Autokoolid

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

etv 1000
Postitusi: 113
Liitunud: 28 Aug 2006, 13:37
Asukoht: tartu lähedal

Lugemata postitus Postitas etv 1000 »

Juhtusin siis täna Tartus kõrvuti seisma ühe õppesõitu tegeva mootoratturiga.Neil autokoolidel peaks hetkel vist käed jalad tööd täis olema ja raha vuhab sisse nii mis koliseb.Siiski muret tekitas rohkem seik,et noorratturil puudusid igasususetki turva elemendid kui välja arvata muidugi kiiver ja oranz vest.Hetkeks mõtlesin veel valgusfoori taga... huvitav kas neile seal tänapäeval ka midagi varustusest rääkitaksegi.Loomulikult on siin kohe olemas kümme postitust ala et peale kiivri pole midagi vajagi või et ega ma loll pole et ei oska ennast kaitsta. No tuleb välja et kõik polegi nii geeniused nagu sina,sest sellel vennal polnud isegi mitte kindaid käes...karvased jalad välkusid soki ja püksisääre vahelt.
Ma ei taha mitte midagi halba öelda kellegi või millegi pihta.Toetan igati inimesi kel huvi mootorattaste vastu ja veel suurem huvi nendega sõita.
Mure nimelt selles et kas mitte ei peaks olema autokool see kes vastutab oma õppurite eest eriti kui tegemist mootorattastega.Siiski pole meie riigis selliseid seadusi mis käsiksid igal lubasid omandaval mootoratturil kanda õppesõitu tehes ettekirjutatud turvavarustust.Lõppude-lõpuks algab ju kõik koolist ja kui seal ei suudeta nende kasutus õigsust selgeks teha siis kust see äsja load saanud rattur oskab ikka abi saada.Foorumitest?.....jah kuid mitte kõik ja enamus.Loomulikult laiutavad nüüd käsi autokoolid ja praalivad et neil pole raha osta igale numbrile varustust.Piisab kasvõi mõnest standard numbrist, et saada kasvõi tunnetuski kätte mis tähendab varustusega sõita.iIndividuaal varustuse saab alati hiljem osta.Ja sellega kaasneksid kindlasti plusspunktid autokoolile.Okei varustuse kandmine pole kohustuslik ja ega isegi pole alati pakitud nagu michelini mehike.Aga vähemalt võiks see olla osa tunditest (kui see juhul juba pole)
.Ja teisalt oleks see hea võimalus tootjatele andes näiteks kasutuseks koolidele oma varustust saavad sõitjad sõidetud ja reklaamid tehtud...arvan et müügi numbrid oleksid vähe suuremad ikka kui tavaliselt.
Nõuda varutust ratturilt kes tuleb lube tegema oleks mõtetu sest tema saadab nad kõik pikalt kuna tegelikult pole ta veel kindelgi kas tahab üldse tulevikus rattaga sõita ja milleks siis ekstra raha veel kulutada.
Aga tegelikult ei koti see ju kedagi kes kuidas paremini saab, kõigile tähtis ikka ju et saaks raha ruttu kätte ja ülejäänud on savi.
Vaat selline mõttevälgtus tuli peale.
Edu kõigile sõidukoolis!


elu on liiga lühike et, seda poole gaasiga läbida.
Kasutaja avatar

Aizar
Postitusi: 259
Liitunud: 28 Aug 2004, 18:33
Asukoht: Tallinn

Lugemata postitus Postitas Aizar »

etv 1000 kirjutas:
Lõppude-lõpuks algab ju kõik koolist ja kui seal ei suudeta nende kasutus õigsust selgeks teha siis kust see äsja load saanud rattur oskab ikka abi saada.
Jutt jumala kümnesse.

Lisaks ainult seda, et on ju olemas varustust, mis on suht universaalse suurusega -- enamus krossikaitsmeid vms armorit on linnakiirusel piisavalt adekvaatsed ja samas one-size-fits-all mõõdus.
Positiivsena peab märkima, et (Tartu) ARK on hakanud nõudma põlve- ja küünarnukikaitsmeid lisaks kinnastele, saabastele ja kiivrile eksamit vastu võttes. Vähemalt tolleks hetkeks peab varustus olemas olema ja loodetavasti tilgub sealt õppesõitudele ka.
Aivar
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

etv 1000 kirjutas:
Hetkeks mõtlesin veel valgusfoori taga... huvitav kas neile seal tänapäeval ka midagi varustusest rääkitaksegi.
Oled alati teretulnud minu loengusse ja siis saad teada, kas ma räägin midagi ka varustusest. :)
See sinu jutt on tüüpiline üldistus - kui üks kool teeb nii, siis järelikult on nad kõik sellised. Kui teha kriitikat, siis olgu see suunatud konkreetse adressaadi poole ja nagu nõuka ajal öeldi: kriitika peab olema konstruktiivne!
:wink:
Kasutaja avatar

etv 1000
Postitusi: 113
Liitunud: 28 Aug 2006, 13:37
Asukoht: tartu lähedal

Lugemata postitus Postitas etv 1000 »

Õnnekas kirjutas:
etv 1000 kirjutas:
Hetkeks mõtlesin veel valgusfoori taga... huvitav kas neile seal tänapäeval ka midagi varustusest rääkitaksegi.
Oled alati teretulnud minu loengusse ja siis saad teada, kas ma räägin midagi ka varustusest. :)
See sinu jutt on tüüpiline üldistus - kui üks kool teeb nii, siis järelikult on nad kõik sellised. Kui teha kriitikat, siis olgu see suunatud konkreetse adressaadi poole ja nagu nõuka ajal öeldi: kriitika peab olema konstruktiivne!
:wink:
Sellekohta öeldi ka kunagi ühes filmis, "et seltsimees kunsti teadlast oleme nõus kuulama tundide kaupa"
Ja sind olen nõus ma ka kuulama tundide kaupa kui sa mulle kasti õllet välja teed.
Aga kui sa nüüd tähelepanelikult lugesid....siis kriitikat ma ei üritanud seal keelgi pihta sülitada....lihtsalt avaldasin oma arvamust hetke nähtupõhjal ma ei vaidle vastu on kindlasti olemas autokoole mis on super head nii õppevõtete kui turvalisuse poolest.Lihtsalt tunsin huvi kas asjad nüüd nii ongi või on hoopis teisiti.Ja kõige pädevamad ma arvan sellele vastama on värsked lõpetanud...ning nende arvamused.
Vanakooli meestel on oma teooria asjakohta olemas kindlasti.Lihtsalt ajad on muutunud.
No offence!
elu on liiga lühike et, seda poole gaasiga läbida.
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

etv 1000 kirjutas:
Ja sind olen nõus ma ka kuulama tundide kaupa kui sa mulle kasti õllet välja teed.
Ma kardan, et pärast seda kasti õlut ei anna sa mulle enam üldse sõna :D

napoleon

Lugemata postitus Postitas napoleon »

Lugesin siin viimaste aastate postitused läbi ja kokkuvõtteks jäid sõelale:
motokaru
kalju autokool(on ka negatiivseid hinnanguid)
radial
oü autosõit

Kas kellelgi on midagi lisada või ülaltoodute kohta kommentaariks öelda? Olen juba mitu aastat hoogu võtnud, sel aastal on plaan A kategooria ikka ära teha. Hind pole määrav, pigem eelistaks kooli, kus kool ise asjad korda ajab(näiteks ei pea hakkama ise otsima, kust esmaabikoolituse saab, ei pea kulutama liigselt aega ega närve, et sõiduõpetajaga kaubale saada jne.).

Kasutaja avatar

mmz
Postitusi: 427
Liitunud: 16 Mär 2005, 22:06
Tsikkel: Yamaha R1
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas mmz »

OÜ Autosõit on täitsa ok. Augusti lõpus läksin ja sügisel lõpetasin. Tegin seal kunagi ka B-kat load ja ka siis polnud ühtegi halba sõna öelda.


janis
Postitusi: 729
Liitunud: 17 Dets 2004, 10:11
Tsikkel: Kawasaki GTR1000
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 6 korda

Lugemata postitus Postitas janis »

napoleon kirjutas:

Lugesin siin viimaste aastate postitused läbi ja kokkuvõtteks jäid sõelale:
motokaru
kalju autokool(on ka negatiivseid hinnanguid)
radial
oü autosõit

Kas kellelgi on midagi lisada või ülaltoodute kohta kommentaariks öelda? Olen juba mitu aastat hoogu võtnud, sel aastal on plaan A kategooria ikka ära teha. Hind pole määrav, pigem eelistaks kooli, kus kool ise asjad korda ajab(näiteks ei pea hakkama ise otsima, kust esmaabikoolituse saab, ei pea kulutama liigselt aega ega närve, et sõiduõpetajaga kaubale saada jne.).

Mina soovitaks Motokaru. Ma küll tegin B kati seal kuid minu muljed Motokarust.
Õpetajad on inimlikud.
Seal organiseeritakse ka esmaabi koolitus. Koolitajad on ka ise tsikli teemas sees ja teavad mida peab õpetama. Neil on kogemusi motosurvivali korraldamisega ("ellujäämis kursus tsiklitel"). Igati positiivne kool, midagi ette heita pole, kui vaid teooria eksam oleks natukene keerulisem kui ARK-i demo. See demo versioon on natuke vigane. Koolituses on näha positiivsust, ei tulnud kordagi ette hetke kus õpetaja oleks karjunud või muul moel vihastanud, mõistavad , et õpilastel tekib vigu. Seal on võimalik ka ainult nõutud sõidutundidega hakkama saada kui piisavalt kiire õppija ja hea liiklustundja oled(paljudes autokoolides nõutakse lisatunde , arvatavasti lisaraha teenimiseks)NB! ei tahtnud kedagi otseselt süüdistada. 10 palli süsteemis 9.5 :wink:

Kasutaja avatar

harrastaja
Postitusi: 345
Liitunud: 28 Aug 2005, 23:39
Asukoht: Viimsi

Lugemata postitus Postitas harrastaja »

tegime koos mitme sõbraga paar aastat tagasi A kati sellises kohas nagu ABC Koolitus OÜ. õpe ei olnud kuiv ja eeskirjapõhine vaid isegi rohkem elust enesest, st. kuidas liikluses ellu jääda, häid soovitusi oma kogemuste najal jne. mulle meeldis.

ZX10R '12
KX250F '14

napoleon

Lugemata postitus Postitas napoleon »

Tänud vastajatele!
Soovitust motokaru kohta kuulsin ka mujalt, pisut kõhklusi-kahtlusi tekitas see, et nad pole nädala jooksul mailile vastanud. Homme uurin siis telefoni teel, millal kursused on ja kus/kuidas ennast kirja saab panna.

PS. mõni on kirjutanud, et tegi õppesõidu oma tsikliga, kas oleks mõistlik tsikkel juba enne lubade tegemist valmis vaadata? Peab tunnistama, et eelistus on küll kuhugi enduro/supermoto poole, aga hetkel veel väga täpselt öelda ei oska, mida täpselt tahan.


alan

Lugemata postitus Postitas alan »

Mina isiklikult käisin Haja autokoolis. Sõiduõpetaja kohta (A-kat siis) ei ole midagi halba öelda. Tunneb oma ala suurepäraselt. Ainuke viga oli see, et tal oli ka põhitöökoht ja seega sai reeglina sõitmas käia ainult nädalavahetustel või siis õhtupoolikutel. Teoorialoengud möödusid enamasti konstruktiivse lobisemise käigus, ehk siis kõigil oli palju mototeemalisi küsimusi ning neile siis vastati.

Kõige halvem aga Haja autokooli puhul on see, et teooria töid saab teha ainult kord nädalas (va oma õpperühmaga esimene kord) ning siis on loomulikult palju rahvast koos. 10-14.00 peaks see aeg vist olema, aga kuna korraga tegeleb seal vist ainult 3-4 inimest, siis venib kogu see protsess ikka mitmeid tunde. Tsiklid olid head, vist isegi esimese hooaja masinad. Varustust sealt peale kiivri ei saanud, või ei osanud ma küsida. Üks kiiver oli päris nutune, munakoor ilma klaasita. Üsna müstiline tunne oli sellega linna peal vurada, tolm ja tuul silmas kordamööda.

Aga kellel tahtmist, siis sõitma õpib seal küll. Kevadel proovin oma väite tõestuseks ka load ARK'is ära vormistada.


Erko

Lugemata postitus Postitas Erko »

Omal ajal sai B kat tehtud Haja autokoolis. See oli see aeg, kui hakati tegema statistikat, milline autokool väljastab parimate tulemustega roolikeerajad. Kui ma kooli eksamid olin ära teinud ei antud mulle kooli pabereid kätte, öeldi, et me tegeleme ise ARK-iga ja mind nad veel eksamile ei lase (ma polevat valmis ja nõudsid, et ma lisatunde võtaks :evil: ). Lõpuks ühe tuttava kaudu (tuttava kaudu ma sinna autokooli ka sattusin) sain paberid kätte ja läksin oma jala peal ARK-i ning sooritasin eksamid probleemideta. Edaspidi olen kauge kaarega selle Asutuse ruumidest mööda käinud.
A-kati tegin ABC Koolitus OÜ-s. Ei ole ühtegi halba sõna öelda.

Kasutaja avatar

toopakk
Postitusi: 26
Liitunud: 02 Apr 2007, 13:10
Asukoht: Tln, Vil.

Lugemata postitus Postitas toopakk »

Mina tegin oma loadseal.
www.motokoolitus.ee
Seal annab teooriat ja linnasõitu Olav. Mina küll midagi otseselt paha ei saa öelda, ega jah eks ta on omamoodi, aga selline ta on.
Platsisõidu Allan-i kohta oskan küll rääkida aint head. Mulle tegi platsi küll selgeks. Paras kaader on, kellega saab ka muust rattaga seoses olevaid asju arutad.


pliuhkam

Lugemata postitus Postitas pliuhkam »

Käisin ka mõni aasta tagasi Autosõit OÜ-s, seal pannakse põhirõhk linnaliiklusele, mis on väga tore, aga ei sõnagi grupisõidust ega muudest asjadest maanteel. Pakutava kvaliteet on hea aga ampluaa võiks laiem olla.

Kasutaja avatar

M2
Postitusi: 607
Liitunud: 24 Mai 2007, 11:47
Tsikkel: CB1000R
Asukoht: Harjumaa
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas M2 »

Väga head kogemused saadud Haja Autokoolist B-kategooria tegemisel. Juhtus veel ka nii, et teooria ja sõiduõpetaja oli samas isikus ning seetõttu oli klassiruumis istumist väga vähe (samas piisavalt), sest suur osa teooriast sai omandatud autoroolis või sõiduplatsil. Väga mugav. Meeldivaks üllatuseks oli kogu kursuse suurepärane korraldus kuni lubadeni välja. Ka eksami ajad ARK-is olid nö reserveeritud. Meie vaevaks jäi vaid kohale ilmuda. Lisatunde võtma ei pidanud ja keegi neid peale pressima ei hakanud. Mu meelest see pigem positiivne nähtus, kui õpetaja pidevalt hindab, kas õpilane on valmis lõppvaatuseks või mitte. Kasutan nende teenuseid kindlasti ka edaspidi ja kui kellelgi on plaanis seal B-kategooriat (ka A-kat) tegema hakata, siis võin südame rahuga suurepärast sõiduõpetajat soovitada (suurem osa meie rühmast olid spetsiaalselt just tema kursusele tulnud).

ELUST TULEB LÄBI MURDA, MITTE PUGEDA!
http://www.animalistika.ee
Kasutaja avatar

hei5
Postitusi: 161
Liitunud: 08 Juul 2005, 12:57
Tsikkel: 3 olnud, unistustes järgmine..
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 9 korda

Lugemata postitus Postitas hei5 »

Minu tähelepanek sügisesest motokoolist ja õppimisest - paistis et enamus koolides on konveier meetod.Mida rohkem õpilasi nad suudavad kursustele saada seda suurem on neil sissetulek.Teooriat tehti minimaalselt,rõhuti ikkagi iseseisvale õppimisele.Ilma sõbra abita ei olekski ma suutnud seda läbida.Kõige enam ikkagi vaja praktikat ja kogemust kellegi lähedasema käest saada.Platsisõidul panin ka tähele et õpetaja istus vaid oma autos,lobises moblaga oma "bisness" kõnesid,st. et tema roll platsil oli null,ei mingit juhendajat.Seega tuleb nõuda omi õigusi igasugusel õppimisel- juhendamist,raha on ju makstud.Igal toetaval lausel on jõudu andev roll.Sest meist keegi ei sünni sõiduoskustega :!:

Kasutaja avatar

Vidget
Postitusi: 982
Liitunud: 26 Mai 2007, 19:55
Tsikkel: Kawasaki Z900
Asukoht: Tartu
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 1 kord

Lugemata postitus Postitas Vidget »

pliuhkam kirjutas:

Käisin ka mõni aasta tagasi Autosõit OÜ-s, seal pannakse põhirõhk linnaliiklusele, mis on väga tore, aga ei sõnagi grupisõidust ega muudest asjadest maanteel. Pakutava kvaliteet on hea aga ampluaa võiks laiem olla.

No Tartus räägiti küll grupisõidust ja grupisõidul kasutatavatest käemärkidest. Esimene kord platsilt minema saades oli suund kohe maanteele ja mitte vähe ei rõhutatud maantee sõitu. Pigem häiris mind asjaolu, et enamus sõidutunde peab veetma platsil, kus üsna ruttu igav hakkab. Minu arust võiks rohkem linnaliiklusega tutvuda, sest seal saab sõidutunde kõikse paremini selgeks, kiiruski pole suur.
Teooria osas on aga siuke pläkutamine, kus vähe pointi on, aga see on vist tingitud etteantud nõuetest, et vaja rääkida x-tundi teooriat.

Let the good times roll.

Kasutaja avatar

DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Lugemata postitus Postitas DGAF »

nõustun toopakk-iga. Motokoolituses räägitakse ka grupisõidust, kukkumis tehnikast, ehitusest, lisana juurde ka paremaid sõiduvõtteid mis tavaprogrammi ei kuulu, lisaks ka ntx see, et tsikkliga tasub liikluses liikuda gramm kiiremini kui autoga ( eest tulevale ohule saad sa reageerida aga tagant oled kaitsetu ) :wink:

norm hind, head õpetajad, hea asjaajamine

born under a bad sign

napoleon

Lugemata postitus Postitas napoleon »

napoleon kirjutas:

Tänud vastajatele!
Soovitust motokaru kohta kuulsin ka mujalt, pisut kõhklusi-kahtlusi tekitas see, et nad pole nädala jooksul mailile vastanud. Homme uurin siis telefoni teel, millal kursused on ja kus/kuidas ennast kirja saab panna.

Nüüd on siis põhjus teada, miks mailile ei vastatud... nimelt firma likvideeritakse:( Lubati 3-4 päeva jooksul saata info, millises firmas koolitajad jätkavad.

Kasutaja avatar

jesse
Postitusi: 386
Liitunud: 09 Aug 2007, 14:23
Tsikkel: DragStar1100 Custom; SR500/BSA
Asukoht: Tallinn-Võru
Tänanud: 3 korda
Tänatud: 2 korda

Lugemata postitus Postitas jesse »

Kuulasin sauna ukse tagant naiste juttu: Motokoolituses üle saja registreerinu juba ...

Olen ise kah selle kooli A kati läbinud ja panen ikka südamele et kõik võtaks asja tõsiselt - koolitus ei ole naljateema. Võtsin kindluse mõttes lisatundegi.

Star-Riders Estonia
SREU #0319
Current: SR500/BSA GoldStar; Husqvarna mod. 27; BMW R100/7
Previously: DragStar Custom 1100; BMW R100
56 670 801

Artsk

Lugemata postitus Postitas Artsk »

Kiidaks ka Motokoolitust. Kõik eelpool mainitu vastab tõele. Meeldis ka see, et sai kiirelt asjaga ühelepoole (st. midagi ei jäänud kooli taha kinni), sõidutunnid said tehtud enne teooria lõppu, erinevalt autokoolist kus ma käisin, tee mis sa teed, aga üle 6 sõidutunni ühte kuuse ei mahtunud ja asi venis ja venis ja ...

Kasutaja avatar

sakala84
Postitusi: 80
Liitunud: 25 Sept 2007, 17:54
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe

Lugemata postitus Postitas sakala84 »

Kiidaks ka Motokoolitust kui juba kiitmiseks läks. Operatiivne, pädev ja väga vastutulelik!
Esimene tund oli 8 aug. 2007 ja load käes 26 okt 2007. Load sain mina ja kallis kaasa mul, kes tegi seal esimesed sõidud üldse mootorattal!


abcmarx

Lugemata postitus Postitas abcmarx »

soov siis rakveres A-katti teha kas oskab keegi kohta soovitada?
ise leitsin säärase koha www.e-autokool.ee on kellelgi kogemusi??

Kasutaja avatar

marti252
Postitusi: 274
Liitunud: 11 Apr 2006, 16:16
Tsikkel: used to be Blackbird
Asukoht: Pääsküla

Lugemata postitus Postitas marti252 »

Teen ka Motokoolituses praegu lube. Ainuke tõrv meepotis mida siiani olen tähelke pannud on see, et linnasõidul ei ole kaskokindlustust :shock: . Et ku ma oma süül laksu panen, siis pean ise ratta kinni maksma. See on väga kummaline kokkuhoiu koht. Oleks ma enne seda teadnud, siis oleks 1000 juurde maksnud ja kuhugi teise kooli läinud kindluse mõttes. Muidu Olaf tundub kogenud ja muhe sell :twisted:

Kui kellelgi vedeleb juturaamatuid, mida ta tahaks ära anda, siis ma hea meelega vahetaks mõne meelepärase asja vastu :)
Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

marti252 kirjutas:

Teen ka Motokoolituses praegu lube. Ainuke tõrv meepotis mida siiani olen tähelke pannud on see, et linnasõidul ei ole kaskokindlustust :shock: . Et ku ma oma süül laksu panen, siis pean ise ratta kinni maksma. See on väga kummaline kokkuhoiu koht. Oleks ma enne seda teadnud, siis oleks 1000 juurde maksnud ja kuhugi teise kooli läinud kindluse mõttes. Muidu Olaf tundub kogenud ja muhe sell :twisted:

Aga sa sõlmi isiklik kindlustusleping oma vastutuse kohta, siis ei pea põdema. :D

Kasutaja avatar

lynxitar
Postitusi: 173
Liitunud: 26 Jaan 2005, 20:13
Tsikkel: Honda VT600C Shadow
Asukoht: Tartu

Lugemata postitus Postitas lynxitar »

Õnnekas, kas Selge koolil oli kaskokindlustus linnasõidul? Ma ei mäleta, et meid oleks hoiatatud selle puudumisest.

Kasutaja avatar

Õnnekas
Postitusi: 842
Liitunud: 21 Apr 2007, 11:05
Tsikkel: Suzuki DL650 V Strom
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Lugemata postitus Postitas Õnnekas »

lynxitar kirjutas:

Õnnekas, kas Selge koolil oli kaskokindlustus linnasõidul? Ma ei mäleta, et meid oleks hoiatatud selle puudumisest.

Ei ole, sest tõenäosus, et midagi tõsist juhtuks on nii väike, et see ei tasu kindlustamist. Ja kui juhtub, siis kool üldjuhul klatib ise asja ära. :D


wtking

Lugemata postitus Postitas wtking »

Mina tegin omale nii A kui B kat load Pärnu bussipargis(endine ATP, ehk praegune GObus). Mõlemad load sai üpris kiiresti tehtud: B kat alla kahe kuu ja kaks aastat hiljem A kat nats alla kuu(kuna jaanipäev tuli vahele, muidu oleks isegi kiiremini saanud). Teooriatunnid olid natuke igavavõitu(arvatavasti need kõikjal sellised), aga sõidud olid lõbusad, tihti sai isegi mitu sõidukorda järjest teha. Ja kui tagantssõitvast autost tuli raadiosaatja kaudu uusi käsklusi, sai ka Power'it kuulata. Sõidud sai siis kõik kähku tehtud, teooria oli ka samal ajal, ja siis kool ajas kõik paberid üpris varakult ise kordaa ja minul jäi põhimõtteliselt ainult igale poole kohale ilmuda.
Minu poolt siis kokkuvõtteks ainult kiidussõnad sellelee koolile ja muidugi soovitan seda ka teistele!

Kasutaja avatar

Putukas
Postitusi: 75
Liitunud: 03 Apr 2007, 18:06
Tsikkel: R6
Asukoht: Pealinn

Lugemata postitus Postitas Putukas »

Mina käisin Kalju autokoolis. Võrreldes selle kooliga, kus kunagi B-kat tehtud sai (Laplariga oli tegu), siis Kalju oma oli ikka kordades parem! Õpsid tunnevad oma tööd ja enne ARKi ei lasta kui kõik viimseni selge. Mulle tundub, et ARKi eksam võrreldes Kalju nõudmistega oli ikka täitsa köki-möki :lol:

Aga kustumatu mulje jättis Kalju ise! Fantastiline inimene minu arvates, täielik rahu kehastus :roll: Minu peale küll kordagi häält ei tõstnud ja oli ikka väga kannatlik. Ma usun, et ma võisin närvi mustaks ajada küll vahest, aga ei mingit kurjustamist! Ülimalt rahul, olenemata sellest, et ARKi pääsemine päris kaua aega võttis- tundsin, et sain ikka sõidu vähemalt korralikult selgeks. Nii et mina soovitan Kalju autokooli soojalt 8)

Kasutaja avatar

Boobush
Postitusi: 913
Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
Tsikkel: roller
Asukoht: Eesti
Tänanud: 11 korda
Tänatud: 27 korda

Lugemata postitus Postitas Boobush »

Vasara autokool, sai seal tehtud A ja B kategooriad. Mis ma oskan öelda, teoorias loeb vana sulle LE-d ette - otsustage ise kaua suudate "nonii, juhi all mõistame paragrahvi lalala alusel isikut, kes juhib mootorsõidukit ..." juttu kuulata. Iga 4-5 teooritunni vahel tuli mingi teine vana ja too tegi powerpointe ja viskas nalja ka - edusammud.
Sõidutunnid, kuna rahvast teeeb seal palju (odavaim hind Tartus) on vääga pikad. Üks sõidutund nädalas on väga hästi - asi venib suht pikalt.
Tsiklite kohta ütlen niipalju, et kui vähegi oskusi on saab hakkama, isegi naisterahvad suutsid nendega seal ümber käia.
Hind vs kvaliteet & aeg.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”