Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded

Kasutaja avatar

zorten22
Postitusi: 469
Liitunud: 27 Veebr 2008, 21:42
Tsikkel: TL1K, TT600R
Asukoht: Tartu-Põlvamaa
Tänanud: 16 korda
Tänatud: 41 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas zorten22 »

Odoot, Lätis tehakse Jaffidele piduriteste ja kõik okei, aga siin ei suuda tallinna uusrikkurid oma S1000RRRRRRRRR ratastega ülevaatust sooritada?



...
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas ranel »

zorten22 kirjutas: 21 Juul 2020, 09:52

Odoot, Lätis tehakse Jaffidele piduriteste ja kõik okei, aga siin ei suuda tallinna uusrikkurid oma S1000RRRRRRRRR ratastega ülevaatust sooritada?

Mistõttu jääbki tegelikult kolm varianti, miks osade jaoks see nii suur probleem.
a) ratas pole tehniliselt korras
b) puuduvad oskused, mistõttu A kategooria masin on potentsiaalne tapariist antud kasutaja käes. Nagu mu isa kirjeldas, et oleks saanud ka mootorratta load, kui oleks viitsinud ühest platsi servast teise sõita.
c) tervislik seisund ei vasta mootorrattaga sõitmiseks (ala ei saa pidurit korralikult vajutada vms), mistõttu A kategooria masin on potentsiaalne tapariist antud kasutaja käes.

Mina tegin load 2010.a aastal ja kogu aeg on olnud nn. pidurduskatse. Nüüd lisandus lihtsalt mõõteseade juurde. Kui ma saan oma vana 1 supportiga ees mitas e07 rehvid all tunduvalt alla maksimaalse maa pidama, saavad seda teha ka teised.

Kui ei, siis ratas korda teha või täiendkoolitusele.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Jesper »

See pidurihirm on mingi psühholoogiline teema, sest isegi autodega, kus kukkuda ei saa, selgus kuskil 2000ndate alguses Saksas tehtud uurimuses, et inimesed lihtsalt ei julge hädapidurduse korral pedaali täie jõuga põrandasse suruda. Vajutatakse sinnamaale, kus ABS põrisema hakkab ja mitte rohkem. Paraku on ABS süsteem projekteeritud nii, et ta vajab maksimaalselt efektiivseks pidurdamiseks siiski tuntavat ülesurvet, et oleks, mida moduleerida, seega hakati autodele lisama "hädapidurdusabi" süsteeme, mis mingite parameetrite põhjal lihtsalt selle vajaliku surve sinna juurde tekitavad, juhi tegevusest sõltumatult. Tsiklite kohta ei tea, aga ei usu, et isegi nendest 1000RRRR omanikest väga suur protsent viitsib pärast plastiku saamist mingi pidurdustrenniga jännata, kui esiratta juba õhku saad siis oled ju äss ja ei pea enam midagi õppima :wack:

Samas tsiklitega on selles suhtes lihtne, et igaüks viib eelkõige ikka enda naha turule, seega see jutt on ka rohkem bittide raiskamine. Mul ei ole seda võlukarbikest küll kuskilt võtta, et järgi proovida, aga olen suht kindel, et see katse on mootorratta kui sellise võimete poolest võimalik ka kruusal ära teha - 0,5G aeglustus on ikka jaburalt madal latt, keegi ei julgeks sellise tsikliga sõita, millel pidurid actually nii nõrgad on.

Kasutaja avatar

EH1
Postitusi: 73
Liitunud: 14 Apr 2014, 17:05
Tsikkel: -
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 11 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas EH1 »

Ise pidurdate, siis öelge vähemalt, et maksate ainult poole eest :D

Ducati 749S ex, MG California 1400 Custom ex

Kasutaja avatar

Wtf3000
Postitusi: 69
Liitunud: 19 Mär 2018, 22:53
Tsikkel: DL1000
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 29 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Wtf3000 »

Ma olen kodanike zorten22, ranel ja Jesper jutuga nõus, kuid mulle tundub, et siin on kaks väga erinevat jutu fookuspunkti või probleemipüstitust. Küsimus, mida eelnimetatud kasutajad ei adresseerinud, kuid mis tundub olevat peamine küsimus osadele inimestele, on taoliste pidurdustestide läbiviimise põhimõtete ja praktika eripärad. Et miks peaks teenuse tarbija ise teenuse osutaja eest töö ära tegema ning sellega võtma asjatu riski oma vara kahjustamiseks. Siin ilmselt tuleb targutusi, et kui ei oska sõita, siis ei tasugi jne, kuid küsimus ei ole siin ikkagi sõidusoskuses vaid teenuse ostmise põhimõtetes. Olgu see risk kasvõi tõenäosusega 0.01 (sõidusoskus, ratta- ja testkeskkonna tehniline seisukord), on see ikkagi risk, mille võtmine ei ole osade inimeste arvates vajalik ning ma saan sellest seisukohast täiesti aru ja ei näe, miks seda peaks naeruvääristama.

Kasutaja avatar

Jesper
Postitusi: 2189
Liitunud: 12 Mär 2015, 07:03
Tänanud: 243 korda
Tänatud: 552 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Jesper »

Teenuse tarbija ei peagi ise teenuse osutaja eest tööd ära tegema, TÜV punktid tegutsevad vabaturul, on võimalus valida täpselt selline teenusepakkuja, kelle teenus sobib. Kui küsimus oleks selles, siis oleks siin teemas lihtsalt nimekiri stiilis: punkt a - peab ise tegema, punkt b - tehakse ära platsil, punkt c - tehakse ära rullidel. Osades toidukohtades peab ka nõud ise ära viima ja osades ei pea. Isiklikult minu põlgust triggerib see, kui hakatakse enda hirmudest mõjutatud arusaama kogu maailmale ja taevale peale suruma - näiteks minu põhi-punktis tehakse ka katse minu eest ära, seal on kontrollitud kaader koos, aga kui peaks mingil põhjusel kuskil mulle tundmatus Põlva taguses kuuris tüvi tegema, siis ma arvan et kõigile oleks parem, kui ma selle ise teeks.

Kasutaja avatar

Frosch
Toetajaliige
Postitusi: 83
Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Frosch »

Väga selgusetu tõepoolest miks täiesti elementaarse sõiduoskuse elemendi üle käib juba 11 lehekülje pikkune arutelu..
Kui lähed poodi ja iseteeninduse kassasse siis ei saa ju ka "allahindlust" selle eest et ise kassapidaja töö ära teed. Tundub rohkem nagu igavusest probleemi otsimine sest lõppude lõpuks on omanikul (juhil) vaja ÜV-d et tsikkli seljas ringi törtsutada.

Ise olen juba kahe tsikkliga käinud ja seda "pidurdustesti" teinud ja no ei mõista mis krdi moodi see keeruline on (crash)

Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure

Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Olgu see risk kasvõi tõenäosusega 0.01 (sõidusoskus, ratta- ja testkeskkonna tehniline seisukord), on see ikkagi risk, mille võtmine ei ole osade inimeste arvates vajalik ning ma saan sellest seisukohast täiesti aru ja ei näe, miks seda peaks naeruvääristama.

Kui testkeskkonnas mingi puudujääk on oleks see ehk mõistetav aga muus ma küll päri ei ole.Et päriselt nagu ka peaks selline liikluses osalema?Sisuliselt tuleb päevas vähemalt üks kord selline olukord ette mis erineb tava sõidurutiinist.Kui asi aga lihtsalt põhimõttes et mina maksan ja sina testid siis õnneks mu tutvus ringkonnas juuksekarva lõhkiajajaid ei esine.Pole mingi miljonibisnis et sellepärast mingit iksjura ajada.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

EH1
Postitusi: 73
Liitunud: 14 Apr 2014, 17:05
Tsikkel: -
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 11 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas EH1 »

Siin alles teises teemas sumpsist db mõõtmisele küll nii leebed ei oldud kui tänaval tehti :lol:

Ducati 749S ex, MG California 1400 Custom ex


Erci
Postitusi: 750
Liitunud: 18 Mai 2004, 06:05
Tsikkel: KTM 1190 Adventure R
Asukoht: Tartu
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 31 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Erci »

Grammike teine on olukord, kui toidupoes, sest TÜV punktid peavad asju tegema seaduste ja Maanteeameti juhiste järgi, kui nad valivad seda teenust pakkuda. No, et kui on valida, kas teha test ise või lasta see ülevataatajal teha on ju hästi. Aga kui Maanteeamet ütleb selgelt, et testi peab tegema ülevaataja ja ülevaataja ütleb, et tema testi mingil juhul ise ei tee (Tehnokonsult Tartu, Tähe), siis on ju kuskil vastuolu. Kuna seda asja reguleeritakse ikkagi riiklikul tasemel võiks asjast ühene ja selge arusaam olla.
Selge see, et lõpuks konkurents paneb ka asja paika.

___________________________
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas franz125 »

Kui ülevaataja testi ei tee siis järelikult pole pädev(või allumatu) ja tuleks lahti lasta või sellelt TÜV punktilt selle kategooria ülevaatuse litsents ära võtta.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Frosch
Toetajaliige
Postitusi: 83
Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Frosch »

Erci kirjutas: 21 Juul 2020, 23:23

Grammike teine on olukord, kui toidupoes, sest TÜV punktid peavad asju tegema seaduste ja Maanteeameti juhiste järgi, kui nad valivad seda teenust pakkuda. No, et kui on valida, kas teha test ise või lasta see ülevataatajal teha on ju hästi. Aga kui Maanteeamet ütleb selgelt, et testi peab tegema ülevaataja ja ülevaataja ütleb, et tema testi mingil juhul ise ei tee (Tehnokonsult Tartu, Tähe), siis on ju kuskil vastuolu. Kuna seda asja reguleeritakse ikkagi riiklikul tasemel võiks asjast ühene ja selge arusaam olla.
Selge see, et lõpuks konkurents paneb ka asja paika.

Siin oli ju mõned leheküljed tagasi (või TÜV teemas) postitus mnt ameti tagasisidega, et kui ÜV punkt keeldub ÜV-d tegemast (kuid lepinguliselt on neil kohustus teha tsikklitele) siis tuleb sellest kohast mnt-le teada anda ja nad tegelevad ise edasi..

Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure

Kasutaja avatar

zombi
Postitusi: 303
Liitunud: 08 Apr 2015, 03:17
Tsikkel: Honda VT600 Shadow
Tänanud: 64 korda
Tänatud: 39 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas zombi »

Igal vorstil on kaks otsa. Kas tõesti ollakse, kindlad, et kõik on suutelised tegema suvalise tsikliga kohe igatsugu vigursõitu, kui esimest korda selga hüppavad? Aga just seda ülevaatajalt ju nagu nõutakse. Eriti, kui testitava tsikli parameetrid ei ühti ülevaataja gabariitidega- suur mees väike tsikkel vs väike mees, suur tsikkel.
Teistpidi - ülevaatus on tsikli tehnoseisundi hindamiseks, mitte juhti sõiduoskuse testimiseks. Postivahel pidamine nõudmisel ja liikluses on kaks eriasja - liikluses normaalne liikleja JÄLGIB liiklust, ennetavalt üritab ohtu ellimineerida. Eeldatavasti. Jättes sellega omale reageerimisaega. Ehk.
Juba väike liiv asfaldil, kui testimiskohas ON üldse asfalti, võib mõjutada tulemust/tagajärge märkimisväärselt. Kivikene esiratta all... Vihm....
Ja peamine küsimus on - milleks? Mõistlik inimene peaks ise hoolt kandma, et tema masina pidurid on korras, juba enda ohutuse huvides. Ja kui ta tunneb oma masinat, siis ta teab, et tema masina optimaalne pidurdusteekond on x kiirusel y+ meetrit ning arvestab sellega.
Kumb on sisuliselt liikluses ohtlikum: kas see, kes pidurdab kenasti ettenähtud teejupil ettenähtud kiiruselt platsil kuid liikluses kaasliiklejatest ei hooli, madallendab teiste sabas pikivaheta või see, kes jälgib liiklust, hoiab pikivahet, käitub enamvähem viisakalt kuid pidurdab meetrike kaugemal standardist? Kuna alternatiiv oleks näiteks üle nipli lennata...

Kavrossist Hondani. Vahepeal ka Hiina needust.
Kasutaja avatar

franz125
Postitusi: 3187
Liitunud: 29 Mär 2008, 19:37
Tsikkel: Mitmed
Tänanud: 34 korda
Tänatud: 192 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas franz125 »

See peaks ikka TÜV punkti probleem olema kas plats ja seadmed on korras.Ja kui ülevaataja piduritesti teeb küll ta siis nii "pidurdab"et käna ei pane Ja tulemus tehtud saab.

Kangutan kõveraid
VTR1000SP1
VTX1800R potsataja-nüüd kahe liitrine
GTS reinkarnatsioonil
98% müüdud Harleydest on ikka veel teedel....ülejäänud 2% jõudsid koju

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Tänavu on juba lõhutud palju tsikleid ja viidud pea samapalju sohvreid kiirabiga tohtri manu.

See siin kiremine, mina, mina, mina ja minu isa on sama totter nagu see nõue

Pidurivoolikute rõhutaluvust võiks ka mingi bribooriga testida, äkki läheb järgmisel ristmikul lõhki.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Henn
Postitusi: 370
Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
Tsikkel: Honda
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 58 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Henn »

Madlobster kirjutas: 23 Juul 2020, 09:14

Tänavu on juba lõhutud palju tsikleid ja viidud pea samapalju sohvreid kiirabiga tohtri manu.

See siin kiremine, mina, mina, mina ja minu isa on sama totter nagu see nõue

Pidurivoolikute rõhutaluvust võiks ka mingi bribooriga testida, äkki läheb järgmisel ristmikul lõhki.

Mingi bürokraat arvab, et tahmatesti tehakse alates 2021 sedasi, et lastakse tahhomeeter selili 8 minutiks. Kuna üsna tõenäoliselt enamus mootoreid seda valu ei kannata, siis TÜV punktid, vältimaks kohtuvaidlusi, lasevad selle testi teha kliendil. No ja kõik teevad, sest mis see paarutamine ikka nii erilist on.


Luxor
Postitusi: 1010
Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
Asukoht: Veelinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 27 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Luxor »

Ega selle tuumateaduseks muudetud manipulatsioonile ennem tervemõistuslikku lahendust ei saabu kui karjaviisi asjaomastele sel teemal pinda ei käi.

Tore on olla oluline, veel olulisem on olla tore!
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas ranel »

Madlobster kirjutas: 23 Juul 2020, 09:14

Tänavu on juba lõhutud palju tsikleid ja viidud pea samapalju sohvreid kiirabiga tohtri manu.

See siin kiremine, mina, mina, mina ja minu isa on sama totter nagu see nõue

Pidurivoolikute rõhutaluvust võiks ka mingi bribooriga testida, äkki läheb järgmisel ristmikul lõhki.

Sa ikka saad aru, et kogu aeg on pidurdustest olnud? Kuidas nüüd järsku sellest nii suur probleem on saanud. Eksamil pead kiirusel 50km/h tegema, ülevaatusel pidi varasemalt kiirusel 30kmh/h joonte vahel pidama jääma. Nüüd pidurda omale sobival hetkel. Tegelikult läks pidurite kontroll lihtsamaks, kuna kadus reageerimise aja faktor ja ometi on ilmunud nüüd hädaldajad välja. On ka olemas rullikutega ülevaatuspunktid, mingu siis sinna ülevaatusele. Aga vaja ikka hädaldada ja nutta, kuidas kõik keeruline ja kõik liiga teevad.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

joel
Postitusi: 1798
Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
Asukoht: Tartu
Tänanud: 7 korda
Tänatud: 109 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas joel »

Ranel, mis reageerimise aja faktorist sa räägid? Ega varasemalt polnud ju piduritest selline, et ülevaataja hõikab "Pidurda!" ja siis sellest hetkest tohid max 7 meetrit edasi liikuda. Kui üldse mingid jooned või kastid olidki, siis need on ju kaugelt näha ja saad pidurdamiseks valmistuda või lausa veidi enne kasti pidurdusmaad "varastada". Silma järgi pole võimalik kontrollida, millisel hetkel täpselt pidur rakenduma hakkab, ka ei mõõtnud ilmselt keegi kunagi kiirust. Reaalsuses oli pigem pidurdustest selline, et sõitsid mingi suvalise kiirusega, vajutasid pidurit ja ülevaataja nägi, et tsikkel aeglustab, ilmselt esivedrustus vajub madalamale, võib-olla tagaratas blokeerub jne. Nüüd on mõõduriistast vaja konkreetne number välja pigistada ja kui inimene pole varem sellist katset teinud ning ei hooma absoluutselt, kui kõvasti vajaliku numbri saamiseks tuleb pidurdada, siis on väga lihtne üle pingutada. Eriti kui ruumi on vähe ja platsi kate on hullemas seisus kui keskmise kolhoosi lauda ukseesine.

Joel
Kasutaja avatar

joekas
Postitusi: 122
Liitunud: 31 Aug 2004, 16:51
Tsikkel: S10
Asukoht: Kiili
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 10 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas joekas »

Jabur oli lihtsalt vahepeal see, et teenuse pakkuja nõudis vahepeal ilma mingite pädevatele seadusepügalatele viitamata, teenuse tellijalt iseenda kohustuste täitmist.

T200M ´64, Dnepr "KutuPiilu" ´72, NTV 650 Revere ´91, XT1200ZE "Hambutu" '18
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 503
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas claw »

ranel kirjutas: 23 Juul 2020, 13:19
Madlobster kirjutas: 23 Juul 2020, 09:14

Tänavu on juba lõhutud palju tsikleid ja viidud pea samapalju sohvreid kiirabiga tohtri manu.

See siin kiremine, mina, mina, mina ja minu isa on sama totter nagu see nõue

Pidurivoolikute rõhutaluvust võiks ka mingi bribooriga testida, äkki läheb järgmisel ristmikul lõhki.

Sa ikka saad aru, et kogu aeg on pidurdustest olnud? Kuidas nüüd järsku sellest nii suur probleem on saanud. Eksamil pead kiirusel 50km/h tegema, ülevaatusel pidi varasemalt kiirusel 30kmh/h joonte vahel pidama jääma. Nüüd pidurda omale sobival hetkel. Tegelikult läks pidurite kontroll lihtsamaks, kuna kadus reageerimise aja faktor ja ometi on ilmunud nüüd hädaldajad välja. On ka olemas rullikutega ülevaatuspunktid, mingu siis sinna ülevaatusele. Aga vaja ikka hädaldada ja nutta, kuidas kõik keeruline ja kõik liiga teevad.

Sa ikka saad aru, et 7 aasta ja 10+ ülevaatuse käigus on pidurdamist minult mingite joonte vahel nõutud 1 korra vaid? Samas linnas, kus Sa elad. Kuidas nüüd järsku sellest nii suur probleem on saanud. Kas tsiklid ei saa pidama, et peaks süsteemi muutma või mis?

Kasutaja avatar

Turist
Postitusi: 1201
Liitunud: 06 Mär 2020, 17:09
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 171 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Turist »

Kui kohustuslik see test siis on praegu? Ma käisin sel aastal kahe rattaga ülevaatusel ja piduritega seoses kontrolliti vaid piduritule töötamist. :bsmile:

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas ranel »

Eks see oleneb ülevaatuspunktist. Võibolla mõnes kohas tõesti pole jooni maas. Seal, kus mina käin, on jooned maas olnud nii kaua, kui ma mäletan.Aardla tänaval kunagi väga ammu käies tõesti polnud jooni maas, aga seal lasin lõpuks meelega kolmandal korral tagapiduri lohasse, kuna kalibreeritud silmaga mees väitis, et mul tagapidur ei võta piisavalt.
Aga endiselt, kiirus millelt pidurdada, on sama. Norm, mida kätte vaja saada, on väga lihtne ning nõutakse oluliselt vähem, kui A kategooria eksamil. Vahet pole, kas mõõteseade peal või mitte. Pidurite töötamise demonstreerimine on ikka sama põhimõttega. Lisaks pidurduskatse tegemist nõuda ülevaatajalt arvestades, et ülevaatusel käib ka igasugu huvitavaid trossidega pidurilahendusi, siis aus oleks siiski, kui ratta omanik seda teeks või kes iganes seda sõitmiseks kasutab.

Ma ei tööta ülevaatuspunktis, aga korra on au sattuda vana vene ratta lenksu, millel pidur sisuliselt ei võtnud. Ei olnud tore, ausalt kah. Omaniku sõnul pidi kõik timm olema ja kohapeal ise ka aru ei saanud, et midagi võttis. On ka süüdimatult lolle omanikke.

Ja nagu siit välja koorub, et ka on ülevaatuspunkte, kus pidurite korrasolekut üldse pole kontrollitud. Ja probleem on seal, kus platsid korras pole. Seal ei saa ka vanatmoodi päriselt pidureid kontrollida ja seetõttu pole seadusmuudatusega seotud. Ja nagu enne ütlesin, kui ei oska pidurdada 30 km/h pealt(jätame selle olukorra välja, kui tõesti tahetakse, et kruusa/lahtise klibu peal pidurdust teha), siis on olemas ka rullikutega ülevaatuspunktid lumehelbekestele.

Kes nüüd hoolega ja mõttega mu teksti läbi luges, siis kuidas seadusemuudatus on tekitanud reaalse probleemi? Jätame taaskorda igasugu juriidika bla bla bla välja, et testitakse masinat, mitte sõiduoskusi jne. Kes tahab, teeb pidurduskatsega, kes ei taha, saab rullikutel teha.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

claw
Postitusi: 503
Liitunud: 23 Juul 2013, 02:24
Tsikkel: pilusilm ja venelane
Asukoht: Tartu
Tänanud: 82 korda
Tänatud: 78 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas claw »

ranel kirjutas: 23 Juul 2020, 15:16

Eks see oleneb ülevaatuspunktist. Võibolla mõnes kohas tõesti pole jooni maas. Seal, kus mina käin, on jooned maas olnud nii kaua, kui ma mäletan.Aardla tänaval kunagi väga ammu käies tõesti polnud jooni maas, aga seal lasin lõpuks meelega tagapiduri lohasse, kuna kalibreeritud silmaga mees väitis, et mul tagapidur ei võta piisavalt.
Aga endiselt, kiirus millelt pidurdada, on sama. Norm, mida kätte vaja saada, on väga lihtne ning nõutakse oluliselt vähem, kui A kategooria eksamil. Vahet pole, kas mõõteseade peal või mitte. Pidurite töötamise demonstreerimine on ikka sama põhimõttega. Lisaks pidurduskatse tegemist nõuda ülevaatajalt arvestades, et ülevaatusel käib ka igasugu huvitavaid trossidega pidurilahendusi, siis aus oleks siiski, kui ratta omanik seda teeks või kes iganes seda sõitmiseks kasutab.

Ma ei tööta ülevaatuspunktis, aga korra on au sattuda vana vene ratta lenksu, millel pidur sisuliselt ei võtnud. Ei olnud tore, ausalt kah. Omaniku sõnul pidi kõik timm olema ja kohapeal ise ka aru ei saanud, et midagi võttis. On ka süüdimatult lolle omanikke.

Ja nagu siit välja koorub, et ka on ülevaatuspunkte, kus pidurite korrasolekut üldse pole kontrollitud.

1) Mis see A kategooria eksamil nõutu puutub SÕIDUKI TEHNOÜLEVAATUSESSE? Jätkuvalt - viin ilma A kategooriat omamata oma KTM-i käruga ülevaatusele ning ei saa seda sooritada või? Kui me paneks kõik autojuhid, kes ülevaatusel käivad, ise praegusel hetkel eksamit sooritama, mitu % läbi kukuks? Eksamil puudub igasugune seos tehnoülevaatusega.
Palun mitte segi ajada juhti ja sõidukit.
Kas käruga ülevaatusel käies pead tagurdama ka kuskile vahele, et kui välja ei tule, siis käru vist ei toimi hästi?
2) Ülevaataja suhtes on tõesti karm nõuda, et ta iga rattaga maja taga pidurdama peaks. Aga sama loll on seda nõuda ka iga sõitja käest. Paljudes kohtades pole ohutut rada. hea küll, "ostku endale rullikud siis". Ok ostavad = ülevaatuse hind läheb üles. VÕi siis teine variant - lõpetava A-kati ülevaatuse ära ja siis käid seal, kus p*** luubiga E tähte sumpsi ja lambi pealt otsivad. Varsti hakkate niimoodi oma isetehtud kohvriraame ka maha kakkuma ja Thule toodangut ostma.

Ma räägin - nahh seda jama üldse vaja on? Mis praegu viga oli? Ära paranda midagi, mis pole katki - perse läheb!

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas ranel »

No piirdume ikka sellega, mida kontrollitakse. Näiteks haagisega ei pea ülevaatusel kuhugi vahele tagurdama, vaid kontrollitakse haakekonksu, laagreid ja tulesid. Vb midagi veel, mis kohe meelde ei tule. Kui tahta mingit seost tuua pidurdamisega, siis on pigem, et kas suudetakse kärupistik auto külge ühendada või mitte.

Kui ei ole ohutut rada, siis järelikult antud probleem pole seotud üldse praeguse seadusemuudatusega ju. Kuidas varem siis sai näidata pidurite toimimist? Korralikku rada on ka varem vaja olnud. Või mille eest ma siis maksan 25 eur, tulede kontrolli eest?(jah, viimati maksis A kat ülevaatus mul nii palju).

Nagu enne ütlesin, kui mingil põhjusel sõita ei taha/saa, siis on olemas ka rullikutega ülevaatuspunktid. Nagu muude asjadega, mugavus maksab. Loeb kvaliteet, mitte kvantiteet. See, et Soomes ülevaatust tegema ei pea, on seotud ju sellega, et iga aasta saab võrreldes Eestiga riskide maandamiseks korraliku papi alla panna. Meil ei küsita suuri summasid, aga on lihtsalt riiklik kontroll veendumaks, et ka kaherattalised on ohutud liikluses. Tulede osas, kui näiteks mõni parempoolse tulega tsikkel liikluses, siis jumala eest, kottigu ülevaatuspunkt nii palju kui tahab kuni oma ratta korda teeb. Sama lugu ka esituledega, millel puudub absoluutselt igasugune lõikejoon. E märgis on kohustuslik ratastel alates aastast 2004, nii et milles probleem?
Kui mingit kontrolli pole, siis saabki meil selline slaavi suhtmine vohada, et mina tahan ja mina teen ning teised mind ei huvita.

Lõpuks on ikka, kui tehnika korras, siis ei hakka keegi sind kottima ja need pisikesed seadusemuudatused ei häiri.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Luxor
Postitusi: 1010
Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
Asukoht: Veelinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 27 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Luxor »

ranel kirjutas: 23 Juul 2020, 15:16

Kes nüüd hoolega ja mõttega mu teksti läbi luges, siis kuidas seadusemuudatus on tekitanud reaalse probleemi? Jätame taaskorda igasugu juriidika bla bla bla välja, et testitakse masinat, mitte sõiduoskusi jne. Kes tahab, teeb pidurduskatsega, kes ei taha, saab rullikutel teha.

Sõiduoskus ja hiljem ohutult seismajäämine on muidugi tähtsad. Probleem on siiski olemas - inimesed on juba reaalselt viga saanud TÜV käigus. See ei ole eksam! See on teenus, mida viib läbi teenusepakkuja. Muidu on kui selles vene anekdoodis kus mehed lõpuks lõbumajas küsisid, et na kamu platit. Arusaamatu milleks seda kõike vaja. Mõni lehekülg tagasi oli siin teemas olemas piduririkete protsent.
Analoogselt võib ju öelda, et ennem poest saia ei saa kui edukalt viid läbi ühe näidisküpsetamise või mr Beanile omase graatsiaga viid läbi iseenda peal stomatoloogilisi protseduure....

Tore on olla oluline, veel olulisem on olla tore!

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas will111 »

Haagisel kontrollitakse veel igasuguseid asju. Näiteks mõõdetakse rehvimustrit, otsitakse igalt poolt kas äkki leiab mõne roostese koha :D Näiteks otsitakse raami pealt "vin koodi" ja kotitakse kui seda kohta on ilmselt mitu korda üle värvitud ning kood ei ole enam väga selgelt välja loetav.

See "kui tehnika korras" paistab olema üsnagi suhteline mõiste. Nii mõnegi mehe jaoks tänapäeval on paraku "tehnika" iga väiksemgi asi, mis kuskil sealt targas eeskirjade raamatus kirjas on ja seda tehnikat aetakse siis viimase peensuseni välja. Ehk nagu öeldi, et otsitakse luubiga kuskilt suunatule pealt E tähte ja mõõdetakse millimeetri täpsusega suundade omavahelist kaugust. (mõlemat on tehtud minu enda silme all ja päriselus, mitte ei ole mingi välja mõeldud jutt!) Nii et kahjuks see ütelus päris elus ikka nii ideaalselt ei kehti...igatahes mitte igalpool ja ühtmoodi.

Tegelikult on ju lahendus sellele asjale uskumatult lihtne. Kui tehakse seadusemuudatus, et järsku on vaja hakata pidureid mõõtma siis järelikult on vaja ka ülevaatajad vastavalt välja koolitada. Ja mitte ENNE sellist seadust jõustada ja asja nõudma hakata, vaid PEALE seda kui eeldused on täidetud! Arusaamatu minu jaoks mille üle siin üldse vaielda või arutada on. 100% riigi p*sk järjekordselt ja muud mitte midagi. No tegelikult ilmselt piisab kui koolitada välja 1 ülevaataja igas punktis. Väiksemates kohtades piisav kui koolitada välja üks ülevaataja ühes punktis. midagi muud tarvis polegi...ja kui tekib olukord, et ülevaataja ei pidurda mingil põhjusel kellegi rattaga seda nõutud kiirendust täis siis jätta kasutajale VÕIMALUS teha seda ise ja tõestada, et tema ratta pidurid siiski on korras. Ääretult lihtne ju?! Aga pukis on inimesed, kellel puudub organ nimega aju ning tulemus on meie ees laual...mida muud olekski sellises olukorras oodata. Järgmisena võetakse ette järgmised põnevad asjad näiteks seisujala pikkuse mõõtmine, jalaraua vedru pinge mõõtmine ja vastamine eurodirektiivile jne :D


Luxor
Postitusi: 1010
Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
Asukoht: Veelinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 27 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas Luxor »

will111 kirjutas: 23 Juul 2020, 16:23

Haagisel kontrollitakse veel igasuguseid asju. Näiteks mõõdetakse rehvimustrit, otsitakse igalt poolt kas äkki leiab mõne roostese koha :D Näiteks otsitakse raami pealt "vin koodi" ja kotitakse kui seda kohta on ilmselt mitu korda üle värvitud ning kood ei ole enam väga selgelt välja loetav.

See "kui tehnika korras" paistab olema üsnagi suhteline mõiste. Nii mõnegi mehe jaoks tänapäeval on paraku "tehnika" iga väiksemgi asi, mis kuskil sealt targas eeskirjade raamatus kirjas on ja seda tehnikat aetakse siis viimase peensuseni välja. Ehk nagu öeldi, et otsitakse luubiga kuskilt suunatule pealt E tähte ja mõõdetakse millimeetri täpsusega suundade omavahelist kaugust. (mõlemat on tehtud minu enda silme all ja päriselus, mitte ei ole mingi välja mõeldud jutt!) Nii et kahjuks see ütelus päris elus ikka nii ideaalselt ei kehti...igatahes mitte igalpool ja ühtmoodi.

Tegelikult on ju lahendus sellele asjale uskumatult lihtne. Kui tehakse seadusemuudatus, et järsku on vaja hakata pidureid mõõtma siis järelikult on vaja ka ülevaatajad vastavalt välja koolitada. Ja mitte ENNE sellist seadust jõustada ja asja nõudma hakata, vaid PEALE seda kui eeldused on täidetud! Arusaamatu minu jaoks mille üle siin üldse vaielda või arutada on. 100% riigi p*sk järjekordselt ja muud mitte midagi. No tegelikult ilmselt piisab kui koolitada välja 1 ülevaataja igas punktis. Väiksemates kohtades piisav kui koolitada välja üks ülevaataja ühes punktis. midagi muud tarvis polegi...ja kui tekib olukord, et ülevaataja ei pidurda mingil põhjusel kellegi rattaga seda nõutud kiirendust täis siis jätta kasutajale VÕIMALUS teha seda ise ja tõestada, et tema ratta pidurid siiski on korras. Ääretult lihtne ju?! Aga pukis on inimesed, kellel puudub organ nimega aju ning tulemus on meie ees laual...mida muud olekski sellises olukorras oodata. Järgmisena võetakse ette järgmised põnevad asjad näiteks seisujala pikkuse mõõtmine, jalaraua vedru pinge mõõtmine ja vastamine eurodirektiivile jne :D

Mis oleks elul viga, kui selliseid lihtsaid asju ka reaalselt rakendataks! 8)

Tore on olla oluline, veel olulisem on olla tore!

kalju1
Postitusi: 456
Liitunud: 19 Aug 2009, 12:34
Tänatud: 14 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas kalju1 »

Mulle tundub, et ülevaatusel kotitakse neid, kel endil meeldib oma mugavustsoonis teisi kottida. Mõistlikel õnnestub ülevaatus läbida probleemivabalt.Peace.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Uus(2020) piduritest ülevaatusel

Lugemata postitus Postitas will111 »

Sina arvad, et inimene, kes läheb oma sõidukile ülevaatust saama...et saaks legaalselt tänavaliikluses osaleda, ta läheb sinna ülevaatuspunkti tahtlikult neid ülevaatajaid kottima? Ja nii muudkui käib seal, maksab iga kord ligi 50euri (noh auto ülevaatus vähemalt peaks ümmarguselt nii palju maksta täna) ning muudkui kotib ja kukub läbi...sest talle niiväga meeldib kottida, läbi kukkuda, kõvasti pappi köhida? Päris omapärane mõtlemine ikka :D Care to explain, et mismoodi see ülevaataja kottimine tavaliselt käib?
Või et maja taga kruusa peal pidurdama saadetakse inimesi selle järgi või põhjal, et kes on oma "mugavustsoonis" ja kotib seal ringi? No vabanda väga aga kõike, mida sülg suhu toob ei peaks vist siiski arvamusena kirja panema.

Muidugi kui see oli mingi mõistujutt ning "mõistlike" all sa mõtled ülevaatajate sõpru ning püsikundesid...siis jah loomulikult, neil tihtipeale õnnestub ülevaatus läbida probleemivabalt :D Õigemini mitte probleemivabalt, aga neil õnnestub see läbida nii, et öeldakse - selle ja selle asja pead korda tegema ning ülevaatus loetakse läbituks. Ülejäänutele öeldakse sama asja ning natuke peale ja loetakse ülevaatus mitteläbituks. Peace

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”