Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Moderaator: Moded
Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Küsiks natuke nõu siis targematelt. Mõtlesin, et huvi pärat läheks vaataks erinevates poodides ca 3000€-seid rattaid. Kuna võimalus tekkis ja enesevalitsus pole kõige tugevam külg sai ostetud Suzuki GSX600.
Oskab keegi soovitada kus oleks Tallinnas võimalik platsi harjutusi teha, et rattaga enne eksamit natuke harjuda. Küsimus nr 2 oleks, kas keegi saaks ka linna peale sõitma viia juhendajana?
Kolmas küsimus veel. Milline täpsemalt peab turvavarustus olema? Kas tavalised kaitsmed mida nt tavalises prismas vms müüakse sobivad või peavad mingid spetsiaalsed olema? Kas sobivad ka kaitseväe saapad või pole neil hüppeliigese kaitset? Või teab keegi kus kohast saaks eksami ajaks laenata varustust mitte kõige suurema tasu eest. Keegi heatahtlik vms?
PARANDAN, MITTE GSX VAID GSR600
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Väga vabandan, et ei ole üldse abiks aga kuidas sul õnnestus 3k eest nii vana ratas nagu gsx600 osta? Sellest rattast oleks pidanud vähemalt tuhat alles jääma varustuse ostuks.
Varustust saab ka rentida.
http://www.renditsikkel.ee/pood/ktm-pow ... uvarustus/
Või kui mõnel üle siis pane mõõdud ka ikka. Mida täpselt eksamiks vaja on peaksid autokoolist infot olema saanud.
(sügavalt soovitan ikkagi osta endale varustus enne kui sõitma hakkad. Uut jalalaba ei pane sulle enam keegi alla. )
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Jala suurus 45 aga muid mõõte ei oska öelda,192-182cm pikk ja ca 100kg seega veits ümar. Ratta ostu ei oskagi otseselt kommenteerida aga tundus korras ratas olevat. Aga kui muidu ei õpi siis vigadest ikka.
Varustuse koha pealt, ma tean mis varustus olema peab lihtsalt ei tea mis nõuded neil täpsemalt on, pole väga kuskil kirjas ka.
Usun et algul sõitmiseks kasvõi kaitseväe saapad ja nahk tagi, kuigi eks tulevikus ikka tahaks midagi korralikku.
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Kui eksamile minek siis võiks mõne dokumendiga tutvuda - tuleb kasuks:
- Mootorsõidukijuhi eksamineerimise, talle juhtimisõiguse andmise kord ja juhiloa vormid ning nõuded eksamisõidukitele
1.1 Lisa 7: NÕUDED EKSAMISÕIDUKILE JA JUHI VARUSTUSELE - Liiklusseadus
Linke ei hakka siia panema, ehk leiad ise, tulevikus võib ka vaja minna otsimise oskust.
Varustust soovitan osta, kui raha uute jaoks pole siis võid ka korralikud kasutatud asju hankida.
Kiiver + kiivrisukk, saapad, kindad võiksid ikkagi uued olla, jope/jakk/tagi või püksid vähe kasutatud.
<300 peaks esmakomplekti kätte saama küll ning neid sul ju nüüd kindlasti vaja ka, sest ratas olemas.
Usu mind, et kukkumine on karm (ka lihtne teepeenral väiksel kiirusel...) - proovi kõndides järsku ja hooga asfaldi või killustiku peale pikali visata, siis saad väga ohutul viisil teada kui kehv tunne on...
Aga sõitmisel teeb jahedus (< +18 kraadini) liiga...
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
hmm kirjutas: ↑19 Mai 2020, 08:57Kui eksamile minek siis võiks mõne dokumendiga tutvuda - tuleb kasuks:
- Mootorsõidukijuhi eksamineerimise, talle juhtimisõiguse andmise kord ja juhiloa vormid ning nõuded eksamisõidukitele
1.1 Lisa 7: NÕUDED EKSAMISÕIDUKILE JA JUHI VARUSTUSELE- Liiklusseadus
Linke ei hakka siia panema, ehk leiad ise, tulevikus võib ka vaja minna otsimise oskust.
Varustust soovitan osta, kui raha uute jaoks pole siis võid ka korralikud kasutatud asju hankida.
Kiiver + kiivrisukk, saapad, kindad võiksid ikkagi uued olla, jope/jakk/tagi või püksid vähe kasutatud.
<300 peaks esmakomplekti kätte saama küll ning neid sul ju nüüd kindlasti vaja ka, sest ratas olemas.
Usu mind, et kukkumine on karm (ka lihtne teepeenral väiksel kiirusel...) - proovi kõndides järsku ja hooga asfaldi või killustiku peale pikali visata, siis saad väga ohutul viisil teada kui kehv tunne on...
Aga sõitmisel teeb jahedus (< +18 kraadini) liiga...
Mõlema dokumendiga tutvunud juba.
2) mootorrattaga ja mopeediga sõidueksami andmisel peab eksamineeritaval seljas olema määruse § 10 lõikes 6 toodud kollakas-roheline ohutusvest. Mootorrattajuht peab kasutama turvariietust nõuetekohast turvavarustust (nõuetele vastav ja sobiva suurusega motokiiver, mootorratturi saapad või muud kinnised hüppeliigesekaitsega saapad, mootorratturi kaitsekindad, vähemalt põlve-, õla-ja küünarliigesekaitsmed). Mopeedijuht peab kasutama sobiva suurusega motokiivrit.
Selle teksti järgi võib arvata, et suvalised põlve-/küünarnukikaitsmed sobivad. Kiiver olemas ja kukunud isegi olen korra madalal kiirusel, mitte muidugi korraliku mootorrattaga, aga mopeediga. Kas kannataks saabaste asemel algul KV saapaid kanda?
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Kaitseväesaapad - jah (ka mul olid need eksami ajal jalas)
Kaitsmete e-serte ei kontrollita, vaid veendutakse, et on sõidajal kasutuses.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Kõike kannatab, ka plätudega saab sõita seni, kuni ei juhtu.
See kui palju sa enda tervisest hoolid, on su enda otsustada. Teised ei pea sind motiveerima enda ohutusse investeerima ja pärast nutulaulu kuulama ning lohutama kui Ai-Ai on.
Nii lihtne see ongi.
Saan aru, et pead siin oma küsimusega silmas eelkõige eksamit. Aga kuna sul ka ratas juba olemas, siis ilmselgelt sõidad pärast eksami edaukat sooritamist edasi ja see sõidunälg ongi eelkõige esimesel aastal, mil tahaks pidevalt sõita. Seetõttu ei saagi ma aru, miks krt peab mingi kirsadega sõitmise peale mõtlema.
-
- Postitusi: 1064
- Liitunud: 29 Juul 2010, 08:11
- Tsikkel: KTM690, TM300
- Asukoht: Tallinn, Pääsküla
- Tänanud: 186 korda
- Tänatud: 116 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Kaitseväe saabaste kohta niipalju, et peida või teibi paelad ära eksami ajaks võid automaatselt mitte eksamile saada nii. Üldiselt ei soovita lipendavate paeltega sõita.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 178
- Liitunud: 25 Veebr 2018, 22:14
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
No kogu sõiduvarustus võiks ikkagi vastata elementaarsetele CE nõuetele. Kukkuda ei plaani meist keegi aga siis kui see juhtub on korralikust varustusest rohkem kasu kui kuskilt niisama kokkuaetud asjadest.
Samuti räägid et kiiver on olemas aga oled kukkunud madalalt kiiruselt mopeediga. Kiiver ka pihta sai? Kui jah, siis anna päästjatele ja hangi uus
-
- Postitusi: 86
- Liitunud: 19 Nov 2016, 01:22
- Tsikkel: BMW F800GS
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 14 korda
- Tänatud: 9 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
CE nõuetele vastav varustus on poes v@ga odav, mingit porri ei maksa osta, ei pea ju klim või richa olema on ka mõistlikuma hinnaklassiga tootjaid.
-
- Postitusi: 913
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
villy kirjutas: ↑18 Mai 2020, 21:07Väga vabandan, et ei ole üldse abiks aga kuidas sul õnnestus 3k eest nii vana ratas nagu gsx600 osta? Sellest rattast oleks pidanud vähemalt tuhat alles jääma varustuse ostuks.
Varustust saab ka rentida.
http://www.renditsikkel.ee/pood/ktm-pow ... uvarustus/Või kui mõnel üle siis pane mõõdud ka ikka. Mida täpselt eksamiks vaja on peaksid autokoolist infot olema saanud.
(sügavalt soovitan ikkagi osta endale varustus enne kui sõitma hakkad. Uut jalalaba ei pane sulle enam keegi alla. )
Mõtlen ja imestan sama, kuidas õnnestus sellise põllumajandustehnika otsa sattuda. Sealt oleks pidanud 2k € alles jääma ja oleks saanud moto poes avatud kassaga šopata.
Varustuste rentimine - sama raha eest, mis renti maksad saad sa juba teise ringi kaubana midagi omada. Enda aeg maksab ka midagi renditud varustuse kätte saamisel, tagastamisel, hügieenist rääkimata.
Suvalised kuulutused, mida kõike 3K € eest oleks saanud...
Ühelgi neist pole terasraami ega karburaatoreid va VTX
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Minuarust kah, tänapäeval on kõik asjad nimekirjast "kiiver, jope, püksid, saapad, kindad" alla 100€, seega näiteks 400€ eest saad end motopoes riidesse ja probleem vähemalt esimeseks aastaks unustatud. Selliste gabariitidega on kasutatud kola leidmine praktiliselt võimatu, ma olen ühe kaitsmesärgi leidnud ja seegi oli tsiba lühike Pärast hakkad nagunii asju sobivamate vastu vahetama, asi polegi niiväga selles, et eksisteeriks mingi selge hea-kallis halb-odav skaala, vaid igaühel on oma erinevad soovid ja nõudmised, kallilt enda jaoks viletsa asja ostmine on lihtsam kui sa arvad...
Kaitseväe saabastel pole iseenesest võrreldes odavate motosaabastega häda midagi, aga ma kahtlustan, et esimese hooaja lõpuks on käiguhoob vasaku varba koha pealt naha sisse augu kulutanud Tsiba jahedavõitu on nad kah, a see muidugi on suvel jälle eelis. Mul vedelevad ühed nr46 Akito saapad, mille samamoodi alguses ostsin ja 3-4 kuud sõitsin, kui number sobib, siis võin tasuta ära anda, saab riiulile ruumi.
-
- Postitusi: 1697
- Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
- Tsikkel: Welcome to the darkside
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 2 korda
- Tänatud: 176 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Kui on harilik kumikattega hoob, siis määrib jalanõu ära ainult. Nahksaabast tuleks vist 10aastat kulutada, et sinna auk saada. Ise olen ka tennistega sitax sõitnud ja pole sinna midagi kulunud.
Peale viimast matsu enam tennistega ei sõida, aga see ei puutu asjasse.
Ja no, esimene varustus, ratas ja kõik muu tasub osta võimalikult soodne niikuinii, sest tegelikult algul ei ole erilist nägemust, mida tahad ja kõik läheb järgmine aasta vahetusse(kui rahakott lubab muidugi).
-
- Postitusi: 683
- Liitunud: 13 Juun 2009, 02:40
- Tsikkel: Husqvarna 701 "Endu"
- Asukoht: Tartto
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 67 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Oma kogemusest võin kinnitada, et hüppeliigese kaitse väga oluline. 40-ga matsu pannes kulusid tsiklisaapad metallkaitsmeni läbi, ei aidanud miski nahk ega midagi. Kuna panin teise jalaga piirdesse ka, siis vedas üldse, et jalad alles on. Tennistega oleks vist ühejalgne.
Tallinnas harjutamiseks loeb väga palju see, kus sa ise paikned ja elad. Kui elad Haaberstis ja keegi soovitab mingit platsi kuskil Lasnamäe tagaotsas, siis ei ole just kõige kergem ilma lubadeta läbi linna harjutama sõita.
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Veits valus lugeda kuidas kõik järjest maha teevad ostu. Ilmselt oli loll otsus, aga samas eeldan, et kui poest ostetud siis hooldus korralikult tehtud ja ratas korras, samas oluline asi mis rattal juba olemas on piiraja sest hetkel teen A2 lubasid.
Kiiver kahjustada pole saanud. Tallinnas asun Mustamäel, ilma lubadeta ei ole väga palju plaanis sõita.
Aga need 46 saapad pakuvad küll huvi, endal nr küll 45 aga villased sokid vms ja ajab asja ära.
Igal juhul aitäh neile kellel vähegi midagi õpetlikku öelda oli või veel on.
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 19 Mär 2018, 22:53
- Tsikkel: DL1000
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 29 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Ma usun, et pigem arvatakse, et veidi maksid rohkem, kui sellise ratta eest võiks. Mitte, et masin ilmtingimata halb on. Kuid siin foorumis peab jah paraku sellega harjuma, et kui nõu küsid (ja eks nõu küsitakse selle pärast, et ise ei tea küsitava asja kohta), siis tulevad tavaliselt osad vastused stiilis, et ise oled loll, ei oska õigesti kirjutada/postitada/asju valida/hooldada/sõita/elada jne. Kuid loodetavasti viskab kasulikku ka sisse. Näiteks nagu Jesperi vastus ja pakkumine.
-
- Postitusi: 427
- Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
- Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
- Asukoht: Rakvere
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 108 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Mul peaks väga suured motosõiduteksad üle nr 52... Aga ajasin 52 numbrite defineerimise sassi... Igatahes minul (68kg172cm) vennikesel on nad tunkepükste eest ja võin vabalt ühte püksisäärde telkima minna.
Iga üks teab ise millele raha kulutab, sest ega teised saa sinu elu elada - kui nad soovivad paremaid kaupu ise sulle osta, siis on õigus investeeringu üle tingimusi sätestada.
Platsi osas nii palju, et ei tea ju ka seda kuidas sinna liigutakse, näiteks ratas käru peale ning kohale. Ilmtingimata ei pea lubadeta sõites hiilima... selline tegevus ei tule kasuks nign võib eksaminle mineku +1a edasi lükata.
Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Vabandan, ma idioot ei oska kirjutada. Mitte GSX 600 vaid GSR600 2007 aasta. Aga läbisõõit oli suur kui keegi tahab välja tuua kuidas ma liiga palju maksin.
Palju sa muidu pükste eest sooviksid ning kas oleks võimalik proovida millalgi?
-
- Postitusi: 898
- Liitunud: 30 Mai 2008, 20:52
- Tsikkel: Ducati Monster / Kawasaki KLR
- Asukoht: Pärnu
- Tänanud: 414 korda
- Tänatud: 61 korda
- Kontakt:
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Hehe...oleks pidanud ikka GSX jutu juurde jääma Nüüd, kus selgus, et täitsa õiglase turuhinnaga ratta siiski said, jääb abipakkujaid vähemaks
-
- Postitusi: 69
- Liitunud: 19 Mär 2018, 22:53
- Tsikkel: DL1000
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 29 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Eks seda nüüd vist väga ei saagi välja tuua, sest GSX600 hinnad on paar korda väiksemad, kui GSR600 omad ning tundub kõik loogilisem. Eks see pööris siin väikse kirjavea tekitatud oli.
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Oi kurat. Mul vist ikka see GSX . Aga kui kellelgi päriselt üle, kasvõi mingeid odavamaid asju ja sellise sümboolse või mitte kõige kallima hinna eest pakub siis vaja oleks küll. Praegu oleks vist jope kõige tähtsam, sest muidu pole õlakaitsemeid kuskilt võtta. Ja kindlasti ei tahaks kelleltki asju võtta kui keegi arvab et mitme tonniga üle sain ja pakub tasuta asju. Võiks ikkagi ausaks jääda või mis
-
- Postitusi: 726
- Liitunud: 22 Aug 2006, 13:13
- Tsikkel: Neegrikaksik
- Asukoht: Faeht / Reval
- Tänanud: 111 korda
- Tänatud: 69 korda
Re: Abi ja juhendamist uuele sõitjale?
Krt! Paelad käivad saabaste sees!
Mul on kodus ühed saapad, mille on käiguhoob ca. 10 aastaga pealt päris viledaks kulutanud, alles see aasta võtsin prooviks esimesed päris tsiklisaapad. Kunagi, kui A*4 (loe: A2) täis A-ks tegin, ütles ARKi eksamineerija, et oleks ma autokooli kaudu tulnud, poleks ta mind kroonusaabastega eksamile lasknud... aga noh mida aeg edasi, seda rohkem lubatakse ... eile ei lasknud mammit üle tee, täna keerad kodaratesse värvilist traati ja homme jätad juba saapad viksimata!
Suu võib käia, mootor peab käima!
'96 XRV750
'97 XL600V
'89 Jawa 638
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.