LS ehk LiiklusSaag
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 370
- Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
- Tsikkel: Honda
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 58 korda
Re: LS ehk LiiklusSaag
urmas66 kirjutas: ↑24 Veebr 2019, 09:44@Henn see kujutletav pauk olekski selle mõttes nö indikaatoriks,et kas on ühe juhi ehk vasakult tulija süü 100% või on ka stoppjoone ületajal süü. Siis oleks asi 50/50 . Mina ei ole küll kindel,et see 100% vasakult tulija süüks jääks, kui asja üle kohtus võitleksid ntks Sirk ja veel keegi. Ja paneks Sirgi stoppjoone ületajat kaitsma
§ 58. (1) Kõrvalteel sõitev juht peab andma teed juhile, kes läheneb ristmikule või liigub sellel mööda peateed või sõidueesõigusega teed, sõltumata tema sõidusuunast.
Kodanik Henn oletused:
Inimlikust seisukohast lähtuvalt: kui eesõigusega teel sõidukid seisavad, siis teeandmise kohustusega sõiduk võiks ristmikule sõita. Kui ta sõidab otsa ristmikul olevale sõidukile (kes lõpetab manöövrit), siis ta oleks justkui süüdi. Kui eesõigusega teel, stoppjoone taga seisev sõiduk otsustab parempöörde teha ja kütab sisse sellele kõrvalteelt tulijale, siis oleks justkui tema süüdi, et ei lase manöövrit lõpetada.
Tegelikkus:
Ilmselt sõltub sellest, kes kiiremini Sirk-i jõuab palgata
Kindlustus:
Tõenäoliselt jauravad kokkupõrkesuuna üle, et kes kellele sisse küttis.
-
- Postitusi: 599
- Liitunud: 27 Mai 2015, 16:44
- Tsikkel: Husky 701 Supermoto "Mai"
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 367 korda
- Tänatud: 82 korda
- Kontakt:
Re: LS ehk LiiklusSaag
Kõik räägivad seadustest justkui jumala antud ilmeksimatutest aksioomidest, mis õigesti tõlgendades annavad absoluutse tõe ja valgustuse. Nagu piibli üle vaidleks Seadused on ka inimeste poolt tehtud ja inimesed on teatavasti ekslikud.
Liiluses tasub liikuda selliselt, et sa tühja ei seisa, et kõik kenasti liigeldud saaks ja kõik terveks jääks.
https://www.youtube.com/c/ElectroMotoVlog
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: LS ehk LiiklusSaag
urmas66 kirjutas: ↑24 Veebr 2019, 09:44@Mac MNT seisukoht pole ilmselt üldse ametlik selle asutuse vaid mingi töötaja seisukoht,mida pole isegi täies mahus siin avaldatud. H.V ei julge seda teha miskil põhjusel ,kuigi võiks. Ja Sirgi seisukoht ongi just täpselt tema seisukoht. Võiks veel ka seadusandja seisukoha võtta?
@Henn see kujutletav pauk olekski selle mõttes nö indikaatoriks,et kas on ühe juhi ehk vasakult tulija süü 100% või on ka stoppjoone ületajal süü. Siis oleks asi 50/50 . Mina ei ole küll kindel,et see 100% vasakult tulija süüks jääks, kui asja üle kohtus võitleksid ntks Sirk ja veel keegi. Ja paneks Sirgi stoppjoone ületajat kaitsma
Kirjavahetus MNT´ga on siin 100% va isikunimed avaldatud. Sa jaurad siis ka edasi kui riigikohus panniga otsa ette lajatab.
See oleks ju kõigest ühe riigikohtuniku arvamus.
Minu pärast võite mxiga siin teemas üksteist edasi imetleda ja laikid. Oma pügalaid oma mula tõestamiseks võite hakata ise siia postitama
N:
Pügal, mis lubab lõikuval ristmikul reguleeriva vahendi panna peale ristmiku (ei ole vaja järjekordset ila dubleerivatest vahenditest ja noolega peatumise/parkimise vahenditest)
Pügal eelmise pügala täiustamiseks, mis reguleerib peale ristmiku oleva märgi/foori kaugust ristmikust
Pügal, mis ütleb, et kõndija foor reguleerib ristmiku
Pügal, mis keelab tingimusteta stoppjoone ületamise jne (vajab suuremat taiplikust siis kui sõnade tõlgendamiseks)
Samuti mingigi teisiti arvamuse, mis pärineb juristilt, mõnest vastavast asutusest vms. (MNT vana arvamus enam ei päde, urmase esitatud mx arvamus ja vaisversa ei päde, külaeide jms arvamus ka ei päde).
Ilma selleta on teie paugutamine ja teiste lubade eest antud lammaste arvu arutamine nadi lalin.
Ämbri olete oma koiva otsas korralikult helisema saanud.
Järgmise teema võiks teha kas LS teile üldse kehtib (nime pole ju juurde kirjutatud) annaks raudselt 10 lk sarnast bullkakat ajada. No kuni riigikohus pole otsustanud seni ma arvan, et teil vist pole vaja sellest raamatust kinni pidada.
Need tühipaljad nuuksed, mis üritavad Sirki ja MNT ameti seiskohta kõigutada on nüüdseks juba üsna haleda maigulised.
See, et minu lubade eest antud lammaste arvu üle arutada soovite tähendab ka üsna üks üheselt, et ega sirk vist ka pole oma lube teadmiste eest saanud? Või mis? Äkki soovite talt otse küsida, mitu lammast tema andis?
-
Teema algataja - Postitusi: 370
- Liitunud: 23 Dets 2006, 13:07
- Tsikkel: Honda
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 58 korda
Re: LS ehk LiiklusSaag
Mul ei olnud teemat püstitades soovi motorahvast eri leeridesse suruda ja mingit sõda alustada. Pigem asjalik-sõbralik arutelu-vaidlus argumenteeritud väidetega (faktid, viited). Nii ei saa rallit sõita kui hakatakse solvanguid loopima. Teeme suvel need õlled ja jääme liikluses ellu
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: LS ehk LiiklusSaag
Suurte meest munad nüüd nii hellad ka pole
Lihtsalt kui otse peateest üle sõidan siis oleks hea teada, kas paremalt tulev paremale keerata sooviv tegelane on urmas (pole muret passib ja ootab kõndija foori rohelist endale)
või mac, kes oma seadusliku õigust kasutab.
Ja maci taga on veel mx, kes kõigile pead puurib ja motokooli saadab.
Samuti tuleb aru saada peateelt vasakule minnes, kes on parajasti kõrvalteelt välja sõita sooviv tegelane.
Hõlpsam on kui LS on kõigile üheselt mõistetav.
Kui aga MNT ameti ja liiklusjuristi sõnavõtt tühjapaljaks kõlinaks tembeldatakse ... noh kuidagi totter selliselt mõnel sarnasel ristmikul päriselus "kokku" saada ja hooaeg lõpetada
-
- Postitusi: 1798
- Liitunud: 06 Apr 2005, 18:52
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 7 korda
- Tänatud: 109 korda
Re: LS ehk LiiklusSaag
Väga huvitav diskussioon igal juhul. Aga üks asi on mulle endiselt arusaamatu. Milleks on Rasmusk toodud esimeses näites stoppjoon vasakpöörde real? Kes ja millal selle taga seisma peab? Kui foor kehtib ainult jalakäijate ülekäigurada ületavatele liiklejatele, siis on vasakpöörde real stoppjoon ju nonsens, sest vasakule pöörajad ei ületa ühelgi juhul ülekäigurada.
Vabaduse pst-Kirde-Võidu tn ristmik suunaga Pärnu poole
Re: LS ehk LiiklusSaag
Kas see stoppjoon ei näita lihtsalt seda kohta, kus pööraja peaks seisma ja ootama juhul kui tal on vaja jääda seisma ja oodata enne kui saab oma pöörde sooritada? Kui seal ei oleks seda joont siis sõidaks iga mats kuskile erineva, suvalise koha peale ja jääks sinna passima oma pööret ootama. Mõni tola ehk sõidaks ka ninaga poolenisti vastu tuleva otserae kinni näiteks kuna ei taju oma auto dimensioone
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7185
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1853 korda
- Tänatud: 511 korda
Re: LS ehk LiiklusSaag
joel kirjutas: ↑25 Veebr 2019, 17:38Väga huvitav diskussioon igal juhul. Aga üks asi on mulle endiselt arusaamatu. Milleks on Rasmusk toodud esimeses näites stoppjoon vasakpöörde real? Kes ja millal selle taga seisma peab? Kui foor kehtib ainult jalakäijate ülekäigurada ületavatele liiklejatele, siis on vasakpöörde real stoppjoon ju nonsens, sest vasakule pöörajad ei ületa ühelgi juhul ülekäigurada.
Vabaduse pst-Kirde-Võidu tn ristmik suunaga Pärnu poole
Eks need stoppjooned selleks sinna pandi,et foori punase tulega, reguleerida kõrvalteelt väljuvat liiklust. Vasak pööret või peateed ületada on mingitel aegadel seal kõrvalteelt, ilma seda punast kasutamata, suht keeruline teha,sest autosid on üsna tihedalt.
Samas on leitud LS ka lahendus ,kuidas seda(minu meelst mõistlikku lahendust) kuidagi teisiti tõlgendada. Projekteerija ja tellija ilmselt on selle lahenduse teinud,et oleks vähem regulatsioone hõreda liikluse korral ja tihedama liiklusega saaks ka kõrvalteelt vähemalt mingi aja takka pöörde sooritada. Ilmselt saab seda ka siis teha,kui keegi sealt peateelt samal ajal oma pööret sooritab, aga kas seda eesõigust on vaja ja kas stoppjoone ületamine punasega on õige,see on siin eespool ekspertide poolt paika pandud. Minajään selle juurde,et stoppjoont punase fooritulega ületada ei tohi. Vähemalt ma pole leidnud LS-s erandit mis seda lubaks.
Olukorda võib konkreetsel näitel ka nii tõlgendada,et kui stoppjoon on enne ristmikku, aga ristmiku alas, siis see foor ei reguleeri ainult jalakäijate liiklust. Kuidas seda üheselt paika panna,et mis foor see on? Asukoht ei ole foori standartidele viidates üldse oluline ja kohati jäävad need ülekäigu rajad ka ristmiku alasse. Ristmik ei ole ainult sõidutee vaid ka kõnniteed(välimine serv kuni aiani või kõnnitee servani antud juhul) on ristmiku osa. Antud Võidu-Vabaka näites jääb ilmselt osa ülekäiguraja ohutussaarest ja ka foor ning ka stoppjooned ristmiku alasse . Kuidas siin käituda, kas siin on enam tegu pelgalt jalakäijate fooriga? Kui ei ole,siis kuidas siis selle Sirki tõlgenduse puhul käituda? Kuidas seda üldse eristada,et mis foor on mis,kui foor asub ristmiku alas?
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 29 Okt 2015, 18:32
- Tsikkel: T7
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 13 korda
- Tänatud: 35 korda
Re: LS ehk LiiklusSaag
Foorid peaksid siis olema ka kõrvalteedel, et need reguleeriks muud kui jalakäiate liiklust. Antud juhul vasaku pöörde nn stoppjoon (mis on ilmselt valesti üldse joonistatud sinna. Võrreldes teiste vabaka peal olevate samasugust ristmikega, kus on samasugune vasakpööre on seal paks katkendlik joon). Lisaks sellele on see stoppjoonega võrreldes nihkes, antud juhul siis tagapool. Teistel samasugustel oli ka eespool olevaid variante. Vasakule pöörad siis kui oled lasknud vastu tulevad läbi või nad ootavad jalakäiate foori taga. Vahet pole mis seal fooris põleb. Kõrvalteelt peab andma sulle andma teed kuna tal on alla teed märk. Tema sõitu ei reguleeri ükski valgusfoor. Jalakäiate valgusfoor annab talle lihtsalt võimalus seda teha tipptunni ajal näiteks lihtsamalt.
Edit: Selle joone nimi peaks olema teeandekoht, mis ostutab kohale kui peatumine on vajalik tee andmiseks sõidueesõigusega teel.
HRRRRR, click click, tock tock, HHHHHH, ZIIIIIII POK POK POK!
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 3121
- Liitunud: 30 Aug 2016, 12:52
- Tsikkel: Honda VFR800, 2008
- Tänanud: 484 korda
- Tänatud: 579 korda
Re: LS ehk LiiklusSaag
saatsin kõigi rahustuseks mnt sse ka selle joone kohta küsimuse.
Ise pakun sama mida will juba pakkus või on see urmase versiooni pooldajast projekteerija poolt paberile pandud ja valge ämbri ja pintsliga mehe poolt maha joonistatud (mis on tõenäolisem)
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.