1. leht 1-st

Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 10 Okt 2018, 20:34
Postitas mardixas

Rattaks 2017 a. KTM 1090 Adventure.Läbisõit kuskil 4900km.
Mure järgmine. Kui sõidad väheke aeglasemalt kuskil kuni 70km/h ja kui lased käed lahti võtab lenksu mõnuga vingerdama. 90km/h + pole sellist jama.Kuidagi kogematta avastasin sellise vimka ja nüüd närib pikemataega juba hinges.Rehvi rõhk kontrollitud. Ja tasakaalu punnid tunduvad ka paigas olevat iseasi kas ka õieti.
Kas keegi kaas foorumlastest omab sarnast isendit ja oskab midagi kaasa rääkida..


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 10 Okt 2018, 20:51
Postitas The Lawbreaker
mardixas kirjutas:
Spoiler

Rattaks 2017 a. KTM 1090 Adventure.Läbisõit kuskil 4900km.
Mure järgmine. Kui sõidad väheke aeglasemalt kuskil kuni 70km/h ja kui lased käed lahti võtab lenksu mõnuga vingerdama. 90km/h + pole sellist jama.Kuidagi kogematta avastasin sellise vimka ja nüüd närib pikemataega juba hinges.Rehvi rõhk kontrollitud. Ja tasakaalu punnid tunduvad ka paigas olevat iseasi kas ka ka õieti.
Kas keegi kaas foorumlastest omab sarnast isendit ja oskab midagi kaasa rääkida..

Minul on kahel rattal sama kogemus, mõlemal aitas esirehvi vahetus. :)


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 10 Okt 2018, 21:01
Postitas will111

See vingerdamine on üldiselt geomeetriast. Mul kunag vingerdas niimoodi üks jalgratas. Peale seda kui olin sellega pimedas tuimalt suurde äärekivisse kõtnud peale mida raam murdus. Sai painutatud õigeks ja alu keevitaja tegi korda. Kuid esikahvli nurk ikkagi täpselt niipalju oli muutunud, et käed lahti sõita (teatud kiirusega) ei saanud.

Muidugi erineva kõrgusega esirehv muudab ka juba natuke geomeetriat


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 10 Okt 2018, 21:09
Postitas mardixas

Lasen millaski huvipärast rehvi pinki tõsta. Siis saab ehk rohkem aimu.
Aga samas ei raatsi uut rehvi ka kohe soetada.
Alla 5000km sõitnud rehv ei tohiks nii õnnetu olla...


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 10 Okt 2018, 21:29
Postitas simp

lenksu otsapunnid on originaalid?


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 10 Okt 2018, 21:51
Postitas mardixas

Kusjuures ma mõtlesin ka nende peale.. neid polegi sest originaalis on käekaitsmed. Ja otsat lihtsalt sisekuuskandikuga kinni


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 10 Okt 2018, 21:56
Postitas ummip
Spoiler
mardixas kirjutas:

Rattaks 2017 a. KTM 1090 Adventure.Läbisõit kuskil 4900km.
Mure järgmine. Kui sõidad väheke aeglasemalt kuskil kuni 70km/h ja kui lased käed lahti võtab lenksu mõnuga vingerdama. 90km/h + pole sellist jama.Kuidagi kogematta avastasin sellise vimka ja nüüd närib pikemataega juba hinges.Rehvi rõhk kontrollitud. Ja tasakaalu punnid tunduvad ka paigas olevat iseasi kas ka õieti.
Kas keegi kaas foorumlastest omab sarnast isendit ja oskab midagi kaasa rääkida..

Kui rehv nüüd just viga pole saanud siis peaks ikka asi balansist väjas rattaga olema.
geomeetria :lol:


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 10 Okt 2018, 22:37
Postitas will111

huvitav mõtteviis. lenksu vingerdamist põhjustab balandist väljas rehv? selgitad seda loogikat äkki lähemalt?

mardixas. pakuks välja sellise katse sulle...võta omale üks korralik suurem naine tagaotsale ja mine sõitma ning proovi, kas samamoodi sama kiiruse juures hakkab lenks vibama. kui suurt naist ei leia, võta suur mees. veel parem :D kui lenks nüüd käitud teistmoodi või ei hakka enam vibama, oli asi esikahvli nurgas. kui hakkab, võid viga edasi otsida rehvist, lenksust ja muudest vidinatest


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 10 Okt 2018, 22:48
Postitas Boobush
will111 kirjutas:

huvitav mõtteviis. lenksu vingerdamist põhjustab balandist väljas rehv? selgitad seda loogikat äkki lähemalt?

Mis juhtub auto rooliga, kui esirattad on tasakaalust väljas ? Teatud tsikli rehvidel on soodumus kalasaba mustrisse kuluda, siis hakkavad ka vänderdama (been there, done that).


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 10 Okt 2018, 23:04
Postitas claw
will111 kirjutas:

huvitav mõtteviis. lenksu vingerdamist põhjustab balandist väljas rehv? selgitad seda loogikat äkki lähemalt?

mardixas. pakuks välja sellise katse sulle...võta omale üks korralik suurem naine tagaotsale ja mine sõitma ning proovi, kas samamoodi sama kiiruse juures hakkab lenks vibama. kui suurt naist ei leia, võta suur mees. veel parem :D kui lenks nüüd käitud teistmoodi või ei hakka enam vibama, oli asi esikahvli nurgas. kui hakkab, võid viga edasi otsida rehvist, lenksust ja muudest vidinatest

Kuidas see raskus täpsemalt esikahvli nurka muudab?
Ja miks sa arvad, et kui võtta suur raskus tahaistmele tsikliga, siis peamine tsikli juhitavuse muutja on esivedrustuse erinev asend?
Raskuskese muutub oluliselt, tagavedrustus on mõjutatud oluliselt rohkem kui esivedrustus. Need ei mõjuta midagi? Aga esikahvli nurk muutub?

See test ei näita ju mitte midagi, peale selle, et keegi raske inimene sai tagaistmel sõita ja näoli kukkuda vms.


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 10 Okt 2018, 23:23
Postitas will111

claw, ma ei öelnud, et esivedrustuse asend on peamine juhitavuse muutja. tegelikult ma ei rääkinud midagi juhitavusest. mõte on selles, kui palju raskust on tsikli tagumise otsa peal ja vähem raskust esimese otsa peal siis tsikli geomeetria muutub ning jah, muutub sellega seoses ka esikahvli nurk maapinna suhtes...kuidas ta saaks mitte muutuda kui tsikkel tagant nö. maale lähemale suruda. miks muutub? seepärast, et mootorrattal on vedrud, mitte ei ole tegu jäiga raamiga millel rattad all.
siin https://www.sportrider.com/all-about-geometry#page-2 tegelikult kõik päris kenasti ära seletatud ja lahti joonistatud, ühtlasi kõik see mismoodi geomeetria mõjutab esiotsa käitumis, mis rolli mängib kahvli nurk, mis seda muudab ja kuidas seda muuta jne.
toon sulle konkreetse koha tekstist ka välja, et jälle mingi kisa pihta ei hakkaks kuidas miski ei mõjuta midagi, mitte kuidagi ja ainult keegi saab näoli kukkuda :D "Geometry numbers constantly change as the suspension compresses. Under braking, for example, the front suspension almost fully compresses and the rear suspension extends; just as if you were to change ride heights, this significantly reduces rake and trail and also lowers the CG"

see teema siin muide ei puuduta auto rooli, ega üldse autosid mitte kuidagi. Lihtsalt meeldetuletuseks :D "õige pisut" erinevad asjad on need autode ja tsiklite juhtimise mehhanismid. Aga mis juhtub tsikli esiotsaga kui ratas on tasakaalust väljas? Raputama hakkab. Aga ega ma muidugi täpselt ei tea, kas vingerdamine on äkki tõesti täpselt sama asi. Minu raamatus on need siiski täiesti erinevad nähtused, täiesti erinevate algpõhjustega


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 11 Okt 2018, 09:02
Postitas Ronk

Mis rehv ees on? Oma KTM-i puhul olen täheldanud sama asja ning seda peamiselt siis K60-ga. Vahetatud lenksulaagrid, amordid hooldatud ja paika keeratud, esivelg sirgestatud ja tasakaalus ning kõik. Rohkem midagi teha ei saagi. Viskasin kärna alla ja asi kadus, aga tekkis mingi müstiline vibratsioon asfaldil (lol)


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 11 Okt 2018, 12:37
Postitas mardixas

Hetkel on all ees Metzeler Tourance NEXT mõõtudega 110/80 R19.Ühesõnaga all rehvid millega KTM esinduset välja veeres.


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 11 Okt 2018, 13:47
Postitas Ronk

No aga see nii uus ratas, et mine sammu KTM-i tagasi, räägi et selline mure ja nad seal mõtisklevad selle üle. Ilmselt ütlevad kohe et viga rehvis, aga lase üle kontrollida ikkagi.

Või enne esindust võta manual lahti ja keera omal amordid paika kaalu järgi. Manualis kõik kirjas kuidas seda teha saab. :)


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 11 Okt 2018, 15:09
Postitas will111

või tee nii nagu ma ütlesin :D või keera tagumisel amordil vedru preload põhja ning lase esimesi amorte prillides mingi sentimeetri paari jagu ülespoole ja/või preload maha kui seda saab regullida. võin kihla vedada, et asi kas kaob ära või vähemalt muutub. ja selle asja nimi on speed wobble. tuleneb kaherattaliste puhul esirattal mõjuvast füüsikast, kus ratas ise tahab ennast otseks keerata aga "keerab üle".
kui viitsid pikemat ingliskeelset juttu lugeda siis siin on seletatud ja räägitud https://www.cycleworld.com/why-do-motor ... ave#page-5


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 12 Okt 2018, 10:17
Postitas CaveFish

Mul transalpil tekib sama probleem küljekohvritega sõites.


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 12 Okt 2018, 15:41
Postitas Bastard

TDMil oli sama asi, aga siis kui rehv juba päris kulunud oli. Peale rehvivahetust asi kadus.


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 13 Okt 2018, 03:31
Postitas zombi

Samas võib olla ka rehvi tasakaalustus või kõver piduriketas... mul vana pidurikettaga võttis vibra sisse kiiruselangetamisel, peale vahetust muutus normaalsemaks.


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 13 Okt 2018, 04:04
Postitas Heikik

Kolmel enda rattal olen sama asja kogenud seoses esirehvi spetsiifilise kulumisega (just siis, kui rohkem on pikka maad sõidetud ja rehv natuke kanti on tahtnud kuluda). On kippunud rohkem esinema sellise mustriga rehvide puhul, kus muster jookseb diagonaali külgedelt keskme suunas ja üle ühe, ehk siis, nagu eelpool mainitud, "kalasaba" fenomen mängib ka rolli. Uus rehv alla ja korras. Tasakaalustamisega enamasti nii väga seotud pole.


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 14 Okt 2018, 22:27
Postitas mardixas

Kuna nädalavahetusel oli ilm ilus ja aega parajalt siis tegin mõned tiirud . Unustasin postituse alguses mainida et rattal küljes kohvrid. Tegin siis tiiru kogu räniga mis rattal küljes ja ikka sama jama, linna kiirusel 50km/h võttis korraliku võbina sisse.Maanteel OK .Aga kuna keegi mainis eespool ,et tal kohvritega sama mure siis teisel katsetusel tõstsin kohvrid garaazi nurka.Ja mis selgus, lased kuskil 50km/h lenksust lahti ei midagi nagu uus ratas ikka :D .Aga kerget võbelust tähendasin kui kiirus langes 80km/h -60km/h


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 15 Okt 2018, 00:44
Postitas koi

Mingil ajal foorumis arutamisel olnud sama fenomen. Siis nimetati seda kas tank slapping, või midagi sarnast...
Mul näiteks sama jama (küll hoopis teine tsikkel), kui kasutan tagumist kohvrit, mis viib tõenäoliselt raskuse taga liiga üles. Võdin kaob kohe, kui toetan kasvõi ühe käe lenksule. Ainult küljekohvritega seda jama pole. Uus rehv ees ja taga ei muutnud midagi. Lihtsalt võtsin asja teadmiseks ja sõidan edasi. Lenksu amort võib asja tõenäoliselt muuta paremaks.


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 15 Okt 2018, 02:34
Postitas will111

no proovi mis juhtub kui esiotsa allapoole lased või tagumist tõstad. tegelikult peaks ehk natuke miskit aru saama isegi juba siis kui käed lahti sõites kallutad ennast ettepoole pannes käed paagile vs. võimalikult taha.

tank slapping tekib jah siis kui see speed wobble juba t'äiesti käest ära läheb ehk lenksu tanklasse kinni lööb :D lenksuamort ilmselt aitaks jah, aga noh kui on kindel soov sellest lahti saada ja mõnuga käed lahti sõita siis võiks alustada ikkagi vedrustuse seadistamisest. Üsna kindel, et preloadidega välja timmitav. Kui sellest ei piisa siis esimene ots madalamaks ja kui ikkka ei piisa siis ette madala, taha kõrge profiiliga rehv ning vastavad rehvirõhud ka.


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 15 Okt 2018, 18:26
Postitas ats30

990-l hakkkab alati roool vibama kui mingi 50/50 esirehv on viimase kolmandikuni kulunud.


Re: Kas asi võib olla rehvis...

Postitatud: 15 Okt 2018, 20:32
Postitas will111

4900km'ga ei kulu esirehvid viimase kolmandikuni. eriti veel rattal, millel raskus jaotub pigem tagumise ratta peale ja millega ilmselt ei sõideta koguaeg ulme agressiivselt.
eks rehv, millel on vähem materjali peal selle isejuhtimise ja overshooti dampimiseks, hakkab muidugi lenksus ka rohkem tunda andma. tore oleks siiski kui inimesed saaksid actually aru, mis seda asja põhjustab mitte ei lahmiks täiesti huupi, et jajah pane aga tutikas rehv alla sest rehv on süüdlane!