Nippe algajale ehk?

Otsustasid endale mootorratta load teha ja mootorratturiks hakata? Räägi siin kõigest, mis on seotud mootorratta lubade, eksamite, koolituse, lihtsalt tsiklisõidu või liikluse ja seadustega. Kindlustusest räägi ka siin.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Mellyks
Postitusi: 1
Liitunud: 24 Mai 2019, 13:40

Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Mellyks »

Hei,
olen siin maastikul uus, hetkel teen A-kategooria lube - oleks vaja sellest algaja ebakindlusest üle saada.
Nimelt ma ei tea kas ma olen ainus algaja, kel reaalselt probleeme.. pidurdamisega :lol:
Startimine on täitsa okei, sõitmine on ka hea, aga kui aeg seisma jääda, siis ma tahan koguaeg jalad vara maha panna ja sellega seoses ongi tekkinud see hirm.. sest tänu sellele olen kaks korda külje maha juba pannud rattaga.
See tung, et jalad maha panna tuleb kuidagi sellest, et mida väiksemaks jääb kiirus, seda rohkem on mul tunne, et ma kukun juba rattaga ümber, kuigi oskan tasakaalu hästi hoida - kuidas sellest tobedast kombest küll lahti saada, et need jalad varem maad ei puudutaks? :?



Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Mägiaivari teibiga jalad raudade külge kinni?

Kasutaja avatar

Frosch
Toetajaliige
Postitusi: 83
Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Frosch »

Proovi rohkem harjutada jalakäia kiirusel sõitmist?

Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure

Kasutaja avatar

ElectroMoto
Postitusi: 599
Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 367 korda
Tänatud: 82 korda
Kontakt:

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas ElectroMoto »

Mul oli sarnane probleem alguses. Mulle õpetati, et aitab kui vaatad pidurdamisel sirgelt otse ette ja rahulikult pidurdad natuke ka tagapiduriga ehk siis parema jalaga. Lõpuks aitas ikkagi harjutamine, harjutamine ja siis veel harjutamine. Hakkad hästi rahulikult hoogu maha võtma ja ajapikku tõstad pidurdamise kiirust.
Lõplikult sain kindluse muidugi alles siis, kui ostsin madala raskuskesega tsikli, millega polnud enam seda efekti, et seismajäädes tahab kohe külili vedada..

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Jah harjuta hästi aeglaselt sõitmist, see aitab

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."

Luxor
Postitusi: 1010
Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
Asukoht: Veelinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 27 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Luxor »

Mul oli vastupidi, äraminek oli okkaline.
Pidurdusproovi ohutuseks ka nii palju, et harjuta otseliikuvana. Emba-kumba suunda keeratud esirattaga võib end lihtsalt asfaldilt leida. Peale kiivri kandmise oleks hea ka kindad/saapad/turvised/püksid.
Kui on eesmärk seatud, siis visaduse ja tahtmise olemasolul on positiivne lõpptulem ka platsis! Head harjutamist ja ära lase hirmul endast võitu saada! :)

Tore on olla oluline, veel olulisem on olla tore!

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas will111 »

@mida väiksemaks jääb kiirus, seda rohkem on mul tunne, et ma kukun juba rattaga ümber

well, palju õnne! su tunne ei peta sind ja täpselt nii ongi :ner: :bsmile: lõpuks muide kukudki ümber...enne kui lõplikult ümber kukud, võid jalad maha panna :D ma muidugi ei oska ennustada, et mis on see "varem" aga ega jalgade maha panekus nüüd midagi hirmsat küll ei ole. kui kiirus on veel suurem siis võid proovida jala maha paneku asemel seda maapinna kohal "hõljutada". parema jala puhul peaks aitama see kui harjutad pidurdamist ainult tagapiduriga :wink:

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

ei ole vaja hõljutad vms lollusi omale külge õppida. või jalgpiduriga kikerdada.

Jalg tuleb raualt maha praktiliselt seisma jäämise hetkel.

Sõida kuskil platsil ja sõida aeglaselt. Pidurda sujuvalt ja see viimane seisma jäämise hetk olgu konkreetne. kukud, sest paned jala maha aga ratas liigub veel natuke edasi, jalg jääb maha ja sa ei jõua jalga järgi tuua sinna kuhu ratas tegelikult seisma jääb.

Harjuta lihtsalt harjuta see tuleb väga kiiresti.

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Stealth
Postitusi: 74
Liitunud: 05 Mär 2017, 22:03
Tsikkel: Bandit 1200cc
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 9 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Stealth »

...kui just ei meeldi vasaku jalaga meelega vastu asfalti libistada mõni meeter enne seisma jäämist - mulle tennisega miskiprast meeldib - libiseb hästi (seevastu saapa kummitald ei anna ülde sama emotsiooni)

Aga soovituse kohapealt...proovi kui võimalus tekib kerge enduurokaga/krossikaga metsas/põllul/karjääris jm kohas proovida kus on ratta piirid - kallutad külje nii maha kuni ongi maas kurvis jne. Kerge rattaga saab rohkem mängida ja ei juhtu midagi kui peadki korraks maaga kokku saama.

Teadmsied/oskused kannad üle mugandustega juba tänavale.

Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Kauri »

See jala libistamine on kõige lihtsam moodus saada võimalikult noores eas ilmaennustajaks. Mingisugunegi takistus või paremini haakiv jalnõu + kanna kontakt jalaraua või mõne muu mootorratta detailiga kindlustab invaliidsuse. Hoia põlved korralikult paagis, pilk kauguses ja proovi pidurdamised viia konkreetseks. Maha paned vasaku jala siis kui esiamortisaatorid ennast uuesti lahti lükkama hakkavad. Parem jalg võiks jääda jalarauale. Selline pidurdamise venitamine väikeselt kiiruselt pikale vahemaale teeb asja keerulisemaks. Minule on ja oli vähemalt nii lihtsam.

Kasutaja avatar

Madlobster
Toetajaliige
Postitusi: 3121
Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
Tsikkel: Honda VFR800, 2008
Tänanud: 484 korda
Tänatud: 579 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Madlobster »

Aeglase kiirusega sõitmine oli mõeldud hirmu eemale ajamiseks aeglase kiiruse suhtes (ei kuku ümber)

Kui hoopealt pidurdad siis jah konkreetselt lõpuni välja ja seisma ja siis jalg maha (siis ära venita ja jokuta)

Tsiteerides "klassikuid". "Mitte keegi ei saa mul keelata LS-i tõlgendada nii, nagu mina seda soovin."
Kasutaja avatar

Kauri
Postitusi: 606
Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
Tsikkel: VN 750 custom
Asukoht: Kuusalu
Tänanud: 77 korda
Tänatud: 81 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Kauri »

Aeglase sõidu harjutamiseks on täpselt samad asjad mis pidurdamise korral. Mida rohkem käed jalad laiali on seal tsikli otsas, seda rohkem üritab maakera kõrgeimat punkti alla kiskuda. Pilk kaugemale, vali mingi objekt ja püüa selle järgi liikuda.


highlander216
Postitusi: 77
Liitunud: 02 Juul 2010, 08:37
Tänatud: 1 kord

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas highlander216 »

Ilma lubadeta kahjuks vist Motosurvival http://emmk.ee/content/blogcategory/27/79/ koolitusest osa võtta ei saa aga seal õpetatust s.h. pidurdamisest räägitust oli minule küll väga palju abi ja minu pidurdusteekond vähenes seal õpetatu abil kindlasti päris oluliselt. Põhiliseks märksõnadeks jäid mulle sealt meelde: õige asend tsiklil s.t. paak korralikult põlvede vahel, jalad jalaraudadel ja käed korralikult lenksul ning pilk horisondil. Kui esialgu tundus mulle seal kuuldud jutt, et sisuliselt on võimalik ennast nii seismiseni pidurdada, et tsikkel seisab ilma enam edasi liikumata hetke täiesti ise püsti suhteliselt ulmena siis ise sellist peatumist harjutades ja tunnetust kätte saades oli see täiesti saavutatav s.t. võisid ennast päris suurelt kiiruselt jõuliselt seisma pidurdada ja isegi päris seisma jäädes polnud vajadust kohe jalga maha panna vaid seda kannatas rahulikult isegi hetk hiljem teha. Soovitav oleks küll selliseid harjutusi turvalises keskkonnas teha mõne suurema sõidukogemusega õpetaja kõrval.

Kasutaja avatar

Edgar
Postitusi: 8
Liitunud: 12 Juun 2019, 15:21
Tsikkel: Honda GL1800a
Asukoht: Kärevere, Türi vald

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Edgar »

Harjuta jalakäia kiirusel liiklemist. Vaata otse ette ja suru põlved vastu paaki. See aitas minul.

You meet the nicest people on a Honda!

ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas ttt »

Minu jaoks oli pärast Survivalil käimist täielik üllatus, et motokoolid ei õpeta õiget sõiduasendit, mis eriti just pidurdamisel on ülioluline. Elu oleks olnud nii palju lihtsam (näiteks 8 tehes).
Igal juhul, nagu eelnevalt mainitud: kannad (!) ja põlved kõvasti ümber ratta, ülakeha peab vaba olema (kätega ei toetu lenksule pidurdamise hetkel vaid hoiad põlvedega paagist), pilk kaugusesse. Niimoodi saad isegi järsemalt pidurdades hetkeks täiesti seisma jääda, enne kui jalad maha lähevad. Küsi oma sõiduõpetajalt sõiduasendi kohta.
Kui sõit selgem, saab proovida ka ühe käega sõites pidurdamist - väga hea harjutus sõiduasendi kontrollimiseks.

Kasutaja avatar

Krl
Postitusi: 1696
Liitunud: 19 Veebr 2017, 21:31
Tsikkel: Welcome to the darkside
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 2 korda
Tänatud: 176 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Krl »

Üks nipp on veel see, et kui läheb kõvemaks kihutamiseks, siis tasub numbrid küljest võtta. Sest isegi, kui suudad eest ära sõita mendilt, siis erinevalt europargist, saavad nemad numbri järgi su andmed ikka kätte ja hakkavad pdereerima pärast, isegi ku võidusõidus ise kaotajaks jäävad.


Luxor
Postitusi: 1010
Liitunud: 08 Mär 2019, 21:39
Tsikkel: Tomos Funsport/ Montesa NT700V
Asukoht: Veelinn
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 27 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Luxor »

Krl kirjutas: 21 Juun 2019, 12:08

Üks nipp on veel see, et kui läheb kõvemaks kihutamiseks, siis tasub numbrid küljest võtta. Sest isegi, kui suudad eest ära sõita mendilt, siis erinevalt europargist, saavad nemad numbri järgi su andmed ikka kätte ja hakkavad pdereerima pärast, isegi ku võidusõidus ise kaotajaks jäävad.

Pazdravljaaju! "Europagar" ei maga ja enda tilliga väga manipuleerida ei lase - https://www.mnt.ee/et/uudised/maanteeam ... ke-andmeid

Tore on olla oluline, veel olulisem on olla tore!

drbrain
Postitusi: 10
Liitunud: 29 Nov 2018, 09:54

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas drbrain »

ttt kirjutas: 21 Juun 2019, 11:18

Minu jaoks oli pärast Survivalil käimist täielik üllatus, et motokoolid ei õpeta õiget sõiduasendit, mis eriti just pidurdamisel on ülioluline.
[...]
Igal juhul, nagu eelnevalt mainitud: kannad (!) ja põlved kõvasti ümber ratta, ülakeha peab vaba olema (kätega ei toetu lenksule pidurdamise hetkel vaid hoiad põlvedega paagist), pilk kaugusesse.
[...]

Kui ma olin motikale tutika tkc-80 alla saanud ja kodu lähedal aeglase kiirusega töristades esipidurit proovisin, oleksin peaaegu üle lenksu käinud. Ei olnud mingi tõsine pidurdamise katse vaid niisama, proovisin natuke esipiduri teravust. Kombinatsioon tutikast rehvist ja väga krobelisest rasplisarnasest asfaltist tekitasid ülihea pidamise. Ma ei tea kuidas teistega on, aga mina ennast sellises olukorras põlvedega kinni hoida ei jaksa, kätegagi võib olla ei jaksa.

Ilma naljata, tekkis tunne, et sobivates oludes on hädapidurduse korral võimalik iseenda motika esiratta alla jääda..


ttt
Postitusi: 323
Liitunud: 30 Mai 2016, 13:12
Tänanud: 25 korda
Tänatud: 14 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas ttt »

drbrain kirjutas: 21 Juun 2019, 13:02
Spoiler
ttt kirjutas: 21 Juun 2019, 11:18

Minu jaoks oli pärast Survivalil käimist täielik üllatus, et motokoolid ei õpeta õiget sõiduasendit, mis eriti just pidurdamisel on ülioluline.
[...]
Igal juhul, nagu eelnevalt mainitud: kannad (!) ja põlved kõvasti ümber ratta, ülakeha peab vaba olema (kätega ei toetu lenksule pidurdamise hetkel vaid hoiad põlvedega paagist), pilk kaugusesse.
[...]

Kui ma olin motikale tutika tkc-80 alla saanud ja kodu lähedal aeglase kiirusega töristades esipidurit proovisin, oleksin peaaegu üle lenksu käinud. Ei olnud mingi tõsine pidurdamise katse vaid niisama, proovisin natuke esipiduri teravust. Kombinatsioon tutikast rehvist ja väga krobelisest rasplisarnasest asfaltist tekitasid ülihea pidamise. Ma ei tea kuidas teistega on, aga mina ennast sellises olukorras põlvedega kinni hoida ei jaksa, kätegagi võib olla ei jaksa.

Ilma naljata, tekkis tunne, et sobivates oludes on hädapidurduse korral võimalik iseenda motika esiratta alla jääda..

No siis teed stoppie või mõne muu triki :D Tavaolukorras liiga tugevalt pidurdades lihtsalt esiratas blokeerub ja see muidugi ei ole eriti hea, sp tuleb pidurit ikka doseerida ka :D Linnarattaga nii järsul pidurdamisel ma suudan küll end kinni hoida, et esiratas on blokeerumise piiril juba (ja tagaratas blokis). Ja hädapidurdust tuleb ikkagi nii esi- kui tagapiduriga teha.


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas will111 »

esiratas ei blokeeru üldjuhul mitte liiga tugevalt pidurdades, vaid liiga järsult tõmmates. ja mootorrattad on väga erinevad, see kuhu siin miski tkc80 alla pandi on ilmselt mingi 21 või 19 tollise esiratta ja pika käigu ning suht pehme amordiga tsikkel, mis tugevalt pidurdades asfaldil lõi esiotsa 20cm jagu alla ja tagumise otsa üles. eks siis tekib muidugi tunne, et võib üle lenksu käia. ja eks teoreetiliselt võib ka, kui pole harjunud või ei suuda nuudleid kõvaks ajada ja end sadulas hoida :D

väga viisakas ülikonnaga onu räägib ka

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

Madlobster kirjutas: 24 Mai 2019, 17:07

Aeglase kiirusega sõitmine oli mõeldud hirmu eemale ajamiseks aeglase kiiruse suhtes (ei kuku ümber)

Kui hoopealt pidurdad siis jah konkreetselt lõpuni välja ja seisma ja siis jalg maha (siis ära venita ja jokuta)

Just nii seda saab ja mingist hetkest ei mõtle enam millal jalga maha panna vaid see on juba automaatne tegevus.
Aeglaselt sõites saab veel ka nii harjutada,et jääd seisma ja siis kohe edasi, jalga maha panemata. Algul muidugi ei tule välja,aga küll ta tulema hakkab. Ma ei viitsi igakord isegi foori taga jalga maha panna ja üritan mingi hetke ikka kohapeal ka seista ,nii et jalgu maha ei pane. Kui seljakott paigal püsib,siis saab ka koos temaga nii teha.
Harjutamine ,harjutamine ja veelkord harjutamine teevad meistriks ja saad oma ratta tunnetuse endale nö lihasmällu. Keegi pole kohe oskaja olnud.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

AzA
Mode
Postitusi: 1674
Liitunud: 19 Juul 2004, 15:22
Tsikkel: Kawaspa
Asukoht: Pärnu
Tänanud: 435 korda
Tänatud: 127 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas AzA »

Jalad maha harjutus on kõige parem õppida start ja stop meetodil. Hakkad liikuma jalad raudadele, veered paar meetrit ja jalad kolks maha ja samal hetkel ratas seisma ja .... niii kümneid ja kümneid kordi.
Kahe päevaga imestad ise ka, et oih, nii lihtne ongi.

Aga mulle meeldib.
Kasutaja avatar

Macintosh
Maagia ja nõidumine
Postitusi: 7336
Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 1074 korda
Tänatud: 1046 korda
Kontakt:

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Macintosh »

Spoiler
Mellyks kirjutas: 24 Mai 2019, 13:45

Hei,
olen siin maastikul uus, hetkel teen A-kategooria lube - oleks vaja sellest algaja ebakindlusest üle saada.
Nimelt ma ei tea kas ma olen ainus algaja, kel reaalselt probleeme.. pidurdamisega :lol:
Startimine on täitsa okei, sõitmine on ka hea, aga kui aeg seisma jääda, siis ma tahan koguaeg jalad vara maha panna ja sellega seoses ongi tekkinud see hirm.. sest tänu sellele olen kaks korda külje maha juba pannud rattaga.
See tung, et jalad maha panna tuleb kuidagi sellest, et mida väiksemaks jääb kiirus, seda rohkem on mul tunne, et ma kukun juba rattaga ümber, kuigi oskan tasakaalu hästi hoida - kuidas sellest tobedast kombest küll lahti saada, et need jalad varem maad ei puudutaks? :?

Kui kipud jalgu liiga vara maha panema siis on tavaliselt pilk vales kohas, ilmselt vaatada maha. Piduradsdes vaatad kaugusesse, silmapiirile. Sellisel juhul suure tõenäosusega peatudes seisad sekundi-kaks koha peal, enne kui tunned vajadust jalad maha panna.

🧢 👕 🏍 T-särgid, pusad, mütsid ja kingitused mootorratturile . 🚀🚀 🍀 VAATA LÄHEMALT
Kasutaja avatar

Turbo Diisel
Postitusi: 43
Liitunud: 30 Aug 2019, 20:14
Tsikkel: võrr
Tänatud: 1 kord

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas Turbo Diisel »

psühhhiaater vaatas tühja palatit ja ütles ei ole hullu
Kasutaja avatar

arendaja
Postitusi: 285
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Tenere 700
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas arendaja »

ttt kirjutas: 21 Juun 2019, 11:18

Minu jaoks oli pärast Survivalil käimist täielik üllatus, et motokoolid ei õpeta õiget sõiduasendit, mis eriti just pidurdamisel on ülioluline. Elu oleks olnud nii palju lihtsam (näiteks 8 tehes).
Igal juhul, nagu eelnevalt mainitud: kannad (!) ja põlved kõvasti ümber ratta, ülakeha peab vaba olema (kätega ei toetu lenksule pidurdamise hetkel vaid hoiad põlvedega paagist), pilk kaugusesse. Niimoodi saad isegi järsemalt pidurdades hetkeks täiesti seisma jääda, enne kui jalad maha lähevad. Küsi oma sõiduõpetajalt sõiduasendi kohta.
Kui sõit selgem, saab proovida ka ühe käega sõites pidurdamist - väga hea harjutus sõiduasendi kontrollimiseks.

Päris kõiki nüüd ei saa ühte patta panna...aga tõesti on õpetamise kvaliteediga suured mured.

Üks pop pealinna motokool ütles peale karmi kriitikat nende õpetaja kohta, et nende eesmärk on valmistada õpilasi ette Maanteeameti eksamiks. Ehk teevad täpselt nii palju kui vaja ja nii vähe kui võimalik.

Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1000rr > Mt09 > Tenere 700
Kasutaja avatar

arendaja
Postitusi: 285
Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
Tsikkel: Tenere 700
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 6 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas arendaja »

will111 kirjutas: 21 Juun 2019, 17:20

tekib muidugi tunne, et võib üle lenksu käia. ja eks teoreetiliselt võib ka, kui pole harjunud või ei suuda nuudleid kõvaks ajada ja end sadulas hoida :D

Nuudlite kõvaks ajamine just viskabki üle lenksu ju 🤨
Hoides end kõvasti kinni kätega tuleb tugeval pidurdusel “tõste effekt” lenksuotstesse. Kinni tuleks tugevalt hoida põlvedega, et tuua ägedad füüsikalised jõud ja massid ja jutud võimalikult maad ligi.

Krt shitaks hirmus tunduks teha tugev pidurdus kangete kätega😳 mis tunnetus nii siis randmes veel alles olla saab...

Slr 650 > Gsxr 600 > Hornet 919 > Cbr1000rr > Mt09 > Tenere 700

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas will111 »

Vaata, kõik rattad ei ole vennad (ühesugused). Mõne seljas sul on võimalik end täielikult vaid põlvedega kinni hoida pidurduses, mõne seljas mitte niiväga. See oleneb isegi mitte ainult paagi ja istme kujust ning sõiduasendist, vaid üleüldse ratta geomeetriast ja isegi sellest, millised püksid sul parasjagu jalas on :D

Teiseks, ei ole mina veel täheldanud, et kätega vastu hoidmine mind üle lenksu oleks tahtnud visata. Muidugi ma ei pidanud silmas päris seda, et käed tuleks küünarnukist lukku lüüa tugevalt pidurdamise ajal, ega ka mitte seda, et "end kätega kinni" peaks hoidma. Kätega hoiad ikka vastu sellele pidurdusjõule ning täppisreguleerid selle vastuhoidmise tugevust

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Viimane suvi/sügis jäi liikluspildis silma kas motokooli või värskelt kooli lõpetanud isikud, kes sõitsid nigut' s******d kassid: küürakil, käed küünarnukkidest laiali, kiiver peaaegu vastu lenksu.....
Ilmselt mingi uus mood (togi)

Saadetud kettaga lauatelefonist!


will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas will111 »

baikeri asend

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Nippe algajale ehk?

Lugemata postitus Postitas yeekim »

will111 kirjutas: 26 Jaan 2020, 15:10

baikeri asend

Ei, lahjad naked'id....

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Mootorratta load, liiklus, motokoolitus ja sõit”