Enduro tehnika ja näpunäited

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas riksx »

Tere

Huviliste ring on suur ja kõik pole alguses profid, siis võiks siia teemasse koguda õpetusi ja näpunäited Enduro sõidu tehnika kohta.
Teemad võiksid olla: kuidas ületada erinevaid takistusi nagu palgid, rehvid, sillad, kraavid jne

Jagage oma kogemusi ja saame koos teadlikumaks ning selle läbi õpime ohutumalt sõitma.

Väga hea õppetuste sari on youtub'is "TheOffroadfanatic"
Teen ka kohe algust.

  1. The Wheelie -
  2. Pivoting -
  3. Climbing with pace -
  4. Two stage climb with ledge -
  5. weighting the rear wheel -
  6. vertical lip scale -
  7. Technical tyre de-weight -
  8. Steep ledge kickback -
  9. Two step ledge hop -
  10. The Zig Zag Ascent -
  11. Two stage technical hill climb -
  12. Obstacle technique -
  13. Slab and Log -
  14. The Switchback pivot -
  15. The Stoppie -
  16. Enduro seat bounce -
  17. The Seat Bounce -
  18. Hill Climb -
  19. Tight Turn Pivot -
  20. Scaling a log by pivoting -
  21. Scaling a log by pivoting -
  22. Off Camber turn -
  23. Jumping a log -

Küsimus suurele ringile, kas kellegil on aega ja tahtmist need õpetused kokku korjata, töödelda natuke (reklaamid välja) ja plaadile panna?

Nagu me kõik teame oleme mingisel hetkel silmitsi uue ratta valimisel. Olen omanud 2005a YZ450F, siis 2008 YZ450F, siis 2007 Husaberg 650 (tõeliselt ulme jõuga masin) ja nüüd taas uue enduroka valimisel.
Uue masina valimisel lähtun põhimõttest, et ratas peab olema kerge ja mulle sobiva iseloomuga. Iseloomu all mõtlen seda, et näiteks Husabergil on niipalju väänet ja "tühikäigul" jõudu, et esiratas on kogu aeg maast lahti. Ma pole proff ja sellega oli mul üsna keeruline sõita. Nüüd vaatan väiksema kubatuuriga kergemaid rattaid.
Valikus oli kas 350EXC 4t või 300EXC 2t
Sai uuritud ja puuritud terve "maailma" käest, et mida võtta ja mida jätta. Alguses tahtsin 350 4t aga kui vaadata mis
ratastega sõdetakse siin Eestis ja millega näiteks romaniacis (80%), siis vastus on ilmselge KTM 300EXC.
Alati igasugused ülevaated aitavad otsustada ja mina tegin ilmselt oma otsuse selle põhjal

Riho



Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Kapa
Postitusi: 280
Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
Asukoht: viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas Kapa »

Avastasin samuti selle kullafondi paar päeva tagasi ja mõtlesin, et selle peaks Bikerisse postitama. Jõudsid aga ette! Siin puuduski selline teema.
Kogu asjal saab kokkuvõtvalt silma peal hoida siin: http://www.youtube.com/user/TheOffroadf ... ture=watch

Kui teed ära karda, kui kardad ära tee! Iga kord sama jama!
PUUPAADID
Kasutaja avatar

Möku
Postitusi: 597
Liitunud: 23 Veebr 2007, 16:04

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas Möku »

jajah, praegu eriti sõita ei saa, ilm on liiga ilus ja kõik kohad on mingeid puhkajaid ja marjulisi täis. Siis parem juba juutuubis telekooli jõllitada :bsmile:

aga need traielimeestest modellid neis õppevideotes on vähe teiselt planeedilt kui reaalse elu Jürid meil siin radadel ja foorumites. Ei maksa kohe heituda, kui päevapealt kõik samamoodi välja ei tule. Arvatavasti ei ole ka nende meeste amordisettingud ja sissepritse mapid meie meestele kättesaadavad. Ning et sajast palgiületusest on vast kolm parimat valitud sellesse õppeklippi.

Aga juba kahe nädala pärast 21-22 juuli näeb Paikusel ligi kahtesada euroopa tublimat enduurosõitjat. Seal saab olema reaalse eluga vähe lähedasem suhe ja näed ära kuidas reaalses elus sõidetakse ja milliseid vigu hakkab sõidupäeva lõpus tulema ka tippsõitjatel. Soovitav element-elemendi järgi märkmeid teha.

Metoodikas soovitatakse ka treenida ühe elemendi kaupa. Kui on niipalju sisemist distsipliini muidugi. Sõita on ju palju lahedam kui treenida :ner:

Usinus-Kasinus-Cosinus
Kasutaja avatar

Kapa
Postitusi: 280
Liitunud: 08 Veebr 2006, 14:58
Tsikkel: Honda XR600r Honda CRF450
Asukoht: viljandi
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas Kapa »

Veidi vanakooli värki kaa,
osa 1
osa 2
osa 3
osa 4
Prantsusmaalt: kurvid, start, hüpped.

Kui teed ära karda, kui kardad ära tee! Iga kord sama jama!
PUUPAADID
Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas riksx »

Tervitused

Sattusin uuesti klippe vaatama ja leidsin ühe väga hea, mis võib teisigi huvitada. Esmapilgul täiesti tavaline ja lihtne kraavi ületamine, kuid vale tehnikaga röövib palju, plaju energiat ning aega. Eks olen ka ise puurinud ja esiratast välja kangutanud kuskilt kraavi põhjast.

Videos tuleb väga hästi välja tehnika mis toimib - rahulikult 1 käiguga sõita ja vahetult enne kraavi tagarattasse. Eks see ole kõik harjutamise ja tunnetuse küsimus, kuid liiga palju keerata võib juhtuda nii nagu 0:58s juhtub. Naljakas on vaadata, kuid mitte ise nii urna käija :P

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

Teema algataja
riksx
Postitusi: 1124
Liitunud: 18 Juul 2006, 13:25
Asukoht: Tartu
Tänatud: 2 korda

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas riksx »

Ja veits huumorit

Enduro - Beta 300RR 2018
Nostalgia
Planeta 5-S ja Jupiter 4-SS

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2011
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas bitter »

riksx kirjutas:

Eks see ole kõik harjutamise ja tunnetuse küsimus, kuid liiga palju keerata võib juhtuda nii nagu 0:58s juhtub.

Kuigipalju keerama peab, see pehmendab tagaratta laksu vastaskaldasse. Aga tundub, et ta ei olnud maandumise hetkeks päris valmis, keharaskus liiga taga.


lärm
Postitusi: 1148
Liitunud: 27 Aug 2007, 01:56
Asukoht: tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas lärm »

harjutage harjutage mehed.See aasta üllatan teid sellega et Võrtsjärve enduuro l on 5 a juubel tänu millele hakkab üritus pihta juba reedel Tartu kesklinnas vörtsjärve enduuro proloogiga,mis siis jätkub laup ja pühap vörtsu ääres
olge köik valmis ja vötke juba vabad päevad töö juurest 3,4,5 mai
Lärm

Kasutaja avatar

jUHO
Postitusi: 136
Liitunud: 23 Nov 2004, 23:09
Asukoht: viimsi - rohuneeme

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas jUHO »

Imeilus = hea tasakaalutunnetus + suurepärane tsikli valitsemine + keskmisest parem kaameratöö + hoogne montaaž
Suurepärane piloot: Graham Jarvis
http://www.youtube.com/watch?v=K4qzh6YBW1Q

Kordaminekuid soovides ;)

jUHO @ 1200gs, 300exc

MC IronButt Estonia
Reis imedemaale
Harju Ära 2012
MÜÜA rikkaliku lisavarustusega BMW enduro

lärm
Postitusi: 1148
Liitunud: 27 Aug 2007, 01:56
Asukoht: tartu
Tänatud: 1 kord

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas lärm »

nii kaugele jöuab ainult läbi Triali...


davidsoniharald
Postitusi: 1488
Liitunud: 14 Mär 2006, 19:17
Tsikkel: GasGas EC300
Asukoht: Eesti, mu kodu.
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 7 korda
Kontakt:

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas davidsoniharald »

See video sobib siia ka väga hästi:

http://www.youtube.com/watch?v=8xfpU0yI ... ture=share

Kasutaja avatar

Turbo Diisel
Postitusi: 43
Liitunud: 30 Aug 2019, 20:14
Tsikkel: võrr
Tänatud: 1 kord

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas Turbo Diisel »

kaa mõned enduuro nipid!

psühhhiaater vaatas tühja palatit ja ütles ei ole hullu
Kasutaja avatar

Tuuletallaja
Postitusi: 721
Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
Tsikkel: Neegrikaksik
Asukoht: Faeht / Reval
Tänanud: 110 korda
Tänatud: 68 korda

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas Tuuletallaja »

Pendikaise Anttilt samast seltskonnast on veel igasugu toredaid ettevõtmisi, mida on terve sinatoru täis.

Minu jaoks on see kõik siin üks sotsiaalne eksperiment :bsmile:
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas Jesper »

SFT tegemisist võiks vabalt eraldi teema olla, inimestele, kes neid pole näinud, aga minu jaoks isikliklikult on see käesoleva teema kontekstis kohutavalt kurb video, sest maestro Pendikäinen lahkus meie hulgast põhimõtteliselt läbi väikse vääratuse mingil täiesti Harju keskmisel endurol... pärast kõiki neid hullumeelseid trikke, Erzbergi, Romaniacsi, Tuareg Rallyt :(


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas hmm »

Aitab küll nendest elektrihindadest...
Sattusin lihtsalt ühe vapra puntratansu otsa... seda vaadates sai ikka tugevalt kaasa elatud ja väsimust tundnud.
On küll 3a vanune video aga lahe ikkagi
Sinna minnes peab olema midagi juhtunud - kas ikka väga igavad TETi rajad, ülim enesekindlus või on need kukkumised midagi nupust sassi löönud.


Igasugused muud enduuro ettevõtmised on nagu voodis telefoniga motosõidu mängu mängida.
5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Hendel
Postitusi: 30
Liitunud: 08 Apr 2021, 20:38
Tsikkel: Beta RR430
Tänanud: 46 korda
Tänatud: 3 korda

Re: Enduro tehnika ja näpunäited

Lugemata postitus Postitas Hendel »

(crash)
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”