siis on umbes 10 cm kaugusel näha auguga puksi, kus on väike sälk sees, aga sellega ei oska ma ka midagi teha.
Või on äkki mingi muu teema kuidas tihendi ilma amorti lahti võtmata vahetatud saab(mis näib siiski võimatu)
?
Kõik abistavad mõtted on oodatud
Rattaks muide Yamaha Rd 80 1981.
Vähe hädist pildimaterjali ka kui aitab (lõpus) http://www.zone.ee/yamahard

Nagu ma aru olen saanud, siis selles teemas juttu käivatest amortidest on kõik alt poolt avatavd. Aga minu amordi puhul ei saa all pool mitte kui midagi teha, sest seal ei ole midagi peale silmuse, kus kohast võll läbi käib. Niisiis hakkasin ülemist otsa uurima. Üleavalt ots on ka kinni(kui välja arvata prilli jaoks kinnitus mutter toru sees). Kui vaadata ülevalt sisse poole, siis on umbes 10 cm kaugusel näha auguga puksi, kus on väike sälk sees, aga sellega ei oska ma ka midagi teha.
Või on äkki mingi muu teema kuidas tihendi ilma amorti lahti võtmata vahetatud saab(mis näib siiski võimatu)

Kõik abistavad mõtted on oodatud

Rattaks muide Yamaha Rd 80 1981.
Vähe hädist pildimaterjali ka kui aitab (lõpus) http://www.zone.ee/yamahard
Eks see ongi märk sellest, et aeg vahetusele mõelda417 kirjutas:kui tihti üldse peaks vahetama zimmekaid ?
ma peale vahetust 12000 sõitnud
nüüd kui kondlid [Motobot: õige on "gondlid"] maha võtsin sai paar nädalat tugevamalt nokatamist harjutada.Peale suuramat nokatamist on amordid õlised - muidu ei tähelda õli väljatamist.

V-MAX
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Randmevääne2 - jah, kui ringi käib, siis sa ei pääse küll. Minul seda probleemi ei tekkinud. Samas, siin foorumis on sellest juttu olnud siin ja seal.
Tramm66 - saan aru, et oled amortide osas spetsialist. Küsimus selline, et kui amorditorudel on kahjustused (korrosioonitäkked), kas sellisel juhul on ka mingit ajutist - püsivamat rohtu ka või tuleb, silmad pihus, uusi torusid otsida?
Tramm66 - saan aru, et oled amortide osas spetsialist. Küsimus selline, et kui amorditorudel on kahjustused (korrosioonitäkked), kas sellisel juhul on ka mingit ajutist - püsivamat rohtu ka või tuleb, silmad pihus, uusi torusid otsida?
Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
-
- Postitusi: 2430
- Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
- Tsikkel: gixxer
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 9 korda
- Kontakt:
ei ma miski muu spetsialist aga amortide osas lihtsamatele asjadele ikka vastuse saab: magusaimas tööalas (ala mis paljastub tsiklit tõstes ja mis kaob amordi pudelisse kehajõuga peale vajutades) olevad kahjustused tuleb välja lihvida ja seejärel poleerida - kui ei õnnestu siis su lause viimane osa kahjuks... Kui kahjustused on tööalas sees kuid väljaspool "magusat tööala" siis hädapärast mingi aja aitab edasi ekspluateerida (koht üle poleerida sellegipoolest, sest miski täks oma terava servaga närib simmeka ära)
-
- Postitusi: 187
- Liitunud: 06 Sept 2006, 00:18
- Tsikkel: Yamu,KTM,Kawa
- Asukoht: Jõgeva-Tartu
uurisin veidi asja ja kohe sai selgeks, et see mida ma otsisin amordi põhjast(mutter), oli tegelikult amordi keskel.nimelt oli seal 24mm läbimõõduga nn padrunipesa.keevitasin sama mõõduga mutri varda otsa ja selle abil sai hõlpsasti kinni hoida.lahtivõtmine sujus nüüd juba kergelt.teise simmeri sain 15 min vahetatud, kui arvestada puhastamist...et jah polnud keerulist midagi 

Keera ülemised punnid maha, võta vedru/vedrud välja ja lükka amort põhja, siis peab jääma vähemalt 10cm toru ülemisest äärest vedelikku puudu.dan33 kirjutas:Kuidas kontrollida õli olemas olu ilma amorte alt ära võtmata?Mure siis selles ,et jube pehmed.Vastu survet nigu polekski.Torud õlised ei ole.Äkki on tühjad?Ratas GS500.Ja kui palju õli ültse ühte torusse läheb?
Mudakoll
Ka tühja amordi puhul jääb "vähemalt" 10 cm. Selle mõõdu peaks vaatama oma ratta manualist.mca15 kirjutas:Keera ülemised punnid maha, võta vedru/vedrud välja ja lükka amort põhja, siis peab jääma vähemalt 10cm toru ülemisest äärest vedelikku puudu.dan33 kirjutas:Kuidas kontrollida õli olemas olu ilma amorte alt ära võtmata?Mure siis selles ,et jube pehmed.Vastu survet nigu polekski.Torud õlised ei ole.Äkki on tühjad?Ratas GS500.Ja kui palju õli ültse ühte torusse läheb?
Hans
V-MAX
Selline probleem, et parem esiamort hakkas õli välja ajama. Lasin vahetada simmerid ja õli ära. (simmerid originaalid tellisin). Ikka sama jama, ajab välja. Lasin uuesti ära vahetada, veelkord uute simmeritega (tellisin 2 paari, õli ja tolmu siis). Ikka sama jama, täna läks juba pmst läbi linna sõites amort peaaegu tühjaks või ma ei tea, seealt lausa voolab õli välja, tilgub täiesti. Hoian esipidurit peal ja surun kätega esiotsa alla, siis lausa lendab õli välja sealt. Väga kurb, praegu ei saa metsades ka käia, muidu saab totaalselt tühjaks amort.
Ideesi??
Ise ei oska enam midagi välja mõelda. Uus amort tõesti?
Ratas on Honda. 2004 aasta oma. No ma arvasin Honda kvaliteedist ikka natuke midagi muud, aga ei.
Ideesi??
Ise ei oska enam midagi välja mõelda. Uus amort tõesti?
Ratas on Honda. 2004 aasta oma. No ma arvasin Honda kvaliteedist ikka natuke midagi muud, aga ei.
Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...
Mingi pool tunnikest sõitsin, linnatänavatel, ei mingeid hüpekaid. Vasak on ilus korras, aga parem ikka lausa pulbitseb õli välja. Vahetada lasin ühe mitteametliku aga proffessionaalse tsikliparandaja juures. Ta ütles, et kõik peaks küll nagu korras olema.
Et ma ei kujuta ette mis siin veel teha annab?
Et ma ei kujuta ette mis siin veel teha annab?
Honda XR 100 -> Honda XR 125 -> Suzuki DR-Z 400 - > ...
-
- Postitusi: 928
- Liitunud: 12 Dets 2004, 19:32
- Tsikkel: HusaBerg
- Asukoht: pärnumaa
- Kontakt:
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.