ABS: pro et contra
Moderaator: Moded
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
ABS: pro et contra
EL ruulib jälle:
http://www.e24.ee/1050016/2016-aastast- ... ud-absiga/
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: ABS: pro et contra
Kogenud inimesele, kes hädaolukordades ei paanitse, võib ABS olla just võib-olla segajaks?
// Aa..nii saab muidugi absoluutselt kõikide sõidukite hinda tõsta..kuigi jah..autodel on enamikel vist juba ABS olemas
-
- Toetajaliige
- Postitusi: 1939
- Liitunud: 06 Apr 2008, 09:30
- Asukoht: Soome- Riihimäki
- Tänanud: 137 korda
- Tänatud: 179 korda
- Kontakt:
Re: ABS: pro et contra
Pistik lahti ja saab pidurit tallata nii kui ennegi, muidugi muutub ka tuimemaks heebli käik.
Hoopis rohkem huvitaks, kõik need tootjate lastehaigused, mis siis algavad, enne kui jõutakse veakindla töötava lahenduseni.
Re: Linke ja pilte
yeekim kirjutas:EL ruulib jälle:
http://www.e24.ee/1050016/2016-aastast- ... ud-absiga/
Olen kahe käega igasuguste abide, kontrollide, sensorite ja kulinate poolt niikaua, kui neid on võimalik VÄLJA LÜLITADA. ABS võib ju paljudes olukordades paljudele inimestele abiks olla või isegi elu päästa aga mingit tehisintellekti ma enda asemele lenksu ikka alati lasta ei tahaks.
Re: ABS: pro et contra
yeekim kirjutas:EL ruulib jälle:
http://www.e24.ee/1050016/2016-aastast- ... ud-absiga/
Honda 700'sel rattal on ABS peal ja ei oska küll öelda, et ta midagi halvemat oleks. Kuna tsikkel on kooli vara ja õpilased taga sõitma peavad, siis on vägagi kasulik. Ja seni pole "laste haiguseid" tuvastanud sellel süsteemil. Rattaks siis Honda Adventure NC700X C-ABS. Muude tootjate kohta ei oska kommenteerida.
Rataste ajalugu: Honda 250 Nighthawk '85 -> Honda NTV650 '90 -> Yamaha Virago XV1100 '87
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: ABS: pro et contra
Just õpilased peaksidki sõitma ilma ABS'ita!!
On naiivne loota, et studendi esimene ratas peale kooli on kohe mingi ABS'iga relv ja siis......
Reaalsus hammustab
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: ABS: pro et contra
yeekim kirjutas:Just õpilased peaksidki sõitma ilma ABS'ita!!
On naiivne loota, et studendi esimene ratas peale kooli on kohe mingi ABS'iga relv ja siis......
Reaalsus hammustab
Õpilane ei pea sõitma nii, et pidurdades tagumine ratas maast lahti peaks kerkima, sest MNT's tähendab see automaatselt läbi kukkumist kui sa ei oska liiklusega arvestada ja pead äkkilisi pidurdusi tegema. Seega leian, et see asi on pigem õpilaste kasuks isegi. See milliseks pööraseks loomaks mõni võib pärast kooli keerata on ju juba tema enda teha. ABS lihtsalt ei lase ratast blokki minna ja ma ei tea, et ükski kooli või eksami harjutus näeb ette esimese rehvi täielikku blokeerimist ja inimese elu ohtu seadmist. Kui midagi sellist on, siis ma tunneks kah huvi. Koolis õpetatakse ohutult liiklema senimaani veel.
Tunnistan, et tava sõidu juures ei saanud mina küll aru, et ABS oleks mingit tööd teinud.
Rataste ajalugu: Honda 250 Nighthawk '85 -> Honda NTV650 '90 -> Yamaha Virago XV1100 '87
Re: ABS: pro et contra
yeekim kirjutas:EL ruulib jälle:
http://www.e24.ee/1050016/2016-aastast- ... ud-absiga/
Palju õnne enduuromeestele, 200 cm3 ja suuremad mudavurrid ABSiga
Re: ABS: pro et contra
Mhhh kirjutas:Kogenud inimesele, kes hädaolukordades ei paanitse, võib ABS olla just võib-olla segajaks?
// Aa..nii saab muidugi absoluutselt kõikide sõidukite hinda tõsta..kuigi jah..autodel on enamikel vist juba ABS olemas
Üldiselt kurdetakse, et ABS on jama ning mõtetu.
Enamus meist sõidab ka autoga, kas auto puhul on lood samad? Kas ostaksite pigem autot, millel puudub ABS?
Tegelikult on see kõik harjumuse asi. Reeglina mõeldakse, et pidurdan paremini kui ABS-iga. Selles pole üldse asi, vaid tõmbad piduri põhja ja hakkad tegelema pääsetee otsimisega - samal ajal ei pea muretsema, kas tõmbad rattad plokki. Kes viitsib, võib siit lugeda USA ARKi teste.
Endal on ABS-iga tsikkel - töötab see pisut teist moodi, kui autol. Ei ole seda vibrat, kui ABS rakendub. Lihtsalt on ABS rakendumisel tunne, nagu oleks pidurikettad märjad - st automaatselt vähendatakse pidurdusjõudu.
Olen sõitnud kevadel tolmus ja vihmas... ning no problem! Loen kuidas kevadtolmus keegi jälle pidurdas esiratta alt ning mõtlen, et ehk oleks tal jäänud see õnnetus ära.
Tegin korra testi, alustasin täie jõuga pidurdamist kuivalt asfaltil, siis üle märja kaane, kuiv asfalt, ülekäiguraja plastik - sama ajal muutsin ka suunda. Mitte mingisugust probleemi! Pigem on probleemiks, et pidur tuleks kohe tugevalt peale tõmmata, aga nagu ei julge.
Küll olen nõus, et sellised asjad võiksid alguses olla väljalülitatavad, kuna esiteks ei kannata, et on olemas kellegi mõttemaailm, et mina ei suuda otsustada, kas turvavarustust kasutada või mitte.
Muide, mu tuttaval on Opel Inignia ning seal on seda turvalistust kuhjaga. Põhimõttelist ütles ta, et pole saanud autot külge ette viskama - läinud ringteel 70 sisse, auto ikka päästis ära, puudu pidi jääma julgusest. Ütlesin talle, et see automaatika päästab nii palju, kuni üks kord sõidad sirg joones teelt välja. Mis te arvate siis juhtus... Kõike tuleb mõistusega kasutada ning oma lolluse eest ei päästa midagi.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: ABS: pro et contra
Mina võtaks küll ilma ABS-ta auto. Või siis sellise, kus ABS rakenduks alles kiirustel 60 +.
Enamus sõite on linnas ja kusagil libedal ristmikul, kus ühe ratta all on asfalt, teise all jää - no mul on jumalast savi, kas ma saan pidama otse või külg ees. ABS-ga sõidad uhkelt otse ristmikule välja, kuigi võiks pidama saada. Õnneks käsipidurile ABS veel ei mõju ja see riist on mitu korda aidanud, sest tõmmates masina nurga alla, saad pidama (erineva pidamisega teel siis igal rattal oma rada) või siis läbitud kurvi, kust muidu oleks otse pannud. St kurvis käsipiduriga masin risti ja gaasi, selmet pidurit tampida.
Tsiklil... olen sellisel õlgukehitaval positsioonil. Parem, kui ei ole vidinaid, mis masina jälle kallimaks ja keerukusest tulenevalt lagunemisaltimaks muudavad. Algupäraselt oli ikkagi nii, et tsikli ostis see, kes autot osta ei jõudnud.
Aga juba ammu on läinud asi vastupidi.
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: ABS: pro et contra
Tsikkelröövel kirjutas:Mina võtaks küll ilma ABS-ta auto. Või siis sellise, kus ABS rakenduks alles kiirustel 60 +.
Enamus sõite on linnas ja kusagil libedal ristmikul, kus ühe ratta all on asfalt, teise all jää - no mul on jumalast savi, kas ma saan pidama otse või külg ees. ABS-ga sõidad uhkelt otse ristmikule välja, kuigi võiks pidama saada. Õnneks käsipidurile ABS veel ei mõju ja see riist on mitu korda aidanud, sest tõmmates masina nurga alla, saad pidama (erineva pidamisega teel siis igal rattal oma rada) või siis läbitud kurvi, kust muidu oleks otse pannud. St kurvis käsipiduriga masin risti ja gaasi, selmet pidurit tampida.Tsiklil... olen sellisel õlgukehitaval positsioonil. Parem, kui ei ole vidinaid, mis masina jälle kallimaks ja keerukusest tulenevalt lagunemisaltimaks muudavad. Algupäraselt oli ikkagi nii, et tsikli ostis see, kes autot osta ei jõudnud.
Aga juba ammu on läinud asi vastupidi.
No teil on seal ülikoolilinnas ristmikel ikka sitaks ruumi kui õnnestub risti autoga enne ristmikku pidurdada, hea ikka maal elada
-
- Postitusi: 1061
- Liitunud: 01 Apr 2008, 09:23
- Tsikkel: Yamaha MT-10, 2017
- Asukoht: Tallinn / Imavere
- Tänanud: 22 korda
- Tänatud: 41 korda
- Kontakt:
Re: ABS: pro et contra
Tsikkelröövel kirjutas:Mina võtaks küll ilma ABS-ta auto. Või siis sellise, kus ABS rakenduks alles kiirustel 60 +.
igipõline vaidlus täiesti mõtetul teemal egas ilma asjata turvavarustused ei ole kohustuslikuks muudetud autotootjatele. palju see algaja juht või muidublond oskaks äärmuslikes oludes nõnda liikuda
ma võtaks pigem abs'iga versiooni et rehvid kandilised poleks peale igat hullarist otse rooli istunu sooritatud manöövri
kontakt nr. +372 52 58 244
-
- Postitusi: 1009
- Liitunud: 17 Dets 2004, 15:27
- Tsikkel: HD VRSCDX Night Rod Special
- Asukoht: Riia, Tallinn
- Kontakt:
Re: ABS: pro et contra
See ABSi teemaline vaidlus ajas küll suisa naerma... Kõigil uutel suurematel ratastel juba ammu peal see ja on vägagi kasulik lisa. Minu ainuke külili käimine läbi esiratta alt ära pidurdamise oleks kindlasti ABSi olemasolul ära jäänud. Ja enduurodel ilmselt hakkabki saama seda välja lülitada. BMW suurel GSil lisaks ABSile ju lausa veojõukontroll peal. Ja oli vist kolm erinevat settingut nii ABSi kui veojõu kontrolli kohta. Millest kolmas ongi "OFF". Küll aga oli selle keskmise settinguga väga nauditav kruusal hullata. Laseb mõnusalt kergelt slaidi, aga kui üle pingutad, päästab ära. Mina kindlasti kahe käega poolt. Ja no sportbike'idel, krossikatel ja ka stuntidel LOOMULIKULT ABSi ju ei kasutata!
PS. Ei ole endal küll õnnestunud veel BMW uut RRi proovida, aga selle veojõukontroll pidi juba nii "ulme" olema, et ka rinkamehed ei lülita seda võistlustel päris välja, kuna ajad tulevad nii paremad... Ja lisaks on sellel ka wheelie control peal. Ehk siis keerad rulli lahti ja esiratas tõuseb kontrollitult ca 30 kraadise nurga alla mõneks sekundiks ja siis vajub kenasti maha jälle. Nii et "Moskva" kohviku meestel pole vaja karta, et kogemata üle tõmbavad ja piinlikult plastikut peavad korjama asfaldilt...
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: ABS: pro et contra
No ei tea. Mul selle aasta ratas, seega nii uus kui veel annab ja mitte väga väike (800 kuubine) ja pole sellel mingit ABS-i. Ja jumal tänatud. Ja pole ma elus omal ratast alt pidurdanud. Ja mu tsiklisõidu-elu on ikka päris pikk. Õppige mõlema rattaga õigesti pidurdama parem. Hetk enne tagumisega, mis tõmbab tagaosa alla ja siis kohe esimesega - tulemuseks väiksem sukeldumine, parem pidurdus ja väiksem tõenäosus esiratta blokeerumiseks. Lisaks ka veel seda, et kui te sõites veidigi kaugemale ette vaataksite, poleks teil hädapidurdust üldse vaja. Ei sõida teie siis kellelegi otsa, ei sõida teile keegi ei ette ega sisse. Ega jookse ette ükski loom. Ei võta teid rajalt maha ükski radariga politseinik, kuigi pidevalt sõidate lubatust kiiremini. Õppige parem oma meeli kasutama ja kasutage uut tehnikat nende täiendusena, mitte asendajana. Alles siis algab lõbu. Nii auto kui rattaga. Mina naudin igal juhul "naturaalset" sõitmist, ilma igasuguste "abimeesteta". Ja arvan, et igale oma. Kes tahab, toppigu masin tehnikat täis. Kes tahab, sõitku naturaalse rattaga. Ei meeldi mulle need vägisi tehtud ettekirjutused. Siiski, usun, et praegune ratas on minu viimane, st peab vastu nii kaua, kui veel sadulas püsida suudan. Ja seda masinat need uued regulatsioonid õnneks enam ei puuduta, st - elan üle.
-
Teema algataja - Toetajaliige
- Postitusi: 6615
- Liitunud: 09 Mai 2006, 12:08
- Tsikkel: VT1300CX
- Asukoht: Head mõtted
- Tänanud: 649 korda
- Tänatud: 400 korda
Re: ABS: pro et contra
Hoi!
Minu point oli selles, et kui õpilane, kes õppesõidul kasutab(s) ainult ABS'iga ratast satub reaalses elus ja liikluses 80% tõenäolisusega (pakun, et niipalju on meil käibelolevaid rattaid ilma ABS'ita) ohuolukorda, siis on kerge tulema
Igasugune abivahend on tore asi aga paraku muudab see meid abituks-küll see elektrooniline vidin mind välja aitab
Aga võtame kasvõi kaitsme läbipõlemise või tavalise rikke (BMW), mis
Edukat argumenteerimist
Saadetud kettaga lauatelefonist!
Re: ABS: pro et contra
Minu nägemust pidi on reaalsus selline, et peale selle regulatsiooni vastuvõtmist ei kao turult kasutatud tsiklid kuhugi. Ka need nö praegused ABSi vabad. Nii, et üks 20-30 aastat saab soovi korral veel päris mugavalt ABSi vaba elu nautida. Mis peale seda tuleb, ei tea küll ette. Aga jah, härrased, paanikaks pole põhjust.
Poolt ja vastu? Poolt. Omalgi väikene nimekiri tsiklitest millega olen päris palju sõitnud ja nö koos elanud - igapäevase töölkäiguvahendina. Ning kõikse mõnusam oli neist tänu ABSile üks suur matka BMW. Väga mugavalt hooletu pidurdamise osas. Mis ei tähendaks, et ma ei oskaks vajadusel ka ABSite esiratast blokeeringu piiridele pidurdada. Aga ikkagi - parem mõnusalt ja mugavalt läbi saada, kui proovida ja üritada ratast iga nurga alt tunnetada ja "kuulata".
Re: ABS: pro et contra
Tsikkelröövel kirjutas:Lisaks ka veel seda, et kui te sõites veidigi kaugemale ette vaataksite, poleks teil hädapidurdust üldse vaja.
Kui igapäevaselt tihedamas liikluses linnas sõita, siis sellise ohutu pikivahe hoida üritamine, kus hädapidurdust üldse vaja ei läheks, tähendab seda, et järgmisel hetkel sõidab keegi selle augu kinni ja siis pole Sul enam üldse pikivahet. Ja siis teeb see vend kindlasti Murphy seaduste kohaselt mingi eriti idiootse manöövri (proovitud, testitud).
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: ABS: pro et contra
Ei tähenda. Pikemalt ette vaatamine ei puuduta pikivahet üldse. Pikivahet hoia nii suurt, kui tahad. Aga mis asi takistab ka eessõitja tagatuledest kaugemale ette vaatamast? Mis asi takistab mitte sõita pimesi kellestki mööda kohas, kus on võimalik, et möödasõidetav teeb vasakpöörde (standardjuhtum tsiklistide avariides)? Mis takistab peeglist jälgimast, millega tegeleb see, kes sõidab sinu taga (et mis see minu asi on? Aga sinu ratas sõidetakse ju sodiks)?
Ma sõidan pidevalt aastast 1983 ja ma olen elus vist 2 korda teinud tõsist äkkpidurdust. Üks kord tsikliga, kui jäin mingit miniseelikut vahtima, ees aga takso pidurdas. Pidama ei oleks saanud, aga õnnestus end takso ja äärekivi vahele mahutada. Teine kord sõitsin oma fordiga ühe Opeli vanarauaks, jälle ise süüdi, ei märganud, et üks jäi keset teed rohelise tule all magama. Mõlemad juhtumid olnuks välditavad minu enda poolt. Esimese juhtumi puhul oli mul staaž alles paar aastat. Teine juhtum juhtus, kui mul oli vahepeal tsiklisõidupaus ca 10 aastat, no ma lausa panin tähele, kuidas autoga sõites tähelepanu asendub rutiiniga. Nüüd sõidan rattaga jälle juba 7 aastat ja tähelepanuga on asjad korras jälle. Ei kasuta ma ka seda rohelist vesti sõites (ehkki muidugi võiks, aga ei viitsi). Vaadake, kui suudad sõita nii nagu oleks sa nähtamatu (nagu kõik ju soovitavadki), siis ei juhtugi avariisid ka siis, kui sa OLEDKI nähtamatu. Ja ei jookse loomad ette. Ja ei jäägi politseile kiiruse ületamisega vahele. Leian, et tsikli sangas ei ole soovitav usaldada mitte kedagi teist. Sest inimesed eksivad, haiget saad aga ikka sina. Hooletus on see, mis liikluses tapab. Hooletus ja hoolimatus. Mitte kiirus.
Re: ABS: pro et contra
Jah, eks see selline pimeda ja külma talveõhtu üksteise kallal norimise teema on. Sõita ei saa ning ning lisaks nendele, kes suvel on vait ja lenksus passivad, on niisama jutupaunikud veel aktiivsemad.
Järgmine aasta algab kümnes järjestikune hooaeg. Selle jooksul olen sõitnud pikemalt umbes 20 tsikliga. Külili käinud mõned korrad, kuid ABS poleks ilmselt aidanud ka siin. Esimeste rataste (FZ6 ja Dragstar 1100) õppisin vajadusel pidurdama mõlema piduriga korraga võimalikult automaatselt. Sujuvalt ning kindlalt. Sõitnud aasta jooksul xx korda Eesti ja Inglismaa vahet läbi Rootsi mootorrattaga, tuli ette igasuguseid olukordi.
Honda 1100XX rattaga oli kombineeritud pidurid juba kohe kaasas. Ilmselt päästis see mind ühel korral enne Tartut mänguhoos teele jooksnud laste läbi surma saamast ning teine kord Narva maanteel rekkal ära tulnud rattaga pihta saamast.
See aasta sain oma esimese ABSiga ratta (BMW 1150GS ei tule arvesse, sest sõitsin sellega korra Haapsallu ja tagasi enne kui Kaspar selle Siberisse viis). Veidi harjumatu oli Viljandi maanteel pidama jääda kui eesoleval sõidukil karterist õli välja purskus ning kaks järgmist masinast küljed ees seisma jäid. Aga ei midagi võimatut. Kindlasti oleks ka ilma ABSita saanud pidama püstiseistes, kuid minu oskuste juures veidi oleks kahelnud.
Peale 10k km Hispaanias ja Marokos sain aru, et jutt ABSi poolt või vastu on suhteliselt nõrk. Kui on võimalus ja tegeled pikemate maade sõitmisega / normaalkiirustel linnaliikluses, siis kindlasti jah. Ringraja ja ainult metsas sõitjatele on see pigem segav faktor. Õppisin seda ise liivas sõites ning kui ei ole võimalust seda eraldi välja lülitada (Yamaha Tenere).
Aga lõppeks - ABS ei hoia sind automaatselt püsti. Tasakaalupunkti leidma ja vajaliku võimlemise pead ikka ise tsikli peal ära tegema. See on umbes sama, et "mul on nelivedu" ning lähed võssa ja istud kenasti kinni seal.
-
- Postitusi: 280
- Liitunud: 30 Juul 2008, 01:02
- Tsikkel: Veereb..
- Asukoht: Tarbatu
- Tänanud: 1 kord
Re: ABS: pro et contra
Tea, kas ratast ümber ehitades tuleb ka ABS ehitada al 2016 ? Või ainult esinduses müüdavad?
Re: ABS: pro et contra
Eks see seadus rohkem sellepärast vastu võetakse, et need, kes ABS'i tsiklitele toodavad saavad suured rahad sealt. See kajastub ratta hinnas ja kui katki läheb, siis remondikuludes ka. Jälle üks dilulilu juures. Minuarvates võiks see olla inimese enda otsustada kas ta tahab seda oma rattale või mitte. Varsti keelatakse kondoomita seks ka ära.
-
- Postitusi: 1754
- Liitunud: 27 Dets 2005, 17:55
- Tsikkel: Kawa GPZ 550, W800, Jawa 350
- Asukoht: Tartu
- Tänatud: 27 korda
Re: ABS: pro et contra
Ei noh, minu poolt lõpetuseks, et eks see ABS nagu ka muud sedasorti vidinad üldse tehakse abiks peamiselt neile, kes ise ei oska. Ja neid see kraam tõesti aitab ka, ainult et nad ei õpigi siis korralikult sõitma. Teisalt jääb aga mõni selle "õppetöö" käigus ellu, kes tavalisel juhul oleks otsa saanud, st ühiskondlik kasu on asjast siiski olemas. Ega ma põhimõtteline ABS-i- vastane ka ei ole. Kui saaks selle asja vaid nt kiirustel alla 50 välja lülitada... fun kaob ära.
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: ABS: pro et contra
Fun kaob tõesti võibolla ära aga ABS tsiklitel on elupäästja, keegi ette hüppab nii et ehmatad (ka "proffid" ehmatavad, nad ka inimesed) ja tõmbad esiratta kohe alt või siis lendad üle
-
- Maagia ja nõidumine
- Postitusi: 7345
- Liitunud: 11 Mai 2011, 21:47
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 1076 korda
- Tänatud: 1052 korda
- Kontakt:
Re: ABS: pro et contra
extremist kirjutas:Fun kaob tõesti võibolla ära aga ABS tsiklitel on elupäästja, keegi ette hüppab nii et ehmatad (ka "proffid" ehmatavad, nad ka inimesed) ja tõmbad esiratta kohe alt või siis lendad üle
Veider jutt.
ABS on hea. Abivahend, nagu eelpool öeldud, ootamatul ja jõulisel pidurdamisel on ikka abiks küll. Pidurdama pead ikka ise ja oskama pead ka aga teeb elu lihtsamaks. Neile, kes soovivad tsiklit ilma ABS'ita kasutada (maastikul, kruusal) on endiselt olemas võimalus pisukese häkkimise teel ABS välja lülitada - enamus tsiklite puhul see õnnestub.
@Credo : Ühest ülevaatest (review) jäi silma, et Tenerel saab ABS'i väga lihtsalt lihtsalt välja lülitada. Google abiks.
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: ABS: pro et contra
Mõte oli selles et enamus kogenud hindavad oma võimeid üle ja lõpuks ongi nemad
Kui esirattal ringi ei sõida siis ei loe see "fun" midagi.
Re: ABS: pro et contra
No ma olen küll suht kogenematu, aga kui ma rattaga bemmile takka kühveldasin, oleks tänu ABS-ile mu kiirus põkkumishetkel paarkümmend kilti tunnis rohkem olnud ja ilmselt ma siis siin ei möliseks..
Aga igaühele oma, mul pole autol ei kesklukku ega roolivõimu, igasugu muudest ägedamatest lisadest rääkimata.
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: ABS: pro et contra
No ma ei saa aru, keegi seletage ära
http://www.youtube.com/watch?v=X6kO6ltk3a0 nendel vendadel on asi käpas ja testis on ainult fokuseeritud kõik pidurdamisele (erinevalt liiklus-situatsioonist) ja ABSiga said kõik kiiremini pidama
-
- Postitusi: 8375
- Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
- Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 317 korda
- Tänatud: 419 korda
- Kontakt:
Re: ABS: pro et contra
Maitseid on erinevaid kuid fakt on see, et ABS-iga ratas lööb tavakasutaja käes mitte ABS ratta iga kell. Ja tavakasutajad oleme me kõik mõned erandid välja arvatud
-
- Postitusi: 242
- Liitunud: 21 Apr 2007, 15:46
- Tsikkel: zx7r
- Asukoht: Laulasmaa
- Tänanud: 1 kord
- Tänatud: 1 kord
Re: ABS: pro et contra
ei ole kunagi absiga ratast omanud aga kas tõesti rataste abs nii algeline, st ei lase rattal blokeerumise lähedalegi jõuda? Või kuidas täpsemalt abs takistab kiiremine seisma saamist oskajal juhil kes niikuinii ratast blokki ei lase?
-
- Postitusi: 603
- Liitunud: 31 Aug 2010, 19:57
- Asukoht: Tallinn
- Tänanud: 4 korda
- Tänatud: 4 korda
Re: ABS: pro et contra
Kust sa seda võtad et ei lase blokeerumise lähedalegi? Vaata videot siis näed kuidas ABS teeb oskajatele juhtidele ära
Liitu vestlusega
Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige
Avan konto
Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.