Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
liiisa

Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas liiisa »

Tere.
Mulle teeb selline asi muret, et ratas, millega õppesõite peab tegema, on 79cm(sadul), aga ma ise suht lühike ja jalad vaid 72cm.
Mis valemiga ma siis sõita saan sellega? Kui seisma jään, siis ongi kolks külili?:D Sõidusaapad ka ju sellised jäigad, et varvast ka maha ei saa kuidagi?...



Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

liiisa kirjutas:

Tere.
Mulle teeb selline asi muret, et ratas, millega õppesõite peab tegema, on 79cm(sadul), aga ma ise suht lühike ja jalad vaid 72cm.
Mis valemiga ma siis sõita saan sellega? Kui seisma jään, siis ongi kolks külili?:D Sõidusaapad ka ju sellised jäigad, et varvast ka maha ei saa kuidagi?...

Kui pikk sa siis muidu oled? :)
Mis tsiklist muidu jutt käib?


Teema algataja
liiisa

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas liiisa »

IZH kirjutas:
liiisa kirjutas:

Tere.
Mulle teeb selline asi muret, et ratas, millega õppesõite peab tegema, on 79cm(sadul), aga ma ise suht lühike ja jalad vaid 72cm.
Mis valemiga ma siis sõita saan sellega? Kui seisma jään, siis ongi kolks külili?:D Sõidusaapad ka ju sellised jäigad, et varvast ka maha ei saa kuidagi?...

Kui pikk sa siis muidu oled? :)
Mis tsiklist muidu jutt käib?

167cm pikk ise.
Rattaks honda CBF 600NA.

Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

Eks peab proovima tsikli seljas,muidu teada ei saa.


oja
Postitusi: 117
Liitunud: 25 Juun 2007, 00:11
Asukoht: göteborg

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas oja »

ma arvan et saa hakkama, toetad ühe jalaga maha (paremaga), lased tskli nats ühe külje peale! ei lähe ta nii raskeks midagi et ei suuda ühe jalaga hoida.

Kasutaja avatar

Thesaarlane
Postitusi: 674
Liitunud: 08 Okt 2008, 22:41
Tsikkel: Kawasaki 636
Asukoht: Saaremaa - Tallinn - Saaremaa
Tänatud: 1 kord

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas Thesaarlane »

Kunagi väiksena sai suurte ratastega sõidetud ( jalgratastega ) ja siis kui oli vaja seisma jääda siis libistad tagumiku natuke üle ühe sadula ääre. Et üks jalg pikemaks läheks ja ulatuks maha. Teise jalaga oled reiega sadulal. Pole küll tsikliga proovinud aga proovida võib.
Kui tahad võin ette näidata :mrgreen:

Palju edu!

Kasutaja avatar

Säga
Postitusi: 914
Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
Asukoht: Tallinn. Varese tn.
Kontakt:

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas Säga »

Thesaarlane kirjutas:

Kunagi väiksena sai suurte ratastega sõidetud ( jalgratastega ) ja siis kui oli vaja seisma jääda siis libistad tagumiku natuke üle ühe sadula ääre. Et üks jalg pikemaks läheks ja ulatuks maha. Teise jalaga oled reiega sadulal. Pole küll tsikliga proovinud aga proovida võib.
Kui tahad võin ette näidata :mrgreen:

Palju edu!

jajah... ennem tuleb ikka need jalad üle vaadata :) ega tänapäeval ilma pildita ei tee midagi :D
Aga üldjuhul on ikka asi nii, et kui kukkuma hakkad, siis leiad kõige parema lahenduse iseenesest :)

SYLB

Teema algataja
liiisa

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas liiisa »

Thesaarlane kirjutas:

Kunagi väiksena sai suurte ratastega sõidetud ( jalgratastega ) ja siis kui oli vaja seisma jääda siis libistad tagumiku natuke üle ühe sadula ääre. Et üks jalg pikemaks läheks ja ulatuks maha. Teise jalaga oled reiega sadulal. Pole küll tsikliga proovinud aga proovida võib.
Kui tahad võin ette näidata :mrgreen:

Palju edu!

Karta on jaa et pean kohe kenasti end sadulal jooksutama hakkama:) Teine võimalus on mõnelt punkarilt platvormsaapad ärida:)
Ise olen madalama masinaga sõitnud, sellega pole probleemi olnud. Aga eks näis, õpetaja juba ütles, et laibarauad pannakse külge ja vihastades võin keset ristmiku masina maha visata ja minema jalutada...

Kasutaja avatar

nelesk
Postitusi: 139
Liitunud: 29 Juul 2008, 11:11
Tsikkel: tseebeeerr 600f
Asukoht: Tln

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas nelesk »

liiisa kirjutas:

167cm pikk ise.
Rattaks honda CBF 600NA.

Mina olen sust 10 cm lühem ja õppesõitu tegin Yamu Diversioniga. Enne, kui autokoolile raha andsin, käisin platsil proovimas, kuidas ulatan. Mine sina ka, ära piirdu ainult ametlike numbritega sadula kõrgusest. Julgustuseks võin öelda, et tegelikult piisab sulle sellest, kui ka vaid päkaga saad maha toetada (mõlemalt poolt). Kui endal muidugi mõistlikult hea tasakaalutunnetus on... Jah, kallete peal on raskem. Kui tee väga rööpasse sõidetud on, siis ei tasu "laineharjal" ka seisma jääda :P Ja veendu, et sul tsikkel otse, kui peatuma hakkad :)

Ei soovita väga üritada seda ainult ühele poole toetamist. Tsikkel na raske asi ja pisikesed tütarlapsed pole nii tugevad.. kui väheke mööda arvestad, vajub tsikkel peale sulle :D parem kasvõi varbaotsaga mõlemalt poolt toetada, pole need saapad NII jäigad midagi. Ja kui hakkabki vajuma, siis SURU PÕLV VASTU!

Edu õppimisel ;) sain mina, saad ka sina :P

Olen väike, aga jõud on suur!

Teema algataja
liiisa

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas liiisa »

nelesk kirjutas:
liiisa kirjutas:

167cm pikk ise.
Rattaks honda CBF 600NA.

Mina olen sust 10 cm lühem ja õppesõitu tegin Yamu Diversioniga. Enne, kui autokoolile raha andsin, käisin platsil proovimas, kuidas ulatan. Mine sina ka, ära piirdu ainult ametlike numbritega sadula kõrgusest. Julgustuseks võin öelda, et tegelikult piisab sulle sellest, kui ka vaid päkaga saad maha toetada (mõlemalt poolt). Kui endal muidugi mõistlikult hea tasakaalutunnetus on... Jah, kallete peal on raskem. Kui tee väga rööpasse sõidetud on, siis ei tasu "laineharjal" ka seisma jääda :P Ja veendu, et sul tsikkel otse, kui peatuma hakkad :)

Ei soovita väga üritada seda ainult ühele poole toetamist. Tsikkel na raske asi ja pisikesed tütarlapsed pole nii tugevad.. kui väheke mööda arvestad, vajub tsikkel peale sulle :D parem kasvõi varbaotsaga mõlemalt poolt toetada, pole need saapad NII jäigad midagi. Ja kui hakkabki vajuma, siis SURU PÕLV VASTU!

Edu õppimisel ;) sain mina, saad ka sina :P

Hambad risti ja ära teen ma need load nagunii:)
Kodus olemas suht sama pill, millega Sina õppesõitu tegid, sellelt saan ma varbad kenasti maha. Mul rahad makstud, niiet tagasiteed pole.
Ratta raskus mind ei kõiguta, jõudu mul on:) Tasakaalu üle ka kurta ei saa, eks ma annan ükskord jälle teada, kuidas asi edeneb:)

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas Vidget »

Ära ole numbrites kinni, liiguta tagumikku ismte pealt ja jalg ulatub kaugemale!

Let the good times roll.


Tsikkelröövel
Postitusi: 1754
Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
Asukoht: Tartu
Tänatud: 27 korda

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas Tsikkelröövel »

Oma 167 cm-ga saad hakkama suurema osa tänavarataste kõrgusega. Ää põe. Ja kui platsil seisma pidurdades ratta külili pargid, ei ole ratas raske, vaid lenks pidurdades viltu.
Edu.

Kas Mees ostab tsikli, pole küsimus. Küsimus on: millal?

Teema algataja
liiisa

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas liiisa »

Nüüdseks proovitud ja ei ole üldse probleemi...
Kusjuures möötsin jalad ka veel pärast üle, ei tea kuidas varem 5sm lühema tulemuse sain.
Tänud kaasaelajatele ja julgustajatele :bsmile:


Teema algataja
Sunshine

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas Sunshine »

Tänan teemapüstitajat. Sama mure on mindki vaevanud. Kuna (õppesõidu)ratta selga pole veel saanud, siis tulevik suhteliselt tume. Aga murekoormat on nüüd igal juhul vähendatud. :D

Kasutaja avatar

tramm66
Postitusi: 2430
Liitunud: 14 Juun 2005, 01:37
Tsikkel: gixxer
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 9 korda
Kontakt:

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas tramm66 »

Mingi probleem ei ole ratast madalamaks teha - kõik originaaljupid jäävad alles, et soovi korral originaalkõrgus tagasi seadistada. Meie tiimi naispere ka kõik kuidagi lühikest kasvu juhtund ja kõigil madalamaks lastud biked. Bikerirahvale ka neid juba üksjagu "toodetud" nii, et astuge läbi kui mingi sarnane mure.

Kasutaja avatar

nelesk
Postitusi: 139
Liitunud: 29 Juul 2008, 11:11
Tsikkel: tseebeeerr 600f
Asukoht: Tln

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas nelesk »

tramm66 kirjutas:

Mingi probleem ei ole ratast madalamaks teha - kõik originaaljupid jäävad alles, et soovi korral originaalkõrgus tagasi seadistada. Meie tiimi naispere ka kõik kuidagi lühikest kasvu juhtund ja kõigil madalamaks lastud biked. Bikerirahvale ka neid juba üksjagu "toodetud" nii, et astuge läbi kui mingi sarnane mure.

Trammi lahendus on küll ideaalne ja must kõikidele pisikestele sõitjatele, kes oma ratta hangivad. Aga paraku, õppesõidu tsikli seljas sellist varianti pole....nii et ikkagi varbaotsad :D

Olen väike, aga jõud on suur!

Teema algataja
Cyonara

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas Cyonara »

tramm66 kirjutas:

Mingi probleem ei ole ratast madalamaks teha - kõik originaaljupid jäävad alles, et soovi korral originaalkõrgus tagasi seadistada. Meie tiimi naispere ka kõik kuidagi lühikest kasvu juhtund ja kõigil madalamaks lastud biked. Bikerirahvale ka neid juba üksjagu "toodetud" nii, et astuge läbi kui mingi sarnane mure.

Kuidas mõjutab juhitavust kui nn. madalamaks baik lasta? näiteks 5-7cm?


petz
Postitusi: 1443
Liitunud: 20 Juun 2005, 11:29
Tsikkel: KMZ sidecar, Super Tenere
Asukoht: Lilli-Nuia-Viljandi-Emmaste
Tänatud: 2 korda

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas petz »

aina paremaks läheb (crash)


Teema algataja
mart211

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas mart211 »

badandevil kirjutas:
tramm66 kirjutas:

Mingi probleem ei ole ratast madalamaks teha - kõik originaaljupid jäävad alles, et soovi korral originaalkõrgus tagasi seadistada. Meie tiimi naispere ka kõik kuidagi lühikest kasvu juhtund ja kõigil madalamaks lastud biked. Bikerirahvale ka neid juba üksjagu "toodetud" nii, et astuge läbi kui mingi sarnane mure.

Kui palju selline madaldamise "lõbu" maksab umbkaudu?

Säästuversioon:
Võta sadul maha, lase rehvid tühjemaks ja amortidest alla. Võidad kuni 10cm ja 0€ maksab :mrgreen:

Kasutaja avatar

Christina
Postitusi: 65
Liitunud: 12 Apr 2007, 10:32
Tsikkel: Kawasaki ER6N
Asukoht: Tallinn

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas Christina »

nelesk ajab täitsa õiget juttu. :)
Ma sust veel pisem ja õppesõitu tegin linnas Fazeriga. Kikivarvas ulatas vaevalt maha. peatusi tegin rööbastes :)
Aga arvesta, et õhtul tõmbavad sääremarjad krampi, seega peale sõitu mõned venitusharjutused ei teeks paha :D

Kawasaki

harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas harimal »

badandevil kirjutas:
tramm66 kirjutas:

Mingi probleem ei ole ratast madalamaks teha - kõik originaaljupid jäävad alles, et soovi korral originaalkõrgus tagasi seadistada. Meie tiimi naispere ka kõik kuidagi lühikest kasvu juhtund ja kõigil madalamaks lastud biked. Bikerirahvale ka neid juba üksjagu "toodetud" nii, et astuge läbi kui mingi sarnane mure.

Kui palju selline madaldamise "lõbu" maksab umbkaudu?

Enamike rataste puhul materjal + töökulu. Arvestatavalt maksab see viimane. Eks saad Trammilt emailitsi täpsemad summad teada.
Laias laastus on 2 varianti: odavam variant, mis päädib amordikinnituse vahetusega ning kallim variant, mis tähendab amordi lühemaks tegemist. Enamikel juhtudel saab rakendada odavamat varianti.

Alloleval joonisel on näha 3 põhikomponenti, millega mängida saab:
http://nagi.ee/photos/harimal/12883517/in-set/230761/
amort, number 5 ruudukese sees teatribinoklit meenutav "kont" ja number 3 detailid ehk ühenduskolmnurgad. Erinevatel ratastel on need detailid mõneti teise loomu ja kujuga, aga idee on sama.

Püsivalt saab muuta kõrgust näiteks sellise "kondiga":
http://nagi.ee/photos/harimal/12883519/in-set/230761/

Samuti võib teha uued ühenduskolmnurgad, kus aukude asetus määrab ära, kas ratas tõuseb kõrgemaks või langeb madalamale:
http://nagi.ee/photos/harimal/12883435/in-set/230761/

On olemas veel reguleeritavad keermega "kondid", mis käituvad sisuliselt samamoodi nagu käiguvahetushoova reguleerimistikk. Nendega saab sisuliselt suvaliselt hetkel mutrivõtme või paariga ratta kõrgust mõne minutiga muuta:
http://nagi.ee/photos/harimal/18277673/in-set/125775/
http://nagi.ee/photos/harimal/18277675/in-set/125775/

Erinevat pildimaterjali näeb veel eBay'st: http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=loweri ... m270.l1313

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Kasutaja avatar

426f
Postitusi: 1572
Liitunud: 27 Jaan 2011, 03:27
Tsikkel: aprilia rs50 MHR
Asukoht: paide

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas 426f »

miks teil 2 jalga korraga vaja maha panna on,mu rattal on sadula kõrgus kõige madalamas seades 98cm ja mu jala pikkus on umbes 87cm,kick starter on üldse ulme kõrgel,tsiklil on 2 ratast ja asja saab küljele kallutada nii palju kui vaja et üks jalg maha ulataks

-minsk125
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas mella »

426f kirjutas:

tsiklil on 2 ratast ja asja saab küljele kallutada nii palju kui vaja et üks jalg maha ulataks

Sa lähtud oma 90kg krossika kogemusest.
200kg maanteerattaga väga kaldesse ei julge igaüks ajada, ei saa enam püsti ;)

Aga suht pseudoprobleem on see "ei ulata täistald maha" küll.
Just eile jälgisin, mida ma foori all automaatselt teen: Seisma jäädes enne jalga maha ei pane, kui masin seisab. Ja tavaliselt seisma jäämise hetkel, kui suurema hooga tulla, istub masin niikuinii madalal tänu füüsikaseadustele. Siis võib ka täistald korraks maha minna. Ja niisama oodates on ainult 1 poole saapanina vastu maad. Vaadake, kuidas pisikesed jaapanlased suurte tsiklitega hakkama saavad! Alguses on kõik kenasti reas, täistald vaid üksikutel.

Kasutaja avatar

margoman
Postitusi: 111
Liitunud: 25 Mai 2007, 15:54
Asukoht: Tallinn

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas margoman »

Mis puutub tsikli juhitavust peale madalamaks muutmist siis muutub see kindlasti vähemal või rohkmal määral, see sõltub juba konkreetsest rattast, lasin ka eelmine aasta tsikli madalamaks 2-3 cm võrra ja see aasta proovisin lihtsalt huvi pärast jälle originaal kõrguses ratast ja nüüd tundsin vahet niipalju, et mina seda ratast enam madalamaks ei lase, pigem sõelun natuke sadulal aga juhitavuses ei taha enam kaotada.


harimal
Postitusi: 1071
Liitunud: 30 Mai 2007, 12:57
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 2 korda

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas harimal »

badandevil kirjutas:
harimal kirjutas:

Enamike rataste puhul materjal +

Esiosa allalasmisel ei ole ju materjali? Vaja lahti võtta ja madalamalt hiljem kinni panna...

Esiosa puhul piisab tõesti sellest, kui "prillidest" asja regullida, aga see ei pruugi anda päris soovitud tulemust.
Kahvli nurk muutub järsemaks, mis omakorda muudab juhitavuse kiiremaks/närvilisemaks ning tänaval ei pruugi see olla asi, mida igatsed.

Prillid = tripple tree: http://www.google.ee/search?q=triple+tr ... 81&bih=748)

Kui tsikkel lasta madalamaks nii tagant kui eest, siis raami- ja kahvligeomeetria ei muutu ning selles mõttes jääb näiteks lenksu käitumine suht samaks. Muutub küll raskuskese, aga tänaval on see pigem boonuseks.

Kui tsikkel lasta madalamaks vaid tagakiige juurest, muutub kahvli nurk suuremaks ning ratta käitumine rahulikumaks/stabiilsemaks. Geomeetria küll muutub, aga näiteks mind see pole seni seganud.
Kuna peale kahvli nurga muutub ka telgede vahe, siis "8" tegemine on teoreetiliselt keerulisem, aga jällegi - mina pole drastilist erinevust täheldanud. Harjutades saab ka sellise pilliga kõige väiksemas ristkülikus "8" tehtud: http://img9.auto24.ee/auto24/320/223/11871223.jpg

Kokkuvõttes: ma laseks võimalusel tsikli madalamaks vaid tagant või siis tagant ja eest.
Kui kellelgi huvi ratta geomeetria ja vedrustuse vastu, siis lugemiseks on pakkuda nt raamat "Sportbike Suspension Tuning": http://biker.ee/phpbb/viewtopic.php?f=1 ... te#p501626

CarbTune karburaatorite sünkronisaator: http://nagi.ee/photos/harimal/7766255/in-set/125775/
ColorTune küttesegu kontrollija: http://nagi.ee/photos/harimal/7776475/in-set/125775/
Kaupo Toom kaupo.toom@gmail.com 50 90 643, 52 20 897
Kasutaja avatar

nelesk
Postitusi: 139
Liitunud: 29 Juul 2008, 11:11
Tsikkel: tseebeeerr 600f
Asukoht: Tln

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas nelesk »

Kogemus kõrgema rattaga puudub. Ise ei kurda, kuigi on ka tugevasti madalamaks lastud. Võib-olla ma lihtsalt ei tea, mis on hea :mrgreen:

Mida aga minu taga sõitjad on täheldanud, et sellisel...auklikumal teel veits kiiremini sõites on korra-paar juhtunud, et khm, leegitorud löövad mõned sädemed üles, kui asfaltiga korraks kokku puutuvad. :twisted:

P.S. Küljejalg tasuks samuti lühemaks teha :bsmile:

Olen väike, aga jõud on suur!

Teema algataja
Matou

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas Matou »

Ma ise hankisin endale tsikli, millel istmekõrgust 80cm ametliku paberi järgi ning endal kõrgust 161cm. Ning loogiline oli, et minu pikkuse puhul ei ole oluliselt mõtet otsida minu jalamõõduga sobivat ratast. Sõiduõpetaja arvas, et "jalg-maha"-tindimusel ma ei saa sõita kõrgema tsikliga kui chopper :) Igatahes, julgustuseks võin rääkida, kuidas asjaga ära harjusin: sissejuhatuseks sõitsin nii, et vältisin pidurdamist üldse (näiteks proovisin punast tuld nähes vaikselt foorini tiksuda, et ei peaks päris seisma jäämagi) ja võimalusel pidurdasin roopas (roopaharjal pidurdamine oleks sulaselge küljetus, arvestades ratta 230kg kaalu), Siis, kui närvid läbi hakkasid kuluma, siis võtsin manuaali kätte ja lasin tagumist amorti sammu allapoole (mitte päris alla, et auklikul teel mu taguots amordiga liiga lähedalt ei tutvuks..). Seda polnud palju, aga huvitaval kombel läks asi ikka paremaks. Arvestades seda, et ka iste pisut allapoole vajub, kui ma sinna peale toetan, siis pole see kõrgus enam midagi nii 80cm. Ja varba saab piisavalt palju sirgu lükata. Mõne aja pärast tajud tsikli raskust ja kallet juba nii hästi, et pole ka probleem pisut tsiklit kallutada ilma ümber kukkumiseta. Praegu ma isegi ei tea, kuidas ma jala maha panen: kuna see pole minu jaoks probleem, siis pole märganud ka...


Teema algataja
Mairo

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas Mairo »

Nii!
Lugesin selle teema läbi, ja sain päris huvitavaid mõtteid ja soovitusi.
Kuid tahaksin siiski üle küsida, et kui olen 170 cm, siis vahet pole, kas võtan chopperi või enduro tulevaseks masinaks, loeb vaid enda tahtejõud sellega hakkamasaamiseks?
Ma olen siiski üsna matkavend, ja maastikuvend, et eelistan matkaendurot, et mul oleks tarvis teada teie teadmist, et saaksin sellega hakkama?
Ja äkki oskate mingit marki mainida, mida ma peaksin vaatama/eelistama, mis on ehk madalamad.

Aitäh ette!


Teema algataja
zx12r

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas zx12r »

Mairo kirjutas:

Nii!
Lugesin selle teema läbi, ja sain päris huvitavaid mõtteid ja soovitusi.
Kuid tahaksin siiski üle küsida, et kui olen 170 cm, siis vahet pole, kas võtan chopperi või enduro tulevaseks masinaks, loeb vaid enda tahtejõud sellega hakkamasaamiseks?
Ma olen siiski üsna matkavend, ja maastikuvend, et eelistan matkaendurot, et mul oleks tarvis teada teie teadmist, et saaksin sellega hakkama?
Ja äkki oskate mingit marki mainida, mida ma peaksin vaatama/eelistama, mis on ehk madalamad.

Aitäh ette!

No soovitaks soojalt näiteks Aprilia Pegasot, sobib hästi ka 170 cm pikkusele. Mõnus sõita, jalad saab maha ning kui korralikult hooldatu masin, siis ei ole vaja kohe peale ostmist raha sisse ka laduda.

Ei maksaks võib-olla üle pingutada kohe mingi eriti suurekubatuurilise chopperiga, kuigi nende madal raskuskese teeb manööverdamise kenasti kergemaks. Hea on alustada vähe väikesemaga, siis pärast mõnus suuremat-võimsamat võtta ning nn upgrade'da.


olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Ratta kõrgus ja jalgade pikkus.

Lugemata postitus Postitas olli »

Mairo kirjutas:

Nii!
Lugesin selle teema läbi, ja sain päris huvitavaid mõtteid ja soovitusi.
Kuid tahaksin siiski üle küsida, et kui olen 170 cm, siis vahet pole, kas võtan chopperi või enduro tulevaseks masinaks, loeb vaid enda tahtejõud sellega hakkamasaamiseks?
Ma olen siiski üsna matkavend, ja maastikuvend, et eelistan matkaendurot, et mul oleks tarvis teada teie teadmist, et saaksin sellega hakkama?
Ja äkki oskate mingit marki mainida, mida ma peaksin vaatama/eelistama, mis on ehk madalamad.

Aitäh ette!

Pikkust mul umbes samasse masti antud ning rattaks BMW F650GS. Ise ei oska praegu väga paremat tahtagi, täitsa hästi mahub jalge vahele ära. Mõlemad jalad ulatuvad maha või siis ühe poole jalg täistallaga. Enamasti saab isegi tagurdamisega nõnda hakkama, et ei pea ratta seljast maha hakkama tulema. Mu meelest tagurdamine ongi suurim väljakutse lühikese kasvu juures :D

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”