A2 kategooria ja 37kW
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 8
- Liitunud: 09 Apr 2020, 15:56
A2 kategooria ja 37kW
Tere!
Selline teoreetiline olukord:
sõidan teatud rattaga mille tühimass on 190Kg ja võimsus 37kW, jopetaskus aga load millel tähis A2.
Definitsioon A2 lubadel järgnev: A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur; [RT I, 31.12.2010, 3 – jõust. 19.01.2013]
(allikas: copy paste ühe motokooli lehelt)
Kiire matemaatika tulemus ütleb, et antud teoreetilisel juhul jääb erivõimusus alla 0,2, kas võin siis legaalselt sõita?
Helgemad pead - palun jagage arvamusi!
Re: A2 kategooria ja 37kW
Minu arusaamise järgi võib. Antud lauses on kaks tingimust:
A: 'võimsus ei ületa 35kW'
B: 'võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta'
Ehk tegu on A2 mootorrattaga kui A või B.
Nende kahe tingimuse vahel on 'või'. Loogikareeglite kohaselt kui üks tingimus on tõene, on kogu lause tõene.
Sinu erivõimsus on alla 0.2, seega muutub lause tõeseks ning tegu on A2 rattaga.
-
- Postitusi: 504
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 78 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Sa võid ju proovida aga minu teada mnt amet tõlgendab seda nii, et kui kas või üks tingimus pole täidetud, siis ei tohi.
Re: A2 kategooria ja 37kW
Kui tahta piirata, et mõlemad tingimused peavad täidetud olema, siis peaks seal lauses olema 'ja'. Näiteks nii:
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti JA mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta.
Sel juhul on tõesti tingimus, et mõlemad peavad A2 jaoks täidetud olema. Aga hetkel on VÕI:
A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti VÕI mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta.
Minu teadmise järgi 'ja' ning 'või' ei ole samaväärsed. Hetkese sõnastuse järgi peab olema täidetud üks või teine.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 83
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
- Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Ei või. Kui üks nendest kahest kriteeriumist on ületatud on tegemist juba järgmise kategooria mootorrattaga. Sama on ka näiteks punktiga: "Sõidukit ei tohi juhtida alkoholi VÕI narkojoobes " . Kas siis ühega neist võib ?
2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;
Kommentaarides PPA vastus
Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure
-
- Postitusi: 504
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 78 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Ma saan aru mida "või" tähendab. Kliki nüüd linki üleval ja keri allapoole. Seal on pilt Politseiameti seisukohaga.
Kui sa arvad, et sulle jääb õigus (mida ma ei välista) siis mine ja sõida ja lükka see info ümber. Niikaua ma väidan, et politsei seisukoht on erinev sinu omast, sest ilmselgelt nad selle alusel toimetavad.
Re: A2 kategooria ja 37kW
Antud seaduse järgi siiski võib!
[mention]Frosch[/mention] sinu toodud näitelause on korrektne, ei või kummalgi juhul juhtida. De Morgani seaduse järgi:
Spoiler
Ei või. Kui üks nendest kahest kriteeriumist on ületatud on tegemist juba järgmise kategooria mootorrattaga. Sama on ka näiteks punktiga: "Sõidukit ei tohi juhtida alkoholi VÕI narkojoobes " . Kas siis ühega neist võib ?
¬(F ∨ G) ≡ ¬F & ¬G
ehk
Ei tohi (alkojoobes või narkojoobes) ≡ Ei tohi alkojoobes ja ei tohi narkojoobes
¬ = eitus (ei tohi)
∨ = või
F = alkojoobes
G = narkojoobes
Kui te väidate, et antud seaduses 'või' tähendab seda, et täidetud peavad olema mõlemad, siis sobiks hoopis selline näide:
Seaduse lauses asendame A2 mootorratta ning võtame näiteks hoopis inimese.
Tegu on inimesega, kui tal kaalub alla 1000kg või on alla 5 meetri pikk.
Tegu on inimesega, kui täidetud on üks kahest tinigmusest. Teie väitel tegu on inimesega alles siis, kui on mõlemad tingimused täidetud.
Ilmselgelt võib maanteeametil/politseil siin oma arvamus olla. Kuid kui asi reaalselt kohtusse viia, siis tehakse kohe neile selgeks et JA ja VÕI on erinevad asjad ning iga matemaatik/filoloog võib neile selle väga kiirelt selgeks teha.
Esialgses Euroopa Liidu direktiivis, kust see nõue võeti, on samuti kirjas 'And' ehk 'Ja'. Siin on ametnikud teinud mingi vea ning teemaalgataja võib rahulikult edasi sõita (vähemalt Eestis)
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 83
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
- Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Jah, ülikooli matemaatikat olen ka õppinud ja tõestada võib igatepidi. Siin on küsimus lihtsas ja lühikeses vastuses ja ametlikud väljaöeldud kanaleid pidi on võetud seisukoht, et kui üks või teine tingimus on ületatud siis kuulub mootorratas järgmisesse kategooriasse. Sama õpetatakse ka tegelikult autokoolis. Nagu Claw ütles, kui arvad et sulle jääb õigus ja viitsid-tahad-oskad neid juriidikapunkte taga ajada ja kohtus õigust nõuda, siis palun väga.
Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure
Re: A2 kategooria ja 37kW
Teemaalgataja küsimus oli kas on lubatud, ning seadust lugedes on küll. Tõlgitud EL direktiiv kus on kirjas 'ja' (kuid meie seadusesse pandud 'või'):
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 26&from=EN
Sõida rahus ning kui saad politseilt trahvi (kuna nemad arvavad valesti), siis saad selle üsna kiirelt ümber lükata.
Tavaliikleja ei pea teadma mida politsei kuskil FB kanalis ütleb, lähtuda tuleb seadusest.
Kui ma loen seadusest et nii on lubatud, siis ei pea ma enam kolmandatest allikatest üle küsima/otsima.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 83
- Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
- Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
- Tänanud: 5 korda
- Tänatud: 12 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Tuleb ka oma sõnu süüa. Hasardist tegin detektiivitööd. Kohtulendeid vaadates on 2019a suvel selgunud otsuses, et siiski õigust taga nõuda tasub. Isik ületas kiirust ning ei omanud väidetavalt juhtimisõigust (ratas oli erivõimususega alla 0.2 kuid kw poolest rohkem kui 35). Kiiruseületamise trahv jäi jõusse aga juhtimisõigus tõendati ära. Niiet kui kohtuteed viitsid pärast käia, lase ringi..
Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure
Re: A2 kategooria ja 37kW
Tänud viite eest! Kui üks kohtulahend on juba selle kohta tehtud, siis tulevikus on ilmselt lihtsam. Saab juba eelnevale otsusele viidata.
-
- Postitusi: 504
- Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
- Tsikkel: pilusilm ja venelane
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 83 korda
- Tänatud: 78 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Vaat kus. Lahend olemas. 5+.
Nüüd pole vaielda midagi - see lahend tuleks hoopis politsei facebooki postitada sinnasamma alla.
Tahtsin küll just sinuga veel vaielda, aga nagu näha, ilmaasjata.
Eesti keele käsiraamatus (https://www.eki.ee/books/ekk09/index.ph ... 1=2&id=421) on välja toodud muu hulgas selline "või" kasutus: "Nt lauses Eestis rahastatakse teadustööd riiklikest programmidest, sihtfinantseeringutest ja/või teadusfondi grantidest sobib kasutada nii sidesõna ,,ja,,, kui väidetakse, et üldse on olemas kolm finantsallikat, kui ka ,,või,,, kui väidetakse, et mis tahes konkreetset tööd rahastatakse ühest kolmest võimalikust finantsallikast."
Mina loeks seadust nii: 2) A2 – mootorratas, mille mootori võimsus ei ületa 35 kilovatti (või mille võimsuse ja massi suhe ei ületa 0,2 kilovatti kilogrammi kohta) ning mis ei ole ümber ehitatud sõidukist, mille võimsus on vähemalt kaks korda nii suur;
Kohus võib teisiti otsustada.
Nagu näha, otsustaski.
-
- Postitusi: 1800
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Järjekordne susserdis seaduses, mis on sellises sõnastuses juba oma 10 aastat kui mitte rohkemgi. Kogu selle aja jooksul käib vähemalt korra aastas arutelu selle üle, mida see punkt tähendab ja kuidas MNT ja politsei üritavad seda oma äranägemise järgi valesti tõlgendada. Liiklusseaduse redaktsoone on selle aja jooksul olnud kümneid, aga seda jama ei ole endiselt suudetud ära likvideerida. Ajuvaba. Väga hea, et lõpuks ometi leidus keegi, kes asja kohtusse andis. Ammu oleks olnud aeg.
-
- Postitusi: 913
- Liitunud: 28 Juul 2006, 18:09
- Tsikkel: roller
- Asukoht: Eesti
- Tänanud: 11 korda
- Tänatud: 27 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Kas A1 kategooria on ka selgeks räägitud või sobib A1-ks ka 450cm3 15kw sõiduk, mis kaalub näiteks 200kg. Võimsuse ja massi suhe on alla 0.1kw/kg.
Minu meelest on siin analoogne hall ala vaidluseks.
Kui ma väga tahan, siis ma loen seadusest välja, et peab olema täidetud: tingimus 1 (125 ja <11kw) või tingimus 2 (0.1 kw /kg ).
Seadust on vist mõeldud sellisena, et täidetud peab olema: tingimus 1 (<125cm3) ja tingimus 2 (<11kw või 0.1 kw/kg).
Hakka või EKI-t sirvima...
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1487
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 107 korda
- Tänatud: 64 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Vahi värki, mu 1500 ccm ja 47 kw Vulcan on ka siis ju A2 loaga sõidetav, kuna on 0.188 kw/kg.
-
- Postitusi: 303
- Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
- Tsikkel: Honda VT600 Shadow
- Tänanud: 64 korda
- Tänatud: 39 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Muidugi oleks kasulik ka selle A2 loa tagumine külg ettekeerata ja vaadata, ega sinna juhuslikult märget "105" suratud ei ole...
-
Teema algataja - Postitusi: 8
- Liitunud: 09 Apr 2020, 15:56
Re: A2 kategooria ja 37kW
Ei hoomanud esimese hooga, mida selle all mõtled, aga märget 105 oma plastiku pealt ei leidnud.
-
Teema algataja - Postitusi: 8
- Liitunud: 09 Apr 2020, 15:56
Re: A2 kategooria ja 37kW
Eks siis paugutan (piirkiirust loomulikult jälgides) oma hüpoteetilise rattaga edasi, suurte inimeste lube teatud asustuste kinni olemise tõttu teha niikuinii ei saa. Üritan lootma jääda ka korrakaitsja inimlikkusele, et 2kW pärast keegi lubade kallale ei läheks, kui see juhtub siis võib teoreetiliselt ka kohtuteed tallata - elukogemus seegi.
Kõhklusi tekitaski minus see loogikavastasus, et kui raske ratas siis läheks see A2 kati alla, mida aga päriselus raskem ju käsitseda.
Aga no seadus on seadus ja "või" definitsioon ka määratletud.
Tänan kaasamõtlemast!
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Aga üle 35kw ehk siis mitte.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1487
- Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
- Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 107 korda
- Tänatud: 64 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Ülevalpool oli just üks kohtulahend, kus öeldi, et kW ei loe, kui erivõimsus jääb alla 0.2 kW/kg.
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
-
- Postitusi: 1467
- Liitunud: 10 Juun 2010, 23:33
- Asukoht: Kesk-Eesti
- Tänanud: 82 korda
- Tänatud: 218 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Mingis mõttes ei ole nonsens... Jah olen nõus ,et seadused võiksid olla lihtsamalt ja üheselt mõistetavamalt kirjutatud. Aga kui seadusest aru saad ..ise või kellegi abiga on asi ju selge. Tähtis on enda huvi asja vastu! Ja millest siis muidu juristid elaksid? Aga ma olen muidugi parandamatu optimist ka...
See küll teine teema aga..Olen kohanud mitmeid juhte kelle arvates piduritega haagist vedadada b kat. ei tohi.. Kes selles süüdi on? Mina arvan ,et seesama juht ise kes ei ole viitsinud asju endale selgeks teha.. On ju ka neid kes ei oska korrutustabelit..Või ei oska kirjutada..
Cardo PACKTALK Edge jms. sideseadmed, lisad ja varuosad: https://www.aaver.ee/product/cardo-packtalk-edge-duo/
Cardo ametlik edasimüüja Eestis
-
- Postitusi: 3190
- Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
- Tsikkel: Mitmed
- Tänanud: 34 korda
- Tänatud: 195 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Nonsess selles mõttes et kergema ja kergemini juhitavama(aga suhteliselt võimsama) masinaga sõita ei või aga igavese kolakaga anna minna.Kusjuures nt.lõppkiirus võib neil olla vabalt ühesugune.Siis võib ju pmst.teha näiteks teha 5,7V8 mootoriga ratta,treida täisterasest veljed jne.peaasi et jääb alla 0,2kw/kg.Täitsa sobilik esimeseks paariks aastat harjutada enne kui 600-e Horneti selga istuda.
Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju
Re: A2 kategooria ja 37kW
!500 Vulcan sobib küll A2 kategooriasse, aastaid sõidetud. Ja peale selle: politsei kontrollib dokusid ainult siis, kui oled kiirust ületanud või muu käki kokku keeranud. ja veel: kas keegi teab kui palju on olemas tänavalegaalseid väga kergeid kuni 35KW tsikleid, mille eivõimsus on 0,2 või rohkem? Ilmselt neid siiski on aga praegu ei tule pähe.
Päikest!
-
- Postitusi: 1800
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 110 korda
Re: A2 kategooria ja 37kW
Ongi nonsenss. Nagu varasemalt sellelaadsetes teemades on korduvalt viidatud (näiteks siin) on keegi taibu tõlkinud "and"->"või", aga selle prandamine on juba pikki aastaid ületamatult keeruliseks osutunud.
Re: A2 kategooria ja 37kW
franz125 kirjutas: ↑11 Apr 2020, 11:27Nonsess selles mõttes et kergema ja kergemini juhitavama(aga suhteliselt võimsama) masinaga sõita ei või aga igavese kolakaga anna minna.Kusjuures nt.lõppkiirus võib neil olla vabalt ühesugune.Siis võib ju pmst.teha näiteks teha 5,7V8 mootoriga ratta,treida täisterasest veljed jne.peaasi et jääb alla 0,2kw/kg.
See kolakas läheb igal juhul paremini edasi. Nii kiirenduse kui lõppkiiruse poolest. Ei ole ju 20 kw 100 kg rattal sama lõppkiirus mis 400 kW 2000 kg autol. Ja ei ole kiirendus ka kuna tühja masinaga ju ei sõida. Paned 100 kg (juht) juurde ja pilt muutub...
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.