9. leht 10-st

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 17 Mai 2020, 20:09
Postitas Krl
reinuvader kirjutas:
17 Mai 2020, 17:54

Seega paneme selle teema nüüd lukku.

Milleks?
Laseme ikka edasi. Eks see kohustus, et rattur peab ülevaatusele minema, tekitab minuarust väga ohtlikku olukorra, kus rattur võib vabalt ülevaatusele sõites käna panna.
Kui ülevaatajad tahavad midagi vaadata, siis tulgu ise kohale ja vaadaku. Miks peab rattur hakkama riskima? Teate ju ise küll, kui raske on kahel rattal püsti püsida.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 18 Mai 2020, 10:58
Postitas joel
reinuvader kirjutas:
17 Mai 2020, 17:54

Käsin siis ÜV-punktis küsimas, et mis on juhtumist saanud ja vastus..."kuna üle Eesti on juhtunud sama testi tehes mitu kukkumist nii ratta omanikega kui ka käntsa on pannud teh-ülevaatuse mehed siis lõpetati antud "test" ära ja käib nö vana rada see ülevaatus

Käisin eelmise nädala keskel ühes Tartu ülevaatuspunktis autoga ülevaatusel ja muu hulgas küsisin, kas tsiklitele ülevaatust teevad ja kas pidurite test käib uue vidinasega. Vastus oli, et teevad küll ja käib jah uue vidinasega. Minu mõnevõrra üllatunud küsimuse peale, et kus nad pidureid testivad, vastati et ükski nõue muutunud ei ole, testimine käib sarnaselt varasemaga maja taga hoovis ja lihtsalt nüüd registreeritakse tulemus varasema "joonlauaga" mõõtmise asemel digitaalselt. Arvestades, et hoovi peal on neil 50 km/h sõitmiseks ruumi vähevõitu, asfalt on rämedalt konarlik ja prügine ning teepind kaldu, siis tsikli ülevaatust lähen ma ilmselt kuskile mujale tegema.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 18 Mai 2020, 11:37
Postitas MannyEric

Käisin reedel Järve Amservis ülevaatusel. Ülevaataja hüppas sanga, tegi väikse ringi, lasi signaali ja ütles, et korras. Ma küll aru ei saanud, et ta mingit spetsiaalset testi oleks teinud ja kiirus oli ka alla 50 km/h.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 18 Mai 2020, 11:51
Postitas smtasku

Käidud siis kahe rattaga Kuressaare Tesman Auto ÜV punktis. Pidin ise "testsõidu" tegema. Kuna tingimused olid ok ja normaalsed mehed, siis pikemasse diskussiooni ei laskunud. Kellasid külge ei pandud, vaadati, et pidurdab hästi ja oligi tehtud. Lisaks muidugi tavapärane tuled-viled-raaminumbrid.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 18 Mai 2020, 20:56
Postitas renx

Käisin hiljuti 2T kerg endurokaga.
Ülevaataja ütles, et hetkel ei kasutata seda aparaati. Üle Eesti on paljud kukkunud ning pannakse ühte patta 2020 superbikest kuni ülivanade pillideni välja mis ei ole reaalne. Enamus masinatele pead panema koormarihma puu külge, et sellise distantsiga seisma jääks.

Mul on all kärnrehv(tänavalegaalne). Tekkis küsimus, et kas pean ÜV ajaks ostma tänavaslikk rehvid, sest praegu läheb praktiliselt kohe loha ning ülevaataja märkas isegi seda.
Samuti ei olnud võimalik hetkel kinnitada seda andurit tsiklile, kuna see käis iminapaga siledale pinnale.. ei eksisteeri sellist kohta väga..

Kes sellise debiilsuse välja mõtles? :wack:


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 19 Mai 2020, 15:44
Postitas MihkelATR

Käisin Peetris juba mainitud kohas. Töötaja ise pani käima, sõitis ukse tagant sisse eraldi väiksemale rullile, esimesega pidurdades viskas rullilt maha, tagumisega jäi rullile. Kontrollis tuled, kettad, klotsid, numbrid ja tehtud oligi.

Aa, ei täheldanud, et rullil oleks andurit kasutatud.

Edit. Vaatasin praegu "tulemust". Huvitav viga märgitud 😀

IMG_20200519_154702.jpg

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 19 Mai 2020, 15:55
Postitas Madlobster
MihkelATR kirjutas:
19 Mai 2020, 15:44

Aa, ei täheldanud, et rullil oleks andurit kasutatud.

?


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 19 Mai 2020, 21:19
Postitas Tuuletallaja

Kui natuke fantaasiat kasutada, siis see huvitav viga võib eesti keeles tähendada seda, et tagatule klaas on lahti või mõraga ning mingi nurga alt on piduritulel n.ö. valge laik peal..? Äkki.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 19 Mai 2020, 21:24
Postitas simp

valgustab vale kohta, peaks ainult numbrit valgustama, valgustab taha. Paned numbritulele käe ette ja valguslaik tekib käele.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 19 Mai 2020, 21:59
Postitas Ain

kas ei ole numbritule lambi metall/plastik korpus puudu? Või mingi ledlahendus.. et valgus tahapoole näha.. Paljudel isearetatud ledidel on minuarust näiteks numbrit mingi maapealt võimatu lugeda.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 19 Mai 2020, 22:10
Postitas Forumist
Tuuletallaja kirjutas:
19 Mai 2020, 21:19

Kui natuke fantaasiat kasutada, siis see huvitav viga võib eesti keeles tähendada seda, et tagatule klaas on lahti või mõraga ning mingi nurga alt on piduritulel n.ö. valge laik peal..? Äkki.

Fantaasiat kasutades saab reg.märgi tulest mida iganes tekitada.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 21 Mai 2020, 02:54
Postitas Luxor

Kas see uudis järgmise kevadega ka midagi uut kaasa toob?


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 21 Mai 2020, 07:59
Postitas franz125

Kindlasti,kui mitte kasu siis maksutõusu et seda giganti üleval pidada.Ja kui vaadata kaabude stiili siis tuleb juurde vähemalt 10 uut juhi kohta.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 21 Mai 2020, 08:41
Postitas will111

MihkelART, rullil ei ole anduriga midagi teha. Seal ei teki ju mingit g-jõudu piduri vajutades sest mitte ratas ei hakka teatud kiiruselt reaalselt maha pidurdama vaid rulli keerab lihtsalt seisva ratta pidurikettaid ringi klotside vahel.

Mismoodi see rullilt maha viskamine oli? Kõlab pisut sedamoodi, et seal saaks ka päris edukalt ratta külili panna kui ülevaataja ei ole piisavalt heas füüsilises vormis või ei oska oodata et kuhupoole ja kuidas täpselt "viskab" :D


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 21 Mai 2020, 08:46
Postitas Krl
will111 kirjutas:
21 Mai 2020, 08:41

Mismoodi see rullilt maha viskamine oli? Kõlab pisut sedamoodi, et seal saaks ka päris edukalt ratta külili panna kui ülevaataja ei ole piisavalt heas füüsilises vormis või ei oska oodata et kuhupoole ja kuidas täpselt "viskab" :D

Nägi ka ise seda kui viimati ülevaatusel käisin.
Eks rullid käivad inertsiga edasi ja kui ratast pidurdada, siis rullid lihtsalt viskavad selle seiva ratta pöörlemise suunas enda pealt maha.
Ohtu ratta külili kukkumiseks oli seal näha väga selgelt, kuna see viskamine nägi päris vägivaldne välja.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 21 Mai 2020, 11:47
Postitas Urmash

Käisin oma Crosstoureriga ülevaatusel, rullitesti ise ei teinud, lasin ülevaatajal teha.
Vahetult enne mind tegi testi Transalp ja esiratta testil viskas motikat selline 1,5 meetrit rullide pealt tahapoole, tagaratta testil ei juhtunud vist midagi.
Aga kui vend oma Transalpi esirattaga rullidele läks ja rullid pöörlema hakkasid, siis esiratas ujus ikka jubedalt vasakule ja paremale.
Ma ei tea nüüd, kas asi oli motika raskuses või testijas, aga minu ratas esiratta testis liikus väga minimaalselt tagasi, tagaratta testil jäid rullid seisma ja ülevaatajal oli tükk tegu, et ratast rullide pealt ära lükata, pidin talle isegi appi minema.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 22 Mai 2020, 13:22
Postitas Ivoonu

Kerge ratas, head pidurid ja tagurpidi rullidelt on garanteeritud. Neil autodel, millega ma olen ülevaatusel käinud, on käsipiduri testi ajal see praktiliselt igakordne. Sellest mul tekkis ka ükskord küsimus 300+ kiloste rataste kohta, et kuidas neid rullidel püsti hoitakse, kui järsku tagurpidi rullidelt minek on.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 22 Mai 2020, 16:40
Postitas Krl

Huvitav kaua läheb, enne kui AndresRaid sellest mingisse sopalehte vandenõuteoreetilise loo kirjutab?


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 22 Mai 2020, 18:05
Postitas Luxor
franz125 kirjutas:
21 Mai 2020, 07:59

Kindlasti,kui mitte kasu siis maksutõusu et seda giganti üleval pidada.Ja kui vaadata kaabude stiili siis tuleb juurde vähemalt 10 uut juhi kohta.

Lisandub pidurdusmaa mõõtmine nii õhus kui vees...


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 22 Mai 2020, 21:26
Postitas Ivoonu
Luxor kirjutas:
22 Mai 2020, 18:05
franz125 kirjutas:
21 Mai 2020, 07:59

Kindlasti,kui mitte kasu siis maksutõusu et seda giganti üleval pidada.Ja kui vaadata kaabude stiili siis tuleb juurde vähemalt 10 uut juhi kohta.

Lisandub pidurdusmaa mõõtmine nii õhus kui vees...

Madalalt lendamine muutub ka legaalseks.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 27 Mai 2020, 14:57
Postitas romulus

Käisin just Tartus Catweesis ülevaatusel. Piduritest rullidel, ülevaataja ise tegi. Midagi ohtlikku seal ei tundunud, midagi kusagile ei visanud ega lennanud :) Kärnrehviga oli lihtsalt veidi jebimist, et numbrid kätte saada, kuna masin kippus seisma jääma, arvates et ratas seisab. Muud tuled viled vaadati ka üle kenasti. Julgen soovitada.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 27 Mai 2020, 15:36
Postitas surakas

Tartu E-Tehnos Go oili taga eile: vin kood, suunad, pidurituli heebli ja pedaaliga, kaugtuli, signaal ja klõps-klõps kodarate kontroll. Roolikannu laagreid loksutati ja vaadati lisatulede tähist. Pidurikettaid ja klotse uuriti. Pidurdama ei pidanud. Siia sõitsid - siis on ka pidurid.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 28 Mai 2020, 19:59
Postitas joha123

Käisin täna üv tegemas ja ei pidanud selle uue vidinaga-pidurduse mõõtjaga veel miskit tegema, sest:

  1. pole chopperil tuuleklaasi kuhu seda iminapaga kinnitada, ( aga pidavat selline lenksu külge kinnitus ka tulema).
  2. ülevaatajal puudus vastav koolitus (homme läeb kooli).

targemaks sain:

  1. ametlikult peaks see vidin igas üv kohas juba veebruarist olema aga anti armuaega , e. 60 päeva peale eriolukorra lõppu on alles ametlikult nõutav kõigis üv kohtades.
  2. selle vidinaga testimiseks peab olema vähemalt 50+ .... m sõiduruumi ja selline hoovisisene üv koht kelle hoovõtu ja pidurdusmaa puudub, ei saagi seda kasutada. seda seadet ei lubata ka kusagil tänaval-maanteel kasutada.
  3. selle vidinaga tuleb tsikliomanikul endal pidurdus teha. kontrollitakse nii- kiirendus kuni 30km/h ja siis pidurdus tornideni nagu eksamil pm. vidin näitab ,kas ikka oli kiirus ja pidurdus siis vastavalt normile.

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 12 Juun 2020, 15:59
Postitas EH1

Keilas A-ülevaatus2 (Ramirendi kõrval) on ka piduristendiga, ootad seal kõrval ja kõik tehakse ära :bsmile:


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 12 Juun 2020, 16:09
Postitas kalju1

Reklaami ei tee, aga täna Viimsis (Miidurannas) jujus kõik. Piduritest asfaldil.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 27 Juun 2020, 00:35
Postitas Riff

Väike videokokkuvõte hetkeolukorrast: https://reporter.elu24.ee/7004943/repor ... gastustega


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 27 Juun 2020, 00:40
Postitas Matm
joha123 kirjutas:
28 Mai 2020, 19:59

3. selle vidinaga tuleb tsikliomanikul endal pidurdus teha.

Omanikul ei pea olema juhtimisõigust ja ta võib ratta näiteks mikrobussiga kohale viia... :roll:


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 27 Juun 2020, 03:03
Postitas Forumist
Matm kirjutas:
27 Juun 2020, 00:40
joha123 kirjutas:
28 Mai 2020, 19:59

3. selle vidinaga tuleb tsikliomanikul endal pidurdus teha.

Omanikul ei pea olema juhtimisõigust ja ta võib ratta näiteks mikrobussiga kohale viia... :roll:

Ja see oli kõik, mis sulle selles postituses kahtlane tundus?


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 27 Juun 2020, 13:05
Postitas desmorado

Selle vidinaga mõõtmisel on tegemist dünaamilise olukorraga, mis sõltub tsikli tüübist, kaalust, rehvidest, sõitja kaalust jms. Nii kaua kui sellesse vidinasse ei sisestata korrigeerivaid parameetreid vastavalt eeltoodud mõjuritele on see sama hea kui nõuda näiteks autode puhul põdratesti läbimist ülevaatusel – porsche omanik teeb selle ühe käega ära, aga „soccermom“ oma päevi näinud mahtuniversaaliga võib vabalt ka katusel lõpetada. Väide sama – liikluses võib seda olukorda ette tulla.


Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Postitatud: 27 Juun 2020, 14:10
Postitas tito
desmorado kirjutas:
27 Juun 2020, 13:05

Selle vidinaga mõõtmisel on tegemist dünaamilise olukorraga, mis sõltub tsikli tüübist, kaalust, rehvidest, sõitja kaalust jms. Nii kaua kui sellesse vidinasse ei sisestata korrigeerivaid parameetreid vastavalt eeltoodud mõjuritele on see sama hea kui nõuda näiteks autode puhul põdratesti läbimist ülevaatusel – porsche omanik teeb selle ühe käega ära, aga „soccermom“ oma päevi näinud mahtuniversaaliga võib vabalt ka katusel lõpetada. Väide sama – liikluses võib seda olukorda ette tulla.

Jutt jumala õige, kerge enduroga tehakse seda ühel rattal? Kavrovetsi tüüpide kiirendust saab samas mõõta kalendriga. Kui siia veel mõni naisterahvas oma 45 kiloga võrdlusesse panna mõne 120 kilose matkaselliga, siis see ajab juba rehkenduse täiesti sassi.
Tuleb meelde see hundi anekdoot loogikast, piduritestil maoka paned oled jobu ja su ratas on viimane pann :)

Spoiler
Näita

Kord käinud jänes ülikoolis ja tulnud sealt koju käima. Juhtunud talle hunt vastu ja küsinud mida jänes ülikoolis õpib. Jänes vastanud, et loogikat. Kuna hunt midagi aru ei saanud hakanud jänes asja seletama:
"Kas sa hunt suitsu teed?"
"Teen."
"Järelikult võtad viina ka?"
"Võtan."
"Järelikult vaatad ka naisi?"
"Vaatan."
"No vat see ongi loogika."
Hunt olnud nüüd kõva mees ja läinud joonelt karu juurde.
"Kuule karu, kas sa tead, mis on loogika?"
Kuna karu ei teadnud, asunud hunt seletama: "Kas sa suitsu teed?"
"Ei tee."
"Järelikult oled pederast!"