Numbrimärgi paigutus

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

Teema algataja
seakoot
Postitusi: 178
Liitunud: 14 Aug 2004, 00:11
Tsikkel: Dominator
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 8 korda

Numbrimärgi paigutus

Lugemata postitus Postitas seakoot »

Kuna endal on ratta ehitus alles paljuski ideede teostamise faasis, siis tekkis päevakorda numbrimärgi paigutus. Hakkasin siis uurima, et mis lahendusi on ja otsisin välja määrused jne. Kuna jäi segaseks see, kas numbrimärk võib olla näiteks ülevalt alla loetav, siis helistasin ka maanteeametisse spetsialistile ja sealt kuuldud jutu järgi peab number olema loetav vasakult paremale. Samuti peab numbrimärk olema loetav sellisel juhul, kui näiteks taga liikuja on rattast paremal pool 30* ratta pikitasapinnast. See tähendab siis seda, et enamus need numbrid, mis on paigutatud ratta kiigele vasakule poole ja ka veel ülevalt alla või alt ülesse loetavad, siis need ei ole tegelikult reeglitekohased.

Ütles ka, et paljuski oleneb see tehnoülevaatajatest ja ka politseinikest, kas tekib probleeme või ei. Kes siis ülevaatuse ajaks vahetavad asukohti jne.

image001.jpg
image002.jpg

Registreerimismärgi paigaldust Eestis reguleerib Majandus- ja kommunikatsiooniministri määrus nr 42 “Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele”.

Nõuded tulenevad määruse nr 42 lisast 1 ja lisast 2 kood 101. Nõuete määramisel tuleb arvestada sõiduki vanust ning liiklusregistrisse kandmise aega, sest kehtivad erinevad nõuded. Liiklusregistrisse kandmise aja all peetakse silmas Eestisse registreerimise aega.

Soovitame tutvuda määruse ja määruse lisadega:

Määrus nr 42: https://www.riigiteataja.ee/akt/123082019007?leiaKehtiv

Lisa 1: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... _lisa1.pdf#

Lisa 2: https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/12 ... _lisa2.pdf#

Alates 1. jaanuarist 1997. a liiklusregistrisse kantud sõiduki nõuded lisa 1 kood 101 väljavõte:

L kategooria sõidukil peab registreerimismärk olema kinnitatud direktiivi 2009/62/EÜ või määruse 44/2014/EL nõuetele vastavalt sõiduki taha.

Direktiiv 2009/62/EÜ lisa 1 väljavõte:

  1. ÜLDINE ASUKOHT

2.1. Tagumise registreerimismärgi paigalduskoht sõiduki tagaosal peab olema selline, et:

2.1.1. registreerimismärgi saab asetada sõiduki väljaulatuvate osade punkte läbivatele pikitasanditele.

  1. KALLE

3.1. Tagumine registreerimismärk:

3.1.1. peab asetsema täisnurga all sõiduki keskpikitasandi suhtes;

3.1.2. võib tühja sõiduki korral asetseda vertikaalsuunas kaldu kuni 30o, kui registreerimismärgi kinnituspind on kallutatud ülespoole;

3.1.3. võib tühja sõiduki korral asetseda vertikaalsuunas kaldu kuni 15o, kui registreerimismärgi kinnituspind on kallutatud allapoole.

  1. MAKSIMAALNE KÕRGUS

4.1. Registreerimismärgi paigalduskoht ei tohi tühja sõiduki puhul olla maapinnast kõrgemal rohkem kui 1,5 m.

  1. MINIMAALNE KÕRGUS

5.1. Tühja sõiduki puhul peavad registreerimismärgi paigalduskoha kõik punktid olema maapinnast vähemalt 0,20 m kõrgusel või vähemalt kõrgusel, mis ei ole väiksem 0,20 m raadiusega ratta raadiusest.

  1. GEOMEETRILINE NÄHTAVUS

6.1. Registreerimismärgi paigalduskoht peab olema nähtav kahe kahetahulise nurgaga piirnevas ulatuses: üks, mis moodustub horisontaaljoonega ning piirneb registreerimismärgi paigalduskoha ülemist ja alumist horisontaaljoont läbiva kahe tasapinnaga, moodustades horisontaaljoone suhtes nurgad, mis on esitatud joonisel 1; teine, märgatavalt kaldu vertikaaljoonega moodustuv kahetahuline nurk, mis piirneb registreerimismärgi mõlemat serva läbiva kahe tasapinnaga, moodustades sõiduki keskpikitasapinna suhtes nurgad, mis on esitatud joonisel 2.

Enne 1. jaanuari 1997. a liiklusregistrisse kantud ning 30- aastasele ja vanema sõiduki nõuded lisa 2 kood 101 väljavõte:

L kategooria sõidukil peab registreerimismärk olema kinnitatud sõiduki taha. Märk peab olema kinnitatud sõiduki valmistaja poolt ette nähtud kohale või kui kohta ei ole ette nähtud, siis märgi asukoha valikul tuleb märk kinnitada tulenevalt sõiduki kujust võimalikult risti sõiduki pikisümmeetriatasandiga ja vertikaalsuunaline kalle ei tohi olla üle 15°.

Numbrimärgi asukoha suhtes kohaldatavad nõuded

Määruse (EL) nr 168/2013 II lisa C osa punktis 13 nimetatud numbrimärgi paiknemise suhtes kohaldatavaid katsemenetlusi ja nõudeid tuleb rakendada ja kontrollida käesoleva määruse XIV lisa kohaselt.

1.5. Tagumise numbrimärgi paigaldamine ja kinnitamine L1e-, L2e-, L3e-, L4e- ja L5e-kategooria sõidukitele

1.5.1.

Tagumise numbrimärgi paigalduskoht peab olema selline, et pärast numbrimärgi kinnitamist valmistaja juhiste kohaselt vastab numbrimärk järgmistele nõuetele.

1.5.1.1.

Tagumise numbrimärgi asukoht

1.5.1.1.1.

Sõiduki tagumise numbrimärgi paigalduskoht peab olema selline, et numbrimärgi saab täielikult paigutada kahe paralleelse pikitasapinna vahele, mis läbivad sõiduki kõige kaugemale ulatuvaid välispinna punkte, võtmata arvesse tahavaatepeegleid. Koht ise ei pea olema sõiduki kõige laiemas punktis.

1.5.1.2.

Märk peab olema sõiduki keskpikitasapinnaga risti.

1.5.1.3.

Märgi asukoht vertikaalse risttasapinna suhtes:

1.5.1.3.1.

märk võib olla kaldu mitte vähem kui –15° ja mitte rohkem kui 30°.

1.5.1.4.

Numbrimärgi kõrgus maapinnast:

1.5.1.4.1.

märgi alumise serva kõrgus maapinnast ei tohi olla väiksem kui 0,20 m või väiksem kui maapinnal oleva mis tahes tagaratta raadius, kui see on väiksem kui 0,20 m;

1.5.1.4.2.

märgi ülemise serva kõrgus maapinnast ei tohi ületada 1,50 m.

1.5.1.5.

Geomeetriline nähtavus:

1.5.1.5.1.

märk peab olema nähtav kogu ruumis, mida piiravad järgmised neli tasapinda:

kaks vertikaaltasapinda, mis puudutavad märgi külgservi ja on suunatud sõiduki keskpikitasapinnast 30 väljapoole;

tasapind, mis puudutab märgi ülemist serva ja on suunatud horisontaaltasapinnast 15° ülespoole;

märgi alumist serva puudutav horisontaaltasapind.

1.5.1.5.2.

Ühtegi struktuuri osa, isegi kui see on täiesti läbipaistev, ei tohi paigutada eespool kirjeldatud alasse.



Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”