Mõistetamatu kukkumine?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kalapea kirjutas: 03 Jaan 2021, 20:14

Saage oma vastukeeramisest üle :lol:

On selgelt näha, et tagaratas läks esimesena alt. Vasakule keeramine tuleb libisemisest. Sammuti on ka näha ennem seda põhjus, miks ta alt läheb, parem käsi keerab peale.

Tagaratas läheb libisema ja keerad lenksu mitte libisemisele vastu vaid vastassuunas? See peab küll eriline reaktsioon olema.
Samas kutt väidab oma video all, et rattaks oli TCSiga GS, seega gaasi peale ei tohiks tagaots alt minna.




will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Mait.V kirjeldab asja päris täpselt. Ega sellisest videost jah ei olegi lõppkokkuvõttes võimalik täie kindlusega öelda ja aru saada, et kumb rehv see nüüd oli, mis libisema hakkas. Esimesel vaatamisel mulle tundus, et esimene...aeglaselt vaadates aga üsna selge, et tagumine nagu Kalapea ütles. Kõik muu ja edasine videos nähtav on tavaline päästmine / "rapsimine", mida sellises olukorras erinevad lenksu keerajad ikka teevad. Kas tal oleks olnud võimalik veel teele jääda...isiklikult eriti ei usu. Ilmselt oleks olnud võimalik natuke efektiivsemalt hoogu maha pidurdada, muud väga mitte. Mingit pidurite kadumist ma eriti tõenäoliseks ei pea. Võibolla mõne teistsuguse rattaga ja kui tüübil oleks piisavalt palju eelnevat kogemust selliste olukordade päästmisega siis kuidagi moodi oleks õnnestunud teel hoida.

Ning jah, 99% kindel, et kallutas lihtsalt rehvi üle, muud mitte midagi. Päris sügavale kallutas tegelikult, seda on ka väga selgelt näha eriti kui aeglast osa vaadata, et kui sügavale tüübil ratas kukub vahetult enne püsti tõstmist

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

will111 kirjutas: 04 Jaan 2021, 01:17

Ning jah, 99% kindel, et kallutas lihtsalt rehvi üle, muud mitte midagi. Päris sügavale kallutas tegelikult, seda on ka väga selgelt näha eriti kui aeglast osa vaadata, et kui sügavale tüübil ratas kukub vahetult enne püsti tõstmist

Mu tuttaval on enam-vähem sama aasta GS. Ja ma olen näinud, kui palju ta sellega kallutab ha palju pill kallutada kannatab. See video tüüp oli ikka vääga kaugel ülekallutamisest.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6614
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Paljudes riikides on see Bemmirimakas ka alarmsõidukiks, siis peaks nad kõik kuskil kraavis lebama....

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Kas mootori kaitseraua asfaldi puude ei võinud põhjustada pidamise kadumist?

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6614
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Maaks kirjutas: 04 Jaan 2021, 09:09

Kas mootori kaitseraua asfaldi puude ei võinud põhjustada pidamise kadumist?

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

mx77 kirjutas: 03 Jaan 2021, 23:28
Kalapea kirjutas: 03 Jaan 2021, 20:14

Saage oma vastukeeramisest üle :lol:

On selgelt näha, et tagaratas läks esimesena alt. Vasakule keeramine tuleb libisemisest. Sammuti on ka näha ennem seda põhjus, miks ta alt läheb, parem käsi keerab peale.

Tagaratas läheb libisema ja keerad lenksu mitte libisemisele vastu vaid vastassuunas? See peab küll eriline reaktsioon olema.
Samas kutt väidab oma video all, et rattaks oli TCSiga GS, seega gaasi peale ei tohiks tagaots alt minna.

Esiratas jätkab soovitud trajektoori kui tagumine hakkab esimesest paremalt mööda sõitma, visuaalselt väljendub see videol kui vasakule pööramine.
Veojõukontrolli rakendumiseks peab üks ratas teisest kiiremini liikuma (libisema) see on aga keset kurvi piisav, et käivitada videolt nähtav ahelreaktsioon.

PiltPilt
Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

yeekim kirjutas: 04 Jaan 2021, 09:12
Maaks kirjutas: 04 Jaan 2021, 09:09

Kas mootori kaitseraua asfaldi puude ei võinud põhjustada pidamise kadumist?

See on lahe video, AGA sellises olukorras, kus ratas seisab ja lamab on vedrud "lahti" ja ratas oma tegelikust asendist tüki maad allpool :D

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6614
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Löö amordid põhja ja vaata, mitu kraadi Sa kaotad!
Ennem kaob sõitja julgus, kui pidamine.

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


joel
Postitusi: 1800
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 110 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas joel »

yeekim kirjutas: 04 Jaan 2021, 11:39

Ennem kaob sõitja julgus, kui pidamine.

Väga huvitav väide, mida ka näiteks survivalil seletati - kallutage julgelt, ärge kartke ratta ümberkukkumist. Kas pidamise kadumine teeoludest ei sõltugi? Kiilasjää peal kallutad ka julgelt põlve maha?

Joel
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6614
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

joel kirjutas: 04 Jaan 2021, 13:05
yeekim kirjutas: 04 Jaan 2021, 11:39

Ennem kaob sõitja julgus, kui pidamine.

Väga huvitav väide, mida ka näiteks survivalil seletati - kallutage julgelt, ärge kartke ratta ümberkukkumist. Kas pidamise kadumine teeoludest ei sõltugi? Kiilasjää peal kallutad ka julgelt põlve maha?

Oled Sa kiilasjääl proovinud naastude/naeltega sõita?
Seal on enamasti sama lugu, pidamine on kõvem mees :)

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Kalapea kirjutas: 04 Jaan 2021, 10:48

Esiratas jätkab soovitud trajektoori kui tagumine hakkab esimesest paremalt mööda sõitma, visuaalselt väljendub see videol kui vasakule pööramine.

Oot-oot, seda pead sa mulle veelkord ja hästi aeglaselt seletama, sest päriselus käivad asjad nagu teistmoodi. Kui tagumine ratas hakkab esirattast pareamalt mööda sõitms, siis ei saa see kuidagi tunduda sellena, et sõitja pöörab lenksu vasakule. Jäärajal neid libisemise asju oksendamiseni teinud ja tean, kuidas näeb pilt välja, kui esi- või tagaratas libisema hakkab.

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7196
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1858 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Sellest videost on tegelikult üldse raske aru saada, mis ja miks juhtus. Kuna kaamera asend on ka selline (vist paremal kiivri küljes) siis vaata kui aeglaselt tahes või vaata mida iganes, on raske täpselt näha mis toimus või mida ta seal ise tegi. Tundub,et justkui parema käega midagi teeb, aga kas see on peale keeramine seda ei julge väita. Samas kahe näpuga justkui ka midagi teeb, võiks arvata et näppis pidurit, aga ka ei saa väita et see nii on. See on selge,et juhitavuse ta kaotab ja siis ei oska enam midagi teha ja laseb sirgelt kraavi. Samas see kurv ei ole just kui nii järsk,et seal peaks mingit hullu kallutamist tegema. Teisalt see kaldes oleks võib tunduda sealt kaamerast palju suurem, kui see teglikult on,sest see oleneb ta pea asendist ka. Kui ma kella pealt õigesti aru saan,siis kiirus on vist mingi 90-100 juures? Kel selline ratas peaks aru saama täpsemalt, aga selle kiirusega ei tohiks ju midagi erilist sellisel teel juhtuda,kui ise midagi valesti ei tee.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

Kalapea
Postitusi: 1059
Liitunud: 26 Veebr 2005, 13:00
Tsikkel: Mõni Ducati
Asukoht: Pärnu / 559I7I9O
Tänatud: 94 korda
Kontakt:

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas Kalapea »

mx77 kirjutas: 04 Jaan 2021, 14:15
Kalapea kirjutas: 04 Jaan 2021, 10:48

Esiratas jätkab soovitud trajektoori kui tagumine hakkab esimesest paremalt mööda sõitma, visuaalselt väljendub see videol kui vasakule pööramine.

Oot-oot, seda pead sa mulle veelkord ja hästi aeglaselt seletama, sest päriselus käivad asjad nagu teistmoodi. Kui tagumine ratas hakkab esirattast pareamalt mööda sõitms, siis ei saa see kuidagi tunduda sellena, et sõitja pöörab lenksu vasakule. Jäärajal neid libisemise asju oksendamiseni teinud ja tean, kuidas näeb pilt välja, kui esi- või tagaratas libisema hakkab.

Oled õigesti aru saanud ja ma ei väidagi vastupidist. Jäärajal või kus iganes tagaotsa libistades keerad vasakus kurvis lenksu paremale, et hoida külglibisemist. Aga kui hästi aeglaselt videot vaadata siis on näha lenksuga kaks jõnksu, esimesega jõnkusga kui ratas alt läheb siis käib lenks vasakule ja teisega paremale.

PiltPilt
Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Kalapea kirjutas: 04 Jaan 2021, 15:25

Aga kui hästi aeglaselt videot vaadata siis on näha lenksuga kaks jõnksu, esimesega jõnkusga kui ratas alt läheb siis käib lenks vasakule ja teisega paremale.

no ükstapuha kui aeglselt ma seda vaatan vaatab vastu vaid üks
keset kallamist tõmbusid munad kõhuõõnde ja tundus et ei keera välja
kogenud autojuhina tuli sõiduriista sundida ja kuhu sa ikka keerad kui selles suunas kuhu minna soovid
tsikkel va kurivaim kargas selle peal püsti ja hakkas hoopis teises suunas minema. No ja siis hakkas looma sundimine korduvalt samade võtetega soovitud suunda võtma paraku tulemusteta.

Nii palju kui minul on kurvis tigusi, kivikesi, lehekesi jms ratta alla jäänud vahet pole kas ette või taha käib lihtsalt üks jõnks, millele ei ole jõudnud reageerida muuga kui percega tooli hammustamise ja peale kurvi ohkimisega.

Mul tuleb enda kogemusest (esimene tsikliaasta) üks koht meelde, kuidas türisalu mäest alla tuisates viimases 180 kraadi kurvis rossist "tossi" sai ja paanikas sama võttega tsiklit suunda muutma sundisin, mis peale va saadan perutama kukkus.
Mäletan vaid mõtet, et siia võpsikusse mina ei sõida ning jalarud vastu maad sain kurvi võetud. St mingi kondiaju võttis üle ja keeras tsikli väga suurde kaldesse

Teine samasugune hero to zero moment oli gotlandi ringrajal, aga seal ei hakanud ma füüsikat painutama vaid lihtsalt lasin tsikli püsti ja lootsin maha pidurdades turvaalale sõites püsti jääda. Reaalset vajadust selleks ei olnud, sest ruumi oli rohkem kui küllalt nii raja laiuses kui lisa kallutamiseks. Ei õnnestunud püsti jääda, kuna rada on autode jaoks mõeldud ja turvaala on killustiku vaaludega, et autot pidurda. Peale mõningaid hüppeid üle vaalude lendasin tsikli seljast nagu kaltsukott vastu maad.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8375
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 317 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Madlobsteril on 100% õigus. Vaadake seda videot, kutt üritab hetk enne teepeenrale jõudmist veel kord teele tagasi saada lenksu vasakule ehk kurvi suunas keerates. Kui ikka sõiduvõtted valed siis pole muud teha, kui kraavi põrutada.


lauri.j??rgen
Postitusi: 50
Liitunud: 12 Juul 2016, 17:54
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 5 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas lauri.j??rgen »

Üks kõik kui raskeseda tunnistada, siis vana rapsis lenksu ise vales suunas ja lõpuni välja. Lisaks keeramisele ei osanud ta pidurdada ka - raske uskuda, et see BMW ABS oleks erroris olnud.

Endal nii auto kui tsikliga ette tulnud, et vaja kurvis kiirust vähendada ja küllap tuleb seda veel tulevikuski teha nii mul kui teil. Ei saa ju alati kõiki takistusi ette näha ja kui ikka keset pimedat kurvi avastad takistuse, millest 90 kmh mööda ei tasu lõigata, tuleb pidurdamiseks ruumi ja aega leida, isegi kui autokoolis väideti et nii ei saa. Ratas püsti, konkreetselt 20 ... 30 kmh kiirust vähemaks ja juba palju rohkem ruumi, lihtsam manööverdada.

Kaks korda olen lenksu vobla ka tundnud ja see oli sümeetriline, lenks pani mõlemas suunas mitte ainult ühes. Algas mõlemal korral sirgel - peale amortide hooldamist ja esirehvi väljavahetamist pole kordunud - tüi tüi tüi. Siiani läheb selg higiseks kui sellel mõtlen.


Aha
Postitusi: 34
Liitunud: 12 Aug 2004, 23:16
Tsikkel: VFR 800
Tänatud: 3 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas Aha »

Hei

Hea teema, tuleb kindlasti kasuks selle kukkumise põhjuseid mõista.

Paar mõtet siitpoolt lisaks:

  1. Kogu video vältel ei näe ma kusagil päris selgelt ja kindlalt, et tee oleks märg. Mõnes kohas võib seda kahtlustada tumedama asfalti järgi aga päris kindel ei ole. Eessõitjatest ei teki ka kerget udupilve ning kaamerasse ka sodi ei lenda. Seega minu arvates kukkumiskohas pigem ei olnud märg.
  2. Küll aga on video 1:25 hetkel näha märki Libe tee ning vahetult enne lappesse minekut vasakul kruusatee maha/pealepööret. Ilmselt on märk üles pandud põhjusega (!) näiteks kas värske asfalt või kruusatee tõttu. Sellelt kruusateelt võib igasugust sodi tulla mis (eriti märja puhul) kurvi libedaks teeb. Sama on asfaldil kurvis pidevjoon ning minu arusaamist mööda saab kruusalt asfaldie pöörata ainult vasakule, seega lappe kohast edasi. Samas kui mõni traktor ka paremale keeras, siis võib jama ka enne ristumist asfaldile tulla. Kui tegu märjaga, siis 'kind of' muda, kui kuivaga, siis peenem liiv? Videost neid ei paista aga probleeme võivad mõlemad põhjustada.
    Kokkuvõttes paistab selgelt, et kalle ei vastanud kurvile. Aga nii kiirelt ja nii palju ise kallata tundub raske või võimatuna ning suht suure lollusena. Seega ilmselt ikka mingi ratas läks alt. Ise suhtun peale selle video nägemist märki Libe tee palju suurema respektiga.
  3. PS Kas Gessul ei ole süsteemi, mis ei lase kaldes tsiklit pidurdada või siis vähendavat oluliselt pidurdusjõudu. Ja kas 2018 oli see juba peal? Kas sellest ehk jutt, et pidurid ei toiminud? Tõsi ma ei tea mis hetke kohta see 'pidurid ei toiminud' jutt käis.
    Kommenteerige ja täiendage...

Lisaks: sattusin ammu ühel kuumal suvepäeval Poolas viaduktil pigitatud kohale ning tagaratas tegi nii 20 cm liu. Kallet ja kiirust oli omajagu ning ratta peal olime 2-kesi ja täislastis. Ma ei jõudnud mitte midagi teha ega kuidagi reageerida. Lihtsalt tunned kuidas saba kaob ja ise püüad oma sõidujoont ning kiirust hoida. Asi toimis ja olukord lahenes aga mõtteainet andis küll.

Tervist ja palju kilomeetried!

VFR

will111
Postitusi: 5260
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas will111 »

mis on TÄPNE põhjus, miks tüübil (kõigi eelduste kohaselt tagumine) ratas keset kurvi libisema läheb, seda ei selgita siin mitte keegi mitte kunagi välja! spekuleerida võib miudugi lõpmatuseni ja erinevaid teooriaid välja tuua.
minu panus on sellel, et tüübil lihtsalt on all pool offroad rehvid, millega ei saagi eriliselt suuri nurkasid võtta. lisaks käitub sellist tüüpi rehv väääga kahtlaselt ja ettearvamatult just selle viimase serva juures sest tal on minumeelest üsna imeliku kujuga profiil. seda ütlen ja tean omast kogemusest sarnase rehviga asfaldil sõites ja korduvalt sarnases situatsioonis olles. ainult, et kiirused olid mul väiksemad...libisema minek oli oodatav/ette teada ja nähtavasti ka palju kergem päästa kuna ratas oli kergem.

seega põhjust otsida on minumeelest asjatu vaev, küll aga oleks kena jõuda üldisele arusaamale, et selles videos ei ole tegu mingi "lihtsalt lambist lenksu väänamisega". tegelikult juutuubis on terve hunnik sarnaselt kulgeva sündmuste jadaga crashide videoid, mõned neist ka slow'na. seega siin ei ole nagu midagi erilist või esmakordset. lihtsalt üks õnnestunud highside save, millele järgnes ebaõnnestunud trajektoori jätk.
mis pidurdamist puudutab siis tüübil (rattal) väheneb kiirus ikka väga märgatavalt alates sellest hetkest kui ta vibama hakkab kuni selleni kui ta ratta seljast lõpuks lendu tõuseb. arvestades, et mingit reaalset pikka pidurdusmaad sinna vahele ei jäägi siis on suht ilmselge, et piduritega ei juhtunud tal midagi

kuna küll küllale liiga ei pidavat tegema siis viskan siia lisaks veel ühe suht sarnase video. tõsi küll siin tüüp pea ees kivisse ei lenda, midagi isegi päästa ei ürita ja seetõttu paneb lihtsalt plärts lowside'i :D aga umbes sarnane ratas ja üsna sarnane situatsioon...tõsi küll väiksem kiirus ja ilmselt veel amatöörim sõitja

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1697
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas Krl »

Vaadates kui palju ekraane tal lenksu küljes on, siis ilmselt väga algajaga tegemist ei ole. Samas kui juba libisema läks, siis polnud seal sttagi päästa enam niikuinii.

Kasutaja avatar

Kalts
Postitusi: 334
Liitunud: 10 Sept 2008, 23:49
Tsikkel: TDM900, CRF250L
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 23 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas Kalts »

joel kirjutas: 04 Jaan 2021, 13:05
yeekim kirjutas: 04 Jaan 2021, 11:39

Ennem kaob sõitja julgus, kui pidamine.

Väga huvitav väide, mida ka näiteks survivalil seletati - kallutage julgelt, ärge kartke ratta ümberkukkumist. Kas pidamise kadumine teeoludest ei sõltugi? Kiilasjää peal kallutad ka julgelt põlve maha?

Need survivali õpetussõnad tasub meeles hoida, peaaegu alati lööb "karm motomees" enne vedelaks kui motikal pidamine kaob.
KUID olge pagana ettevaatlikud küljele välja ulatuvate raudadega mis kaasi kaitsevad. Pidasin kunagi lühikest aega 1250 Banditit ja pidin äärepealt käntsu panema kui Rumeenias järsult mäkke keerutades parempoolne kaitseraud maha istus. Õudne hetk oli ja ikka kenasti raspeldas toru...
Hiljem panin sama rattaga ka päriselt käntsu ja seesama raud päästis parempoolse kaane, niiet kahe otsaga asi.

--
Vallo

Kasutaja avatar

Maaks
Toetajaliige
Postitusi: 2504
Liitunud: 15 Mai 2008, 11:42
Tsikkel: Yamaha FZ8SA
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 181 korda
Tänatud: 341 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas Maaks »

Minu esimese "kartulipõllu" põhjustas Pannonia sumps, mis kurvis maha käis :-) Õnneks olid vaod õiges suunas, st. ühtisid minu teelt lahkumise suunaga ja külg maha ei käinudki tookord.

Garaažis: Pannonia 250TLF, Yamaha FZ8-SA
Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1697
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas Krl »

Kalts kirjutas: 05 Jaan 2021, 10:52
joel kirjutas: 04 Jaan 2021, 13:05
yeekim kirjutas: 04 Jaan 2021, 11:39

Ennem kaob sõitja julgus, kui pidamine.

Väga huvitav väide, mida ka näiteks survivalil seletati - kallutage julgelt, ärge kartke ratta ümberkukkumist. Kas pidamise kadumine teeoludest ei sõltugi? Kiilasjää peal kallutad ka julgelt põlve maha?

Need survivali õpetussõnad tasub meeles hoida, peaaegu alati lööb "karm motomees" enne vedelaks kui motikal pidamine kaob.
KUID olge pagana ettevaatlikud küljele välja ulatuvate raudadega mis kaasi kaitsevad. Pidasin kunagi lühikest aega 1250 Banditit ja pidin äärepealt käntsu panema kui Rumeenias järsult mäkke keerutades parempoolne kaitseraud maha istus. Õudne hetk oli ja ikka kenasti raspeldas toru...
Hiljem panin sama rattaga ka päriselt käntsu ja seesama raud päästis parempoolse kaane, niiet kahe otsaga asi.

Harilk lowside tuleb siis ainult kurvis pealeväänamisest/tagapiduri kasutamisest? Ilma jalaraudadeta pillidel siis.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Krl kirjutas: 05 Jaan 2021, 11:51

Harilk lowside tuleb siis ainult kurvis pealeväänamisest/tagapiduri kasutamisest? Ilma jalaraudadeta pillidel siis.

Lusitania teost ka ;)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

oil
Postitusi: 773
Liitunud: 15 Apr 2014, 09:39
Tänanud: 24 korda
Tänatud: 75 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas oil »

Madlobster kirjutas: 05 Jaan 2021, 12:17
Krl kirjutas: 05 Jaan 2021, 11:51

Harilk lowside tuleb siis ainult kurvis pealeväänamisest/tagapiduri kasutamisest? Ilma jalaraudadeta pillidel siis.

Lusitania teost ka ;)

Ega nendest teel olevatest puulehtedest, kividest, tigudest või väikestest õlilaikudest üle sõites ei juhtugi midagi märkimisväärset seni, kuni pole juba nagunii midagi muud valesti tegemas. Pean silmas vale kiirust, trajektoori, sõiduasendit, külmasid rehve, ülekoormatud tsiklit, silmadega juba teelt väljasõiduks eeldatava koha jõllitamist, hooldamata amorte ja ilmselt nimekiri jätkuks, kui viitsiks mõelda. Ma sõitsin jalgrattaga siin Pirital ühest... no ma julgen öelda 10+ cm pikast pontsust lusitaania teost üle. Olin just jalgrattateel teistest haagiga möödumas. Isegi velo lenksus olles võttis korraks kõhedaks, kui ratas sellise... käelaba suuruse jõnksu all teeb. Suure matkarattaga niigi üle võimete sõites... (crash)

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7196
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1858 korda
Tänatud: 517 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

See willi pandud klipp on ikka hoopis teine asi,seal läheb raud maha ja pidamine kaob ehk kalle läks liiga suureks. Ei ole väga võrreldavad asjad.
Mul oma rattal on läinud vahel vasakul olev keskhargi nö pide-tugi millele jalaga vajutatakse hargile tõmbamisel, paar korda kergelt maha, kui kuvis on ebatasasusi. ja seda siis ikka matka varustuses ratta korral. Samas sellega saab ikka ära harjuda ja võtadki siis vasakut kurvi väiksema kaldega. Ebameeldiv tunne on see kraaps küll,nagu Kalts ka mainis.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6614
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 400 korda

Re: Mõistetamatu kukkumine?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Olen oma vanematel ratastel juhtmestiku korrastamise käigus elimineerinud igatsugu andurid: siduri - ja küljejala oma..
Viimase puudumisel on ikka juhtunud, et esimene vasakkurv on selline....... ühe hüppega :D

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”