Talverehvid

Kogu tõde mootorratta rehvidest, nende rõhust, tootjatest ja kulumisest. Kui mootorrattur tunneb huvi mootorratta rehvide vastu siis vastus tuleb siit. Ja küsimused samal teemal elik mootorratta rehvide kohta ka ikka siia.

Moderaator: Moded


Teema algataja
Matuke
Postitusi: 7
Liitunud: 07 Mär 2013, 17:47

Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Matuke »

Vahest natuke offtopic aga kas keegi trahvi pole saanud talverehvide puudumise pärast? Kohustus on 1 märtsini kasutada talverehve.
Endal plaanis täna Tartu peale sõitma minna.



Kasutaja avatar

t2g
Postitusi: 353
Liitunud: 13 Dets 2006, 20:35
Tsikkel: zx6r suure R-iga

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas t2g »

Moororrattaga?? Rattal pole kohustuslikud ju :wink:

Kasutaja avatar

Lehtlaan_R
Postitusi: 269
Liitunud: 04 Aug 2012, 11:23
Tsikkel: Keeway TX 50 supermoto
Asukoht: Tartu
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 1 kord

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Lehtlaan_R »

tava rehvidega lähed?
kui just mendid kinni ei pea ja selle rehvi pärast.....
,aga asfalt on täna ilus puhas. :)

Clearly says more oil gives more Power
Kasutaja avatar

Pan
Postitusi: 289
Liitunud: 28 Mai 2011, 10:35
Tsikkel: Kawabusa
Asukoht: Viljandi

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Pan »

Eile käisin sõitmas. Juhtusin milkudega valgusfoori taga koos seisma mitmel korral. Nii nende taga kui ka kõrval. Minu vastu küll erilist huvi ei ilmutatud. Seadus näeb talverehvide kasutamist ette peamiselt sõiduautodele. Mootorrattad, bussid ja veoautod peaks sellest kohustusest vabad olema.

Elevandil ei ole vaja haukuda. Teda märgatakse niisamagi.
Kasutaja avatar

Kirs
Postitusi: 4071
Liitunud: 06 Apr 2005, 12:08
Tsikkel: BMW
Asukoht: Saaremaa/Tallinn
Tänanud: 6 korda
Tänatud: 23 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Kirs »

Mitte peaks vaid ongi talverehvide nõudest kaherattalised priid. Võtke vabalt.

SERTÃO

Melx
Postitusi: 390
Liitunud: 03 Mai 2006, 16:15
Tsikkel: Freewind|Bandit 1250 SA|B-King
Asukoht: Saaremaa
Tänatud: 5 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Melx »

Ise-enesest kui jutt mootorrattast siis võiks ikka seadust ka teada, mitte, et poole kõrvaga kuulsin midagi talverehvidest ja nüüd käibki kõigil see all mingist kuupäevast kuupäevani. Üldse vist pole sellist rehvi võimalik valmistada mis kannataks talvel liikluses sõita, tulemus oleks tõenäoliselt sama mis suvel märja muru peal sõitmist harjutades.

Ziccel

Ohverdan bensiini !
Kasutaja avatar

DGAF
Postitusi: 437
Liitunud: 07 Okt 2007, 11:49
Tsikkel: Yamaha R1 track only
Asukoht: Tallinn | Nõmme

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas DGAF »

Vast ikka on võimalik valmistada aga ise küsimus on nõudlus nende järele. Mingi hübriid ringraja vihmarehvist ja jäärajal kasutatavatest piikidest? St pehme sooneline segu ja kerged naelad peal? Pole küll täpselt kursis aga kas mitte enduurokatel ei ole midagi sellist?

born under a bad sign
Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas mx77 »

DGAF kirjutas:

Vast ikka on võimalik valmistada aga ise küsimus on nõudlus nende järele. Mingi hübriid ringraja vihmarehvist ja jäärajal kasutatavatest piikidest? St pehme sooneline segu ja kerged naelad peal? Pole küll täpselt kursis aga kas mitte enduurokatel ei ole midagi sellist?

Enduurokad kasutavad krossinaela, sellega sind keegi tänavale ei lase. Lisaks ei püsi pehmes kummisegus see nael eriti kaua sees. Krossinaela jaoks kasutatavad rehvid on kõik kõva või väga kõve seguga.

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Just uurisin mingi aeg tagasi tsiklite talverehvide teemat.
Tulemus oli see, et kui soovite talvel naastrehvi kasutada siis igatsugust naastu enam kasutada ei tohigi-kindlaks oli määratud nii naastude arv(tavalisel krossinaelal neid liiga palju), naastude kaal, ja ka väljaulatuv pikkus ,vist oli max 3mm.

Edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Kuigi talvega tundub olema kööga(ise loodan küll veel korra jääle saada), siis järgmiseks hooajaks või kuni seaduse muutmiseni tänavalegaalsete naastude nõuded on sellised:

2) naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui:
a) rehvis, mille velje läbimõõt ei ole suurem kui 13" – 90;
b) rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 13", kuid ei ole suurem kui 15" – 110;
c) M1 kategooria sõiduki rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 15" – 130;
d) ülejäänud rehvidel – 150;

3) sõidukil kasutatavates naastrehvides ei tohi naastude arv erineda rohkem kui 25 %
võrreldes suurima naastude arvuga rehviga;

4) uutel M1, N1, O1, O2 ja L kategooria sõiduki naastrehvidel ei tohi naastud rehvi
pinnast välja ulatuda rohkem kui 1,2 mm
ja M2, M3, N2, N3, O3 ja O4 kategooria
sõiduki rehvidel rohkem kui 1,5 mm. Kasutuses olevatel M1, N1, O1, O2 ja L
kategooria sõiduki naastrehvidel ei tohi naastud rehvi pinnast välja ulatuda rohkem
kui 2,0 mm
ja M2, M3, N2, N3, O3 ja O4 kategooria sõidukite rehvidel rohkem kui
2,5 mm;

5) naastrehvidel võib kasutada naaste, mille mass ei ole suurem kui:
a) M1, O1 ja L kategooria sõidukil – 1,4 g;
b) N1 ja O2 kategooria sõidukil – 2,3 g;
c) M2, M3, N2, N3, O3 ja O4 kategooria sõidukil – 3,0 g.
Naastul võib olla ainult üks tipp ja see ei tohi olla terav ega torujas;

edu

Saadetud kettaga lauatelefonist!


hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas hmm »

Ma läheks siit teemast natuke edasi ja defineeriks pigem "jaheda" ilma rehvid, mitte lume või jää rehve. Ei aja taga seaduse punkte vaid enda sõidu ohutust.
Talvel nii ehk naa suht nadi ainult kahel rattal sõita. Külkaga ehk kindlam.
Seega on peas mõlkunud mõte oktoobrist-maini hoida velgedel M+S markeeringuga rehve. Seda just selle pärast, et kui tekib võimalus (no teed suht puhtad, soolalöga väga palju pole aga temp 0 ümbruses) ja soov saaks ohutumalt mõned sõidud teha.
Peamine eesmärk on just vähendada libisemise ohtu, kui asfalt on väga jahe või isegi mõnes kohas väike lumeke/jääke...

jäi silma selline rehv:
‘Winter Grip 2’ by ANLAS: https://anlas.com/product/sheet/Winter/ ... 0GRIP%202/

Kas keegi on seda kasutanud. Vaatasin youtobest mõnda selle kohast videot ning pigem ongi seal lõunamaa mägedes 0...10 kraadises tingimuses sõidule mõeldud ja mis teha - kiidavad.

Või vaadata miku/heidenau jne poole?
https://tyres.buycarparts.co.uk/motorcycle/winter-tyres

Ise kihutaks need alla jawale, millel ka külka.

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas ranel »

hmm kirjutas: 12 Nov 2020, 11:58

Ma läheks siit teemast natuke edasi ja defineeriks pigem "jaheda" ilma rehvid, mitte lume või jää rehve. Ei aja taga seaduse punkte vaid enda sõidu ohutust.
Talvel nii ehk naa suht nadi ainult kahel rattal sõita. Külkaga ehk kindlam.
Seega on peas mõlkunud mõte oktoobrist-maini hoida velgedel M+S markeeringuga rehve. Seda just selle pärast, et kui tekib võimalus (no teed suht puhtad, soolalöga väga palju pole aga temp 0 ümbruses) ja soov saaks ohutumalt mõned sõidud teha.
Peamine eesmärk on just vähendada libisemise ohtu, kui asfalt on väga jahe või isegi mõnes kohas väike lumeke/jääke...

jäi silma selline rehv:
‘Winter Grip 2’ by ANLAS: https://anlas.com/product/sheet/Winter/ ... 0GRIP%202/

Kas keegi on seda kasutanud. Vaatasin youtobest mõnda selle kohast videot ning pigem ongi seal lõunamaa mägedes 0...10 kraadises tingimuses sõidule mõeldud ja mis teha - kiidavad.

Või vaadata miku/heidenau jne poole?
https://tyres.buycarparts.co.uk/motorcycle/winter-tyres

Ise kihutaks need alla jawale, millel ka külka.

Iga pehmem rehv on etem suvekast jahedas. Jää vastu aga lamell kahjuks eriti ei aita. Lamell teeb muidu rehvi ka nn ujuvaks.
Mina võtaks naastu. Kõige ohtlikum ongi ju jää tee peal. Aga noh külka all saab vast lamelliga ka hakkama.

Seda M+S märki ei tasu vaadata, vaid ikka pigem rehvi ennast. Ka näiteks E07 on paberi järgi M+S. Kes aga sellega lume ja jää peal sõita tahaks, ma ei kujuta ette. Maasturitele on neid rehvide võrdlusi tehtud. Parim on talvel lumel ikka klassikaline lamellitud talverehv. Tavaline klots istub aga paremusjärjestuse lõpus.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ma ei viitsi kogu teksti tõlkida aga M+S tegelikult ei märgista talverehvi, vaid märgistab teatud miinimumnõudeid, mida rehv täitma peab, et M+S märge kätte saada. Ning tegelikult juba alla +7 kraadi on ette nähtud, et miinimumnõuded täitnud m+s rehv käitub samamoodi nagu suverehv. Nii et seda märki paluks mitte jälgida eriti juhul, kui valitakse rehvi meie kliimas.

One would expect that the markings M+S or Mud and Snow on a tire would mean that it was designed for proper winter traction in all conditions. You might be surprised to find that it only defines a tire whose treads:

Have multiple pockets or slots in at least one tread edge that extend toward the tread center at least 1/2 inch from the footprint edge
Measured perpendicularly to the tread centerline, have a mimimum cross-sectional width of 1/16 inch
Have edges of pockets or slots at angles between 35 and 90 degrees from the direction of travel
Have a contact surface void area will be a minimum of 25% based on mold dimensions
It says nothing about the tire's rubber compound and it's ability to stick to compact snow and ice. In fact, at temperatures below 7 C. it can be expected to perform just like a summer tire in these conditions.

If you are like most tire buyers, my guess is that you choose an all season tire based on the manufacturer's mileage durability claims. This means a rubber compound that stays hard and does a poorer job of sticking to compact snow and ice.

Tires with the mountain and snowflake design are rated for their ability to provide traction in winter conditions where the temperature is below 7 C. Think of them as low temperature tires and choose them over all season tires when you drive in BC's winter road environment.

Aga naelrehvidega, vähemalt motikatega, on see jama, et peab küll jää peal aga tänu rehvi ehitusele jälle ei pea eriti asfaldi peal. Need naelad on jäiga pinna peal ise libedad. Kui ma ise tahaks päris keset lumist talve sõita, siis ma sõidaks pigem just lamellidega, eriti, kui sõitu on palju linnas. Heidenaul Scout Silica näiteks.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942

hmm
Postitusi: 424
Liitunud: 01 Juul 2012, 18:14
Tsikkel: K-58, M103, jawa 360
Asukoht: Rakvere
Tänanud: 38 korda
Tänatud: 106 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas hmm »

Ok, see M+S märgistus las siis jääda, vaid pigem ehk on soovitusi kogemustest, et milline rehv on tagumiku dyno põhjal hinge positiivse emotsiooniga täitnud <5 kraadise ilmaga sõitmisel.
Saan aru ka seda, et rattad on erinevad (kaalud, võimsused, teljevahed, veljed) kõik mängib tegelikult rolli + sõiduoskused/stiilid.
Õnnetu jaff ise ju rehvide poolest selline pirtsakas - ei mahu talle eriti midagi sinna alla. 16" mõlemad, ees 3,25 ja taga 3,5 laiad. Ega ma sinna vist mootorratta rehve leia, pigem rolleri omad... nt Mitas 32 WIN scoot

5aastat 50+ vanuste ratastega (Iz jupiter3, Iz49, Iz Planeta Sport, Kovrovets K58, Jawa360) sõidud Balkanil ja selle lähistel https://www.facebook.com/groups/471167806998913

Riga7 (1972) 49cc -> Kovrovets K58 (1958) 124,7cc -> K58@100 173,7cc-> Minsk M103 (1963) 124,7cc -> Jawa 360 + velorex 560 (1972) 344cc -> Jawa 559 (1965) 248,9cc -> Kovrovets K-175 (1958) 173,7cc -> Triumph Bonneville T100 (2019) 900cc
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Mina enda mammutitega olen aastaid K60-ga sõitnud, isegi mitte see päris Silica. LUnd ja jääd ei kannata, kuid piirtemperatuur, millega veel maanteel sõita olen julgenud, on umbes miinus 7 kraadi. Aga no see on juba päris piiri peal. Praeguste ilmadega (+7) aga on need täiesti fine, ei ole veel kuskilt otsast libe.

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

Ivoonu
Toetajaliige
Postitusi: 1486
Liitunud: 27 Sept 2007, 18:06
Tsikkel: Harley-Davidson FLHTCUI
Asukoht: Tartu
Tänanud: 107 korda
Tänatud: 64 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Ivoonu »

Mul oli üle-eelmine talv Uralil Mitas SW-07 Speedway rehv taga. Pidamist oli igas olukorras aga kulus ka silmnähtavalt. Umbes 1000 km ja otsas ta oligi.

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas ranel »

Piipz kirjutas: 12 Nov 2020, 14:23

Ma ei viitsi kogu teksti tõlkida aga M+S tegelikult ei märgista talverehvi, vaid märgistab teatud miinimumnõudeid, mida rehv täitma peab, et M+S märge kätte saada. Ning tegelikult juba alla +7 kraadi on ette nähtud, et miinimumnõuded täitnud m+s rehv käitub samamoodi nagu suverehv. Nii et seda märki paluks mitte jälgida eriti juhul, kui valitakse rehvi meie kliimas.

One would expect that the markings M+S or Mud and Snow on a tire would mean that it was designed for proper winter traction in all conditions. You might be surprised to find that it only defines a tire whose treads:

Have multiple pockets or slots in at least one tread edge that extend toward the tread center at least 1/2 inch from the footprint edge
Measured perpendicularly to the tread centerline, have a mimimum cross-sectional width of 1/16 inch
Have edges of pockets or slots at angles between 35 and 90 degrees from the direction of travel
Have a contact surface void area will be a minimum of 25% based on mold dimensions
It says nothing about the tire's rubber compound and it's ability to stick to compact snow and ice. In fact, at temperatures below 7 C. it can be expected to perform just like a summer tire in these conditions.

If you are like most tire buyers, my guess is that you choose an all season tire based on the manufacturer's mileage durability claims. This means a rubber compound that stays hard and does a poorer job of sticking to compact snow and ice.

Tires with the mountain and snowflake design are rated for their ability to provide traction in winter conditions where the temperature is below 7 C. Think of them as low temperature tires and choose them over all season tires when you drive in BC's winter road environment.

Aga naelrehvidega, vähemalt motikatega, on see jama, et peab küll jää peal aga tänu rehvi ehitusele jälle ei pea eriti asfaldi peal. Need naelad on jäiga pinna peal ise libedad. Kui ma ise tahaks päris keset lumist talve sõita, siis ma sõidaks pigem just lamellidega, eriti, kui sõitu on palju linnas. Heidenaul Scout Silica näiteks.

Naastu osas on sul õigus, aga sellegipoolest kevadel sai ka oma naastrehvidega üv punkti pidurduskatse ära tehtud esimese katsega, mille üle siin foorumis piisavalt nutetud on. See pidamine, mida naast annab jää peal juurde, kaalub kenasti üle kehvema pidamise asfaltil. Aga eks tuleb ka arvestada jää peal, et 50 ja enam kiirusega naastu effekt järjest väheneb. Mina olen kaks korda külje maha pannud naastuga mitte rehvidest, vaid seisma jäädes saapal polnud piisavalt pidamist.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas will111 »

ranel, saapale on ka tegelikult naastusid täitsa saada :wink:

Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas ranel »

will111 kirjutas: 13 Nov 2020, 03:57

ranel, saapale on ka tegelikult naastusid täitsa saada :wink:

Naastudega saapaidki on täiesti vabalt müügis, aga siseruumides nendega väga käia ei soovi.

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Kasutaja avatar

Piipz
Soe ja sõbralik
Postitusi: 8772
Liitunud: 05 Sept 2004, 23:28
Tsikkel: V-Strom 1050DE
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 126 korda
Tänatud: 325 korda
Kontakt:

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Piipz »

Ma kasutan neid kalamehe omasid, mis saabaste peale käivad. Ajavad asja ära.
https://tarbija24.postimees.ee/1023904/ ... alla-panna

  • Kontakt: ES või piipz (ät) biker.ee / tel 58413942
Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

will111 kirjutas: 13 Nov 2020, 03:57

ranel, saapale on ka tegelikult naastusid täitsa saada :wink:

Nokia kummikud on kohe ostes naastudega saadaval.

Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas ranel »

urmas66 kirjutas: 13 Nov 2020, 11:09
will111 kirjutas: 13 Nov 2020, 03:57

ranel, saapale on ka tegelikult naastusid täitsa saada :wink:

Nokia kummikud on kohe ostes naastudega saadaval.

Millal viimati kummikuga sõitmas käisid?

http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

will111
Postitusi: 5257
Liitunud: 26 Veebr 2012, 02:54
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 380 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas will111 »

eks see juba vaba valik igaühel, mis jalanõuga ta sõitma läheb...aga kui on soovi teha valiku, kas seisma jäädes külg maha panna või püsti jääma siis ilmselt mingid kompromissid tuleb teha :D

mina näiteks ei käigi siseruumides välisjalanõudega. seega pole hull kui naelad sees

Kasutaja avatar

yeekim
Toetajaliige
Postitusi: 6608
Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
Tsikkel: VT1300CX
Asukoht: Head mõtted
Tänanud: 649 korda
Tänatud: 399 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas yeekim »

Miks nii keeruliselt:
Pilt

Saadetud kettaga lauatelefonist!


Dusterx
Postitusi: 420
Liitunud: 27 Okt 2017, 08:41
Tsikkel: lc8adv,txt250,cm200t,ec300
Asukoht: Kehra
Tänanud: 44 korda
Tänatud: 80 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Dusterx »

Minu kogemus k60'ga kannatab sõita ka miinuskraadidega ning koju kannatab veereda ka 10cm lumega, kõige libedam on lörtsiga, kui tegu on juba -kraadiga, siis saab vaikselt sõita. Selles suhtes see m+s märgis seal päris kägu ei aja. Dunlop trailmax on mul siiani parima pidamisega märja asfaldi rehv olnud, kuid tatine muru, muda ja ennekõike külm hävitavad selle rehvi omadused täielikult, külm kaotab ka maxxise kärnaliste pidamise totaalselt.
Parimad tulemused ilma naastudeta olen saanud vanakooli rehvidest või nende tänapäeva versioonidest: Mõtle iz 18-19 tolli originaalrehvide ja nende tänaste (vist mitas toodang) kloonide peale, jäävad pehmeks, muster kannatab kõike ja kui ikka on puudu, siis aitab ka tiigriga lamelliks laskmine. Väiksematel tsiklitel olen kasutanud hiina mopeedide rehve, ka väga hea pidamisega ning 16" olen ainukese hea variandi leidnud delta/kärurehvi analoogid. Kasutasin mingi hetk ka 17" tehases naastutatud rehvi (vist oli heidenau või trelleborg) kuid see oli oluliselt kesisem, kui hiina mopeedirehv. Reeglina hiinakaid kasutades on nende mõõtmed kitsavõitu ehk siis kasutan tagarehvi ees ja taha leiutan miskit muud...Ehk on sellest kellegile abi, kasutan tsikleid aastaringselt külavahel lõbusõitudeks ja poeskäimiseks. Naastutamise fänn ei ole eriti olnud, sest kallis ning tulem on teoreetiline just asfaldil kaotatud pidamise pärast.


valter1
Postitusi: 73
Liitunud: 18 Sept 2006, 23:35
Tsikkel: V-MAX
Asukoht: Viljandi
Tänanud: 1 kord
Tänatud: 20 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas valter1 »

Ma ei ole küll talvel tsikliga sõitja, ga kui teha matk Euroopasse millelt tagasipöördumne jääb jaanuariNoh , et pika pika reisi saaks lõpetada ikka omal jalal nö. ? Lõunapoolt kuskile põhja saksa - poola piirini peaks sama ka kulunud suverehvidega. Äkki kellegil on kogemust ?
Algaja võrrimees
Kasutaja avatar

ranel
Postitusi: 3124
Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
Asukoht: Tartu
Tänanud: 63 korda
Tänatud: 325 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas ranel »

Dusterx kirjutas: 19 Nov 2020, 11:04
Naastutamise fänn ei ole eriti olnud, sest kallis ning tulem on teoreetiline just asfaldil kaotatud pidamise pärast.
Ega sa naastrehvidega ometi suvel ei sõida, et naastud probleemiks oleks. Naastud kaaluvad ropult üles pidamise jääl võrreldes sellega, mis kaotad puhtal asfaltil. Kokkuvõttes saad tulemuse, kus asfaltil rahuldav sõita ja jää peal on sõidetav. Ilma naastudeta asfaltilt maha keerates oled puhta hädas, kui külavaheteedel sõita.
http://tsiklireisid.blogspot.com/
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük

Kiks
Toetajaliige
Postitusi: 74
Liitunud: 30 Mai 2009, 21:16
Tsikkel: zr-7, nc700sd
Asukoht: Kuusalu
Tänatud: 4 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Kiks »

Naastude arvust:
@yeekim
2) naastude arv rehvis ei tohi olla suurem kui:
a) rehvis, mille velje läbimõõt ei ole suurem kui 13" – 90;
b) rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 13", kuid ei ole suurem kui 15" – 110;
c) M1 kategooria sõiduki rehvis, mille velje läbimõõt on suurem kui 15" – 130;
d) ülejäänud rehvidel – 150;
Sõiduautole naastrehve otsides hakkasid meeldima ühed tuntud brandi tooted, mis reklaamib, et naaste 205/55R16 on 190tk ja naastud tehases pandud.
Kuna lugesin nõudeid sõiduki tehnoseisundile vist liiga palju ja aju tegevus tuvastas vastuolu müüdava toote ja seaduse vahel, siis helistasin kolmele töökojale ja küsisin, mis juhtub kui on 190 naastu aga lubatud 150. Vastuseks, et need on tootjapoolt katsetatud ja mõju ok, kuigi nõuetega vastuolu (telefoni vestlused ja kirjalik tõendus puudub). Sama rudiment nagu tõkiskingade mõõtudega, mis turult saada - no ei ole selliste mõõtudega ,mis nõutakse, ikka väiksemad või juba veokad, meisterda kasvõi ise.
Mõtttelennuks - O2 haagisele tõkiskingad - kellel on?

Teemasse. Motikale talverehvid. Asfalt on ilus ja kindlustus olemas, kuid soolavesi ja pesemise võimaluse puudus hoiab tagasi. Kuid paar päeva tagasi kohtasin ühte yamu endurokat jäärööbastes ukerdamas- jalad stablisaatoritena mööda maad liuglemas.
Kasutaja avatar

Frosch
Toetajaliige
Postitusi: 83
Liitunud: 08 Veebr 2019, 11:48
Tsikkel: BMW 1200GS Adventure
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 12 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas Frosch »

Kiks, sinu väljatoodud info on vananenud.

https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/10 ... _lisa1.pdf#

Kood 507 - naastrehv. Sealt leiad õige info

Mini Riga - 160cc Pitrpo - Honda Hornet CB600 F - Yamaha FZ1N - Bmw 1200GS Adventure

Kasutaja avatar

urmas66
Toetajaliige
Postitusi: 7185
Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
Tsikkel: Yamaha TDM 850
Asukoht: Harjumaa, Saue vald
Tänanud: 1853 korda
Tänatud: 511 korda

Re: Talverehvid

Lugemata postitus Postitas urmas66 »

valter1 kirjutas: 14 Veebr 2022, 15:16
Ma ei ole küll talvel tsikliga sõitja, ga kui teha matk Euroopasse millelt tagasipöördumne jääb jaanuariNoh , et pika pika reisi saaks lõpetada ikka omal jalal nö. ? Lõunapoolt kuskile põhja saksa - poola piirini peaks sama ka kulunud suverehvidega. Äkki kellegil on kogemust ?
Kohustsulikud talvekad on ka mujal kui ainult meil. Näiteks Austrias ja seal ümbruskonnas veel pikemal ajavahemikul kui meil, ehk Austrias 1.nov-15.apr. Suht sama teema ka Prantsuse alpides,Põhja-Itaalias ja Baierimaal. Saksas on ka mingi soovitus üle kogu riigi(vist kui on mingi lume laadne asi teel,siis on kohustuslik),igaljuhul neil käivad ka talvel enamusel lamellid all. Sama teema ka Itaalias,kus muidugi lõunapool seda talvist olu pole,aga sinna saab ikkagi läbi põhjaosa.
Ma ei tea kui täpne see pilt on,aga mingi ülevaate võiks see ju anda ja mingi selline nimekiri on ka https://www.europe-consommateurs.eu/en/ ... urope.html
Where are winter tyres mandatory in Europe?
Austria
Belarus
Bosnia Herzegovina
Czech Republic
Estonia
Finland
Germany
Iceland
Latvia
Lithuania
Macedonia
Moldova
Montenegro
Russia
Serbia
Slovenia
Sweden
image.png
Sõidetud rattad:Riga-d erinevad,Turist T200 73`,Jawa`d erinevad ,Honda Varadero XL 1000 99`,Yamaha TDM 850 97`...
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Rehvid, rehvid, rehvid”