Kodarveljed tubelessiks?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 508
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
- Tsikkel: roheline
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 108 korda
- Tänatud: 30 korda
Kodarveljed tubelessiks?
Mõnda aega on peas mõlkunud mõte proovida teha KTM 690 Enduro veljed DIY tubelessiks.
Süsteem selline (leidsin internetis, ei mõelnud ise välja), et kõigepealt paned kodara niplite otsa minigsuguse silikooni laadse toote ja seejärel katad kogu jama mingi ultratugeva teibiga ära.
Ratta kasutusest: igapäevaselt tööl käimine, dual-sportimine, "hard" enduro (nii hard kui 690 ja minu oskused lubavad)
Teeme nii, et ma toon paar plussi välja, teie hoolitsege miinuste eest.
Plussid: 1. Lekete parandamine tunduvalt kergem (nöör või seen)
2. Kergem (vähem keerlevat vedrustamata massi)
3. Vähem kuumust rehvides.
Miinused: 1. ...
On keegi sellist asja proovinud ja sooviks ehk tagasisidet anda?
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 154
- Liitunud: 26 Dets 2003, 17:14
- Tsikkel: k175b, Riga 13,
- Asukoht: Paide-Ardu
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 10 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
a mis need "mousse" asjad on... ma muidugi rohkem teoreetik, kuid talvel käin fätiga (jalgratas) tööl ning velo maailmas on see tubeless teipimise abil väga teema. Lisaks ka tube tubeless asjad vms https://www.schwalbe.com/en/procore.html...krt aga kui ei võistle (tööl käimise vahend), siis tundub see ikkagi mõtetu pusimine.
universaalne asi (lohviga kodarvelg) eriliseks teha (tubeless aga kodaratega)...tootjatest on see vist edukalt õnnestunud vaid BMWl ja mingi jaapani? ühe sil. asi oli ka erilise T profiil pöiaga - kodarad velje tsentris ent mitte läbi pöia vaid ribis kinni.
-
- Mode
- Postitusi: 557
- Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
- Tsikkel: Honda CRF1000L
- Asukoht: EU
- Tänanud: 180 korda
- Tänatud: 120 korda
- Kontakt:
Re: Kodarveljed tubelessiks?
https://www.ebay.com/str/OUTEX/
Eks ole kuulda, kui hästi see töötab, sest ühele Twinile läheb see süsteem käiku
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
-
- Postitusi: 606
- Liitunud: 13 Juul 2005, 23:46
- Tsikkel: VN 750 custom
- Asukoht: Kuusalu
- Tänanud: 77 korda
- Tänatud: 81 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Olen ise kunagi kasutanud sama kombot Jawa ja Urali all. Tava tubelessventiiliga pidama ei saanud, pidin kasutusele võtma mingi tuuningu metalli. Mina kasutasin isevulkaniseeruvat teipi piki pöida. Urali velje pöid oli keevise kohalt värd, sealt tuli vedela toorkummiga abistada et jääks õhku pidama.
PS! kasutusel olid siis ka juba tubeless rehvid mitte originaalsed tahmakad.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Ma ei suuda miinuseid näha. Ainuke küsimus, mis mul tekib, et kuidas rehv madalama rõhu korral veljel püsib - rehvi profiil on ilmelt loodud arvestusega, et seepool on lohv mis rehvi alti õigesse asendisse pressib.
Erinevates teemafoorumites on see jutuks olnud ja tulemus on igal pool sama - inimesed on rahul. [mention]iSlanderEST[/mention]i toodud lahendus on läbimõeldud komplekt kõigest vajaminevast ja hõlmab endas ka juhendit. Samas, sul on vaja õhu ja veekindlat teipi ning kruvitavaid tubeless ventiile ning silikooni. Kõik see peaks ilma suurema pingutuseta eestist kättesaadav olema. 3M varustussse mitmesuguseid teipe, vaata ringi, midagi sobivat kindlasti leiad. Kiire otsinga ndis tulemuseks: 3M 8067E FAST-F või 3M Extreme Sealing Tape. Viimane on ca 1mm paksune ja loodud arvestusega, et temaga saaks katta ka neete. Peaks ideaalselt sobima.
-
Teema algataja - Postitusi: 508
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
- Tsikkel: roheline
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 108 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
[mention]iSlanderEST[/mention] , mis esimest rehvi te plaanite kasutada? Tagumisega tundub lihtsa olevat, sest tahan niikuinii E12 (peaks vist tubeless olema?) sinna panna. Esimest tahaks aga stiilis D606 või D592 ehk siis üpris kärnast.
[mention]suslik83[/mention] - mousse, nii palju kui ma uurinud olen, ei sobi väga hästi mulle. Mul tuleb siiski ette ka 300+ km ainult asfaldi päevi.
Ja mis puutub sellesse "eriliseks tegemisse" siis ma ise suhtun sellesse nii, et selle katsetamine ei ole just kõige kulukam tegevus maailmas ja alati saab tagasi lohvi kasutamisele minna.
Ning jah - ma ei võistle ja suure tõenäosusega saa sellest vähenenud kaalust aru, aga ma olen suts friik ja teadmine, et need on kergemad, teeb mu elu kohe palju paremaks
[mention]Macintosh[/mention] tänan lingi eest, ma just tahtsin seda otsima hakata.
Nii palju kui ma rehvirõhu kohta uurinud olen, siis ei soovitata alla 1,5 bari lasta, aga mulle on see täiesti sobilik.
-
- Mode
- Postitusi: 557
- Liitunud: 25 Mai 2014, 19:21
- Tsikkel: Honda CRF1000L
- Asukoht: EU
- Tänanud: 180 korda
- Tänatud: 120 korda
- Kontakt:
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Ma plaanin endale ka, aga mitte enne, kui esimene katee klubikaaslase poolt tehtud. Ma uurin ta käest, mis rehv läheb
TransEuroTrail Estonia https://transeurotrail.org/estonia
-
- Postitusi: 161
- Liitunud: 24 Veebr 2004, 03:55
- Tsikkel: Seven Fifty
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 9 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Hankisin oma maastiku jalgrattale tubeless rehvid/veljed ja seda rohkem tehnilisest huvist kui kasuteguri pärast.
Vähemalt jalgratta tubeless lahenduse, nii tehase variandi kui "ghetto tubeless", puhul on paar negatiivset külge:
- kuskilt jääb ikka kergelt õhku lekkima, st. et regulaarselt on vaja juurde pumbata.
- madala rehvi rõhuga võib kurvis rehvi serva pöia pealt sisse maha lükata (või metsas surub mingi juurikas rehvi sisse).
- rehvipiim e. lateks vedelik on suht kohustuslik (samas see parandab ka auke).
Üks isetegemise variant (jalgrataste puhul siis) sisaldab väiksema mõõduga siselohvi siseküljest lõigatud ventiiliga "rõnga" paigaldamist veljele...
Samas, iga ratta pealt kokku hoitud gramm võrdub kordades suurema kaalu kokkuhoiuga terve ratta juures (mingi pöörlemisega seotud füüsika).
Õnn kaasa!
Varem olnud: IZ-56, Bmw F650GS, Bmw K75, Yamaha TDM850, Honda Seven Fifty, Yamaha XJ600N, Jawa 634 & 638.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Tubelessi üks miinus metsas-maastikul võiks olla see,et kui teed rehvi katki suuremalt,kui nöör-seen paigata laseb,siis ilma rehvi vahetuseta edasi ei sõida. Õhukummi vahetuse ja katkisest õhukummist lisa paigaga vigastuse kohas, annab ka näiteks rebendiga, vaikselt mingi maa kindlasti ära sõita. Kas või metsast välja,et ratas auto peale panna.
Mingeid kaaluvahesid tavakasutaja kohe kindlasti ei taju ehk selle plussi ma välistaks.Minu meelest ka temperatuur on ülemõeldud teema.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Kodarveljed tubelessiks?
No ju olemas päris tubliss lahendused, kindlasti 17, 18 ja 21 veljele, muudele ei tea. Mingis mõttes isegi parem kui mousse lahendus, hinda muidugi osatakse küsida. http://www.tubliss.co.uk/
-
- Postitusi: 2192
- Liitunud: 05 Mai 2006, 22:47
- Tsikkel: Ducati SFV4S
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 11 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Olen katsetanud seda vulkan teibi ja muu asjade segu algul töötab kuid rehvivahetusega tahab pekki minna
Kunagi sai ka teist lahendust uuritud selle teibi näol ja oli tehtud lahendus Gorilla miskise silikoon läbipaistva paksu teibiga
http://uk.gorillaglue.com/heavy-duty-mounting-tape
hetkel ei leia seda netilehte ülesse
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Ma olin selle enda jaoks juba igati parajaks mõelnud, kuni üks sõber juhtis tähelepanu asjaolule, et kui nael läbi rehvi tavalise lohvi auklikuks torkab, siis misasi takistab teda tublissiga sama tegemast? Pärast seda olen kahtleval seisukohal Tubliss on asendamatu, kui osutub vajalikuks sõita väga madalate rõhkudega (stiilis 0,4bar, kõige pehmem mousse on vist kuskil 0,6 kandis), sest ei ole võimalust "pinch flati" saamiseks.
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Läbiv jutt on ikka, et jäävad lekkima. Aga eks saab omal nahal ju ära katsetada.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Jesper kirjutas: ↑07 Mär 2019, 18:26Ma olin selle enda jaoks juba igati parajaks mõelnud, kuni üks sõber juhtis tähelepanu asjaolule, et kui nael läbi rehvi tavalise lohvi auklikuks torkab, siis misasi takistab teda tublissiga sama tegemast? Pärast seda olen kahtleval seisukohal Tubliss on asendamatu, kui osutub vajalikuks sõita väga madalate rõhkudega (stiilis 0,4bar, kõige pehmem mousse on vist kuskil 0,6 kandis), sest ei ole võimalust "pinch flati" saamiseks.
Absoluutselt nõus, ainus häda moussedega on see, et ükski nende tootja ei soovita neid sulamise ohust tingituna asfaldil kasutada. Ja teine pluss tublissil ongi just see, et saad ise rõhku sisse-välja lasta...
-
- Postitusi: 1811
- Liitunud: 08 Okt 2012, 10:26
- Tsikkel: Kawasaki VN1500
- Asukoht: Lääne-Virumaa
- Tänanud: 217 korda
- Tänatud: 88 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Eks mingit moodi saab ikka pidama. Aga mul on kodarvelgedega õhukummid sees ja piisab, kui igal kevadel natuke juurde pumpan. Hooaja jooksul rehvirõhk praktiliselt ei muutu, põhiline rõhulangus toimub selle ca 5 kuu jooksul, kui tsikkel seisab. Pole kordagi pidanud selle tsikliga veel õhukumme vahetama ega isegi lappima. Minu käes oldud aja jooksul hakkab taga juba teine rehv otsa saama, aga õhukummid kestavad kenasti, seega ma ei näe mingit põhjust, miks peaksin selles vallas kuidagimoodi innovatiivne olema ja tubelessi kasutama.
siis väärib see ka väärkasutamist!"
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Kasper, see mousse'i sulamise jutt on ka natuke nii ja naa - Dakaril lastakse ühe komplektiga ilma suurema stressita täie pasaga 500km katset ja 1000km tavalise maanteekiirusega ülesõitu. Arvestades, et ma pole nii kõva mees peal hoidma (vist ) kui nemad seal ning mu endurokas kaalub märgatavalt vähem kui täispurjes RFR, siis ühe suve sõidud peaks nagu tehtud saama? Muidugi mousse'e on ka erinevaid, "enduro" omad on väga pehmed ja "ralli" omad oluliselt jäigemad. Igatahes ma kavatsen see suvi asja järgi proovida, seda välismaa foorumite maailmatarkade juttu võib lugema jäädagi, võidusõitjate kogemused on tiba kangem valuuta.
690 on muidugi natuke jämedama kondiga pill kui 350, samas kui töölesõit käib 50-ga, siis äkki jälle ei kuumene nii palju?
Minus need velje teipimised jms usaldust ei tekita, kui kuskil kivi otsas velje vähe kõveraks lööd, kajab persekellade helin üle metsa sõltumatult kodarate peale määritava silikooni kogusest. LC4 pole ka nagu päris see pill, mida Viru-Viimsi trassi nühkimiseks ostetakse, matka-mammuti puhul vbl veel...
-
Teema algataja - Postitusi: 508
- Liitunud: 10 Okt 2006, 19:56
- Tsikkel: roheline
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 108 korda
- Tänatud: 30 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Tubliss on täitsa olemas ja olen sellega kursis, aga hetkel lootsin rohkem sellisele DIY lahendusele.
Ma saan aru, et enamus pole ise katsetanud, aga siiski vist on pidama jäämise kohapealt pigem väiksed lootused?
Hetkel vist mulle kõige suurema miinusena jääbki hinge see tsenaarium, kus rehvi sisse tuleb rebend/auk, mis on suurem kui nööri võimekus.
Kuna mul on seda reaalselt juhtunud, siis pean sellega arvestama.
Tänan ei ole tõesti
Ma ilmselt panen selle mõtte korraks veel ootele. Äkki [mention]iSlanderEST[/mention] oskab paari kuu pärast juba täpsemat tagasisidet anda.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Selle ohu aitab ilmselt minimeerida sellega ,et siselohv on ka alati kaasas,aga hea lahenduse leidmisel on kasutusel ikkagi tubeless.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Miks ta ei peaks? Advrideri vastavas teemas on küll korduvalt raporteeritud, et paar nädalat hiljem on rehvirõhk ikka sama või kadu paari nädala peale on martginaalne. Rõhukadu tuleb pigem ikkagi rehvi ja velje kokkupuutepunktist ja ventiili juures, kui kodaraniplite juurest.
-
- Postitusi: 670
- Liitunud: 22 Apr 2005, 10:13
- Tsikkel: Beta 390
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 33 korda
- Tänatud: 202 korda
- Kontakt:
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Tubeless rehvi puhul on minu kogemuse puhul suurimaks probleemiks see omade vahenditega taas velje peale saada, kui kuskil metsas peaks rehvi katki ja velje pealt maha sõitma. Need pisikesed autokompressorid ei anna korraga piisavalt suurt kogust õhku, et rehvi vastu velge suruda ja ei saa enam rehvi velje peale. Paar korda oleme 1200GSi tubeless rehviga edutult vaeva näinud. Kui on korralik kompressor võtta tankla või rehvitöökoja näol, siis pole probleemi.
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Spoiler
randel kirjutas: ↑08 Mär 2019, 10:24Tubeless rehvi puhul on minu kogemuse puhul suurimaks probleemiks see omade vahenditega taas velje peale saada, kui kuskil metsas peaks rehvi katki ja velje pealt maha sõitma. Need pisikesed autokompressorid ei anna korraga piisavalt suurt kogust õhku, et rehvi vastu velge suruda ja ei saa enam rehvi velje peale. Paar korda oleme 1200GSi tubeless rehviga edutult vaeva näinud. Kui on korralik kompressor võtta tankla või rehvitöökoja näol, siis pole probleemi.
Bensiin ja tikud aitavad sellisel juhul.Üldjuhul võiks mõlemad olemas olla
Näiteks nii
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
-
- Postitusi: 3136
- Liitunud: 21 Nov 2010, 22:55
- Tsikkel: 2x XL600V, DT125R, DRZ-E
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 63 korda
- Tänatud: 330 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Spoiler
urmas66 kirjutas: ↑08 Mär 2019, 10:34Spoiler
randel kirjutas: ↑08 Mär 2019, 10:24Tubeless rehvi puhul on minu kogemuse puhul suurimaks probleemiks see omade vahenditega taas velje peale saada, kui kuskil metsas peaks rehvi katki ja velje pealt maha sõitma. Need pisikesed autokompressorid ei anna korraga piisavalt suurt kogust õhku, et rehvi vastu velge suruda ja ei saa enam rehvi velje peale. Paar korda oleme 1200GSi tubeless rehviga edutult vaeva näinud. Kui on korralik kompressor võtta tankla või rehvitöökoja näol, siis pole probleemi.
Bensiin ja tikud aitavad sellisel juhul.Üldjuhul võiks mõlemad olemas olla
Näiteks nii
Enne seda, kui video lisasid, tekkis küsimus, et kas tõesti tavalise bensiiniga saab rehvi velje peale? Sprayl töötavatel asjadega olen tõesti näinud, kuid bensiinist pole varem kuulnud.
Mootoritõstuki rent Tartus 15 EUR päev. 55684121. www.rsrehvid.ee Mobiilne rehvivahetus Lõuna- Eestis. 53 843 843 Mitas ja Bridgestone mootorratta rehvide müük
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 7197
- Liitunud: 29 Jaan 2011, 11:52
- Tsikkel: Yamaha TDM 850
- Asukoht: Harjumaa, Saue vald
- Tänanud: 1859 korda
- Tänatud: 517 korda
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Spoiler
ranel kirjutas: ↑08 Mär 2019, 12:59Spoiler
urmas66 kirjutas: ↑08 Mär 2019, 10:34Spoiler
randel kirjutas: ↑08 Mär 2019, 10:24Tubeless rehvi puhul on minu kogemuse puhul suurimaks probleemiks see omade vahenditega taas velje peale saada, kui kuskil metsas peaks rehvi katki ja velje pealt maha sõitma. Need pisikesed autokompressorid ei anna korraga piisavalt suurt kogust õhku, et rehvi vastu velge suruda ja ei saa enam rehvi velje peale. Paar korda oleme 1200GSi tubeless rehviga edutult vaeva näinud. Kui on korralik kompressor võtta tankla või rehvitöökoja näol, siis pole probleemi.
Bensiin ja tikud aitavad sellisel juhul.Üldjuhul võiks mõlemad olemas olla
Näiteks nii
Enne seda, kui video lisasid, tekkis küsimus, et kas tõesti tavalise bensiiniga saab rehvi velje peale? Sprayl töötavatel asjadega olen tõesti näinud, kuid bensiinist pole varem kuulnud.
Lihtsalt valad sortsu rehvi sisse ja toimib sama moodi. Vahet ju pole ,mis seal põleb,lihtsalt plahvatus lööb surve üles ja ei enamat. Tsiklirehvi pole ise nii pannud ,aga rekka ja sõiduauto oma küll. Vajutad nö alumise poole rehvile nii kinni ,kui suudad ja siis põlev vedelik sisse ja tikk järgi.
Rakkale pandi vanasti vanaaegses autoapteegis olnud plasttopsi jagu(vist oli 30ml).Käis hele plaks ja rehv oli paigas.Tsiklile ja sõidukale pole niipalju vaja. Bensiin on ju paagis üldjuhul alati olemas ja mingi kaltsuga näiteks saad seda sealt kätte ka.
ML-Transport AS
Kiired kaubaveod Tallinn-Helsinki,Helsinki-Tallinn
Kaubavedu Scandinaavias ja Baltimaades.
Re: Kodarveljed tubelessiks?
Spoiler
Jesper kirjutas: ↑07 Mär 2019, 23:47Kasper, see mousse'i sulamise jutt on ka natuke nii ja naa - Dakaril lastakse ühe komplektiga ilma suurema stressita täie pasaga 500km katset ja 1000km tavalise maanteekiirusega ülesõitu. Arvestades, et ma pole nii kõva mees peal hoidma (vist ) kui nemad seal ning mu endurokas kaalub märgatavalt vähem kui täispurjes RFR, siis ühe suve sõidud peaks nagu tehtud saama? Muidugi mousse'e on ka erinevaid, "enduro" omad on väga pehmed ja "ralli" omad oluliselt jäigemad. Igatahes ma kavatsen see suvi asja järgi proovida, seda välismaa foorumite maailmatarkade juttu võib lugema jäädagi, võidusõitjate kogemused on tiba kangem valuuta.
690 on muidugi natuke jämedama kondiga pill kui 350, samas kui töölesõit käib 50-ga, siis äkki jälle ei kuumene nii palju?
Minus need velje teipimised jms usaldust ei tekita, kui kuskil kivi otsas velje vähe kõveraks lööd, kajab persekellade helin üle metsa sõltumatult kodarate peale määritava silikooni kogusest. LC4 pole ka nagu päris see pill, mida Viru-Viimsi trassi nühkimiseks ostetakse, matka-mammuti puhul vbl veel...
Ja nõus, et see pigem teoreetiline. Praktikas muidugi ühel näinud, kuidas kuumenes ja lahkus, aga see oli paigalduse ja määrimise viga.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.