5. leht 6-st

Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 02 Veebr 2018, 22:31
Postitas Krl

Suht väike karu ikka.
Ja 100 kilo ühe ratta jaoks, mille keevitused pole juba ammu pooles ulatuses läbi mädanenud, pole ka mingi mass.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 02 Veebr 2018, 23:28
Postitas stretch

See ei ole Desna.
Aga kui nüüd teemast korra uuesti välja minna, siis mul läks seda videot vaadates süda pahaks.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 02 Veebr 2018, 23:29
Postitas zombi

No mina võin ausalt tunnistada, et minu seaduserikkumine langes nõuka aja lõppu, vabariigi aja algusesse. 80-date lõpp, 90-date algus oli kavross, jänestega jawa. 175cc. Lube ei old, tsikkel oli ise juppidest kokku pandud (ostes sain kaks kasti juppe, raami ja rattad). Siis tuli mõistus pähe, läks asi vanarauda ja pea paarkümmend aastat tsikli selga ei ronind, kuniks lube lõpuks tegema hakkasin.
Lubade tegemise ajal sõitsin neljakäigulise neljataktilise chopper-rolleriga. Liikluse omandamiseks ja kohanemiseks paras, legaalne ja sõiduomadustelt oli sisuliselt nagu vana vene tsikkel. Lihtsalt mäkketõusul hakkas hingeldama ja noh, trassil kah konkurentsivõimeline ei olnud. Trassil "pärissiklistid" viskasid suisa käppa ja vormikandjatele pidin korra tõestama, et asi ei peagi registris olema ja lube sellega sõitmiseks kah tarvis ei ole. Päris tsikliga sõitsingi ainult platsil ja kooli omaga. Platsil nühkides sain tunnetuse piisavalt käppa ja tänu rolleriga ringikaarutamisele liiklusesosalemisega probleeme ei tekkinud. Ehk siis, peale platsilt tänavale pääsemist läks asi kui lepse reega.
Et motivatsioon säiluks, koju siiski ühe hiina ime soetasin, et ilastada ja kruvi lubadetegemise protsessiks ikka pees kenasti oleks. Sõitis sellega mu vend, ise osalesin mutitamises jne. Aga- ei sõitnud, kuniks load tasku sain. Pealegi, SELLE aparaadiga ei oleks platsisõitu ära teinud kah, oli siuke cruiseri-vurffi imeaparaat, äärmiselt kohmakas manööverdamiseks.
Nii et kuna minu niiöelda rikkumine on igate pidi aegunud, siis ma arvan, et ma võin kiva pilduda küll (w) Mingil määral võiks minu rikkumist suisa nõukogudevastaseks tegevuseks nimetada, niiöelda, nõukogude korra õõnestamiseks, vabadusvõitluseks. Nagu meie kõikvõimalikud poliitzuulikud nüüd kõik, nagu selgub, veel komparteis olles muudkui aga seespoolt seda struktuuri õõnestasid :ner:


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 03 Veebr 2018, 00:30
Postitas Ardilla
zombi kirjutas:

No mina võin ausalt tunnistada, et ...

See jänkudega?


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 03 Veebr 2018, 01:25
Postitas zombi

jänkudega, jänkudega. 60'date pill, originaaljupid-värgid. Kaks päeva sõitsid, ühe päeva remontisid- käigufiksaator oli Achilleuse kannaks.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 03 Veebr 2018, 10:15
Postitas Ardilla
zombi kirjutas:

jänkudega, jänkudega. 60'date pill, originaaljupid-värgid. Kaks päeva sõitsid, ühe päeva remontisid- käigufiksaator oli Achilleuse kannaks.

Mul oli kavross, oli kindel restavratsiooni plaan. Isegi dokid olid olemas. Aga varastati ära... :nono:

Aga ägedad punnid mõlemad nii Kavross kui Java . Kui paned tänapäevase ratta kõrvale siis saad aru miks siis lubadeta sõideti. Mõlemad täismõõdus rattad aga tänapäeval pigem pitbike mõõtu :mrgreen:

Jubedad trummel pidurid ja see süüte seadmine... Ja piip varastati ikka küla kuttide poolt pullipärast ära, siis sai okastraat asemele pandud :wack: vihmaga oli mõnus sõita :ner: sai särtsu (lol)

Kavross sõitma ei hakanudki aga oli muud tehnikat millega legot mängiti :shock: millel nime ei teadnudki päevalõpuks :wack: :mrgreen: sest kõik mis kuuriall oli sai tsikliks ehitatud või linnas garaazhis. Ma ei teagi kumba oli rohkem kas sõitmist või terve hooviga käima lükkamist.

Hea oli kui ümber hoovi tiiru said (lol) (crash) .

PS¡ siis käisid konstaablid jala :wink: mitte superbidega, milles on elektroonikat samapalju kui Airbus a320-nes. Ja andmete kontroll oli kartoteegis. Kui taksofon oli katki siis viidi jaoskonda :lol: et asju selgitada, see motiveeris olla korralik (lol)


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 03 Veebr 2018, 11:06
Postitas Ardilla

Kusjuures kui ma käisin Motokoolituses lube tegemas, siis alguses pandi 125 selga siis 250 ja siis 600 selga. Kõik ühe tunni jooksul. Pull oli selles, et 125ga jäi mul lenks põlvede vahele kinni :D


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 03 Veebr 2018, 19:16
Postitas zombi

No mul oli Odiumis siuke pull, et õppesõit ja hiljem eksamisõidud oli 600'se, 40kw peale piiratud aparaadiga. Aga tagajärg, krt, ikka kuni 35kw. Uskumatu. Ja lubade tegemise käigus head onud mäe otsast muutsid seadust kah kenasti.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 03 Veebr 2018, 21:26
Postitas pühak

Tundub, et siin on vist vanainimese staatus eelisseisund. :D Rohkem, kui 30 aastat tagasi käis õppesõit tsikliga ainult platsil, samuti ka eksamisõit. Sõidukiks oli vene Minsk. Sellega, kui oma oskused said ette näidatud, võisid Jawa Iž'i või mingi neljataktilise korviga 650-750 kuubikulise aparaadiga ilma pikema tseremooniata sõitma hakata. Mõnikord sekkus asjade käiku ka looduslik valik, kuid mu mäletamist mööda oli see reeglina kas õnnetu juhus või enesehävitusliku innuga otsitud situatsioon. Kummagi puhul piiratud juhtimisõigus ei päästa.
Ok, tsiklid on kordades võimsamaks läinud, kuid väike ülereguleerituse maik on asjal ikka juures. Aga igal juhul, noori tulebki ohjes hoida, muidu sõidavad veel ennast ja teisi surnuks.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 03 Veebr 2018, 21:35
Postitas ttt
wylde kirjutas:
Spoiler

See on arusaadav, et seadus ei luba. Pigem just, et mis on common sense ja kas on parem ise saada lisaks koolile omapäi rattaga sõbraks või harjutada ainult kooli õpetaja valvsa pilgu all. Ükspäev kui load käes ja omad õigust minna liiklusesse, siis neid faktoreid enam kaasa ei tule, et keegi kõrvalt manitseb, kaitsed sind või tugikaared püsti hoiavad. Muidugi oleks plaanis koolis niipalju selgeks saada, et külili ei kuku ja siis oma ratas garaažist õue ajada, samas ei ole ARK eksam ka mingi maagiline punkt, millest alates oled rattasõiduks küps. Ma eelkõige oma küsimusega mõtlengi, et kas kaherattalise sõiduvahendiga omal käel veel täiendavalt sina peale saamine võiks olla kasuks nii eksamile kui peale eksamit liiklusesse minnes? Risk vs kasutegur?
Hea võrdlus oleks ülikooli haridus ja praktiline töökogemus – kumb on olulisem, reaalses elus hakkama saamisel? Keegi usaldaks praktilise oskuseta kuid diplomiga kirurgi? Mis politsei arvab on selge, must ja valge. Minu mõte oleks Türi äärelinnas omal käel proovida ja maanteele niipalju kui on lähima platsini kilomeetreid. Ma pigem ootasin vastust, et kõik me nii alustasimegi, kuid siin tundub ülimalt seadusekuulekas seltskond kogemusi jagamast, kes kannatavad ära sõidukoolide sapilised kommentaarid ja röögatud listasud õppesõidu tundude eest mitte väga paindlikel kellaaegadel. Ma tahan positiivset fiilingut et üldse mootoratturiks hakata, ma ei usu, et seda koolist kõike saan?
Igaljuhul aitäh. Ise siiski leian, et olenemata lubadest, pean ma omal käel rattaga harjuma ennem Tallinna liiklusesse tulekut ja teen ma seda ennem ARK eksamit või peale, ei tohiks taunimisväärne olla.

Mul läks nii, et leidsin sobiliku ratta suve lõpus aga koolitusele oli plaanis minna kevadel. Ma tahaks näha seda inimest, kes suudab suve lõpu, sügise ja terve talve oma ratast garaažis vaadata, sest äkki jään vahele :D Läksin sügusel koolitusele ka, paralleelselt õppesõitudega käisin kodutänaval parklas (linnas) oma rattaga harjutamas. Lisatunde saab oma rattaga poole odavamalt, platsilgi pidid mitmed oma tsiklitega käima. Küsisin sõiduõpetajalt, kuidas nad sinna saavad, vastus oli, et sõidavad :D Kuna ARK eksamite vastuvõtt lõppes enne kui minul motokool, siis kevadel ongi plaanis oma rattaga veel tund v paar võtta (õpetaja tuleb kodu juurde). Lisaks on plaanis lubadega sõber ära rääkida, kes mul järel sõidaks ja juhendaja oleks, nii saab veel reaalset sõidukogemust (kui kogu aeg mitmekesi sõita poleks ju lube vajagi?). Ja siis eksamile esimesel võimalusel. Minu jaoks oleks kooli 10h ikka liiga vähe olnud, ma ei taha mingi ehku peale minna eksamit tegema, niigi närveerin. Nii et mina ei näe küll midagi halba selles, kui kuskil platsi peal natuke harjutada ja paarsada meetrit majade vahel sõita, et sinna platsile saada. Jah, päris esimest korda tsikli seljas istudes oli kõhe üksi platsilt koju sõita, lootsin, et välja ei sure :D aga motokooli tunnistusega olen ju kooli arvates küps liikluses osalema? Muidugi mul tavaliselt ilgelt veab ka :D Igapäevaselt linnas ei sõidaks, sest mul teooriaeksam juba tehtud..
See ka veel, et motokool ei õpeta kedagi sõitma, vaid teeb nii, et sa liikluses kohe surma ei saaks, nagu keegi siin foorumis ütles.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 03 Veebr 2018, 21:49
Postitas Ardilla
pühak kirjutas:
Spoiler

Tundub, et siin on vist vanainimese staatus eelisseisund. :D Rohkem, kui 30 aastat tagasi käis õppesõit tsikliga ainult platsil, samuti ka eksamisõit. Sõidukiks oli vene Minsk. Sellega, kui oma oskused said ette näidatud, võisid Jawa Iž'i või mingi neljataktilise korviga 650-750 kuubikulise aparaadiga ilma pikema tseremooniata sõitma hakata. Mõnikord sekkus asjade käiku ka looduslik valik, kuid mu mäletamist mööda oli see reeglina kas õnnetu juhus või enesehävitusliku innuga otsitud situatsioon. Kummagi puhul piiratud juhtimisõigus ei päästa.
Ok, tsiklid on kordades võimsamaks läinud, kuid väike ülereguleerituse maik on asjal ikka juures. Aga igal juhul, noori tulebki ohjes hoida, muidu sõidavad veel ennast ja teisi surnuks.

Nii on, minu vanaisa sõitis korraks platsile ja siis sai kohe paberi :wink: aga küsija on 16 saamas. Ta ei saa isegi oma tegude eest vastutada veel täies mahus. Isegi kuriteo puhul hinnatakse teda leebemalt. Ja meie arutame millega ta sõita võiks? Roller on rohkem kui ok :)

Paljudes kohtades tuleb alguses olenemata vanusest piiratud õigusega lubadega hakkama saada ja siis veel ka ringi õppida. Seega meil on veel isegi hästi. :bsmile:


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 03 Veebr 2018, 23:33
Postitas zombi
ttt kirjutas:

Ma tahaks näha seda inimest, kes suudab suve lõpu, sügise ja terve talve oma ratast garaažis vaadata, sest äkki jään vahele :D

Vaata siis kohe õige tähelepanelikult: tsikli ostsin juunis, load sain kätte septembris. Ei sõitnud. Jäin ellu. Aga oli vähemalt motivatsioon protsess lõpuni ajada, mitte poole pealt käega lüüa, et "vana mees kah juba, siiani ilma saand, saan edasi kah". Tõsi, eks ma olin siis oma 30-date lõpuveerandis kah (w)


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 04 Veebr 2018, 08:25
Postitas Gerd
zombi kirjutas:
Spoiler
ttt kirjutas:

Ma tahaks näha seda inimest, kes suudab suve lõpu, sügise ja terve talve oma ratast garaažis vaadata, sest äkki jään vahele :D

Vaata siis kohe õige tähelepanelikult: tsikli ostsin juunis, load sain kätte septembris. Ei sõitnud. Jäin ellu. Aga oli vähemalt motivatsioon protsess lõpuni ajada, mitte poole pealt käega lüüa, et "vana mees kah juba, siiani ilma saand, saan edasi kah". Tõsi, eks ma olin siis oma 30-date lõpuveerandis kah (w)

Sama siin... pidasin terve suve vastu... käisin ainult vahepeal käivitamas ja häält kuulamas!


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 04 Veebr 2018, 19:07
Postitas wylde

Kus Tallinnas on suuri platse harjutamiseks, mis ei ole ametlikud õppeplatsid? Pean silmas platse, kus õhtuti ja nädalavahetusel saaks veeremas käia ja neil tundidel/päevadel ei kasutata ala parkimiseks? Näitena Kristiine piirkonnas A Le Coq ümbrus - on kellegil kogemusi, on seal turvaline lubadeta harjutada? (käib seal patrullimas ekipaaze?). Kindlasti on veel analoogseid platse, mis pole seotud kaubanduskeskusega, mõned suuremad firmad, kelledel parkimisplatsid töövälisel ajal tühjad?
Ei ole midagi tasuliste harjutusplatside vastu, ent kui kodust viib tee nendeni läbi tiheda liikluse ja üle suurte magistraalide, siis pigem valiks midagi kodule lähemale.

PS, Ma liigun Tallinnas autoga kesklinna piires ca 10 000km aastas ja pmt võin öelda, et olen politseid näinud max 1 korra aastas. Ma südamest tervitaks patrulli kui teda näeks või mõne kiiruse ületaja või punasega foori ületaja vahele võtab aga sellist olukorda pole minu silmad näinud. Tänu sellele hakkan ise ka aasta aastalt üha enam reegleid eirama, sest olen sunnitud liikluses käituma normide, mitte seaduste järgi (viimane on vabatahtlik olen aru saanud). Sõidan igal päeval mööda Järvevana teed ja vasak sõidurida on 90-110ga sõitjatele, parem 80 - 90-ga sõitjatele (ala max lubatud on 70). Ma isegi aegajalt helistan politseisse, isikukoodiga ja puha, ning annan teada numbrist, kes näiteks taga 20cm vahega tagumikus tulesid vilgutas ja siis 120 rauda vajutas.. kuid viimasel ajal ei ole see tavapäratu vaid pigem igapäevane reegel, seega whats the point. Ja kus on politsei? Ajab taga rahulikult kõrvaltänavaid pidi sõitvaid kaherattalisi? Vaevalt küll. Ainus võimalus politseile vahele jääda on avariid tehes vms. Pigem ma usun pingo lotosse kui et Tallinnas võimalik lubadeta sõidu eest trahvi saada. Asualt öeldes kasko on ka ainus põhjus, miks täis lube üleüldse kaalun - ei saa ju ise külge maha pannes kahju sisse nõuda kui sõiduõigus puudus.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 04 Veebr 2018, 20:10
Postitas RasmusL

Su jutust wylde tuleb meelde mõned nädalad tagasi Delfis näidatud video kus "vaene autojuht" filmis Lux Expressi möödasõitu paremast reast. Tegelikkuses töllerdas oma autoga aga ise vasakus reas aeglasemalt, ning bussijuhil ei jäänud muud üle, kui mööduda paremalt poolt. Ja ise veel saadab video meediasse ning kaebab, et kui julmad ikka bussijuhid meil on :D Mis see möödasõitmisest kitumine täpselt annab, kas loodad mõne auhinna saada või tuleb parem uni öösel ?


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 04 Veebr 2018, 20:33
Postitas tuman
RasmusL kirjutas:
Spoiler

Su jutust wylde tuleb meelde mõned nädalad tagasi Delfis näidatud video kus "vaene autojuht" filmis Lux Expressi möödasõitu paremast reast. Tegelikkuses töllerdas oma autoga aga ise vasakus reas aeglasemalt, ning bussijuhil ei jäänud muud üle, kui mööduda paremalt poolt. Ja ise veel saadab video meediasse ning kaebab, et kui julmad ikka bussijuhid meil on :D Mis see möödasõitmisest kitumine täpselt annab, kas loodad mõne auhinna saada või tuleb parem uni öösel ?

Küsiks siinkohal, et RasmusL, kuna viimati ise bussiga näiteks Tartu-Tallinna vahet sõitsid?
Ma olen hiljuti tööasjus pidanud päris mitu korda käima ja päris ausalt, bussijuhid(kindlasti mitte kõik) sõidavad nagu nad oleks vaimupuudega või suitsiidsete kalduvustega. Tuisuga, nullnähtavuses ja pimedas kurvis surutakse 89-ga sõitvast poolhaagisest mööda, vastutulijad peavad aeglustama ja teeperve tõmbama. Ma päris ausalt vabatahtlikult enam bussi peale ei tüki, vähemalt mitte kaine peaga.
Eelmine nädal juhtusin ka autoga Tallinna otsa tegema, enne TLN neljarealise peal, sõidan Waze andmetel 96-97-ga ja enda imestuseks vaatasin, kuidas Lux buss minust mööda sõitis. Kõik oli korrektne aga pani mõtlema, et kas neil mingit piirajat pole nagu veoautodel? Või sõidumeerikute kontrolli vms, et nad nii julgelt kiirust ületavad?


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 04 Veebr 2018, 20:34
Postitas urmas66
RasmusL kirjutas:
Spoiler

Su jutust wylde tuleb meelde mõned nädalad tagasi Delfis näidatud video kus "vaene autojuht" filmis Lux Expressi möödasõitu paremast reast. Tegelikkuses töllerdas oma autoga aga ise vasakus reas aeglasemalt, ning bussijuhil ei jäänud muud üle, kui mööduda paremalt poolt. Ja ise veel saadab video meediasse ning kaebab, et kui julmad ikka bussijuhid meil on :D Mis see möödasõitmisest kitumine täpselt annab, kas loodad mõne auhinna saada või tuleb parem uni öösel ?

Ma näen selliseid teise rea pidureid igapäev,sest sama olukord on ka maanteel.Ma olen seda meelt,et kui keegi tuleb tagant,siis ta on kiirem ja las läheb.Mitte ,et ma ise aeglane liikuja oleks,aga kui näen,et keegi tagant tuleb,siis minust ta mööda ka saab,kui soovib.Mulle ei valmista hingepiinu ka korraks lapatsit tagasi lasta.Aga neid teises reas kulgejaid ei kannata ma samuti. Meie lollaka LS järgi võib linnas teises reas ka siis sõita kui tee tühi.Minu meelest see polegi nagu politsei asi vaid autokoolist on sellised ilmselt pärit.Kui väljamaal ka käinud pole,siis ei saagi teada kuidas normaalsed inimesed mitmerealisel teel käituvad.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 04 Veebr 2018, 20:40
Postitas urmas66
tuman kirjutas:

....Eelmine nädal juhtusin ka autoga Tallinna otsa tegema, enne TLN neljarealise peal, sõidan Waze andmetel 96-97-ga ja enda imestuseks vaatasin, kuidas Lux buss minust mööda sõitis. Kõik oli korrektne aga pani mõtlema, et kas neil mingit piirajat pole nagu veoautodel? Või sõidumeerikute kontrolli vms, et nad nii julgelt kiirust ületavad?

Võta lahti seadandlikud aktid ja saad teada,et veokatel 90 ja bussidel max 105(seal mõned erisused,aga linnadevahelistel ja turismikatel on nii).
No jah 96-97 waze järgi, sõidavad sinust tegelikult peale busside ka enamus sõiduautud mööda,maha jäävad vaid veokad.
Ei ole kelkimiseks,aga sõidan 4 realisel igapäev Pärnu mnt ja Ringteed ning sõidan püsivalt üle 100 waze järgi.Tegelikult sõidab suurem enamus nii.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 04 Veebr 2018, 20:53
Postitas tuman
urmas66 kirjutas:
Spoiler
tuman kirjutas:

....Eelmine nädal juhtusin ka autoga Tallinna otsa tegema, enne TLN neljarealise peal, sõidan Waze andmetel 96-97-ga ja enda imestuseks vaatasin, kuidas Lux buss minust mööda sõitis. Kõik oli korrektne aga pani mõtlema, et kas neil mingit piirajat pole nagu veoautodel? Või sõidumeerikute kontrolli vms, et nad nii julgelt kiirust ületavad?

Võta lahti seadandlikud aktid ja saad teada,et veokatel 90 ja bussidel max 105(seal mõned erisused,aga linnadevahelistel ja turismikatel on nii).
No jah 96-97 waze järgi, sõidavad sinust tegelikult peale busside ka enamus sõiduautud mööda,maha jäävad vaid veokad.
Ei ole kelkimiseks,aga sõidan 4 realisel igapäev Pärnu mnt ja Ringteed ning sõidan püsivalt üle 100 waze järgi.Tegelikult sõidab suurem enamus nii.

See kui kiirelt sina või mina sõidame, ei puutu asjasse. Ma toetan maksumaksjana niigi oma riiki piisavalt ja mul pole vaja trahvidega riskida, et kusagile meie konnatiigis 3 minutit varem jõuda, ennast rekkade taga seaks vihastades. See mind ei häiri, kui teised tahavad kiiremini sõita, palun väga.
Küsimus seisis pigem selles, et kas neil mingit kontrolli pole, et rahulikult 10+ üle lasevad.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 04 Veebr 2018, 21:23
Postitas RasmusL
tuman kirjutas:
Spoiler
RasmusL kirjutas:

Su jutust wylde tuleb meelde mõned nädalad tagasi Delfis näidatud video kus "vaene autojuht" filmis Lux Expressi möödasõitu paremast reast. Tegelikkuses töllerdas oma autoga aga ise vasakus reas aeglasemalt, ning bussijuhil ei jäänud muud üle, kui mööduda paremalt poolt. Ja ise veel saadab video meediasse ning kaebab, et kui julmad ikka bussijuhid meil on :D Mis see möödasõitmisest kitumine täpselt annab, kas loodad mõne auhinna saada või tuleb parem uni öösel ?

Küsiks siinkohal, et RasmusL, kuna viimati ise bussiga näiteks Tartu-Tallinna vahet sõitsid?
Ma olen hiljuti tööasjus pidanud päris mitu korda käima ja päris ausalt, bussijuhid(kindlasti mitte kõik) sõidavad nagu nad oleks vaimupuudega või suitsiidsete kalduvustega. Tuisuga, nullnähtavuses ja pimedas kurvis surutakse 89-ga sõitvast poolhaagisest mööda, vastutulijad peavad aeglustama ja teeperve tõmbama. Ma päris ausalt vabatahtlikult enam bussi peale ei tüki, vähemalt mitte kaine peaga.
Eelmine nädal juhtusin ka autoga Tallinna otsa tegema, enne TLN neljarealise peal, sõidan Waze andmetel 96-97-ga ja enda imestuseks vaatasin, kuidas Lux buss minust mööda sõitis. Kõik oli korrektne aga pani mõtlema, et kas neil mingit piirajat pole nagu veoautodel? Või sõidumeerikute kontrolli vms, et nad nii julgelt kiirust ületavad?

Viimati sõitsin bussiga Tln-Trt aasta tagasi vana-aasta õhtul. Tookord oli väga professionaalne ja meeldiv juht. Sõidan kindlasti bussiga veel, kui tarvis sest igatahes lux expressi lounge on ikka super mugav. Bussidel on lubatud sõida 100kmh eesti teedel, et nad graafikus püsiksid ning see kihutamine on pigem tingitud sûsteemist. Kui ikka "kõrgemad" vennad panevad ajagraafiku paika, siis juht on viimane kes seal midagi otsustab. Kui juht on aeglane vahetatakse kiirema vastu välja ja läheb edasi.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 04 Veebr 2018, 21:53
Postitas urmas66
tuman kirjutas:
Spoiler
urmas66 kirjutas:
tuman kirjutas:

....Eelmine nädal juhtusin ka autoga Tallinna otsa tegema, enne TLN neljarealise peal, sõidan Waze andmetel 96-97-ga ja enda imestuseks vaatasin, kuidas Lux buss minust mööda sõitis. Kõik oli korrektne aga pani mõtlema, et kas neil mingit piirajat pole nagu veoautodel? Või sõidumeerikute kontrolli vms, et nad nii julgelt kiirust ületavad?

Võta lahti seadandlikud aktid ja saad teada,et veokatel 90 ja bussidel max 105(seal mõned erisused,aga linnadevahelistel ja turismikatel on nii).
No jah 96-97 waze järgi, sõidavad sinust tegelikult peale busside ka enamus sõiduautud mööda,maha jäävad vaid veokad.
Ei ole kelkimiseks,aga sõidan 4 realisel igapäev Pärnu mnt ja Ringteed ning sõidan püsivalt üle 100 waze järgi.Tegelikult sõidab suurem enamus nii.

See kui kiirelt sina või mina sõidame, ei puutu asjasse. Ma toetan maksumaksjana niigi oma riiki piisavalt ja mul pole vaja trahvidega riskida, et kusagile meie konnatiigis 3 minutit varem jõuda, ennast rekkade taga seaks vihastades. See mind ei häiri, kui teised tahavad kiiremini sõita, palun väga.
Küsimus seisis pigem selles, et kas neil mingit kontrolli pole, et rahulikult 10+ üle lasevad.

+10 üle on meil lastud aegade algusest saadik ja seda pole tegelikult keegi ka radariga teel seistes pahaks pannud.Sama olukord ka enamuses muudes eu maades.Kui maanteel sõidavad kõik +10 või +15, siis ainuke ohtlik lüli selles saab olla see,kes üritab seal sõita täpselt 90-ga.
Politseid on meil täpsel niipalju kui palju meil on raha,neile maksta.Raha sai juba ammu otsa ja nüüd on neid teedel radariga vahel harva. Aga midagi nad ometi teevad,kui igal hommikul uudistes ,antakse teada,et jälle mingi 30-40 joomast debiilikut on kätte saadud.Ehk siis tegelevad ohtlikumate asjadega.
+10 sõitmine ei ole ohtlik ja "kotipoliisi" mängimine on ka out tegevus.
Varem jõudmine ei ole ka minu jaoks teema,aga mulle meeldib sõita sujuvalt. Ehk siis kui liiklusvoog läheb ühtlaselt +10 või +15 , siis ma lähen nendega ja ei hakka seal seadusepügalaid lugema. Kui mul on kiire, lähen kõigist mööda ja see pole mulle kuskil ja miskites oludes probleem.Peab olema võimas kone,head rehvid ja silmanägemine korras.Oma sõiduvahendit peab valdama ka,muidu pole eelmise lausega midagi peale hakata.ja kui ma kiiremalt sõidan,siis teen seda alati nii,et oma tegevusega teisi ei segaks.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 05 Veebr 2018, 12:03
Postitas ttt
Gerd kirjutas:
zombi kirjutas:
Spoiler
ttt kirjutas:

Ma tahaks näha seda inimest, kes suudab suve lõpu, sügise ja terve talve oma ratast garaažis vaadata, sest äkki jään vahele :D

Vaata siis kohe õige tähelepanelikult: tsikli ostsin juunis, load sain kätte septembris. Ei sõitnud. Jäin ellu. Aga oli vähemalt motivatsioon protsess lõpuni ajada, mitte poole pealt käega lüüa, et "vana mees kah juba, siiani ilma saand, saan edasi kah". Tõsi, eks ma olin siis oma 30-date lõpuveerandis kah (w)

Sama siin... pidasin terve suve vastu... käisin ainult vahepeal käivitamas ja häält kuulamas!

No väga tublid seaduskuulekad kodanikud olete! :D Pole paha, kui keegi suudab. Aga ise jään arvamusele, et ratas on ikka sõitmiseks.. ei näe probleemi, kui kuskil platsil või kardirajal (eriti rajal! see ongi ju sõitmiseks!) natuke tiirutada ja sinna saamiseks mööda külavaheteed 200m veereda. Ja ma arvan et ARK on ka pigem õnnelik selle üle, et eksamile tuleb inimene, kes on reaalselt harjutanud, mitte lihtsalt õnne proovima, siis juhuslikult veab ja pärast läheb see inimene liiklusesse (mis on paraku tavaline). Muidugi jah, mina ei ole nii andekas ja ma pean harjutama rohkem kui motokool võimaldab (seal ei saa isegi aegu nii tihedalt kui vaja oleks), eriti kui talv jääb vahele. Mõni teine lähebki teeb oma formaalsed 10h ära ja pole vahet kas harjutab või ei.

wylde kirjutas:

Kus Tallinnas on suuri platse harjutamiseks, mis ei ole ametlikud õppeplatsid? Pean silmas platse, kus õhtuti ja nädalavahetusel saaks veeremas käia ja neil tundidel/päevadel ei kasutata ala parkimiseks? Näitena Kristiine piirkonnas A Le Coq ümbrus - on kellegil kogemusi, on seal turvaline lubadeta harjutada? (käib seal patrullimas ekipaaze?). Kindlasti on veel analoogseid platse, mis pole seotud kaubanduskeskusega, mõned suuremad firmad, kelledel parkimisplatsid töövälisel ajal tühjad?
Ei ole midagi tasuliste harjutusplatside vastu, ent kui kodust viib tee nendeni läbi tiheda liikluse ja üle suurte magistraalide, siis pigem valiks midagi kodule lähemale.

Siin foorumi teemades on neid platse läbi käinud, loe neid lubade tegemise teemasid või otsingusse "plats". Pmst tohib töövälisel ajal kasutada ka ARKi platsi, aga see ei erine tavalisest parklast kuigi palju. Mõistlikum on tõesti kodu lähedal midagi leida. Pärast teooria ära tegemist ei taha nagu väga riskida ju.. A Le Coqi parklast on siin räägitud, ise olen käinud näiteks K-Rauta parklas õhtuti (sinna mul 500m majade vahelt). Sobib ükskõik mis siledam plats, viskad oma koonused maha ja teed paar tiiru, keda see ikka nii väga segab. Ma ei tea, kui politsei parklas maha võtab lubadeta sõidu eest, siis see peab ikka ilge ebaõnn olema :D Muidugi riigikassat on vaja ka täita ja kõigega peab arvestama.
Mul muidugi on eriti head tingimused, maal olles saan kardirada kasutada (1km mööda kruusaseid külatänavaid). Kurat, seal külavahel lasevad isegi väiksed lapsed mingi minitsikliga päev läbi ringiratast mööda tänavaid :D
Linnasõitudeks kindlasti sebin juhendaja. Linnas polegi see liiklusreeglite teema nii hull, need on nagunii üksipulgi läbi nämmutatud, pigem tahaks reaalset sõidukogemust, et ei peaks jaurama oma käiguvahetuse ja jumal teab millega, saaks rohkem liiklusele keskenduda ja eksamile ka kindlama tundega minna. Nagu autoga, vaja veidi harjuda. Väga hea variant liikluse vaatlemiseks oli ka õppesõidu autos kaasa sõitmine.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 05 Veebr 2018, 12:56
Postitas Jesper

Mul oli 10a tagasi seal Lilleküla staadioni kolmnurga sees garaaž, kuna parkla ja need pikad tühjad sirged olid noorsoo hulgas populaarsed joonele paneku kohad, siis töllerdas patrull seal alatasa. Vahel said vihasemad tihased ka oma kustutit ja tõkiskingi näidata jne. Hetkeseisu ei tea :)

Patrullid üldiselt armastavad oma pesa lähedal passida ja sõõrikuid süüa, sel põhjusel ei maksa mingi kahtlase sõidukiga ka Tondi tänava alguse Favorasse või Sõle tänava bensukatesse minna näiteks.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 13 Apr 2018, 05:01
Postitas Prets

Mul on nüüd sellise halli ala teema ja paar rumalat küsimust. Nimelt on olemas välismaa "Learners" tsikliload, millega pmst võib kuni meie A2 sõita (täpsed kuubid ja võimud on küll teised siin, 35kw piirang puudub, on vaid võimu/kaalu suhe) ja on tehtud ka Eestis motokool A2 tsikli ja tundidega eelmine aasta. Sai ka ARK eksameid tehtud, aga tookord sõidu kukkusin läbi, sest noor tüdrukutirts telefonis ei taibanud, kas tahab ületada teed või mitte.
Esiteks, kuna nüüd on vanust 24 täis, saan ma automaatselt täis-A lube tegema minna?
Teiseks, kui ostaks Eestist tsikli ja sõidaks sellega ise ARKi eksamit tegema, tuues ettekäändeks, et välismaised load ju olemas, eriti sellised, mis ka Eestis kehtima peaks (NZ), kas siis vaadataks väga viltu/trahvitaks/misiganes?


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 13 Apr 2018, 07:43
Postitas reimps

Esimesele küsimusele saad kõige adekvaatsema vastuse ARKist (või noh, maanteeameti büroost).
Teise puhul pole miskit uut, kogu aeg tehakse nii, aga üldiselt ei tasu eksamineerijale reklaamida oma rattaga kohale jõudmist. Seaduslikult pole neil miskit võimalik ette võtta, aga inimlikult võivad komanu**siga tegelema hakata eksami ajal.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 13 Apr 2018, 12:19
Postitas Stonekurg

Saue eksamineerija ütles, et oma asi kuidas kohale saan, kui abi palusin ja tema asi on ainult eksami ajal toimuv.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 13 Apr 2018, 12:53
Postitas zombi

Hmm... tsikli kohaletoimetamine eksamiplatsile on lubatud, kui sellega sõidab sinna keegi, kes vastava kategooria juhtimisõigust omab. Ja neid "Leaners" juhilubasi, vähemalt UK omasi, meie liikluses minu teada ei aksepteerita. Aga täpsemalt on jah kasulik Maanteeametist uurida.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 13 Apr 2018, 13:15
Postitas will111

kui on load olemas, mis eestis kehtivad (seda kas tegelikult ka ikka kehtivad, peab miudugi nende lubade omanik ikka ise täpselt teadma!) siis miks üldse on vaja tingimata neid kohalikke lube tegema minna? mingi eriline patriotism? võta ratas ja sõida, seda enam kui kõiksugu koolitused ja eksamid tegelikult juba nagunii korra tehtud on. load on ju taskus, so what, et need ei ole just eestis välja antud? kui miudugi ise tunned, et sõita ikka tegelikult ei oska siis võiks kooli uuesti teha või lisatunde võtta. aga kuna olen koolituse läbinud ja kuskil maal sõitnud ka, siis eeldan, et sellega probleemi ei ole.
nende täis A'dega oli vist mingisugune teatud arv aastaid, mis peavad olema all olnud mingi muu kategooria omad. aga selleks minuteada sobib ka B-kat näiteks. samas see on selline mälu järgi pakutud asi, ei maksa faktina võtta.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 13 Apr 2018, 13:32
Postitas Jesper

Suure tõenäosusega need igasugu "Learners"- ja muul viisil piiratud load lihtlabaselt ei kehti välismaal. Vähemalt EL-i piires on küll nii, Uus-Meremaa seadustega pole kursis. Iseasi muidugi, kas keegi viitsib protsessima hakata, kui just mingi imelise lollusega näppu ei jää.

Samas miks oma tagumikule asjatult seiklusi otsida, kui tihti sa seal eksamil ikka käima hakkad - selleks üheks sõiduks asendusjuhi leidmine on ju sada korda lihtsam kui hakata kõiki neid rahvusvaheliste lubade tunnistamise reegleid endale selgeks tegema. Noja üleüldse minuarust pole mõtet oma elu liiga keeruliseks teha, vbl eestlasele seletad veel oma Uus-Meremaa jutud ära, a siis satud korra Läti poolele, peetakse kinni ja sama tramburai hakkab otsast peale, sest läti politseiniku lapsed tahavad ju täna kommi saada, mitte oodata kuni sa actually seadusi rikud. See Eesti eksam ei ole tähti tundvale ja reaalselt tsikliga liiklevale inimesele midagi hirmsat ja kaheteistkümne tähega dokument on üldiselt maailmas ikka kordades kangem valuuta kui mingi "papist" luba kuskilt maailma tagapoolelt.


Re: Ebaseaduslikult sõitmine

Postitatud: 13 Apr 2018, 15:31
Postitas zombi
will111 kirjutas:
Spoiler

kui on load olemas, mis eestis kehtivad (seda kas tegelikult ka ikka kehtivad, peab miudugi nende lubade omanik ikka ise täpselt teadma!) siis miks üldse on vaja tingimata neid kohalikke lube tegema minna? mingi eriline patriotism? võta ratas ja sõida, seda enam kui kõiksugu koolitused ja eksamid tegelikult juba nagunii korra tehtud on. load on ju taskus, so what, et need ei ole just eestis välja antud? kui miudugi ise tunned, et sõita ikka tegelikult ei oska siis võiks kooli uuesti teha või lisatunde võtta. aga kuna olen koolituse läbinud ja kuskil maal sõitnud ka, siis eeldan, et sellega probleemi ei ole.
nende täis A'dega oli vist mingisugune teatud arv aastaid, mis peavad olema all olnud mingi muu kategooria omad. aga selleks minuteada sobib ka B-kat näiteks. samas see on selline mälu järgi pakutud asi, ei maksa faktina võtta.

Isegi need võõrriigi load, mida Eestis aksepteeritakse, kehtivad siin liikumiseks max. 1 aasta. Pluss, et Maanteeamet on hakanud viljelema sellist praktikat, et kui EV kodanik esitab välisriigi juhiload, siis kontrollitakse järgi, kas isik sel ajal, kui ta väidetavalt omal load tegi, ka ametlikult seal riigis elas. Kui ametlikku tõestust ei ole- juhtimisõiguseta sõit ja kogu muusika.