Algaja sooviks krossikat muretseda

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
raunc90

Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas raunc90 »

Tere kõigile,

hakkan siis sellest pihta, et siin foorumis on sarnaseid teemasi olnud, aga mina pole leidnud päris samat teemat. Nii et ärge kohe kuklasse lennake kui teema on juba esinenud! :wack:

Kõige pealt kirjutan, mis eesmärgil ratast sooviksin ja ütlen ka selle kohe ära, et sõidukogemus piirdub ainult võrri ja rolleriga. :D Sooviksin endale põhiliselt trenni eesmärgil soetada krossikat. Olen kuulnud, et kui krossikaga sõita ja saada ka piisava koormuse, siis saab ka korraliku füüsilist treeningut. Ise olen sportlikus vormis. Tegelen nii erinevate pallimängude ning treenin ka jõusaalis.

Kirjutasin siia, kuna loodan saada siit abi krossika ostmises. Jagage kõike minuga, mida peaksin teadma ning arvestama krossika ostu juures, sest minu teadmised lähenevad nullile.

Aitäh!



Kasutaja avatar

ht99
Postitusi: 681
Liitunud: 26 Apr 2007, 10:51
Asukoht: Tartu

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas ht99 »

Pikkus ja kaal oleks hea teistele teada. Siis saab soovitada mingit ratast.

Kasutaja avatar

AbStra1t
Postitusi: 469
Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
Tsikkel: FC350 ; KX250F
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas AbStra1t »

Kui kaal alla 90ne kilo,siis tasub 125ene 2taktine esimeseks võtta,kui üle,siis 250nene.
Kui on plaan võistlustel ka vahel käia,siis tasub kohe nelja taktine võtta.
http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=5 ... 39#p392439 loe see teema läbi,siis saad veidi aimu mida vaadata kui lähed ostma tsiklit.

Kasutaja avatar

KoVaL73
Postitusi: 246
Liitunud: 30 Dets 2005, 13:28
Kontakt:

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas KoVaL73 »

Ma ei saa aru ikkagi asjast, mis kohast keegi mees suvatseb öelda, et alati tuleb krossiratas valida sõitja pikkuse ja kaalu vahelt. Et kui on kerge ja suhteliselt lühike noorhärra, siis peaks 65sega sõitma we. Ja kui on paks pooletonnine vaal, siis pole alla 1000 mõtet valida.

Hakkaks äkki sellest pihta, kui kaugele sa tahad oma sportimisega minna.

Ma ei mõtle, siinkohal seda, et nädalas käin kaks korda sõitmas või et mõnus oleks ja nii edasi. Sest Krossitsikkel ei ole võrri ja rolleriga võrreldav. Kui tahad tehnikat jõledalt tundma õppida, õigete sõiduvõtete omandamine ja järgimine ei ole teemaks ning krossivõistlustele ei roni siis ei ole sul ju absoluutselt vahet millega, metsas põllul või rajal kihutad ja kui palju aega kulub "trenniks" et tsikkel sõidukorda saada.

Kui aga on tahtmine natuke hobilikumalt asjale läheneda, oleks mõistlik hakata vaatama just seda poolt, et palju sa tahad kuus kulutada, hooldusele, varustusele, enese arendamisele + 1001 pisiasja veel. Siis võib igasugu oletusi teha ja võin aidata sind nõu ja jõuga. Kõik oleneb sellest, kuhu maani sa jõuda tahad.

Kas selleni, et oled kiire mees ja kui nats tõsisemad krossimehed rajale satuvad naeravad nad su üle, või selleni, et olla see kellele alt üles vaadatakse

Kasutaja avatar

marzer
Postitusi: 44
Liitunud: 26 Juul 2009, 21:43
Tsikkel: honda cr250, iz jupiter2x2
Asukoht: võru

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas marzer »

Palju sul raha tsikli jaoks on? Kui ostad krossika siis pead arvestama, et raha kulub ka muudele asjadele nagu: hooldus/remont, varustus, transpordikulud jne, mis ei ole sugugi odav. Ise ostsin ka eelmine aasta oma esimese krossitsikli, aga ennem pidin suviläbi tööl käima, et raha kokku saada. Tsikli remondi ja varustuse jaoks jätkus ka natuke, kuid pidevalt sõitmiseks mitte, sest käin koolis ja vanemad ka pole rahabossid. Preagu ootan vaheaega et saaks tööle ja raha, siis saan ka tihedamini rajale minna. :P

Kasutaja avatar

AbStra1t
Postitusi: 469
Liitunud: 17 Juun 2005, 15:46
Tsikkel: FC350 ; KX250F
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas AbStra1t »

KoVaL73 kirjutas:

Ja kui on paks pooletonnine vaal, siis pole alla 1000 mõtet valida.

85-125 selga pooletonnist vaala ei pane..võinoh,võid panna,aga mis mõte sellel enam on.

Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

kui tahad õppida midagi siis 125,tahad lihtsalt harrastada siis 250 4takti.Kaal 90 või ei see pole nii määrav kuna mõni 100 kilone vurab ka 125ga täitsa hooga kui vaja.See ikka sõitjas kinni.
ja kui punnvõrr oli viimane siis 450 4t ja 250 2t kindlasti ei soovita.

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne

Teema algataja
raunc90

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas raunc90 »

Ütlen juba aitäh kõigile aitajatele ning hakkan vaikselt kõigile vastama, et veel võimalikult palju infot koguda.

RaPtile:
pikkus - 180cm ning kaal - 84kg

Koval:

Huvi on asja vastu juba ammune ja suur. Hakkas kõik sellest kui hakkasin mägirattaga metsas käima ja seda on saadud 2 suve tehtud. Teen seda kindlasti ka edasi, kuid sellest hoolimata tahaks väga krossi sõita.
Ei hakkaks veel sellest rääkima kui kaugele tahan sportimisega minna. Aga kindlasti pigem vaatan asja poole hobilikumalt, sest olen ka teisi teemasi uurinud ning koguaeg tekib suurem huvi. Huvi tekib sellest kui alguses tundus mulle, et tahaks niisama sõita ja oma koduhoovi raja teha, siis nüüd kui loen teemasi sõidutehnikast, vaatan videosi jne, siis silmad põlevad.

Üks asi, mis on määravaks ja mille kohta lootsin ka palju infot saada, on kulutused. Nii palju olen saanud teada, et need väiksed ei ole, aga tahaks ikkagi mingit täpsemat summat teada, mis minul võiks alguses minna. Ja seda koduhoovis harjutamisega(mul ei ole väike aed, saan kindlasti korraliku raja teha).

Oskaksin nii palju öelda, et mul oleks raha krossika soetamise jaoks õppelaenu jagu ehk siis 30000.- . Saaksin kuigi palju ka säästude hulgast juurde panna.
Igaksjuhuks panen ka kirja vanus - 19, pikkus - 180, kaal - 84. Ei tea kas see on oluline, aga igaksjuhuks. Võistlustele esialgu ei mõtlegi, sest tahaks ennast eelnevalt võimalikult palju arendada.

Ehk oskad ka mingid variandid välja tuua, palju võiks kuus hooldusele, varustusele minna. Kindlasti lähen ka suvel tööle, et päris tühja rahakotiga pole.

Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 431
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas virkostein »

sellisel juhul vaataks mina mingi 125cc mingi 20 tuhande kandis ja otsiks odavalt kuskilt kasutatud varustust. Kui ise endale raja teed siis pead arvestama ka selle tegemisele kuluvat raha. Tsikli peale läheb hoolduseks siis kolb mingi 20 tunni tagant, õli käigukasti ja bensiini sisse, ketile, õhufiltrile, aeg ajalt kett, hammasrattad, rehvid ja siis juba edasi remont - mis iganes sul seal laguneda ka ei või.

Eat your veggies, little people
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas mella »

virkostein kirjutas:

sellisel juhul vaataks mina mingi 125cc mingi 20 tuhande kandis ja otsiks odavalt kuskilt kasutatud varustust. Kui ise endale raja teed siis pead arvestama ka selle tegemisele kuluvat raha. Tsikli peale läheb hoolduseks siis kolb mingi 20 tunni tagant, õli käigukasti ja bensiini sisse, ketile, õhufiltrile, aeg ajalt kett, hammasrattad, rehvid ja siis juba edasi remont - mis iganes sul seal laguneda ka ei või.

Lisaks ka piduriklotsid.

Ja aastast hooldust ära ka unusta. Ma ei tea, kui tihedalt teevad mootori rebuildi (keps-kolb) 2T masinal harrastajad, kes iga nädal hooajal korra trenni teevad. 4T masinal peaks 20K maksva remondi tegema kord aastas, saab hakkama ka korra 2a tagant.

Kui halvasti hooldatud tsikli ostad, matad selle aastase rebuildi kulu kohe sisse.

Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Tegelikult oleks võinud oma küsimuse siia postitada aga vahet pole väga, lugeda võid seda teemat ka niisama- http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=8 ... harrastaja

Ise kaalun 90 kilo, oman kxf 450 (kuna põhiliselt sõidan supermotot ja jäärada). Võin öelda, et minu oskuste juures sõidan krossi palju kiiremini ja naudin sõitu 250 4t tsikliga. Võtaks lühidalt kokku soovituse- 250 4t ! Ja 4 takti seepärast, et minuarvates on algajal sellega lihtsam õppida. Näiteks-http://www.auto24.ee/used/491065

mella kirjutas:

Ja aastast hooldust ära ka unusta. Ma ei tea, kui tihedalt teevad mootori rebuildi (keps-kolb) 2T masinal harrastajad, kes iga nädal hooajal korra trenni teevad. 4T masinal peaks 20K maksva remondi tegema kord aastas, saab hakkama ka korra 2a tagant.

Kui halvasti hooldatud tsikli ostad, matad selle aastase rebuildi kulu kohe sisse.

Mella, ära nende KTM´i mootoriremondi hindadega uustulnukaid kohe ära hirmuta. Kui mees raha peale kuri pole, ostab mõne japsi ja paneb oluliuselt vähem raha juppide peale. Just müüsin kliendile KXF 450 mootori jupid (laagrid va käigukast, keps, kolb, kett, tihend), letikas ca 8000.-, töö ka ca 2500. Kokku tuleb 10500. Siit ka mu hoiak porgandite vastu ... :roll: Kui need asjad vahetatud, siis harrastaja vahetab paar aastat ainult kolbi, mis on ca 2000- 2500.- eeki. Lisaks muidugi mõned plastid, heeblid, ketid, hammakad, õlid.

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas mella »

HRQ kirjutas:

Just müüsin kliendile KXF 450 mootori jupid (laagrid va käigukast, keps, kolb, kett, tihend), letikas ca 8000.-, töö ka ca 2500. Kokku tuleb 10500. Siit ka mu hoiak porgandite vastu ... :roll:

Kas need on originaalvaruosade hinnad? Kui KTM-l PROX-i kepsu ja wössneri kolviga teha, peaks ka teised hinnad tulema.
Ja minu arvutustes oli sees ka terasklapid ja muu peaga seonduv. Unustasin nood mainimata. Värskel masinal neid ilmselt vaja ei lähe ja kui, siis juba titaanist, mille hindu ma ei julge nimetadagi ;)

Kasutaja avatar

bitter
Postitusi: 2012
Liitunud: 03 Juun 2008, 00:00
Tsikkel: EXC400
Tänanud: 104 korda
Tänatud: 96 korda
Kontakt:

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas bitter »

mella kirjutas:

...Ja aastast hooldust ära ka unusta. Ma ei tea, kui tihedalt teevad mootori rebuildi (keps-kolb) 2T masinal harrastajad, kes iga nädal hooajal korra trenni teevad. 4T masinal peaks 20K maksva remondi tegema kord aastas, saab hakkama ka korra 2a tagant.

Kui halvasti hooldatud tsikli ostad, matad selle aastase rebuildi kulu kohe sisse.

Kõik õige aga see on Mella e. "veri ninast välja" harrastusvõidusõitja mätta otsast vaadates. Mitu sõidutundi sul, Mella, aastas koguneb? Minul näiteks tuleb max 5-6 sõidukorda kuu peale (a 1h), aastas siis teoreetiliselt 50h. Tegelikkuses vähem, sest alati ei õnnestu, tuleb miskit vahele :(. Hooaja pikkuseks võtsin 9 kuud. Napi eelarvega algaja harrastaja ju naastrehve kohe ei muretse.

Treenitud noorhärra muidugi jaksab ja jõuab rohkem sõita kui õllemusklit hooldav pereisa. Teisest küljest - velo, rulluisud ja kepikõnd (ärge naerge midagi, see on ülekehale tõhusam kui jooks ja ei lõhu põlvi. Ma olen proovinud, õhtul hämaras :mrgreen: ) on vormi hoidmiseks väga head ja aitavad tsikli kulusid oluliselt madalamal hoida.

Kas mutrivõtmed ka käes püsivad või plaanid õlivahetused jm väikehooldused sisse osta?

Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas HRQ »

mella kirjutas:
HRQ kirjutas:

Just müüsin kliendile KXF 450 mootori jupid (laagrid va käigukast, keps, kolb, kett, tihend), letikas ca 8000.-, töö ka ca 2500. Kokku tuleb 10500. Siit ka mu hoiak porgandite vastu ... :roll:

Kas need on originaalvaruosade hinnad? Kui KTM-l PROX-i kepsu ja wössneri kolviga teha, peaks ka teised hinnad tulema.
Ja minu arvutustes oli sees ka terasklapid ja muu peaga seonduv. Unustasin nood mainimata. Värskel masinal neid ilmselt vaja ei lähe ja kui, siis juba titaanist, mille hindu ma ei julge nimetadagi ;)

Originaalosade hinnad jah. Aftermarketi juppidega saaks vähe soodsamalt. Ei tea, kas see on 100% õige aga 450 SMR mehed räägivad, et ca 40 tunni ehk kolivahetusega tuleb vahetada ka klapid ja vedrud, mille peale mul lihtsalt suu lahti vajus. Rikastel omad lõbud 8) 560 smr´ile kepsu pea võimatu osta, originaal väntvõll 18 kilo :?

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee
Kasutaja avatar

Pira
Postitusi: 255
Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
Tsikkel: Yamaha YZ250F
Asukoht: Läänemaa
Tänatud: 7 korda

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas Pira »

Räägiks siis enda eest.... ehk sulle abiks.
Sai ostetud 450 4T Yamaha kuna soovitati ja öeldi et hooldama peab vähe ja minu sõidu juures igavene....selles oli õigus et hooldus odav ja harv.....
nüüd olen aru saanud et mul käib see 450 üle jõu ja 250 4T oleks ok olnud etem kuna olen lambakaalus ja olen veendunud et kulud oluliselt ei oleks muutunud.
Õli vahetan ca.4-6h, sõitsin 2 hooaega ca 80h ja nüüd kevadel vahetasin kolvb, sõrm, splindid, rõngad, tihendid, nukakett, üks klapp tahtis timmimist oli piiripeal need kõik originaal osad ja hinnaks 3450-EEK ....töö tegin ise ära.
Huvitav oli see et tehase klotsid kestsid kaks hooaega ja esi rehv oli kuni teise hooaja lõpuni tehase oma ja oleks võinud ka jääda kuid oli uus olemas.....taga rehv on nüüd juba kolmas kuid kestab terve selle aasta.
Sõidustiilist võiks näite tuua MMM-il kaks aastat järjest tugevuselt teises stardis...kes käinud see teab enam vähem millest jutt.
Kõige suurem kulu on olnud trennis käimine ja kukkumiste tagajärgede likvideerimine (crash) rutzkad, eeblid, käe kaitsmeid enam ei viitsi isegi osta :D
Kõik need kümnetest tuhandetest on muinasjutt kuis sa ei osta väga vana ja tausta teadmata ratast.
Kuna sul vanus juba 19 aga mitte 14 siis osta 250 4T ja on hea küll kuna sul kindlat sihti MM-ile minna ei ole ja ostad õppelaenust siis jäta see 125 2T vahele.

On ka kohe näide enda nahast .....enne seda ostsin Kawa 250 2T 97a. 15000-eek ja sõita sain kokku umbes 10h vahelduva eduga ja kokku koos ratta maksumusega matsin sinna 37-42000-EEK ja ikka sõita ei saa kuna juppi küll ostsin ära aga ei viitsi paika panna...jätan jreltuliale hingeelu uurimiseks.. (togi)

EDU!!

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas mella »

HRQ kirjutas:

Originaalosade hinnad jah. Aftermarketi juppidega saaks vähe soodsamalt. Ei tea, kas see on 100% õige aga 450 SMR mehed räägivad, et ca 40 tunni ehk kolivahetusega tuleb vahetada ka klapid ja vedrud, mille peale mul lihtsalt suu lahti vajus. Rikastel omad lõbud 8) 560 smr´ile kepsu pea võimatu osta, originaal väntvõll 18 kilo :?

Karm värk. Ma olen 250SXF-l kontrollinud ainult klapivahesid. Kuna muutust pole, võib eeldada, et pole põhjust muretseda. 100 tundi on ca sõidetud.

Bitter, ära mõtlemisega üle pinguta, mul tuleb ca 70h aastas.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas mella »

Pira kirjutas:

On ka kohe näide enda nahast .....enne seda ostsin Kawa 250 2T 97a. 15000-eek ja sõita sain kokku umbes 10h vahelduva eduga ja kokku koos ratta maksumusega matsin sinna 37-42000-EEK ja ikka sõita ei saa kuna juppi küll ostsin ära aga ei viitsi paika panna...jätan jreltuliale hingeelu uurimiseks.. (togi)

Paraku seisukorra poolest võrreldes samaväärne 2T masin on 4T pillist märksa odavam.

Kasutaja avatar

virkostein
Postitusi: 431
Liitunud: 28 Okt 2004, 20:06
Tsikkel: why ze
Tänanud: 1 kord

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas virkostein »

Selle tsikli remondiga on ka täiesti nii et kuidas kellelgi veab või ei vea, mõni ostab odava hinna eest kasutatud tsikli ja ainult sõidab, remontida pole midagi vaja, igaks juhuks järsku vahetab mingi aeg kolvi ära või vaatab klapivahed üle aga mõni teine kellel rohkem ebaõnne vahetab selle aja jooksul juba sidurit ja kepsu ja aeg ajalt veel nipet näpet miskit mis juppideks lendab.

Eat your veggies, little people

Teema algataja
sahhpahh

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas sahhpahh »

räägin enda kogemustest siis olen 185-183 pikk ja kaalun umbes 90 kg , 125 cc 2 taksti algaja käes kestab igavesti (kuna sa ei sõida mootori täis võimsuse ligilähedalgi)kolv kestab sõidu võimete juures kaua 25 h kindlasti kui mitte rohkem ,kepsu vahetus see kaks korda pikkem :Dkõige kulukam on kütte ja õli ostmine:Dvahetad õli korralikult pesed filtrit peale igat sõitu ja kestab :bsmile: (oleneb kui korraliku ratta saad)

Kasutaja avatar

Pira
Postitusi: 255
Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
Tsikkel: Yamaha YZ250F
Asukoht: Läänemaa
Tänatud: 7 korda

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas Pira »

mella kirjutas:
Pira kirjutas:

On ka kohe näide enda nahast .....enne seda ostsin Kawa 250 2T 97a. 15000-eek ja sõita sain kokku umbes 10h vahelduva eduga ja kokku koos ratta maksumusega matsin sinna 37-42000-EEK ja ikka sõita ei saa kuna juppi küll ostsin ära aga ei viitsi paika panna...jätan jreltuliale hingeelu uurimiseks.. (togi)

Paraku seisukorra poolest võrreldes samaväärne 2T masin on 4T pillist märksa odavam.

Olen juppe ostnud meeletult sellele 2T ja mis asi seal odavam on :shock: see et kolb on 1400- aga mitte 2500- ja kõik muu on sama raha kuigi sellel 2T kolbi vahetaks sama aja jooksul juba 2 korda kindlasti kui mitte 3-dat.
See 10h mis selle 2T sõitsin siis kindlasti teeksin talle kaks korda tihedamalt hooldust kui 4t kuna ta saab ikka rohkem vatti juba selle näol et selles tunnis teeb see mootor mitu korda rohkem tööd.
Ei tea küll teadulsikul tasemel vaielda aga olen lähtunud oma sisetundest ja loogikast....umbes vahe selline et kui me kõike mõõdame tundides siis ei saa võrrelda minu ja Tanel Leoki ratas mis on näiteks 1h sõitnud kuna selles tunnis löön mina 2 naela seina aga Tanel 12 niiet arvan et kiiretel meestel on see ala tunduvalt kallim kui aeglasematel.

Või teine varjant et ei ablanud su mõtet täies mahus.

Üldjoontes on nii et kuidas joppab aga ikkagi vana ratas jääb alati kalliks mis sest et ostuhind on odavam kui uuel rattal.

Kasutaja avatar

Pira
Postitusi: 255
Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
Tsikkel: Yamaha YZ250F
Asukoht: Läänemaa
Tänatud: 7 korda

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas Pira »

sahhpahh kirjutas:

räägin enda kogemustest siis olen 185-183 pikk ja kaalun umbes 90 kg , 125 cc 2 taksti algaja käes kestab igavesti (kuna sa ei sõida mootori täis võimsuse ligilähedalgi)kolv kestab sõidu võimete juures kaua 25 h kindlasti kui mitte rohkem ,kepsu vahetus see kaks korda pikkem :Dkõige kulukam on kütte ja õli ostmine:Dvahetad õli korralikult pesed filtrit peale igat sõitu ja kestab :bsmile: (oleneb kui korraliku ratta saad)

Siin ka ehe näide kuidas 2T mees vahetab 3 kolbi sama ajaga mis mina ühte 4T kolbi ja kepsu vahetab 5 korda tihedamini ja see on odavam kui 4T????
Ega inimene ei osta endale ratast 1-ks kolvi välbaks et saaks niimodi odavust mõõta ja proovi sa meie turumajanduse juures praega osta, müüa, vahtada pidevalt et sa plussis oleks.


andrias
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
Asukoht: Võru/Tartu

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas andrias »

husk cr 125 2 takti 99a, läheb teine hooaeg ja siiani vahetatud 3x tagumised klotsid,heebleid, kord jahutusvedelikku ja mitmed korrad kastiõli. Ühesõnaga kuluosad. Sõidetud igal aastaajal ja igasugust maastiku, ka. uputatud sadulani solgi sisse. Praegu masin laiali võetud ja vahetamist vajavad: kolb, 1 käimari hammasratas, küünal, vändalaagrid+kõik tihendid, ketijooks, klotsid, rattalaagrid (kuna ise olen säästuäss, siis plaanin need osad saada kätte 4000 eegiga). Pole eriti suur kulu, arvestades, et masin ostetud ikkagi kasutatud peast ja vanust tal turjal juba üle 10e aasta.
Ja kolvivahetuse INTENSIIVSUST ei tasuks südamesse võtta kui üle paarikümne sekundi rajal põhjas ei jõua hoida. Ja liiter täissünti 35L bensiini sisse pole teab mis ulmekulu.
Igati rahul 2t-ga :bsmile:

Annaks jumal häda- küll abi ikka saab!
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f

racerx
Postitusi: 955
Liitunud: 13 Okt 2004, 15:56

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas racerx »

aastal 2010 pole erilist mõtet oma pead vaevata 2t vs 4t teemas. Kui elu on igav siis võid selle tossupommiga ju pinistada ja seal kolbe vahetada. Üldiselt on see sama mõtekas jutt kui see VW on odav remontida teema, et kõik romulad on neid täis ja jube hea kui saab jälle odavalt mõne jupi külge keerata. Samas kui jaapani autode omanikud sõidavad ja kuulevad vw omanike käest et toyotal pidid kallid jupid olema.

Peale selle, on 250 4T nii hea tsikkel sõitmiseks ja sõitmaõppimiseks, et selle kellegi neljanda isiku käest ostetud logiseva kahetaktilisega saad ainult oma sõidustiili untsu keerata.
Korralik 125cc kaks takti maksab tänasel päeval suurusjärk 50 000 ja peale. 250cc võib kobistada midagi, nendega niikuinii pole keegi ammu sõitnud ja viimased mis uuena müüdi pole ehk kunagi lahtigi keeratud.
Kahe takti ost on selline teema, et mingid spetsiaaljuhud on ikka olemas kus on põnev sinna ilusast plekist sumpat külge keerata ja siis tuunida kuskil ning mingit nostalgia juttu sinna kõrvale ajada. Või siis tõesti on tohutu gaasitamisevajadus ja muidu ravida ei saa kui 250 2t peab pikalt piirajas hoidma.
Alustajana pole sul kummaski teemas midagi kaasa rääkida, seega otsi sobiv väike nelitakti, pane sinna uus keps-kolb-klapid jne. kui just pole usaldusväärsete andmetega müüja.

Oluline on ikkagi ka sõidukvaliteet, ei tule ette et keegi harrastaks krossi eesmärgiga saada hästi odavalt kõike, pigem on põhjuseks ikkagi hea ajaviide-sport ja sealt edasi.


andrias
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
Asukoht: Võru/Tartu

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas andrias »

Alustajana pole sul kummaski teemas midagi kaasa rääkida, seega otsi sobiv väike nelitakti, pane sinna uus keps-kolb-klapid jne. kui just pole usaldusväärsete andmetega müüja.

Alustaja võib vabalt selle jutuga ära hirmutada. Mingi 50k ratas ja remondirahad peale veelgi. No öeldakse et suusasport on ka jube kulukas, korralik võistlusvarustus algab 40k. No tõesti-tõesti. Pütilaudadega sõita ei mõista, siis ei saa sust visukatega sõitjat kah. Sama teema ka tsikliga.
Tulebki üldine eesti mentaliteet, kus suusa-kiiruskatse ebaõnnestumisel on süüdi kõik määrijad ja ilm ja treener, kes oma jutuga kõhu lahti ajas jne.
Kui finantsid piiratud, siis on ka odavamaid lahendusi! Kõik on mehes kinni

Annaks jumal häda- küll abi ikka saab!
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f
Kasutaja avatar

2stroketaliban
Postitusi: 809
Liitunud: 25 Jaan 2008, 21:50
Tsikkel: Suzuki RM250K8
Kontakt:

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas 2stroketaliban »

kui tegelasel on 30kg kokku raha siis igaljuhul ostaks ratta maks 25 eest kuna kasutatud ratta puhul tuleb ikka mingite kulutustega arvestada, nüüd kui sellest lähtuda siis ei tea küll 250f i mis sõidaks selle raha eest :mrgreen:
Aga eelkõige ostja peab ise otsustama ja kõige targem oleks proovida rattaid enne ostu siis saad kõige parema pildi mida tahta.Hoolduse kohapealt võib öelda et saab kulud enamvähem sarnased hoida aga kui rebuild vaja teha siis hakkab vana 4t omanikul päris paha.

Peale selle, on 250 4T nii hea tsikkel sõitmiseks ja sõitmaõppimiseks, et selle kellegi neljanda isiku käest ostetud logiseva kahetaktilisega saad ainult oma sõidustiili untsu keerata.

Kas ka logisev 250f on nii hea ? 30 eest ei saa kumbagi tuliuuena nii või naa juba logiseva.

http://www.ehkk.ee
CZ500.. Cagiva wmx250.. KTM sx250.. Yamaha yz250.. Yamaha yz125.. Suzuki rmz450.. Suzuki rm250.. Suzuki rmz450.. 450.. 450..jne
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas HRQ »

andrias kirjutas:

Alustajana pole sul kummaski teemas midagi kaasa rääkida, seega otsi sobiv väike nelitakti, pane sinna uus keps-kolb-klapid jne. kui just pole usaldusväärsete andmetega müüja.

Alustaja võib vabalt selle jutuga ära hirmutada. Mingi 50k ratas ja remondirahad peale veelgi. No öeldakse et suusasport on ka jube kulukas, korralik võistlusvarustus algab 40k. No tõesti-tõesti. Pütilaudadega sõita ei mõista, siis ei saa sust visukatega sõitjat kah. Sama teema ka tsikliga.
Tulebki üldine eesti mentaliteet, kus suusa-kiiruskatse ebaõnnestumisel on süüdi kõik määrijad ja ilm ja treener, kes oma jutuga kõhu lahti ajas jne.
Kui finantsid piiratud, siis on ka odavamaid lahendusi! Kõik on mehes kinni

Loe nüüd eelmiselt lehelt ka. Minu näites on 2008 kxf 250, hooldus tehtud, 38000. Lähed raha näpus ja kaubikuga kohale, saad ehk 35-ga kätte. Teema algatajal võimalused 30000 pluss natuke peale. Vaevalt keegi nüüd ära ehmatas :wink:

Käisin paar nädalat tagasi enda uut kxf 450 Maardu rajal proovimas, enne, kui supermotoks ümber teen. No krt, selline tunne oli, et miks ma end karistan sellisel rajal nii võimsa ja "raske " pilliga. Võtsin siis korra sõbra 250 se ja naeratus tuli kohe näole tagasi. Kuigi kaaluvahe on olematu, siis suur mootor ja võimsus teevad oma töö. Eriti Maardus :roll:

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee

andrias
Postitusi: 263
Liitunud: 08 Jaan 2007, 19:37
Tsikkel: Zx9r, kx250f, DS650X
Asukoht: Võru/Tartu

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas andrias »

Lähed raha näpus ja kaubikuga kohale, saad ehk 35-ga kätte. Teema algatajal võimalused 30000 pluss natuke peale.

Ja varustuse ostab mis raha eest?

Annaks jumal häda- küll abi ikka saab!
Võrr->Jawa 638->Dnepr 650->Suzuki GSX600F->Kawasaki ZX6R->Kawasaki ZX9R ja KX250f
Kasutaja avatar

HRQ
Kaupmees
Postitusi: 655
Liitunud: 18 Mai 2006, 11:51
Tsikkel: Kawa KXF 250 MX / 450 SM
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas HRQ »

Aga ehk küsid temalt, mitte minult! Et see post väga mõtetu poleks, siis lisaks oma seisukoha- ise ostaks pigem korraliku tsikli ja alustuseks kasutatud varustuse, kui tutika Shoei ja Tech 10-ned ning sõidaks rondiga. Krossika puhul vanus loeb!

andrias kirjutas:

Lähed raha näpus ja kaubikuga kohale, saad ehk 35-ga kätte. Teema algatajal võimalused 30000 pluss natuke peale.

Ja varustuse ostab mis raha eest?

Valmistan KROSSI NAASTREHVE ja JÄÄPIIKE
ATV, Quad, Mootorrattad / varustus, tarvikud ja teenindus http://www.smx.ee

Teema algataja
raunc90

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas raunc90 »

Tarkust on siin teemas küll ja küll :D

Aga oskate öelda, palju võiks algajale varustus maksta. Kasutatud loomulikult.

Kasutaja avatar

Pira
Postitusi: 255
Liitunud: 07 Juul 2005, 12:10
Tsikkel: Yamaha YZ250F
Asukoht: Läänemaa
Tänatud: 7 korda

Re: Algaja sooviks krossikat muretseda

Lugemata postitus Postitas Pira »

Olen siinseid müügikuulutusi vaadanud ja julgen väita et 5000.- eeku ja on kõik vjalik olemas.
Kindlasti saab keeruline omale kasutatud ja just õige nr. leidmisel.

raunc90 kirjutas:

Tarkust on siin teemas küll ja küll :D

Aga oskate öelda, palju võiks algajale varustus maksta. Kasutatud loomulikult.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”