Kallutamise teema

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
daub
Postitusi: 707
Liitunud: 17 Jaan 2010, 00:58
Tsikkel: F6C 1500
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 31 korda
Tänatud: 33 korda

Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas daub »

Kuna youtubes on korralik elevus tõusnud, miks mitte siin ka väheke vägikaigast vedada spetsialistide vahel :mrgreen:


Lühidalt, kes kõike läbi vaadata ei viitsi: Kas legaalsetel kiirustel peab ikkagi kurvi sisse kallutama?

edit: vägikaugas > vägikaigas

Viimati muutis daub, 14 Sept 2021, 11:17, muudetud 1 kord kokku.


Kui sa tahad igal juhul kruusa vältida, siis leiab kruus su üles.
Pilt
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas mx77 »

daub kirjutas: 14 Sept 2021, 08:06

Lühidalt, kes kõike läbi vaadata ei viitsi: Kas legaalsetel kiirustel peab ikkagi kurvi sisse kallutama?

Jah (sõltuvalt kiirusest muidugi, linnas võib leggalne olla ka 30)

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

No see ikka oleneb konkreetsest asukohast ja kiirusest. Mõlemad versioonid on erinevates kohtades kasutusel.
Suht totter on vaadata pikka lauget kurvi võtvat tsiklimees, kellel tsikkel jalarauani maas ja ise kikkis nagu ... pühapäeva hommikul
Samuti linna liikluses küünarnukki maha panna üritavat tegelast.

Kui pikas kiires kurvis eksid ja oled kikkis, siis kipsi saad kindlasti (highside). Normaal juhul (ise ka kaldes) võib pääseda ka aint slaidiga põõsasse

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Martään
Postitusi: 323
Liitunud: 01 Okt 2003, 18:58
Asukoht: Tallinn
Tänatud: 1 kord

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas Martään »

daub kirjutas: 14 Sept 2021, 08:06

... vägikaugast vedada "spetsialistide" vahel...

Jutumärgid olid puudu.

Youtube on meelelahutus. Elevus on meelelahutaja sissetulek.

Kõigil on erinevad mootorrattad erineva max. kaldenurgaga, sõidavad erineva haarduvusega teekattel ja erineva raadiusega kurvides, erineva kiirusega: seda teemat jätkub pikemaks aga lõpptulemus on selline nagu tavalistel internetivaidlustel.

Lahendus oleks õppida natuke motogymkhanat, natuke ringrajasõitu ja natuke krossi ning edasi käituda vastavalt olukorrale. Tahaks kunagi ise nii kaugele jõuda.

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2488
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 340 korda

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Iseenesest päris koom küsimus - kas peab kallutama :-) Ja kas keegi tõesti arvab, et kallutatakse kallutamise pärast ja on võimalik "vähem kui vaja" või "rohkem kui vaja" kallutada :-) :-)
Mingitel kiirustel on kindlasti võimalik sirge selja ja vertikaalse rattaga "kurvi" võtta, aga see sõltub kiirusest (väike) ja kurvi raadiusest (suur).
Videos toodud "counterlean" on (minu arvates) tegelikult päris hea asend kui vaja aeglasel kiirusel kitsas kohas pöörata - miks peaks keegi tahtma maanteel selliselt võimelda? Ise liigutan ennast tavaliselt enne järsemat kurvi "1/2-perse jagu" sadulast sisekurvi poole (nn lean) - annab (minu arvates) suurema paindlikkuse ja on veel väiksem võimalus rehvi piirist üle kallutada. Ja saab ennast natuke liigutada :D
PS Mõni väiksema eluskaaluga sõitja peab kindalasti palju vähem võimlema sama kiiruse juures, sest tema ratas+sõitja kombo raskuskese paikneb tüki maad allpool kui minul :mrgreen:

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Mul pole kunagi pähe tulnud,et ma pean kallutama või mitte kallutama. See juhtub ju kuidagi iseensest ja sõltub kiirusest ning kurvist. Kas keegi enne kurvi mõtleb, et ma nüüd teen nii, aga mitte mingil juhul teisti?

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.

Luxor
Postitusi: 1010
Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
Asukoht: Veelinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 27 korda

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas Luxor »

Kallutage kuidas tahate ja kui kurvist pidurdusjälgedeta aluspükstes väljusite, siis on kõik hästi! Kuigi füüsika alustõdesid ei maksa alahinnata.

Tore on olla oluline, veel olulisem on olla tore!
Kasutaja avatar

Reieväristaja
Postitusi: 26
Liitunud: 17 Mär 2021, 17:53
Tsikkel: Honda cb500x
Tänanud: 19 korda

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas Reieväristaja »

Viimane video neist kolmest vast võttis kogu teema kõige paremini kokku. Õige on, et mõistlikel legaalsetel kiirustel sõites ei ole mingit vajadust ratta pealt sisuliselt maha ronida kurvi sisse, et see kurv läbida.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas will111 »

Ja kui palju neid "sisuliselt maha ronijaid kurvi sisse" sa siis meie liikluses näed, et sellist asja üldse arutama peaks? Või kas üldse oled oma elus kunagi näinud kasvõi ühtainsat, kes ronis ratta pealt maha vastu maad? Õige on siin vaid üksainus asi...õige on see, et iga x kurvi, iga x kiiruse, teekatte ja selle hetke seisukorra, rehvi, mootorratta ja juhi jaoks on teatud optimaalne massikeskme positsioon. Seega "õigeid asendeid" on lõputu hulk. Lisaks sellele võib õige asend veel ka ühe ja sama kurvi ulatuses muutuda.

Selle teemaga igapäevasõidu kontekstis on tegelikult väga lihtne ja täpselt sama värk nagu paljude muude asjadega. Üks käib tossuga, teine käib kingaga. Üks käib jopega, teine mntliga. Üks sõidab bussiga, teine läheb jala. Kõik saavad oma eesmärgid saavutatud ja mitte mingisugust vahet ei ole kuidas täpselt selleni jõuti...või on? Minu jaoks igatahes sama koomiline kui arutleda selle üle, kas autos tuleks rooli keerata kahe või ühe käega.


Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas Prets »

Ma olen üks neist lontrustest, kes tihti vastu kallutab. Aga mul on ka selleks vastav ratas ja kiirused.

Uus-Meremaal õpetati ainult sisse kallutama. Küünarnukk ees. Sealsetel teedel see võib isegi olla õigeim lahendus, kaheksat vms seal keegi ever ei tee.
Tagasi tulles mõtlesin, et kurat küll, miks nüüd kaheksat tehtud ei saa platsil, ometi küünarnukk vaat et vasta maad. Ja nüüd olen pea teise äärmusse sattunud, küll aga pole tikksirgelt, vaid pigem isegi natuke üle kallutatud.

Sama õpetab ka kusjuures Artur Kim oma koolitustel - ikka tagumik välja ja vastu, hoidmaks tasakaalu võimalikult madalal ja keskel.

(togi)

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas will111 »

Metsas sõidu tehnika ja asfaldil sõidu tehnika ongi erinevad. nagu on seda metsas sõidu ratas ja asfaldil sõidu ratas. nagu on seda metsas sõidu rehv ja...well, you propably get it by now

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Prets kirjutas: 14 Sept 2021, 15:23

Ma olen üks neist lontrustest, kes tihti vastu kallutab. Aga mul on ka selleks vastav ratas ja kiirused.

Uus-Meremaal õpetati ainult sisse kallutama. Küünarnukk ees. Sealsetel teedel see võib isegi olla õigeim lahendus, kaheksat vms seal keegi ever ei tee.
Tagasi tulles mõtlesin, et kurat küll, miks nüüd kaheksat tehtud ei saa platsil, ometi küünarnukk vaat et vasta maad. Ja nüüd olen pea teise äärmusse sattunud, küll aga pole tikksirgelt, vaid pigem isegi natuke üle kallutatud.

Sama õpetab ka kusjuures Artur Kim oma koolitustel - ikka tagumik välja ja vastu, hoidmaks tasakaalu võimalikult madalal ja keskel.

Who the fuck on Artur Kim???


Prets
Postitusi: 681
Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
Asukoht: Tartto
Tänanud: 13 korda
Tänatud: 67 korda

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas Prets »

Ma ei räägi ainult metsas sõidust. Ka linnatänavatel on minu meelest vastu kallutades ja nö supermoto stiilis sõites võimalik turvalisemalt ja kindlamalt sõita. Just selle mõttega, et sa näed kaugemale ja rohkem ja sul on võimalus palju kiiremini reageerida erinevatele võimalikele ohtudele (löökaugud, tõuksi-enesetapjad, pimedad autojuhid, mängivad lapsed jne).

Artur Kim on Eesti tunnustatuim mammutisõidukoolitaja. Kui mitte ainus, siis üks ainsatest BMW akadeemia läbinutest sertifitseeritud instruktoritest.

(togi)
Kasutaja avatar

Reieväristaja
Postitusi: 26
Liitunud: 17 Mär 2021, 17:53
Tsikkel: Honda cb500x
Tänanud: 19 korda

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas Reieväristaja »

will111 kirjutas: 14 Sept 2021, 15:22

Ja kui palju neid "sisuliselt maha ronijaid kurvi sisse" sa siis meie liikluses näed, et sellist asja üldse arutama peaks? Või kas üldse oled oma elus kunagi näinud kasvõi ühtainsat, kes ronis ratta pealt maha vastu maad?

Mis see siia puutub, kas meil liikluses on või kas mina olen näinud? Esitati kolm videot vaatamiseks ja küsiti mis nendest arvame. Ma vaatasin videod läbi ja avaldasin arvamust lähtudes sellest mida seal esitleti. Milleks see foorum siis muidu on? :bsmile:


lauri.j??rgen
Postitusi: 50
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

Rehvi laiuse teemat ei käsitletud. Laiema rehviga masinat peab kallutama sama massi ja CoG korral sama kiiruse ja raadiuse juures rohkem - kaherattalise oluline kinemaatiline nüanss. Kui tee on märg, siis ei tasu mammutiga sõitjatel bike-meeste üle naerda, kui nood kanni püüdlikult üle istme venitavad. Erinavad rattad käituvad erinevates oludes erinevalt. Selleks et laia rehviga sama kaldenurgaga sama riskiga sama kiirusega kurvi läbida tuleb enda masskeset rohkem liigutada.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas mx77 »

No see viimane ameerika hilly-billy video on ikka täielik jama, see kehtib ainult 70 aastaste ülekaaluliste harrikasõitjate kohta

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Kallutamise teema

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Prets kirjutas: 14 Sept 2021, 16:10

Artur Kim on Eesti tunnustatuim mammutisõidukoolitaja. Kui mitte ainus, siis üks ainsatest BMW akadeemia läbinutest sertifitseeritud instruktoritest.

Tead, ma arvan, et seal BMW akadeemias sertifitseeritakse instruktoreid ka mudelitele, mille tähis algab M või S tähega, ja need ei sõida üldse nii nagu sõidab see Artur Kim
https://www.bmw-motorrad.de/de/experien ... cingschool

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”