1. leht 1-st

Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 22 Juul 2010, 23:28
Postitas munaz

Kuidas lahendada karterituulutus, kui pikalt tagarattal sõites hakkab sealt päris hoogsalt õli välja ajama?

Kas tasuks kuskile mitte-nii-häirivasse kohta suunata see õli ja lihtsalt aeg-ajalt õli peale valada? Või panna hästi kõrgele vooliku ots lihtsalt? Või mingi filter või koguja või üldse mingi muu süsteem?

Kindlasti pole ma selle murega üksi. Ratas mul KTM LC4 620.


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 22 Juul 2010, 23:32
Postitas mx77

tsekka igaks juhuks, et su õlipump pikalt tagarattas olles kuivale ei jää.


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 23 Juul 2010, 01:20
Postitas andrezoo9

Rohkem õli kindlasti käigukasti ja osta või meisterda kogumisanum.
http://4.bp.blogspot.com/_fzgXRVZHfqw/R ... 440541.jpg
aegajal kallad siis kogumisanumast õli tagasi käigukasti.


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 27 Juul 2010, 17:22
Postitas kalha

Mul lc-4 600 ja kui tippkiirusel sõita,viskab ka karterituulutsest õli.See on mul otsapidi õhupuhasti küljes nii et lööb suure suitsupilve taha kohe.Viimati jäi üldse seisma ja pidin kõik ära puhastama et käima läheks.Äkki sama pull mis tagarattal sõites !?


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 25 Mai 2011, 23:17
Postitas rutska

Võtaks vana teema siis uuesti üles. Rattale sai peale pandud lc4 640 mootor ning nüüd niriseb tagarattal söites ohtralt öli välja. Olen pannud kordamööda karterituulutusi kinni, pannud pikema vooliku,isegi ümber roolikannu aga kasu pole midagi. Öli ei ole sees liiga palju ja karteris rõhku ei teki.


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 26 Mai 2011, 08:32
Postitas andrezoo9

võta 0.5l pudel tee korgile samasuur auk kui voolik.Kinnita pudel kuskile raami külge,nii et saad hiljem ka pudeli eemaldada.Voolik sisse.ja pane pudel sellisesse asendisse et sealt tagarattal sõites ja niisama sõites midagi välja ei tuleks.Paar korda nädalas tühjendad pudelit ja korras.


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 26 Mai 2011, 09:29
Postitas makuke

Lihtsalt pakun varinati, et kas karteri tuulutuse jaoks saaksid suurema läbimõõduga toru ja pikemat voolikut kasutada?


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 26 Mai 2011, 16:03
Postitas rutska

pudeli areng ei sobi sel põhjusel, et sõiduga lööb liiga palju õli välja, alla min normi jääb sisse ja seda ühe-kahe väikese ringiga. torusi olen proovinud vahetada, pikim neis oli vast 1,3m, tegin sellele kõikvõimalike ´´usse´´ sisse, aga kasu pole midagi, ikka lööb välja. eelmistel mootoritel seda muret pole olnud. ehk on kellelgi mingi idee kuidas see probleem lahendada. :|


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 26 Mai 2011, 18:35
Postitas andrezoo9

karterituulutus teise koha peale teha.Ettepoole ntx.


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 26 Mai 2011, 20:19
Postitas davidsoniharald

Tuulutus peaks olema lahendatud niimoodi, et vahepeal on mingisugune pais, kuhu õli mootori töötamise ajal koguneda saab ja pärast ise tagasi voolaks kui mootor ei tööta. Mootorist tuleks voolik välja ja siis vahepeal on mingi suurem anum, kus lenduv õli ja õhk omavahel eralduvad ja siis jälle miski voolik mis kuskile põhja alla viidud. Asi peaks asetsema niimoodi, et kui ratas on normaalasendis siis seisma jättes voolaks õli ise tagasi mootorisse.

Üks mõte on veel see, et võib olla on mootori seest midagi puudu? Tavaliselt on karteri tuulutuse ava ees miskit labürint, mis kuigivõrd õli/õhu eraldab.


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 26 Mai 2011, 20:51
Postitas rutska

endal tekkis mõte, et ehk on mootoril mingine rõhutasandaja vms, mis võib jukerdada. aga ei oska öelda milline see võiks olemasolu korral välja näha :) . igaksjuhuks sirvin veel manuali läbi, äkki on midagi tähelepanemata jäänud.


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 26 Mai 2011, 21:02
Postitas yeekim

Minu õliraamiga 640ccm KTM'i karterituulutus läheb raami sisse-seal ei ole mingit probleemi! Ei tea, kuda teistel Lc4 'jadel on?

edu


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 26 Mai 2011, 21:08
Postitas piloot
yeekim kirjutas:

Minu õliraamiga 640ccm KTM'i karterituulutus läheb raami sisse-seal ei ole mingit probleemi! Ei tea, kuda teistel Lc4 'jadel on?

edu

Yeekim jõudis juba ette, enne kui targutama jõudsin hakata :D
Mu endisel LC4-l käis ka tuulutus läbi raami ja jõudis lõpuks õhupuhastaja kopsikusse välja


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 26 Mai 2011, 21:15
Postitas rutska
piloot kirjutas:
yeekim kirjutas:

Minu õliraamiga 640ccm KTM'i karterituulutus läheb raami sisse-seal ei ole mingit probleemi! Ei tea, kuda teistel Lc4 'jadel on?

edu

Yeekim jõudis juba ette, enne kui targutama jõudsin hakata :D
Mu endisel LC4-l käis ka tuulutus läbi raami ja jõudis lõpuks õhupuhastaja kopsikusse välja

kõik on täpselt sama moodi. ja õlimöllu lõpptulemus on see, et õhupuhastaja kopsik on õlist pime. :?


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 26 Mai 2011, 22:00
Postitas piloot

Ma enam ei mäleta aga see tuulutus vist tuleb kusagilt altpoolt (käigukasti pealt äkki).
Leidin ühe vana foto, kui sai mootorit lammutatud ja sellelt paistab vist see tuulutuse toru.
Pilt

Kui tõesti see siis pikalt tagarattal paugutades vbl tõesti õlitase tõuseb tuulutuse toruni ja siis ei aita ka see, kui panna või 5m voolik 6x ümber kaela :twisted:
Selle vastu aitab, kui tuulutus võtta ülevalt, kõige lihtsam väiksele klapiregullimiskaanele stuts külge aretada.


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 26 Mai 2011, 22:33
Postitas rutska

Tollel ongi 2 tuulutust,üks klapireguleerimis luugi küljes ja üks karburaatori all...


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 27 Mai 2011, 00:34
Postitas piloot

Kui ülemisest läbi käia ei jõua, et hakkab alumisest ka koos õliga välja puhuma siis peab karteris juba korralik surve sees olema ja viga hakkab vist sinna rõngaste kanti kiskuma.


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 27 Mai 2011, 14:57
Postitas rutska

Õlirõngas on uus, kolb ja silinder möötus. Enne mootori lahtivötmist ei olnud seda viga.


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 27 Mai 2011, 15:59
Postitas piloot

Õlirõngas seda ei mõjutagi, kui sul asi lahti käis ja vanade surverõngastega kokku tagasi läks siis vaevalt, et need samasse asendisse tagasi juhtusid. Kui nüüd silinder vähe ellipsis siis võtab aega, enne kui uuesti sisse töötavad. Rõnga pilud ikka mõõtsid ära?


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 27 Mai 2011, 16:54
Postitas rutska

Jah. Arvad et peaksin siis niimoodi söitma ja läheb korda?


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 27 Mai 2011, 17:24
Postitas Supermoto stunts

Pane tuulutus avade vahele kolmik siis selline asi (õliseparator


) ja otsa spets karterituulutuse filter, võimalik kolmiku ja separaatori vahele panna mingi plastmassanum (nt ziguli piduriõli potsik).


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 27 Mai 2011, 21:00
Postitas piloot
rutska kirjutas:

Jah. Arvad et peaksin siis niimoodi söitma ja läheb korda?

Ennustamine on tänamatu tegevus. Üks mikidemaa pastor üritab idioodi järjekindlusega maailmalõppu ennustada aga no ei tule :wack:

Üldiselt uus rõngas peaks end kiiremini sisse töötama, vanal rõngal võib jällegi õnnestuda end endisesse asendisse keerata, võta nüüd kinni, mida ta seal täpselt teeb.


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 28 Mai 2011, 15:16
Postitas TDM
rutska kirjutas:

Õlirõngas on uus, kolb ja silinder möötus. Enne mootori lahtivötmist ei olnud seda viga.

Ega sa mingeid voolikuid valesti tagasi ei pannud?
Kuigi kui ma õigesti mäletan, siis olid surve ja õhutus voolikud erinevad ja segi ajada ei saa!

Kaldun ka arvama, et surve karteris, kui ka 1,3 m pikast voolikust ja nii kiiresti välja ajab kõik õli!

Kas normaalsel sõidul ei aja õli välja?


Re: Karterituulutus tagarattal sõites

Postitatud: 28 Mai 2011, 18:13
Postitas rutska
TDM kirjutas:
rutska kirjutas:

Õlirõngas on uus, kolb ja silinder möötus. Enne mootori lahtivötmist ei olnud seda viga.

Ega sa mingeid voolikuid valesti tagasi ei pannud?
Kuigi kui ma õigesti mäletan, siis olid surve ja õhutus voolikud erinevad ja segi ajada ei saa!

Kaldun ka arvama, et surve karteris, kui ka 1,3 m pikast voolikust ja nii kiiresti välja ajab kõik õli!

Kas normaalsel sõidul ei aja õli välja?

tavalisel sõidul välja ei aja. endal ka kahtlus et surve peab sees olema, muidu ei teeks nii.