Autokoolid
Moderaator: Moded
Ma ei taha mitte midagi halba öelda kellegi või millegi pihta.Toetan igati inimesi kel huvi mootorattaste vastu ja veel suurem huvi nendega sõita.
Mure nimelt selles et kas mitte ei peaks olema autokool see kes vastutab oma õppurite eest eriti kui tegemist mootorattastega.Siiski pole meie riigis selliseid seadusi mis käsiksid igal lubasid omandaval mootoratturil kanda õppesõitu tehes ettekirjutatud turvavarustust.Lõppude-lõpuks algab ju kõik koolist ja kui seal ei suudeta nende kasutus õigsust selgeks teha siis kust see äsja load saanud rattur oskab ikka abi saada.Foorumitest?.....jah kuid mitte kõik ja enamus.Loomulikult laiutavad nüüd käsi autokoolid ja praalivad et neil pole raha osta igale numbrile varustust.Piisab kasvõi mõnest standard numbrist, et saada kasvõi tunnetuski kätte mis tähendab varustusega sõita.iIndividuaal varustuse saab alati hiljem osta.Ja sellega kaasneksid kindlasti plusspunktid autokoolile.Okei varustuse kandmine pole kohustuslik ja ega isegi pole alati pakitud nagu michelini mehike.Aga vähemalt võiks see olla osa tunditest (kui see juhul juba pole)
.Ja teisalt oleks see hea võimalus tootjatele andes näiteks kasutuseks koolidele oma varustust saavad sõitjad sõidetud ja reklaamid tehtud...arvan et müügi numbrid oleksid vähe suuremad ikka kui tavaliselt.
Nõuda varutust ratturilt kes tuleb lube tegema oleks mõtetu sest tema saadab nad kõik pikalt kuna tegelikult pole ta veel kindelgi kas tahab üldse tulevikus rattaga sõita ja milleks siis ekstra raha veel kulutada.
Aga tegelikult ei koti see ju kedagi kes kuidas paremini saab, kõigile tähtis ikka ju et saaks raha ruttu kätte ja ülejäänud on savi.
Vaat selline mõttevälgtus tuli peale.
Edu kõigile sõidukoolis!
Jutt jumala kümnesse.etv 1000 kirjutas:Lõppude-lõpuks algab ju kõik koolist ja kui seal ei suudeta nende kasutus õigsust selgeks teha siis kust see äsja load saanud rattur oskab ikka abi saada.
Lisaks ainult seda, et on ju olemas varustust, mis on suht universaalse suurusega -- enamus krossikaitsmeid vms armorit on linnakiirusel piisavalt adekvaatsed ja samas one-size-fits-all mõõdus.
Positiivsena peab märkima, et (Tartu) ARK on hakanud nõudma põlve- ja küünarnukikaitsmeid lisaks kinnastele, saabastele ja kiivrile eksamit vastu võttes. Vähemalt tolleks hetkeks peab varustus olemas olema ja loodetavasti tilgub sealt õppesõitudele ka.
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
Oled alati teretulnud minu loengusse ja siis saad teada, kas ma räägin midagi ka varustusest.etv 1000 kirjutas:Hetkeks mõtlesin veel valgusfoori taga... huvitav kas neile seal tänapäeval ka midagi varustusest rääkitaksegi.
See sinu jutt on tüüpiline üldistus - kui üks kool teeb nii, siis järelikult on nad kõik sellised. Kui teha kriitikat, siis olgu see suunatud konkreetse adressaadi poole ja nagu nõuka ajal öeldi: kriitika peab olema konstruktiivne!
Sellekohta öeldi ka kunagi ühes filmis, "et seltsimees kunsti teadlast oleme nõus kuulama tundide kaupa"Õnnekas kirjutas:Oled alati teretulnud minu loengusse ja siis saad teada, kas ma räägin midagi ka varustusest.etv 1000 kirjutas:Hetkeks mõtlesin veel valgusfoori taga... huvitav kas neile seal tänapäeval ka midagi varustusest rääkitaksegi.
See sinu jutt on tüüpiline üldistus - kui üks kool teeb nii, siis järelikult on nad kõik sellised. Kui teha kriitikat, siis olgu see suunatud konkreetse adressaadi poole ja nagu nõuka ajal öeldi: kriitika peab olema konstruktiivne!
Ja sind olen nõus ma ka kuulama tundide kaupa kui sa mulle kasti õllet välja teed.
Aga kui sa nüüd tähelepanelikult lugesid....siis kriitikat ma ei üritanud seal keelgi pihta sülitada....lihtsalt avaldasin oma arvamust hetke nähtupõhjal ma ei vaidle vastu on kindlasti olemas autokoole mis on super head nii õppevõtete kui turvalisuse poolest.Lihtsalt tunsin huvi kas asjad nüüd nii ongi või on hoopis teisiti.Ja kõige pädevamad ma arvan sellele vastama on värsked lõpetanud...ning nende arvamused.
Vanakooli meestel on oma teooria asjakohta olemas kindlasti.Lihtsalt ajad on muutunud.
No offence!
Lugesin siin viimaste aastate postitused läbi ja kokkuvõtteks jäid sõelale:
motokaru
kalju autokool(on ka negatiivseid hinnanguid)
radial
oü autosõit
Kas kellelgi on midagi lisada või ülaltoodute kohta kommentaariks öelda? Olen juba mitu aastat hoogu võtnud, sel aastal on plaan A kategooria ikka ära teha. Hind pole määrav, pigem eelistaks kooli, kus kool ise asjad korda ajab(näiteks ei pea hakkama ise otsima, kust esmaabikoolituse saab, ei pea kulutama liigselt aega ega närve, et sõiduõpetajaga kaubale saada jne.).
-
- Postitusi: 729
- Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
- Tsikkel: Kawasaki GTR1000
- Asukoht: Tallinn
- Tänatud: 6 korda
napoleon kirjutas:Lugesin siin viimaste aastate postitused läbi ja kokkuvõtteks jäid sõelale:
motokaru
kalju autokool(on ka negatiivseid hinnanguid)
radial
oü autosõitKas kellelgi on midagi lisada või ülaltoodute kohta kommentaariks öelda? Olen juba mitu aastat hoogu võtnud, sel aastal on plaan A kategooria ikka ära teha. Hind pole määrav, pigem eelistaks kooli, kus kool ise asjad korda ajab(näiteks ei pea hakkama ise otsima, kust esmaabikoolituse saab, ei pea kulutama liigselt aega ega närve, et sõiduõpetajaga kaubale saada jne.).
Mina soovitaks Motokaru. Ma küll tegin B kati seal kuid minu muljed Motokarust.
Õpetajad on inimlikud.
Seal organiseeritakse ka esmaabi koolitus. Koolitajad on ka ise tsikli teemas sees ja teavad mida peab õpetama. Neil on kogemusi motosurvivali korraldamisega ("ellujäämis kursus tsiklitel"). Igati positiivne kool, midagi ette heita pole, kui vaid teooria eksam oleks natukene keerulisem kui ARK-i demo. See demo versioon on natuke vigane. Koolituses on näha positiivsust, ei tulnud kordagi ette hetke kus õpetaja oleks karjunud või muul moel vihastanud, mõistavad , et õpilastel tekib vigu. Seal on võimalik ka ainult nõutud sõidutundidega hakkama saada kui piisavalt kiire õppija ja hea liiklustundja oled(paljudes autokoolides nõutakse lisatunde , arvatavasti lisaraha teenimiseks)NB! ei tahtnud kedagi otseselt süüdistada. 10 palli süsteemis 9.5
-
- Postitusi: 345
- Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
- Asukoht: Viimsi
tegime koos mitme sõbraga paar aastat tagasi A kati sellises kohas nagu ABC Koolitus OÜ. õpe ei olnud kuiv ja eeskirjapõhine vaid isegi rohkem elust enesest, st. kuidas liikluses ellu jääda, häid soovitusi oma kogemuste najal jne. mulle meeldis.
KX250F '14
Tänud vastajatele!
Soovitust motokaru kohta kuulsin ka mujalt, pisut kõhklusi-kahtlusi tekitas see, et nad pole nädala jooksul mailile vastanud. Homme uurin siis telefoni teel, millal kursused on ja kus/kuidas ennast kirja saab panna.
PS. mõni on kirjutanud, et tegi õppesõidu oma tsikliga, kas oleks mõistlik tsikkel juba enne lubade tegemist valmis vaadata? Peab tunnistama, et eelistus on küll kuhugi enduro/supermoto poole, aga hetkel veel väga täpselt öelda ei oska, mida täpselt tahan.
Mina isiklikult käisin Haja autokoolis. Sõiduõpetaja kohta (A-kat siis) ei ole midagi halba öelda. Tunneb oma ala suurepäraselt. Ainuke viga oli see, et tal oli ka põhitöökoht ja seega sai reeglina sõitmas käia ainult nädalavahetustel või siis õhtupoolikutel. Teoorialoengud möödusid enamasti konstruktiivse lobisemise käigus, ehk siis kõigil oli palju mototeemalisi küsimusi ning neile siis vastati.
Kõige halvem aga Haja autokooli puhul on see, et teooria töid saab teha ainult kord nädalas (va oma õpperühmaga esimene kord) ning siis on loomulikult palju rahvast koos. 10-14.00 peaks see aeg vist olema, aga kuna korraga tegeleb seal vist ainult 3-4 inimest, siis venib kogu see protsess ikka mitmeid tunde. Tsiklid olid head, vist isegi esimese hooaja masinad. Varustust sealt peale kiivri ei saanud, või ei osanud ma küsida. Üks kiiver oli päris nutune, munakoor ilma klaasita. Üsna müstiline tunne oli sellega linna peal vurada, tolm ja tuul silmas kordamööda.
Aga kellel tahtmist, siis sõitma õpib seal küll. Kevadel proovin oma väite tõestuseks ka load ARK'is ära vormistada.
Omal ajal sai B kat tehtud Haja autokoolis. See oli see aeg, kui hakati tegema statistikat, milline autokool väljastab parimate tulemustega roolikeerajad. Kui ma kooli eksamid olin ära teinud ei antud mulle kooli pabereid kätte, öeldi, et me tegeleme ise ARK-iga ja mind nad veel eksamile ei lase (ma polevat valmis ja nõudsid, et ma lisatunde võtaks ). Lõpuks ühe tuttava kaudu (tuttava kaudu ma sinna autokooli ka sattusin) sain paberid kätte ja läksin oma jala peal ARK-i ning sooritasin eksamid probleemideta. Edaspidi olen kauge kaarega selle Asutuse ruumidest mööda käinud.
A-kati tegin ABC Koolitus OÜ-s. Ei ole ühtegi halba sõna öelda.
Mina tegin oma loadseal.
www.motokoolitus.ee
Seal annab teooriat ja linnasõitu Olav. Mina küll midagi otseselt paha ei saa öelda, ega jah eks ta on omamoodi, aga selline ta on.
Platsisõidu Allan-i kohta oskan küll rääkida aint head. Mulle tegi platsi küll selgeks. Paras kaader on, kellega saab ka muust rattaga seoses olevaid asju arutad.
-
- Postitusi: 607
- Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
- Tsikkel: CB1000R
- Asukoht: Harjumaa
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Väga head kogemused saadud Haja Autokoolist B-kategooria tegemisel. Juhtus veel ka nii, et teooria ja sõiduõpetaja oli samas isikus ning seetõttu oli klassiruumis istumist väga vähe (samas piisavalt), sest suur osa teooriast sai omandatud autoroolis või sõiduplatsil. Väga mugav. Meeldivaks üllatuseks oli kogu kursuse suurepärane korraldus kuni lubadeni välja. Ka eksami ajad ARK-is olid nö reserveeritud. Meie vaevaks jäi vaid kohale ilmuda. Lisatunde võtma ei pidanud ja keegi neid peale pressima ei hakanud. Mu meelest see pigem positiivne nähtus, kui õpetaja pidevalt hindab, kas õpilane on valmis lõppvaatuseks või mitte. Kasutan nende teenuseid kindlasti ka edaspidi ja kui kellelgi on plaanis seal B-kategooriat (ka A-kat) tegema hakata, siis võin südame rahuga suurepärast sõiduõpetajat soovitada (suurem osa meie rühmast olid spetsiaalselt just tema kursusele tulnud).
http://www.animalistika.ee
-
- Postitusi: 161
- Liitunud: 08 Juul 2005, 12:57
- Tsikkel: 3 olnud, unistustes järgmine..
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 9 korda
Minu tähelepanek sügisesest motokoolist ja õppimisest - paistis et enamus koolides on konveier meetod.Mida rohkem õpilasi nad suudavad kursustele saada seda suurem on neil sissetulek.Teooriat tehti minimaalselt,rõhuti ikkagi iseseisvale õppimisele.Ilma sõbra abita ei olekski ma suutnud seda läbida.Kõige enam ikkagi vaja praktikat ja kogemust kellegi lähedasema käest saada.Platsisõidul panin ka tähele et õpetaja istus vaid oma autos,lobises moblaga oma "bisness" kõnesid,st. et tema roll platsil oli null,ei mingit juhendajat.Seega tuleb nõuda omi õigusi igasugusel õppimisel- juhendamist,raha on ju makstud.Igal toetaval lausel on jõudu andev roll.Sest meist keegi ei sünni sõiduoskustega
-
- Postitusi: 982
- Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
- Tsikkel: Kawasaki Z900
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 1 kord
pliuhkam kirjutas:Käisin ka mõni aasta tagasi Autosõit OÜ-s, seal pannakse põhirõhk linnaliiklusele, mis on väga tore, aga ei sõnagi grupisõidust ega muudest asjadest maanteel. Pakutava kvaliteet on hea aga ampluaa võiks laiem olla.
No Tartus räägiti küll grupisõidust ja grupisõidul kasutatavatest käemärkidest. Esimene kord platsilt minema saades oli suund kohe maanteele ja mitte vähe ei rõhutatud maantee sõitu. Pigem häiris mind asjaolu, et enamus sõidutunde peab veetma platsil, kus üsna ruttu igav hakkab. Minu arust võiks rohkem linnaliiklusega tutvuda, sest seal saab sõidutunde kõikse paremini selgeks, kiiruski pole suur.
Teooria osas on aga siuke pläkutamine, kus vähe pointi on, aga see on vist tingitud etteantud nõuetest, et vaja rääkida x-tundi teooriat.
Let the good times roll.
-
- Postitusi: 437
- Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
- Tsikkel: Yamaha R1 track only
- Asukoht: Tallinn | Nõmme
nõustun toopakk-iga. Motokoolituses räägitakse ka grupisõidust, kukkumis tehnikast, ehitusest, lisana juurde ka paremaid sõiduvõtteid mis tavaprogrammi ei kuulu, lisaks ka ntx see, et tsikkliga tasub liikluses liikuda gramm kiiremini kui autoga ( eest tulevale ohule saad sa reageerida aga tagant oled kaitsetu )
norm hind, head õpetajad, hea asjaajamine
napoleon kirjutas:Tänud vastajatele!
Soovitust motokaru kohta kuulsin ka mujalt, pisut kõhklusi-kahtlusi tekitas see, et nad pole nädala jooksul mailile vastanud. Homme uurin siis telefoni teel, millal kursused on ja kus/kuidas ennast kirja saab panna.
Nüüd on siis põhjus teada, miks mailile ei vastatud... nimelt firma likvideeritakse:( Lubati 3-4 päeva jooksul saata info, millises firmas koolitajad jätkavad.
-
- Postitusi: 386
- Liitunud: 09 Aug 2007, 14:23
- Tsikkel: DragStar1100 Custom; SR500/BSA
- Asukoht: Tallinn-Võru
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 2 korda
Kuulasin sauna ukse tagant naiste juttu: Motokoolituses üle saja registreerinu juba ...
Olen ise kah selle kooli A kati läbinud ja panen ikka südamele et kõik võtaks asja tõsiselt - koolitus ei ole naljateema. Võtsin kindluse mõttes lisatundegi.
SREU #0319
Current: SR500/BSA GoldStar; Husqvarna mod. 27; BMW R100/7
Previously: DragStar Custom 1100; BMW R100
56 670 801
Kiidaks ka Motokoolitust. Kõik eelpool mainitu vastab tõele. Meeldis ka see, et sai kiirelt asjaga ühelepoole (st. midagi ei jäänud kooli taha kinni), sõidutunnid said tehtud enne teooria lõppu, erinevalt autokoolist kus ma käisin, tee mis sa teed, aga üle 6 sõidutunni ühte kuuse ei mahtunud ja asi venis ja venis ja ...
soov siis rakveres A-katti teha kas oskab keegi kohta soovitada?
ise leitsin säärase koha www.e-autokool.ee on kellelgi kogemusi??
-
- Postitusi: 274
- Liitunud: 11 Apr 2006, 16:16
- Tsikkel: used to be Blackbird
- Asukoht: Pääsküla
Teen ka Motokoolituses praegu lube. Ainuke tõrv meepotis mida siiani olen tähelke pannud on see, et linnasõidul ei ole kaskokindlustust . Et ku ma oma süül laksu panen, siis pean ise ratta kinni maksma. See on väga kummaline kokkuhoiu koht. Oleks ma enne seda teadnud, siis oleks 1000 juurde maksnud ja kuhugi teise kooli läinud kindluse mõttes. Muidu Olaf tundub kogenud ja muhe sell
-
- Postitusi: 842
- Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
- Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
- Asukoht: Tartumaa
- Kontakt:
marti252 kirjutas:Teen ka Motokoolituses praegu lube. Ainuke tõrv meepotis mida siiani olen tähelke pannud on see, et linnasõidul ei ole kaskokindlustust . Et ku ma oma süül laksu panen, siis pean ise ratta kinni maksma. See on väga kummaline kokkuhoiu koht. Oleks ma enne seda teadnud, siis oleks 1000 juurde maksnud ja kuhugi teise kooli läinud kindluse mõttes. Muidu Olaf tundub kogenud ja muhe sell
Aga sa sõlmi isiklik kindlustusleping oma vastutuse kohta, siis ei pea põdema.
Mina tegin omale nii A kui B kat load Pärnu bussipargis(endine ATP, ehk praegune GObus). Mõlemad load sai üpris kiiresti tehtud: B kat alla kahe kuu ja kaks aastat hiljem A kat nats alla kuu(kuna jaanipäev tuli vahele, muidu oleks isegi kiiremini saanud). Teooriatunnid olid natuke igavavõitu(arvatavasti need kõikjal sellised), aga sõidud olid lõbusad, tihti sai isegi mitu sõidukorda järjest teha. Ja kui tagantssõitvast autost tuli raadiosaatja kaudu uusi käsklusi, sai ka Power'it kuulata. Sõidud sai siis kõik kähku tehtud, teooria oli ka samal ajal, ja siis kool ajas kõik paberid üpris varakult ise kordaa ja minul jäi põhimõtteliselt ainult igale poole kohale ilmuda.
Minu poolt siis kokkuvõtteks ainult kiidussõnad sellelee koolile ja muidugi soovitan seda ka teistele!
Mina käisin Kalju autokoolis. Võrreldes selle kooliga, kus kunagi B-kat tehtud sai (Laplariga oli tegu), siis Kalju oma oli ikka kordades parem! Õpsid tunnevad oma tööd ja enne ARKi ei lasta kui kõik viimseni selge. Mulle tundub, et ARKi eksam võrreldes Kalju nõudmistega oli ikka täitsa köki-möki
Aga kustumatu mulje jättis Kalju ise! Fantastiline inimene minu arvates, täielik rahu kehastus Minu peale küll kordagi häält ei tõstnud ja oli ikka väga kannatlik. Ma usun, et ma võisin närvi mustaks ajada küll vahest, aga ei mingit kurjustamist! Ülimalt rahul, olenemata sellest, et ARKi pääsemine päris kaua aega võttis- tundsin, et sain ikka sõidu vähemalt korralikult selgeks. Nii et mina soovitan Kalju autokooli soojalt
-
- Postitusi: 913
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Vasara autokool, sai seal tehtud A ja B kategooriad. Mis ma oskan öelda, teoorias loeb vana sulle LE-d ette - otsustage ise kaua suudate "nonii, juhi all mõistame paragrahvi lalala alusel isikut, kes juhib mootorsõidukit ..." juttu kuulata. Iga 4-5 teooritunni vahel tuli mingi teine vana ja too tegi powerpointe ja viskas nalja ka - edusammud.
Sõidutunnid, kuna rahvast teeeb seal palju (odavaim hind Tartus) on vääga pikad. Üks sõidutund nädalas on väga hästi - asi venib suht pikalt.
Tsiklite kohta ütlen niipalju, et kui vähegi oskusi on saab hakkama, isegi naisterahvad suutsid nendega seal ümber käia.
Hind vs kvaliteet & aeg.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.