1. leht 1-st

Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 15 Juun 2020, 14:15
Postitas plei

Mõni aeg tagasi oli teema, kus kirjutati põhjalikult lahti Monsteri amordi teema. Ise küsiks Monsteri (1100 EVO) või siis kõikide monokiigega tsiklite tagarehvi kulumise kohta.
Just sai alla uued rehvid ja on näha, et tagarehv ei kulu ühtlaselt - kiige pool kulub rohkem, mitte palju aga ikkagi. On see monokiige eripära või peaks hakkama paaniliselt teeninduse aega bronnima?


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 15 Juun 2020, 14:20
Postitas vanalendur

Ei ole monokiigega VFR ega monokiigega Monsteriga kummagagi täheldanud, et rehv ühelt poolt rohkem kuluks. Võibolla meeldib ringteedel või vasakkurvides rohkem peale keerata kui paremale kallutades?


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 15 Juun 2020, 15:18
Postitas oil

Kummal pool see monokiige osa on? Eesti teed on paremale kaldu, siis kulubki vasak pool rehvist rohkem.


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 15 Juun 2020, 15:46
Postitas StreetMoto

Tagarehv peaks tavasõidu korral kuluma keskelt maanteesõltlastel ja servdest rinkahaidel. Esirehvil kulub tänavasõidul vasaku külje esimene kolmandik (keskelt lugemist alustades). Kui tagarehv kulub ühelt küljelt, siis saab olla viga kas sõidutrajektooris või tehniline põhjus. Üldiselt on nii, et inimesed julgevad vasakule rohkem kallutada ja sealt võib tulla ka põhjus. Ning omakorda sellest tulenevalt kukutakse ka valdavalt vasakule ehk siis tublisti rohkem kulub motopoe leti tagant vaadatuna siduri- ja käiguheebleid.


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 15 Juun 2020, 16:11
Postitas Madlobster
StreetMoto kirjutas: 15 Juun 2020, 15:46

Üldiselt on nii, et inimesed julgevad vasakule rohkem kallutada ja sealt võib tulla ka põhjus.

See on huvitav fenomen jah. Olen mitme käest seda juba kuulnud, et vasakule pole hullu aga paremale ei julge nii palju (enamasti algajad). Ise pole kunagi selle peale mõelnud ja pole vahet täheldanud.


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 15 Juun 2020, 16:47
Postitas Maaks

Vasakule rohkem kukkumisi on loogiline, sest vasakkurv on reeglina välimise kaldega - kui täpselt samapalju kallutada kui paremale, siis on nurk tee ja sõiduki vahel teravam kui paremkurvis.
Paremkurvid (maanteedel) on palju rohkem sõidetavad kui vasakkurvid, kui keegi väidab vastupidist, siis on tal suure tõenäosusega käed sassis :-) :-)


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 15 Juun 2020, 17:19
Postitas morse

Mul kulus kunagi rehv imelikult, kui kaelakausi laagrivahetust edasi lükkasin. Lenks jäi nats "lukku" ja mitte päris kesekele. Suvel kilomeetrid tulid kiirelt ja enne kui ma jõudsin laagrid ära vahetada, oli juba ebaühtlane kulumine näha. Aga antud juhul see ilmselt probleemiks pole...


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 15 Juun 2020, 18:39
Postitas Kauri

Olen näinud korduvalt kolonni tagaotsas sõites ka kummalisi istumisasendeid, kus ilma mingi mõjuva põhjuseta ollakse ise ratta otsas vildakalt. Ühel sõbral on seljaga nihutati ja tema tundis ennast poolääbaka ratta seljas mugavamalt. Ehk siis probleem võib vabalt peituda ka vales sõiduasendis.


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 15 Juun 2020, 21:57
Postitas M.T.
Madlobster kirjutas: 15 Juun 2020, 16:11
StreetMoto kirjutas: 15 Juun 2020, 15:46

Üldiselt on nii, et inimesed julgevad vasakule rohkem kallutada ja sealt võib tulla ka põhjus.

See on huvitav fenomen jah. Olen mitme käest seda juba kuulnud, et vasakule pole hullu aga paremale ei julge nii palju (enamasti algajad). Ise pole kunagi selle peale mõelnud ja pole vahet täheldanud.

Ma olen ebard, paremale painutan palju julgemalt.


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 15 Juun 2020, 22:05
Postitas Tuuletallaja
M.T. kirjutas: 15 Juun 2020, 21:57
Madlobster kirjutas: 15 Juun 2020, 16:11
StreetMoto kirjutas: 15 Juun 2020, 15:46

Üldiselt on nii, et inimesed julgevad vasakule rohkem kallutada ja sealt võib tulla ka põhjus.

See on huvitav fenomen jah. Olen mitme käest seda juba kuulnud, et vasakule pole hullu aga paremale ei julge nii palju (enamasti algajad). Ise pole kunagi selle peale mõelnud ja pole vahet täheldanud.

Ma olen ebard, paremale painutan palju julgemalt.

Nõus! Mitte nüüd ilmtingimata väite esimese poolega aga nõus selles suhtes, et võõrastel teedel ei kipu ma ka väga uljalt pimedasse vasakkurvi kallama, sest tea, mil võib tekkida vajadus jube kiiresti reageerida ja rohkem oma poolele tagasi tõmmata. Paremale tavaliselt seda ajukrampi ei teki.


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 16 Juun 2020, 12:18
Postitas indumen

Kallutamise osas ei oska miskit asjalikku kommentaarida, vasaku jalaraua saab ringteedel kraapima küll, paremat pole veel saanud võibolla tõesti vasakule siis rohkem kuidagi mugavam mõelda.
Pigem on probleem et jube tihti peab rehvi vahetama :P ometi on kaheseguline rehv

Guzzil on kiige paremal pool, aga pole täheldanud et rehv ebaühtlaselt kulunud oleks, kant on nagu ilusti keskel, 90% see hooaeg linnasõitu olnud.
hiljutine avastus oli pigem et originaalmõõdu rehv on kiige enda pealt värvi hõõrunud. Istub võrdlemisi lähedal muidugi ka.


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 16 Juun 2020, 16:20
Postitas villy

Mul oli ka kunagi see probleem, et paremale ei julgenud eriti kallutada. Siis oli 1 rajapäev koos koolitusega Tabasalu kardirajal ja enam seda probleemi pole. 5 paremkurvi ja 2 vasakkurvi.


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 23 Juul 2020, 18:36
Postitas LendavTaldrik

Kas selline esirehvi kanti kulumine on normaalne või rõhk vale? Rehviks Bridgestone BT023
Pilt
Pilt


Re: Rehvi kulumine (monokiik)

Postitatud: 23 Juul 2020, 19:26
Postitas Luxor

Raske ratas ja pikem sõit madala rehvirõhuga....