Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
- Tsikkel: tdm900
- Asukoht: Harjumaa
Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Tere,tulemas siis eksam ja ilmaennustus head ei luba! Küsimus-kas märja teekattega pidurdus on pikem ja kas esiratas on maiam plokki minemas? Pidurdada tuleb ju esipiduriga ! Ja kas märja teega plokkis esiratas on võrdne kukkumisega? Näpunäited ja soovitused oleks kuldaväärt...
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ise sai paar nädalat tagasi eksam sooritatud ja asja mõte ikka on, et pidurdus oleks sujuv. Kindlasti ei tohiks plokki lasta.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
mida seal autokoolis siis kõik see aeg õpetatud on
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 914
- Liitunud: 14 Juul 2005, 17:03
- Tsikkel: HYBRID- POLTAA BENSAA JA KUMIA
- Asukoht: Tallinn. Varese tn.
- Kontakt:
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
võtaks ehk mõne lisateooria tunni, kui asja lahti ei jaga.....
loomulikult on märja teekattega pidurdusmaa pikem ja esiratas läheb kergemalt luha, mis tegelikult ei tähenda kohest kukkumist, eriti veel, kui otse sõita. Tõsiküll algajatel ilmselt tähendab.
-
- Postitusi: 552
- Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
- Tsikkel: KTM 530 EXC-R
- Asukoht: Kose
- Tänatud: 5 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ei usu et see asi seal autokoolis nüüd nii hull on, pidurda vastavalt tingimustele. Sirgel vihmaga pidurdamisel saab üsna kõvasti pidurdada aga eks muidugi alt läheb kergemini ära. Proovi näiteks madala kiirusega (10 km/h) kui palju saab pidurdada, oled selle piiri teada saanud siis on asi palju lihtsam. Kuigi ka minul tekib küsimus et kas teoorias ei räägitud sellest midagi?
-
- Postitusi: 249
- Liitunud: 01 Veebr 2013, 22:10
- Tsikkel: Yamaha V-Star
- Asukoht: Tallinn , Nõmme
- Tänatud: 2 korda
- Kontakt:
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Pigem kukud plokkis taga rattaga !
Kõik käibki tunnetuse peal ja iga ratas on erinev ! Käsi enne sisse ja koheselt jalg järgi ning kui on paanika siis sihi lagedat !
Motoratturi diagonaalse helkur tähelepanu rihmade tootmine ja müük ...
-
- Postitusi: 759
- Liitunud: 12 Sept 2010, 19:42
- Tsikkel: TDM900
- Asukoht: est
- Tänanud: 6 korda
- Tänatud: 19 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Pidurdada tuleb ikkagi mõlema piduriga, sh esimesega. Ja kui korralik rehv all on, siis ei tasuks kukkumise pärast põdeda. Kuldne reegel põlved-pilk-kehahoiak ja nelja näpuga heebli tõmbamine hoia meeles. Nii eksamil kui tänaval.
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Pidurda mõlemaga koos, kuid alusta pidurdamist tagumisega(Sekundi sees võiks mõlemad rakendatud saada)
Niivisi saad enne esimese rakendamist rohkem raskust ette ja pidamine ees kohe parem.
-
Teema algataja - Postitusi: 60
- Liitunud: 28 Veebr 2013, 23:10
- Tsikkel: tdm900
- Asukoht: Harjumaa
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
426f kirjutas:mida seal autokoolis siis kõik see aeg õpetatud on
just-just,sellis tagasisidet oligi oodata! Pole ühtegi õppesõittu vihmaga teinud! Platsi sammuti! Youtubes oli video platsieksamist märja teekattega ja õnnetu pidurdus tähendas kontakti maaga! Teooria on üks asi aga kui praktikat vihmaga pole,siis teiemeelest tuleks eksam ära jätta ja veel sõidutunde võtta! Et ootan vihma ja siis kibekiiresti pidurdamist õppima! Sellepärast ma Teilt,kui staasikamatelt motomeestelt näpunäitteid ju palungi!
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
eelmisel aastal oli vähemalt 2 juhust kus vihmaga seda platsi pidurdust tehti ja kõhuli maha käidi loomulikult polnud sõiduõpetajal vaja rääkida et vihmaga tee libe keegi ei taha oma rahalist sissetulekut vähendada
-voshod
-Izh planeta 5
-k750
-yamaha yz426f
-yamaha fj1200
-kawasaki zx12r
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
426f kirjutas:loomulikult polnud sõiduõpetajal vaja rääkida et vihmaga tee libe keegi ei taha oma rahalist sissetulekut vähendada
Pigem ei tule see töökäigus pähe, sest tegu niivõrd elementaarse asjaga.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ise mõtlesid välja või õpetatakse sellist lollust kusagil koolis?
Sirget sõites võib tagaratta mõistliku kiirusega plokki lasta. Midagi erilist sellest ei juhtu ja juhitavus kohe ei kao. Ja kui kaob, siis lahti lastes taastub.
Esiratta plokki minemisel on vähe neid, kes sellest kukkumiseta välja tulevad.
Ja pidurdamisel TAGAPIDUR murdosa ENNE KUI ESIPIDUR.
Nõmmik kirjutas:Pigem kukud plokkis taga rattaga !
Kõik käibki tunnetuse peal ja iga ratas on erinev ! Käsi enne sisse ja koheselt jalg järgi ning kui on paanika siis sihi lagedat !
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ja pidurdamisel TAGAPIDUR murdosa ENNE KUI ESIPIDUR.
Miks tagapidur enne?
Jah - tagapidur ei ole pidurdamise lõppfaasis enam efektiivne, kuna kogu raskus vajub esirattale. Ok sellega.
Miks aga ikkagi tagapidur enne? Kas esipidur enne on tulemus kuidagi kehvem?
-
- Postitusi: 285
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Tüüpiline põhjus pidurdustel kukkumiseks on lenksule keha raskusega surumine. Mis takistab esirattal pidamise "otsimist" ja võtab ära käelihaste tunnetuse tänu pingul lihastele. Mille tulemusena on sirged käed ja järsk piduri haaramine. Kõrvalt on seda eriti karm vaadata, kuidas põlved lotendavad ja käed on sirged. Tänu sellele lennatakse paremale küljele, et siis tead millise heebli ja peegli varuda Täpselt sama juhtum on ka mainitud juutuubi videos, kus eksamil niiske teega pidurdusel risu pani (kui jutt sellest Sauel filmitust).
Teine tüüp ikaldus on kiiruse üles võtmine ehk kiirendatakse ja siis KOHE pidurdatakse. Kiirendamisel kandub raskus taha ehk esiots on kerge ja iga lampi esipiduri haaramine on kergelt blokeeruv esiratas. Ehk tuleks kohe alguses kõvemini kiirendada, käik ära vahetada ja siis platsil joonte vahele jõudes ainult kiirus hoida, mis toob raskuse taas esi- ja tagaratta vahel tasakaalu ning ratas on valmis efektiivseks pidurduseks nagu juba mainiti Tagumine ja murdosa sekundi pärast Esimene pidur.
1.Põlved peavad pigistama paaki, mitte ainult vastas olema
- Pilk peab olema kaugusesse suunatud, horisondile
- Käed peavad olema ja jääma lõdvaks, küünarnukist ja randmest
- Piduriheeblit pigistatakse nagu relva päästikut mitte ei haarata
- Jalad võivad jalarauast ära tõsta, kui ratas on täielikult peatunud
Vähemalt nii olen mina arusaanud Motosurvivalidel käimistest.
-
- Postitusi: 285
- Liitunud: 05 Mai 2007, 09:54
- Tsikkel: Tenere 700
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 8 korda
- Tänatud: 6 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ktsort kirjutas:Ja pidurdamisel TAGAPIDUR murdosa ENNE KUI ESIPIDUR.
Miks tagapidur enne?
Jah - tagapidur ei ole pidurdamise lõppfaasis enam efektiivne, kuna kogu raskus vajub esirattale. Ok sellega.
Miks aga ikkagi tagapidur enne? Kas esipidur enne on tulemus kuidagi kehvem?
Tee katse: istu ratta peal kohapeal ja hoia esipidurit peal ning proovi kas saad ratast kiigutada nagu kiikhobu, tõenäoliselt kiigub vägagi hästi. Nüüd vajuta tagapidur peale ja esipidur ning proovi uuesti. Ehk see annab vastuse su küsimusele.
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ktsort kirjutas:Miks tagapidur enne?
Jah - tagapidur ei ole pidurdamise lõppfaasis enam efektiivne, kuna kogu raskus vajub esirattale. Ok sellega.
Miks aga ikkagi tagapidur enne? Kas esipidur enne on tulemus kuidagi kehvem?
Nagu ma juba eelnevalt siin kirjutasin... Kõigest paar posti kõrgemal...
Siis põhi point taga piduri varasemal rakendamisel on esiratta haardumise parandamine.
Mass kandub ettepoole ning parandab esiratta haardumist teekattega, mille tulemusel on esipiduriga pidurdamine ohutum(on ka muid tegureid jne, kuid esseed kirjutame mõni teine päev)
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
See pole küll niiväga eksami teema, kuid igapäevaselt sõites küll: kui peakski juhtuma, et esiratas läheb blokki, tuleks koheselt esipidurit natuke leebemaks lasta. Selliselt õnnestub kenasti kukkumist vältida. Lihtsalt üldjuhul on seda väga raske teha, kui samal ajal üritad näiteks kokkupõrke vältimiseks pidama saada.
See vilumus tuleb väga lihtsalt, kui natuke harjutada. Kõige parem on harjutamist alustada kruusatee peal.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Kehvade ilmastikutingimuste korral, vali vastav sõidukiirus. Keegi ei mõõda sul seal kiirust ja ei oota, et algaja pidrudab blokeerimis äärele viidud ratastega. Harjutus on väga lihtne, harjuta veel ja rohkem enesekindlust. Soovitada võib ju alates rehvirõhkudest, amordi seadistustest kuni sõiduasendini, aga sellel ei ole pointi kuna sa pead aru saama kuidas ratas käitub. Liiklusesse minnes on asi korduvalt hulleb määrdunud teekatte korral, keegi ootamatult ette keerab jne. Ja muidugi ikka pidurda mõlemi piduriga, selleks need rattal küljes ongi. Harjutamine teeb meistriks.
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
asixmer kirjutas:Kehvade ilmastikutingimuste korral
Minul mõõdeti radariga....
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
arendaja kirjutas:Tee katse: istu ratta peal kohapeal ja hoia esipidurit peal ning proovi kas saad ratast kiigutada nagu kiikhobu, tõenäoliselt kiigub vägagi hästi. Nüüd vajuta tagapidur peale ja esipidur ning proovi uuesti. Ehk see annab vastuse su küsimusele.
Kõigepealt tänud vastuse eest! Miks versioon "esipidur enne" kuidagi kehvem on, ei saanud aru.
Jah 1. Arusaadavalt on seisev mootorratas oluliselt vähem kiigutatav, kui blokeeritud on selle mõlemad rattad.
Jah 2. Pulksirgete, kangete kätega on kehv pidurdamist läbi viia.
Mil viisil aitab "tagapidur enne" pidurdusmaad lühendada, jäi selgusetuks.
Mil viisil aitab "tagapidur enne" pidurdusprotsessi ohutumaks või stabiilsemaks muuta, jäi samuti selgusetuks.
Mulle tundub ohuolukorras esipiduriga viivitamine veidi suitsiidne. Äkki on nii, et see tagapiduriga läbitav "murdosa sek" konventeerub lisameetriteks pidurdusteekonnas, mis esipidurit viivitamata rakendades olemata võinuks olla?
Ühesõnaga - mõeldes üldteada pidurdusjõudluse jaotusele 75% 25% esipiduri kasuks, tundub esipiduriga viivitamine kahjuliku tegevusena.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
munaz kirjutas:See pole küll niiväga eksami teema, kuid igapäevaselt sõites küll: kui peakski juhtuma, et esiratas läheb blokki, tuleks koheselt esipidurit natuke leebemaks lasta. Selliselt õnnestub kenasti kukkumist vältida. Lihtsalt üldjuhul on seda väga raske teha, kui samal ajal üritad näiteks kokkupõrke vältimiseks pidama saada.
See vilumus tuleb väga lihtsalt, kui natuke harjutada. Kõige parem on harjutamist alustada kruusatee peal.
Jah, esipiduri vabastamine päästis mind risust eelmisel nädala vihmasajus, Tammsaare teelt viadukti alt Pärnu mnt-le keerates, kus vanahärra otsustas tugevas vihmas äkki enne sebrat siiski tugevalt pidurdada, see veel veidi paremkurvi jätk. Jalakäia oli kaugel ja see tuli tõesti ootamatult. Kiire taga+esipidur ja ümberpõige, aga juba lohises paremale kaldudes, hakates alt ära minema. Pidur lahti ja sai korda ning autost ka mööda. Jalakäia mehike tegi juba hüppe, nähes visioonis juba minu külje maha panemist
Aga krt see tuleb kuidagi instinktist...muidugi liivas ja kruusal imiteerimine tuleb kasuks küll ma eeldan enda pealt.
-
- Postitusi: 141
- Liitunud: 22 Juul 2005, 14:43
- Tsikkel: Aprilia Pegaso 650
- Asukoht: Lääne-Virumaa
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ma arvan, et see aeg mis kulub peale esipiduri rakendumist raskuse esirattale jõudmist ja esiratta nö. "otsimist" kontakti maaga, on palju pikem aeg kui see murdosa mil sa rakendad tagapiduri ennem ja siis esipiduri.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ktsort kirjutas:arendaja kirjutas:Tee katse: istu ratta peal kohapeal ja hoia esipidurit peal ning proovi kas saad ratast kiigutada nagu kiikhobu, tõenäoliselt kiigub vägagi hästi. Nüüd vajuta tagapidur peale ja esipidur ning proovi uuesti. Ehk see annab vastuse su küsimusele.
Kõigepealt tänud vastuse eest! Miks versioon "esipidur enne" kuidagi kehvem on, ei saanud aru.
Jah 1. Arusaadavalt on seisev mootorratas oluliselt vähem kiigutatav, kui blokeeritud on selle mõlemad rattad.
Jah 2. Pulksirgete, kangete kätega on kehv pidurdamist läbi viia.Mil viisil aitab "tagapidur enne" pidurdusmaad lühendada, jäi selgusetuks.
Mil viisil aitab "tagapidur enne" pidurdusprotsessi ohutumaks või stabiilsemaks muuta, jäi samuti selgusetuks.
Mulle tundub ohuolukorras esipiduriga viivitamine veidi suitsiidne. Äkki on nii, et see tagapiduriga läbitav "murdosa sek" konventeerub lisameetriteks pidurdusteekonnas, mis esipidurit viivitamata rakendades olemata võinuks olla?Ühesõnaga - mõeldes üldteada pidurdusjõudluse jaotusele 75% 25% esipiduri kasuks, tundub esipiduriga viivitamine kahjuliku tegevusena.
Alustaks füüsikast. Kui ratta kaalujaotus on paigas, siis jaotub kaal ratastele ca 50%-50%. Siit tuleneb see, et pidurduse alustamise hetkel on mõlemad rattad täiesti võrdsed. See 75%-25% jaotus tekib pidurduse käigus, kui raskus esirattale kandub. Kui tee on märg, siis on suhteliselt lihtne esiratas libisema saada enne, kui raskus jõuab esirattale kanduda, kui ratas juba libiseb, siis pidurdusjõud ei suurene ja raskus ei kandugi esirattale.
Kui vajutada tagapidurit pisut varem, siis raskus kandub esirattale, isegi kui tagaratas selle peale libisema läheb, esipiduri rakendudaes on kohe olemas piisav pidurdusjõud ja ratas ei lähe veekihil libisema.
Aga mis ma ikka räägin, eks rookied olegi maailma tarkust silmini täis, mida need kogenud töllid siin ikka targutavad...
P.S. See 50lt paigale pidurdamine on suht lihtne harjutus ka raskemapoolse rattaga, seda ka märjal...
-
- Postitusi: 478
- Liitunud: 27 Aug 2007, 23:11
- Tsikkel: KTM EXC 300 ja 890 Adventure R
- Asukoht: Tartu
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 9 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
raunts kirjutas:Ma arvan, et see aeg mis kulub peale esipiduri rakendumist raskuse esirattale jõudmist ja esiratta nö. "otsimist" kontakti maaga, on palju pikem aeg kui see murdosa mil sa rakendad tagapiduri ennem ja siis esipiduri.
Kuidas see nii olla saab? Kui esipiduriga pidurdad, siis kandub samamoodi raskus esirattale - st milleks siis enam selle esipiduriga viivitada? Pigem ehk mitte esimese laksuna kohe piduriheeblit 100% põhja suruda vaid alustada sujuvalt pidurdamist. Kes proovinud stoppiet (esirattale pidurdamist) peaks teadma - kui kuival asfaldil kohe esipidur järsult peale tõmmata, siis läheb blokki, kui väike nõks enne piduriga teha, et raskus esirattale kalduks, siis on pidamist piisavalt juba.
Sellega ma nõustun, et mõlemat pidurit korraga vajutada aga oodata esipiduriga tagapiduri rakendumist, selles nii kindel pole. Eks see harjutamise asi ole.
Aga ARK-i eksamineerijad on ka päris *****, kui lasevad algajal juhil vihmamärjal teel äkkpidurdust teha. Samahea, kui veneruletti mängida.
-
- Postitusi: 362
- Liitunud: 15 Apr 2006, 20:30
- Asukoht: Talsinki
- Tänanud: 38 korda
- Tänatud: 13 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ehk see teeb mõnele asjad selgemaks...
Due to the very constructive nature of a motorcycle, the weight shifts to the rear or to the front as you accelerate or brake. Since grip is drastically influenced by the weight, your bike's stability and road contact will vary accordingly; while revving the gas, the weight is pushed towards the rear, pressing the tire harder against the road and ensuring better grip provided you're not exaggerating with the throttle.
Most experienced riders agree that braking should begin with gently pressing the rear wheel lever followed very shortly by the main stopping force of the front. When it comes to braking and stopping, the front brakes provide between 60 and 80 percent of the needed force.
Little does it matter if we think about braking at high speed or a slower one: the process is the same, as the very laws of the physics do not change. When riding very fast and looking just to slow down to a more “reasonable” speed, you could just use the front brake with caution. But in case you need to stop your motorcycle in the shortest distance possible, initiating braking with the rear wheel is mandatory.
newbie riders should always keep in mind that correct braking involves using both the front and the rear wheels, rear brake first. Learning to “feel” their bike's brakes and weight-shifting effect helps a lot.
Allikas
Artikli jätk, mis tasub ka lugemist
Tõotab tulla põnev teema...
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Ma loodan, et uskmatud siin ikka saavad aru, et see esipiduriga viivitamine ei ole nagu tõesti viivitamine, et loen 1-2-3 nii nüüd võib. See on pidev harjutamine ja vilumus. Pidurite vajutus käib peaaegu üheaegselt...nagu juba mainitud murdosa sekundi jooksul. Lihtsalt ideaalis oleks hea kui tagumine toimuks enne. Põhjustest on siin juba piisavalt räägitud.
Aga noh...ei ole ju vahet...pooh kuidas, selle ühe korra seal eksamil ikka pidama saab. Ja ehk joppab isegi ja ei tule vihmane ilm ja on veel lihtsam, saab eksami tehtud ja puha. Savi et autokoolis sõitu ei õpetatud. Sõita ma oskan ju niigi, aga kuidas selle eksami tehtud saaks ikka...
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
On ka teisi arvamusi:
Apply both brakes simultaneously. Many riders believe the rear brake should be applied first. On the contrary, the sooner you apply the front brake, the sooner you slow down.
Read more: http://www.ehow.com/how_5251_brake-prop ... z2aYuzhL5h
Let's go over an ideal breaking situation:
You apply both brakes (the front and the back) gradually and with almost equal force for the first phase of your braking.
The weight will transfer forwards as the front suspension compresses, and your arms bend, the front tire now bites into the pavement.
http://www.bikerhiway.com/motorcycle-sa ... aking.html
Hetkel nähtub "tagapidur enne" soovitusest, et tagapiduri rakendamine esmajärjekorras suurendab esipiduri kasutamise ohutust. Esipiduri parima võimaliku ohutuse saabumine ootab seega tagapiduri vajutuse järele.
Selgusetuks jääb, miks ei võiks kaalujaotust kohe esipiduriga esirattale viia? Meenub vanasõna: "miks otse minna, kui ringiga saab!"
Jah - (vihmamärjal asfaldil) esipiduri heebli järsk kinnipigistamine on probleem. Kahjuks ei aita aga selle vastu ka "tagapidur enne" metoodika.
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Bastard kirjutas:Pidurdada tuleb ikkagi mõlema piduriga, sh esimesega. Ja kui korralik rehv all on, siis ei tasuks kukkumise pärast põdeda. Kuldne reegel põlved-pilk-kehahoiak ja nelja näpuga heebli tõmbamine hoia meeles. Nii eksamil kui tänaval.
Miks nelja näpuga?
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: Platsieksam:50-ne pidurdus märja teega?
Nagu meie kallis Mart demonstreerib, on vägagi võimalik ka vihmas esipiduriga edukalt pidurdada
http://www.youtube.com/watch?v=oiag9rMjQmM
Kõikide näppudega küll ei soovita, ehmatuse korral on pidur plokkis ja libisemine.
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.