Vedel bituumen tee peal
Moderaator: Moded
Vedel bituumen tee peal
Kuumade ilmade tõttu on kõik teed täis vedelat bituumenit. Siin on üks pilt, mille tegin Raasiku lähedal https://postimg.cc/nXt35Y89. Sisekurvi oli veel lisatud ka kruusa, et motikaga oleks 'high side' läbimine. Küsiksin seda, et:
Kas selline vedel bituumen on väga libe? Kas libedam kui vihmaga sõites?
Kas rehvidest sõltub midagi sellises olukorras?
Kas Soomes on ka kõik teed bituumenit täis, kui tahaks reisile minna?
Tervitused,
-
- Postitusi: 197
- Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
- Tsikkel: Eff Zett Quus
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Vedel bituumen tee peal
Jah, selline bituumen VÕIB OLLA libedam kui vesi!
Ilmselt sõltub midagi rehvidest, aga teadustööd sel teemal vist pole.
Ülemöödunud suvel olin autoga Soomes sarnaste ilmade ajal... Ei märganud... Mis ei tähenda, et poleks... Aga Eestis ka ilmselt kõik teed ei higista...
-
- Soe ja sõbralik
- Postitusi: 8784
- Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
- Tsikkel: V-Strom 1050DE
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 130 korda
- Tänatud: 327 korda
- Kontakt:
Re: Vedel bituumen tee peal
Vähe sellest, et see on väga ohtlik ja libe, sittab see motika ja auto veel korralikult ära.
Vihmaga sõites on lihtne, st sa tead, et vihma sajab ja on libe. Aga kui see vedel bituumen järsku kuskil kurvi taga ennast ootab, siis hoia piip ja prillid.
Siinkohal reklaam (ma ei ole firmaga seotud) neile, kes tahavad parimat pigieemaldusvahendit:
Aine: https://www.autokeemia.ee/kaubamargid/v ... aldus.html
Kuna tegemist on kange kraamiga, siis peab ka "kange" pihusti olema.
Pudel: https://www.autokeemia.ee/tarvikud/prit ... prits.html
Prits: https://www.autokeemia.ee/tarvikud/prit ... iseks.html
-
- Postitusi: 114
- Liitunud: 26 Juun 2018, 10:15
- Tänanud: 12 korda
- Tänatud: 22 korda
Re: Vedel bituumen tee peal
Jah, ta võib väga libe olla. Tagapiduriga saab otsesõites igaüks ise proovida. Või ka esimesega, kui ABS olemas.
Alles mõned päeva eest tundsin kuidas täiesti süütult väikesel kiirusel käiku alla vahetades tagaots korra jõnksas...
Ma veel lisaks, et eriti libe võib see olla vihmaga, ka siis kui ta enam vedelas olekus pole.
Kivid pressitakse sügavale pigi sisse ning pigi tõuseb ise pinnale ja taheneb päris sileda kihina, kus rehvidel pole enam kivide külge võimalik haakuda, enamasti on need kohas sõidujälje sees ka, sinna saab vesi koguneda.
Nii mõnelgi korral on sellistes kohtades ootamatult ABS tööle läinud või möödasõidule minnes tagumise pastla ringi vedanud.
Re: Vedel bituumen tee peal
Ei teagi kumb on ohtlikum, kas see, et see ongi libe või siis hoopis see, kuidas seda libedust oodata ei oska.
Minusugusele algajale kellel päris esimene hooaeg kaherattalisel ja vaevu veidi üle 1000km vöö vahel oli ikkagi suhteliselt ehmatav kui järsus kurvis (kiirus vb 30km/h) heaga kohe esimene ratas alt libiseda tahtis (tegemist oli peaaegu 90 kraadise paremkurviga, kitsal teel). Oleks sõitnud kiirusepiirangust lähtuvalt kurvi sisse 70km/h, siis otsiksin hetkel tõenäoliselt uut peeglit, plastikuid ning terveid konte - kui mitte rohkemat.
Minul muidugi ABS ka olemas, aga ei tea kommenteerida kas rakendus ka või mitte. Igatahes muutis praeguste teeolude osas veidike ettevaatlikumaks.
-
- Postitusi: 248
- Liitunud: 19 Juul 2005, 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 3 korda
- Tänatud: 16 korda
Re: Vedel bituumen tee peal
Ei ole Soomes näinud taolist ilmingut. Tõsi, siin ei "remondita" teid pindamisega...
-
- Postitusi: 197
- Liitunud: 28 Apr 2017, 16:05
- Tsikkel: Eff Zett Quus
- Tänanud: 140 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Vedel bituumen tee peal
Rumalam küsimus... Kui kaua see higistanud asfalt libe on? Jääbki libedaks, kuni pindajad oma sodiga üle käivad ja lahtine sodi lahkub? Ilmselt kulub normaalseks? Aga kui ruttu see juhtuda võiks peale põrgukuuma taandumist?
Re: Vedel bituumen tee peal
huvitavad küsimused. veega otsest võrdlust teha väga ei saa, sest need on suht võrreldamatud asjad. enamus rehvide puhul siiski vesi surutakse kontaktpinna vahelt minema, veemassi mõttes igatahes. kui tee ise on libe ja ujub kihina siis seal pole midagi minema pressida
eks ta on põhimõtteliselt võrreldav a'la hästi liikuva, lahtise killustikuga. selline võib ka väga libe olla, kuid samamoodi sõltub - ühes kohas libedam, teises vähem.
rehvidest sõltub väga vähe, misiganes rehv sul all on siis bituumen on ju ikka samaväärselt vedel.
-
- Postitusi: 683
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 67 korda
Re: Vedel bituumen tee peal
Isegi kärnaga on bituumen libe kui kurat. Kõrvalteelt keerates suuremale teele olematu kiirusega keset kurvi pigilaigus võttis ratta niimoodi ringi käima, et isegi mul, kes ma harjunud tagarattaga pehmes hullama võttis korra seestpoolt jahedaks.
-
- Postitusi: 1102
- Liitunud: 22 Mai 2009, 18:23
- Tsikkel: Beta 300rr, Fz1n
- Asukoht: Viljandi
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 26 korda
Re: Vedel bituumen tee peal
Libe nagu must jää
-
- Postitusi: 420
- Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
- Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
- Asukoht: Kehra
- Tänanud: 44 korda
- Tänatud: 80 korda
Re: Vedel bituumen tee peal
HAlvim on see, et selle kihi paksus on ka väga erinev, libedus nii algab, kui lõpeb suvalisel hetkel, märg tee on igaljuhul arusaadavam ja ennetatavam. ISe sõitsin eile korra kehrast kiidu, soodla-kiiu teel oli ka 2 suht kahtlast kohta kurvi peal. Kuna sõidan matkaenduurikuga ja suht karvaste rõngastega, siis väldin selliseid probleeme võimalusel teepeenralt lisaruumi hankimisega ja seda mitte libisemise tõttu, vaid lähen kohe meelega sinna, vähemalt on stabiilselt libe ja veerev pind all ja isegi, kui viskab sealt mõne kivikese või suts liiva pigisse, siis see võiks ka teistele isegi kasuks tulla.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.