Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Kui mutrivõti peos püsib (või siis üldse ei püsi), kui vajad abi või nõu mootorratta remondil või soovid tehnika üle arutleda. Kui pluss ja miinus on lootusetult segi ja amprid ajavad volte taga.

Moderaator: Moded

Foorumi reeglid
Vältimaks asjatuid postitusi ja saamaks kiiremaid asjakohaseid vastuseid, peab teema sisaldama järnevaid detaile:
  1. Pealkirjas: Tsikli mark ja lühike vea kirjeldus (kui täpsemini ei ole võimalik siis näiteks: probleem mootoris, probleem piduritega jne)
  2. Sisus võimalikult täpne vea kirjeldus ja mootorratta mark ning väljalaskeaasta

NÄIDE: Honda Hornet, tühikäiguga probleem.

Valesti alustatud ning sisutühjade teemade puhul on moderaatoril õigus teema kustutada!
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8847
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: Suzuki DL 1050 DE (2023)
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 139 korda
Tänatud: 359 korda
Kontakt:

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas Piipz »

ma näen siin uusi loosungeid linnavalitsuse ees :wack: (togi) (lol)

"Andke meile meie 2kw"

Kasutaja avatar

makuke
Postitusi: 1097
Liitunud: 03 Mai 2005, 20:30
Tsikkel: enduro ja asfalt
Asukoht: Anija vald
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas makuke »

:wack: (lol) Kuidas see teema ii naljakaks kisub:D aga ma loodan et need piirangud mis 25 kw-le tehtud on, et neid ei pea muutma:D:D teine võimalus et ma oma tsikli 85kw dünos "lahjemaks sõidan". Paberitega arki ja siis -50% 35kw piiraja hangin aga see on BS ju. Kuradi seadused ja nende tegijad.


Teema algataja
mart211

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas mart211 »

Ercki kirjutas:

Tehku keegi siis riigikogule ettepanek, liiklusseadust veel reguleerida. Et ratas ei tohi olla kärbitud vaid peabki olema väiksem ja lahjem, siis ei pea keegi halama siin enam.

Siis võiks reguleerida ka seda, et ükski eestis sõitev auto ei tohi üle 110km/h sõita.
Autode potentsiaal on suurem kui kiiruse piirangu, ega selle pärast veel keegi autosi piirama hakka. Näiteks kapsalehega algajal juhil peab olema piiran 90km/h. Kõik see on bürokraatia, paljudel ratastel on reaalselt 25kw, mis piiratud. Mõni üksik. :bsmile:

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

Tehnilises passis on mootori Kw mitte see mis tagarattast maha jõuab, sellega võite oma 2kw saada aga see pole seaduse järgi õige.

PiltPilt
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3227
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 35 korda
Tänatud: 222 korda

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Tegelikult on ainult üks vastus pealkirjale-tsikklilie mõjub sitasti ja omanikule frustreerivalt :mrgreen:

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Schizo
Postitusi: 486
Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
Asukoht: Rapla/Tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas Schizo »

endal on 1000'ne yamaha. panin ka korraks selle 25 kw piiraja peale, üle 160 eriti ei tahtnud minna.. aga noh, asi väga hull ka ei olnud, kui see piiraja peal oli. kui aga maha nokkisin, siis sain aru, kui hull asi see piiraja ikka tegelikult oli :D

Never ride faster than your Angel can fly!
Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas korke »

Kui on nii väike vahe siis tuleb arvutada erivõimsus välja. A2 lubadega võib sõita võimsama tsikliga ka. Kui kw kilo kohta ei ületa 0,16kw/kg

§ 29. Juhi vanuse alammäär

(1) Olenevalt mootorsõiduki kategooriast võib (välja arvatud käesoleva seaduse §-s 23 sätestatud piiratud juhtimisõiguse juhtudel) juhtimisõiguse anda isikule, kes on vähemalt:
1) 16-aastane – A1-alamkategooria mootorratas, B1-alamkategooria auto, R-kategooria mootorsõiduk;
2) 18-aastane – A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või erivõimsus ei ületa 0,16 kW/kg, B-kategooria auto, C1-alamkategooria auto, T-kategooria mootorsõiduk;
3) 21-aastane – A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ületab 25 kW või erivõimsus ületab 0,16 kW/kg; C-, D-kategooria ja D1-alamkategooria auto.

scryth kirjutas:

Eriti debiilne on, et selle 2 kW piiramise eest pead hunniku pappi välja käima.

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.


Teema algataja
Asteek

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas Asteek »

See teema on jah pisut humoorseks kiskunud, ent ma olen tänulik, et www.Biker.ee elanikkond on mulle vastu tulnud ning palju mõtteainet pakkunud.

Kasutaja avatar

nm5
Postitusi: 468
Liitunud: 27 Sept 2004, 16:21
Asukoht: Räpina

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas nm5 »

Palun väga vabandust ,et risustan teemat pisut OT-ga kuid äkki oskab keegi öelda ligilähedaselt hetkeseisu hindasid 25kw piirajate paigaldamisel? Ning lisaks mis firmad tegelevad selle teenusega- tean ,et motodepoo tegi kunagi aga ehk on mõni juurde tekkinud? :)

Aprilia RST 1000 Futura
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas madone »

nm5 kirjutas:

Palun väga vabandust ,et risustan teemat pisut OT-ga kuid äkki oskab keegi öelda ligilähedaselt hetkeseisu hindasid 25kw piirajate paigaldamisel? Ning lisaks mis firmad tegelevad selle teenusega- tean ,et motodepoo tegi kunagi aga ehk on mõni juurde tekkinud? :)

Ca. 1500-2000 umbes. võib ka rohkem olla. + ark dokkarite regamis riigilõiv. + töökoja töötund.

ramo näiteks tegeles selle asjaga.
yamaha keskus? seda ma muidugi 100% ei oska öedla.. ehk Ott või Ivar kui satuvad lugema siis kommenteerivad seda rida..

Kasutaja avatar

riivo
Postitusi: 22
Liitunud: 08 Mär 2009, 20:03
Tsikkel: Kawa ER5

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas riivo »

mina tellisin oma seibid saksast.. tuli veits odavam
http://www.alphatechniksql.alphaplanweb ... terteSuche
märksõna on Leistungsänderungen Motorrad..
ja kui saksas tuttavat on, siis sinna tellida ja tal saata lasta on vist kõige odavam lahendus..
100€ maksis siis kompl, kus on kaasas sertifikaat, millega tõendad ARK-le, et need paigaldatud seibid tõepoolest su rattast 25kw ainult välja pigistada lasevad.

Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas Villem »

Jaa, seaduse järgi peaksid saama küll aga ARK teeb oma seadused. Pead laskma need tunnustatud töökojal paigaldada, ehk siis Ramo või Motodepoo.... banaanivabariik (togi)

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas madone »

ARK ei ole kompetentne piirajaid tuvastama... seega jätab selle teiste vastutusele. Nagu see asi meil siin ikka käib ju :D

Kasutaja avatar

Schizo
Postitusi: 486
Liitunud: 11 Veebr 2009, 23:36
Tsikkel: Kawa 636, Ktm 250sx
Asukoht: Rapla/Tallinn
Tänanud: 1 kord

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas Schizo »

mul läks motodepoos koos paigaldusega 2900 + siis ark'i riigilõiv

Never ride faster than your Angel can fly!
Kasutaja avatar

Villem
Postitusi: 797
Liitunud: 18 Juul 2005, 00:52
Tsikkel: XT660R, GasGas EC250
Asukoht: Saue
Tänatud: 9 korda

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas Villem »

Tegelt, mind huvitab, mis siis kui rooman paberite ja tööriistadega kohale ja neil seal otse silmaall selle piiraja paigaldan. Kui ratas laiali, saab tehno kutt vaadata, max 10min võtaks see piiraja enda paigaldamine aega. Või pole ka see piisavalt kompetentne tuvastamine...? Omavalmistatud sõidukitega saavad küll hakkama (crash)

Terv,
Villem aka Villu aka Madis :)
Kasutaja avatar

Anton
Postitusi: 26
Liitunud: 06 Juun 2009, 22:39
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas Anton »

scryth kirjutas:

krt, seda "ja" või "või" teemat on siin nii mitu korda juba vaieldud. Aga täpsustuseks siis nii palju, et uus nõue ratta piiramise kohta max. kuni -50% võimsusest hakkab kehtima ikka koos uue, 35 kW piiranguga. Seega siis algmaterjal kuni 70 kW.
Aga eks see, kuidas piirang mõjub oleneb vist suurel määral ka kui võimas ratas originaalis on olnud. Ma usun, et kui piirad mingi ca 40 kW ratta, ei ole käitumine pooltki nii jube kui mingil kohitud "tonnisel".
Tegin kunagi õppesõitu vaheldumisi piiratud ja piiramata rattaga (sama mudel) ja minu perse küll suurt vahet ei tundnud.

Aga kui mul on juba ratas, mis on üle 70kw ja piiratud 25kw peale ja siis jõustub see seadus?


MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

Kui sul on piiratud A käes enne seaduse jõustumist, siis võid 25kw Hayabusaga edasi sõita. Aga 34kw GS500ga ei tohi. Kui peale seda, siis vastupidi.

Kasutaja avatar

Anton
Postitusi: 26
Liitunud: 06 Juun 2009, 22:39
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas Anton »

MotoMell kirjutas:

Kui sul on piiratud A käes enne seaduse jõustumist, siis võid 25kw Hayabusaga edasi sõita. Aga 34kw GS500ga ei tohi. Kui peale seda, siis vastupidi.

Selge, tänud.

Kasutaja avatar

Raitz
Postitusi: 544
Liitunud: 13 Aug 2003, 23:59
Asukoht: Rakvere / MT10 dnepr

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas Raitz »

MotoMell kirjutas:

Kui sul on piiratud A käes enne seaduse jõustumist, siis võid 25kw Hayabusaga edasi sõita. Aga 34kw GS500ga ei tohi. Kui peale seda, siis vastupidi.

Oled sa ikka päris kindel?

Ma pole küll plaanitud muudatuste algtekste näinud, kuid loogika järgi peaks ikka nii olema, et peale seduse jõustumist sa ei tohi oma busale seda 25kw kitti paigaldada, kui sellel hetkel see peal on, on kõik ok ja sa võid sellega edasi sõita. Lihtsalt selle pornotuuningu, mis 2 tundi peale paberite vormistamist riiulisse rändab, tegemise võimalus lõppeb ära ja algajatelt võetakse võimalus n.ö "legaalselt" tonniste gixxerite ja busadega tänaval kimada. Aitab vast sellest 70nest kw alustuseks küll, mida legaalseks saab vormistada.
35 või 37 vahet pole, ega täna pole uute hulgast nagunii eriti midagi valida, sest see 34-37kw 500ste klass on välja surnud, seega tulevik ongi ilmselt tänased 600-650cc tänavarattad poole peale piirata.

Kui und ei tule loen lambaid ja nende 125cm3 postitusi

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

Jah, kindel. Loe uue liiklusseaduse üleminekusätteid. Kui on enne selle jõustumist load käes, tohid sõita kuni 25kw rattaga, olgu või tonnine gixxer. Neile, kes hakkavad A2 peale selle jõustumist saama, on uued mängureeglid.

Kasutaja avatar

madone
Mode
Postitusi: 1938
Liitunud: 17 Mär 2003, 07:55

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas madone »

MotoMell kirjutas:

Jah, kindel. Loe uue liiklusseaduse üleminekusätteid. Kui on enne selle jõustumist load käes, tohid sõita kuni 25kw rattaga, olgu või tonnine gixxer. Neile, kes hakkavad A2 peale selle jõustumist saama, on uued mängureeglid.

Hmm... see oleks küll suti väärakas seadus siis ju :D Miskipärast ma ei usu, et tagasiulatuvalt see ei toimi.

Raitz: kergemad endud on just kõik enamvähem seal kw-de juures... mis jäävad sinna ühepütaste juurde aga jah tänava bikede ja + juures tõesti on 80kw juba suht standard.

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas korke »

Minu busal on 3000 pöördel 25 kw, düno graafikut vaadates :mrgreen:

Panthera kirjutas:

Teatud pööreteni ei tunnegi vahet...
Kujutage ette Hayabusat 25 kw-sena :wack:

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.

Kasutaja avatar

korke
s1000rr Guru
Postitusi: 2137
Liitunud: 20 Okt 2004, 22:53
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti / punased potased
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 14 korda
Kontakt:

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas korke »

Kus kohast Te loete seda uue liiklus seaduse eelnõud mis käsitleb mootori võimsuse piiramis asja ? :shock:

Kas see mitte ei ole reguleeritud määrustega ning ennem ei saa teada kui määrus on allkirjastatud ?

Kvaliteetne mootorratta töökoda Tallinnas http://www.mrttech.ee.
E-pood
http://www.mrttech.ee Facebook - MRT Tech
ÖHLINS, Marchesini, Akrapovic, GB Racing, MRA, Brembo,Gilles, Ilmberger Carbon.


Teema algataja
mart211

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas mart211 »

korke kirjutas:

Minu busal on 3000 pöördel 25 kw, düno graafikut vaadates :mrgreen:

Päris hull tuuning ikka, mul MAX 25kw :twisted: Kui täis A'kati saan, siis ostan su busa ära ja sõidan Tallinnast Iklasse tagarattal. Seniks pean oma 25'kilovatisega (lol) harjutama :wack:


kill
Postitusi: 102
Liitunud: 10 Sept 2005, 00:28
Asukoht: tln

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas kill »

http://eoigus.just.ee pealt otsi liiklusseadust.

" Mootorsõidukite ja autorongide alamkategooriad on järgmised:
...
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur "


Teema algataja
batjka

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas batjka »

isegi praeguse piiranguga mootorrattas ei pea olema 25 kW-ne. 0,16 kW/kg , see teeb 32 kW kui tsikkel on 200 kg


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

BATJKA: ei vasta tõele.

"18-aastane - A-kategooria mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 25 kW või eri-võimsus ei ületa 0,16 kW/kg,"

Puhas loogika ülesanne, teemal, mida tähendab "ja" ja mida tähendab "või".

Siin tuleb vaadata esimesena ette tulevat piirangut. Loogika on selline, et üle 25 kW ei tohi masin olla ühelgi juhul. Ja kui sul on nt 100 kilone ratas, tohib tema võimsus olla kõigest kuni 16 kW.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?
Kasutaja avatar

scryth
Postitusi: 1094
Liitunud: 26 Apr 2006, 09:18
Asukoht: Tallinn

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas scryth »

See on ainult pool tõde. Punkt varem või hiljem on seal järgmine definitsioon, kus räägitakse, milline on täisvõimsuseg mootorratas. Ja ka seal on kasutatud sõna "või". Mis tähendab, et see sõnastus on lihtsalt vildakas ja need 2 definitsiooni räägiva üksteisele vastu.

kus viga näed laita, seal mine ja hakka mölisema

MotoMell
Postitusi: 811
Liitunud: 01 Dets 2004, 17:32

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas MotoMell »

Kui seibid vahele visata, kas siis on karpades vaja ka suuremaid reguleerimistöid ette võtta?

Kasutaja avatar

AVarik
Postitusi: 218
Liitunud: 15 Mär 2009, 09:13
Tsikkel: 97 Bandit 1200N

Re: Kuidas täpsemalt mõjub 25kW piiraja?

Lugemata postitus Postitas AVarik »

MotoMell kirjutas:

Kui seibid vahele visata, kas siis on karpades vaja ka suuremaid reguleerimistöid ette võtta?

Mul räägiti depoos, et midagi ei muutnud nad karpades kui seibid vahele panid

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta remont, tehnika, elekter ...”