1. leht 1-st

Veider rehvide kulumine

Postitatud: 13 Mai 2019, 03:28
Postitas mkendra

Üks rehvi teemaline küsimus. Nimelt kui vaadata allolevaid pilte, siis kas see on normaalne nähtus, et kummi struktuur külgedel läheb selliseks läikivaks ja veidi karvaseks? Näpuga katsudes tundub kleepuv ja väga pehme (suhteliselt sült) - kas on võimalik, et rehvi temperatuur läheb liiga kõrgeks? Rehvideks Continental ContiAttack SM EVO

image.png
image.png

Re: Veider rehvide kulumine

Postitatud: 13 Mai 2019, 05:52
Postitas will111

seal servades ongi pehmem segu. ning peabki olema kleepuv, aitab teel püsida :D

mis ratta all sul need on? need rehvid on mõeldud kasutamiseks küllaltki kergel rattal. paistab, et said temperatuuri päris kõrgeks, kuid nende piltide pealt ei ole küll näha, et see liiga kõrgeks läheks.


Re: Veider rehvide kulumine

Postitatud: 13 Mai 2019, 06:03
Postitas mkendra
will111 kirjutas: 13 Mai 2019, 05:52

seal servades ongi pehmem segu. ning peabki olema kleepuv, aitab teel püsida :D

mis ratta all sul need on? need rehvid on mõeldud kasutamiseks küllaltki kergel rattal. paistab, et said temperatuuri päris kõrgeks, kuid nende piltide pealt ei ole küll näha, et see liiga kõrgeks läheks.

145kg kaaluv KTM - rehv oli päris tuline katsudes. Kas võib olla liiga suur või liiga väike rõhk või siis lihtsalt rehv sai liiga palju vatti?


Re: Veider rehvide kulumine

Postitatud: 13 Mai 2019, 12:56
Postitas StreetMoto

Kui rehvi pinnal on näha ka vikerkaarevärve nagu märjale asfaldile tilkuv õli tekitab, siis on selgelt üle kuumenenud.


Re: Veider rehvide kulumine

Postitatud: 13 Mai 2019, 15:32
Postitas will111

jep, aga kuna siin justkui neid näha pole siis minule tundub kõik ok ja on vist lihtsalt korralikult kuuma antud. ma eeldan, et see "tekstuur" ei ole tulnud ka päris niisama vaikselt cruisimisest vaid on ikka korralikult kurve võetud?

kuna need on idee poolest justkui SM rehvid siis eks need ongi sellised, millega peab olema võimalik edukalt sõita juba 100kg rattaga ning 150kg on ilmselt pigem ülemine ots. muretsemiseks siiski ei näe põhjust. kas rehvirõhk oli väga madal? kasuta tootja soovitusliku rõhuvahemiku ülemise otsa rõhku.


Re: Veider rehvide kulumine

Postitatud: 14 Mai 2019, 12:55
Postitas mkendra
StreetMoto kirjutas: 13 Mai 2019, 12:56

Kui rehvi pinnal on näha ka vikerkaarevärve nagu märjale asfaldile tilkuv õli tekitab, siis on selgelt üle kuumenenud.

Vikerkaarevärve õnneks näha pole

will111 kirjutas: 13 Mai 2019, 15:32

jep, aga kuna siin justkui neid näha pole siis minule tundub kõik ok ja on vist lihtsalt korralikult kuuma antud. ma eeldan, et see "tekstuur" ei ole tulnud ka päris niisama vaikselt cruisimisest vaid on ikka korralikult kurve võetud?

kuna need on idee poolest justkui SM rehvid siis eks need ongi sellised, millega peab olema võimalik edukalt sõita juba 100kg rattaga ning 150kg on ilmselt pigem ülemine ots. muretsemiseks siiski ei näe põhjust. kas rehvirõhk oli väga madal? kasuta tootja soovitusliku rõhuvahemiku ülemise otsa rõhku.

Väga vaikselt ei veerenud jah, kuid üldiselt peaks need rehvid sellise tsikli alla sobilikud olema. KTM 690 SMC R ja Husqvarna 701 Supermoto tulevad tehasest nende rehvidega. Ma ei olnud enne midagi sellist näinud ja kartsin et äkki cold tear, hot tear vms. põhjusel tekkinud vigastus ja mitte loomulik kulumine. Ma arvan, et rehvirõhk võis ka liiga madal olla - hetkel läks 42PSI sisse ja eks näis kas tekib veel midagi taolist. Eelmine sama mudeli tagarehv sai 600km pealt otsa, sellega isegi hästi läinud. Väga hea rehv - läheb kiirelt soojaks, pidamist on palju ning kui tagaotsa libisema hakkab, siis see libisemine on hästi tunnetatav ning kontrollitav.

Ainuke asi mida ma nüüd kardan, et kui rehvi 20 kraadiste ilmadega nii kuumaks saab, siis varsti kui 30+, pole selle rehviga enam midagi teha. Kas on mingeid soovitusi tänavalegaalse rinkarehvi osas, mis oleks sobilik soojas kliimas 150kg rattale (120/70R17 & 160/60R17)? Ainukeseks tingimuseks oleks, et kannataks vajadusel niiskema ilmaga sõita ning rõhk oleks pidamisel (kestvus ei ole niivõrd oluline).


Re: Veider rehvide kulumine

Postitatud: 21 Mai 2019, 20:39
Postitas mkendra

Kas tõesti ei tule ühtegi rehvisoovitust? Soovitati korra Pirelli Diablo Supercorsa poole vaadata - mida sellest tootest võiks arvata?


Re: Veider rehvide kulumine

Postitatud: 22 Mai 2019, 00:50
Postitas will111

ausalt öeldes on neid rehvisoovitusi suht mõttetu anda. minu kogemus ütleb vaid seda, et nii palju kui on erinevaid tootjaid ja neil tootjatel rehve, nii palju on erinevaid arvamusi. kõigi nimekate tootjate kõik keskmise ja kallima otsa rehvid on piisavad nii vaikselt kui ka kiirelt sõiduks.

supercorsa on lai mõiste. seal on SP, SP v2, SC (vist oli 0,1 ja 2) ja võibolla isegi midagi veel. kõik natuke erinevad rehvid. minul pole pirellidega kunagi mingeid põhimõttelisi probleeme olnud. on saanud sõita nii tänaval kui rajal nendega. pirelli supercorsa pole muidugi enam miski SM spetsiifiline rehv, nii et vb sobib pisut raskema ratta alla natuke paremini.


Re: Veider rehvide kulumine

Postitatud: 22 Mai 2019, 12:15
Postitas Snowhite

1)Kontrolli oma vedrustuse seaded üle ja oma sõiduvõime kontrolliks pane esimesele amordile näiteks vits külge ja vaata, kuipalju käigust Sa suudad ära kasutada pidurdustel.
2) Selle rehviga selle ratta all võiks rõhk olla tänaval sõites mitte üle 27psi. See mõõtmine tehakse külmalt - mitte päikse käes seisnud rattal või just sõidust tulnud vaid selliselt, et rehvid on õhutemperatuuril.
3) "tulised rehvid" on subjektiivne väljend ja ei kuulu arutlusele. võta laser mõõtur ja kontrolli, mis on rehvi temperatuur keskosas silica seguga ja äärtes süsiniku rikkal osal (normaalne sellel rehvil on servades 70-75 C).
4) 600km tänaval sõites kui saab rehv otsa, siis on tegemist kas äärmiselt stop and go rapsimisega või on midagi seadest paigast ära. Nende rehvidega saab ka intermediate kiirusel palju rohkem sõita.
5) Sinna kõrvale võiksid näidata ka esimese seisu.


Re: Veider rehvide kulumine

Postitatud: 22 Mai 2019, 13:42
Postitas will111

vitsa külge panek iseenesest on hea idee küll, kuid saadud tulemuse põhjal ei maksa hakata suure hurraaga mingeid eriliselt põhjapanevaid järeldusi tegema. see nö. "ära kasutatud käik" sõltub ikka päris paljudest asjadest veel peale ühe konkreetse isiku sõiduvõime. kõige lihtsama näitena võib tuua kasvõi konkreetse isiku kehamassi vs. vedrud, mis seal esiamordi sees parasjagu on.
ja kui selle vitsaga üritada midagi mõõta tänaval sõites siis ei tea mitte kunagi, mida see ära kasutatud käik mingil hetkel tegelikult kajastab. kas lihtsalt võrdlemisi pehmet compressioni + vihast ebatasasust kuskil teekattes või siis hoopis käiku tugeva pidurduse all.

teine teema kui võtta konkreetne valitud teelõik, veel parem kui mõni rajalõik...siis "resettida" vits ära ning teha nö. kontrollitud katse.

3 punkt on igati hea soovitus. väga lihtne teha ka seda mõõtmist ning selline lasermõõtur pealegi ei maksa tänasel päeval enam praktiliselt mitte midagi. rääkimata sellest, et väga kasulik asi paljude muudegi asjade mõõtmise juures :D aga no pildi pealt ei paista küll kuidagi mingit ülekuumenemist. kui rehv hakkab suuremate "rullidena" maha kooruma siis seda on üldiselt ikka suht selgelt näha ja eks siis ole ka üsna lihtne jõuda järeldusele miks rehv vähe kestab


Re: Veider rehvide kulumine

Postitatud: 22 Mai 2019, 21:27
Postitas mkendra
Snowhite kirjutas: 22 Mai 2019, 12:15

1)Kontrolli oma vedrustuse seaded üle ja oma sõiduvõime kontrolliks pane esimesele amordile näiteks vits külge ja vaata, kuipalju käigust Sa suudad ära kasutada pidurdustel.
2) Selle rehviga selle ratta all võiks rõhk olla tänaval sõites mitte üle 27psi. See mõõtmine tehakse külmalt - mitte päikse käes seisnud rattal või just sõidust tulnud vaid selliselt, et rehvid on õhutemperatuuril.
3) "tulised rehvid" on subjektiivne väljend ja ei kuulu arutlusele. võta laser mõõtur ja kontrolli, mis on rehvi temperatuur keskosas silica seguga ja äärtes süsiniku rikkal osal (normaalne sellel rehvil on servades 70-75 C).
4) 600km tänaval sõites kui saab rehv otsa, siis on tegemist kas äärmiselt stop and go rapsimisega või on midagi seadest paigast ära. Nende rehvidega saab ka intermediate kiirusel palju rohkem sõita.
5) Sinna kõrvale võiksid näidata ka esimese seisu.

Väga head nõuanded alustan rõhust ja temperatuuri mõõtmisest. Vedrustuse osas olenevalt asfalti kattest enamasti saab amordi pidurdades põhja - arvan, et esiamort võib natuke liiga pehme mu kaalu jaoks olla (93kg). Taustinfoks rehvi otsingu raames, kuid mis iseenesest ei kuulu siin arutamisele, siis mu sõidustiil on selle rattaga äärmiselt agresiivne - ma kas elan gaasi või piduri seljas ning suhteliselt välistatud on olukorrad, kus ma niisama kumbagi tegemata lihtsalt veeren. Põhimõtteliselt iga meeter on kui ringrada. Selle tõttu ma ka tänavalegaalset rinkarehvi otsin.


Re: Veider rehvide kulumine

Postitatud: 22 Mai 2019, 21:43
Postitas will111

võid proovida comp peale keerata ees, aga ilmselt vajad siis jäigemaid esivedrusid ja natuke teistsugust amordiõli.
päris põhja ei tohiks amorti ikka saada. sentimeetrike võiks jääda varu, isegi ultrahard pidurdamise korral (mis üldiselt eeldab juba tõsiselt soojaks sõidetud rehve ja ringrada)

kas sa sõidad ringrajal ja tahad lihtsalt legaalse rehviga sinna ja tagasi sõita mööda avalikke teid, või sõidad ikkagi avalikel teedel ja agressiivselt? muidu võiks ju ka lihtsalt rinkarehvid hankida, eriti ei usu, et keegi neid kontrollima tuleb. aga kui tänaval sõidad siis eks supercorsa sp võiks jah sobida küll. samas on põhimõtteliselt kõigil tootjatel mingi sarnane alternatiiv sellele supercorsale. michelin power rs näiteks on rehv, mis võimaldab ka tänaval väga kiiret sõitu.