Krossika transport autos

See on kommuuni see osa, kus saab motovaba juttu ajada.

Moderaator: Moded


Teema algataja
vaalapoeg
Postitusi: 57
Liitunud: 14 Sept 2009, 10:52

Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas vaalapoeg »

Hei

Kas keegi oskab tarka sõna kosta teemal: Krossika transport autos ja liiklusseadus.
Ehk siis, tegu on väikese krossika(50 või 65cc transpordiga mahtuniversiaal tüüpi masinas. tsikli kinnituseks on ehitatud spetsiaalne rakis, mis kinnitub auto põhja külge istme kinnituste aukudest. Ratas ise on sinna külge kinnitatud koormarihmadega. Ehk siis tsikkel on korralikult ja effektiivselt kinnitatud. Nüüd küsimus, kuna paari inimese käest olen kuulnud, et siiski niiviisi ei tohi tsiklit transportida, peab olema vahesein vahel. Käisin ka terve liiklusseaduse läbi ja tuhnisin veel netis. No ei suutnud leida infot selle kohta. Oskab keegi antud situatsiooni kohta miskit tarka öelda, et seaduste ja nende esindajatega pahuksisse ei läheks.



Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

Ei ole sellisest seadusest midagi kuulnud. Kunagi liikus siin pilt kus Hayabusa oli mahtuniversaali ära mahutatud. Ise ka oma mahtuniversaaliga asju ühest kohast teise kolinud. Ei mäleta, et oleks politseiga probleeme olnud.

Viimati muutis Burn7, 05 Nov 2012, 11:48, muudetud 1 kord kokku.

olli
Postitusi: 384
Liitunud: 11 Okt 2004, 21:27
Tsikkel: BMW F650GS
Asukoht: Tartu

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas olli »

Peaasi, et see rakis ja koormarihmad vastu peavad ka näiteks üle kuudi käies või otse seina sõites. Ja asi ei ole mitte liiklusseaduses vaid Sinu enda (ja kaasreisija) ohutuses! :)

Riga 13 -> Suzuki TS125 81.a -> Suzuki GS500E 91.a -> Suzuki GSXR 600 K1 -> BMW F650GS 2000.a
Kasutaja avatar

Burn7
Postitusi: 571
Liitunud: 08 Juun 2005, 23:48

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas Burn7 »

Seina sõites pole tihti seda motat sinna seljataha vajagi. Piisab juba kõvast seinast üksi.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas mx77 »

Burn7 kirjutas:

Seina sõites pole tihti seda motat sinna seljataha vajagi. Piisab juba kõvast seinast üksi.

Kaasaegsele auto puhul ei tee see sein suurt midagi, tagant selga tulev ca 60-80 kilone motokas pühib istme teelt.
Täiesti dokumenteeritud on juhtumid, kus mütsriiulil olnud fotoaparaat (mitte üle kilo) on tapnud eesistuja avarii korral.

Kasutaja avatar

wicked
Postitusi: 319
Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
Tsikkel: Bastard
Asukoht: tln
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas wicked »

ülevaatuse meestega see teema läbi käidud. nende väide, et kui tahad mingit kaupa vedada, peab olema vahesein vahel, muidu ülevaatusele asja pole. see tingimus toodi mulle välja kaubiku puhul. otsisin mõni aasta tagasi 6 kohalist kaubikut, millel oleks ka ca 2m kaubaruumi taga. tehase poolt loodud kaubikutel on kõigil vahesein vahel, olenemata sellest kui mitu istekohta.


Teema algataja
vaalapoeg
Postitusi: 57
Liitunud: 14 Sept 2009, 10:52

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas vaalapoeg »

Rakis on ehitatud nö. veneaegseid meetodeid kasutades. Ehk siis materjalipealt kokku hoitud ja nö tuguvusarvutused on jämeda varuga. :)
Põhimõtteliselt näeb see asi välja U rauast tehtud L kujuline (kuhu siis lisaks veel tugevdusi juurde keevitatud) vidin, kuhu siis sõidad esimese rattaga sisse ja fikseerid kahvli kahe tonnise koormarihmaga ( üks üheltpoolt ja teine teiseltpoolt). Sellel L kujulisel vidinal on ka alusraam, mis kõvasti põhjas olevatesse istmekinnitustesse poltidega kinni on tõmmatud. Tsikli tagumine osa siis eraldi veel rihmaga kinni tõmmatud istmekinnitustesse, et ei lenduks. Nu minu hinnangul peaks olema küll piisavalt kinni, et inertsist liikuma ei hakkaks ja oleks ohutu. Suure kaalu saavutavad ju lahtised lenduvad esemed, millel on liikumahakkamiseks piisvalt ruumi.


Teema algataja
vaalapoeg
Postitusi: 57
Liitunud: 14 Sept 2009, 10:52

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas vaalapoeg »

wicked kirjutas:

ülevaatuse meestega see teema läbi käidud. nende väide, et kui tahad mingit kaupa vedada, peab olema vahesein vahel, muidu ülevaatusele asja pole. see tingimus toodi mulle välja kaubiku puhul. otsisin mõni aasta tagasi 6 kohalist kaubikut, millel oleks ka ca 2m kaubaruumi taga. tehase poolt loodud kaubikutel on kõigil vahesein vahel, olenemata sellest kui mitu istekohta.

Asi selles, et masin pole ju kaubik vaid mahtuniversial tüüpi sõiduauto, millel selleks tarbeks, kui tarvis tsiklit vedada viskan 2 istet välja ja kruvin rakenduse külge.

Kasutaja avatar

wicked
Postitusi: 319
Liitunud: 27 Veebr 2004, 10:41
Tsikkel: Bastard
Asukoht: tln
Tänanud: 5 korda
Tänatud: 21 korda

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas wicked »

ilmselt leiavad teel hääletavad härrad ikkagi mingi seadusepügala, mille baasil sulle taha keerata ka antud situatsioonis :lol:

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas mx77 »

wicked kirjutas:

ilmselt leiavad teel hääletavad härrad ikkagi mingi seadusepügala, mille baasil sulle taha keerata ka antud situatsioonis :lol:

Samas jälle mitte miski ei keela mul vedada mahtuniversaalis, millel on istmed välja visatud (see on neil lausa tehasest ette nähtud võimalus) või universaaliga, millel on istmed alla klapitud, täpselt nii suurte gabariitidega eset, mis sisse mahub, eeldusel, et ma ei ületa auto kandevõimet ja koorem on asjakohaselt kinnitataud?

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1271
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas isakene »

mx77 kirjutas:
wicked kirjutas:

ilmselt leiavad teel hääletavad härrad ikkagi mingi seadusepügala, mille baasil sulle taha keerata ka antud situatsioonis :lol:

Samas jälle mitte miski ei keela mul vedada mahtuniversaalis, millel on istmed välja visatud (see on neil lausa tehasest ette nähtud võimalus) või universaaliga, millel on istmed alla klapitud, täpselt nii suurte gabariitidega eset, mis sisse mahub, eeldusel, et ma ei ületa auto kandevõimet ja koorem on asjakohaselt kinnitataud?

Kui koorem ei ületa auto lubatud kandevõimet, ei ulatu gabariitidest rohkem välja kui LS-s lubatud, on kinnitatud korralikult, (sõiduautos on see mõiste minuteada vägagi laialivalguv ehk seadusega reguleerimata) ei kuulu keelatud või eriveoste nimekirja (lõhkeained, relvad, kemikaalid jms) siis ei saa kellelgi kobisemist olla, mida ja kuidas sa oma autos vead. Kui keegi üritab vastupidist väita ja trahvi teha, võid selle mehe sirgelt seenele saata ja kui ta ei lähe, siis kohtusse kaevata.
Muidugi, kusagil olid kirjas kaubaveo eeskirjad ehk kui mitmest punktist peab veetav objekt kinnitatud olema ja kui mitmekordsele koorma raskusele peavad kinnitusköied vastu pidama. Kusagilt on meelde jäänud, et näiteks auto peab treilerile olema kinnitatud neljast punktist ja köied kolmekordse tugevusvaruga. Kui oma koorem vastavalt eeskirjadele põrandasse kinni tõmmata, ei saa mitte keegi paha sõna öelda.

Üldiselt, olles igatsugu koormaid igatsugu vahenditega vedanud, siis on mundrikandjad 100% mõistlikkust üles näidanud ja probleeme olnud ei ole. Mingil ajal vedasin oma tsikleid Peugeot Partneriga. Kuuesajane endurokas, Kawa KLR, parajasti peal, vaevu mahtus, esihark tuli koormaköiega kokku tõmmata ja lenks alla lasta, esiratas jäi kusagile esiistme ja ukseposti vahele :D ning ratas laiutas diagonaalis üle auto. Mingil põhjusel peeti kinni, võmmil tõusid kulmud mu koormat nähes ikka vääga kõrgele, :shock: vaatas seda apastraati ikka ühest ja teisest uksest, aga kui oli veendunud, et koorem on kolme köiega kinni ja need kõik ilusti pingul on, andis dokustaadid tagasi ja soovis head teed. Samas, üks tuttav sai kunagi korralikult noomida kinnitamata teleka pärast tagaistmel ja pidi kohapeal pildikastile turvarihma ümber tõmbama, enne kui edasi lubati sõita. Põhjusmõtteliselt, pisike törts talupojamõistust koorma kinnitusel ja keegi eriti hõlma ei hakka. Endal ka tugevam tunne kui tead, et järsema pidurduse või kõksu korral miski täiega tagant selga ei lenda.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas mella »

Ei ole mina veel kuulnud, et misiganes kola autos vedamisel keegi trahve on teinud või kobisenud.

Kui sa selle konstruktsiooniga ülevaatusele lähed, võib probleem tekkida, kuid teeliikluses ei näe ma põhjust, miks keegi selle pärast kinni pidama peaks.
Kui väga kardad, viska tekk peale.

vaalapoeg kirjutas:

Oskab keegi antud situatsiooni kohta miskit tarka öelda, et seaduste ja nende esindajatega pahuksisse ei läheks.


Teema algataja
vaalapoeg
Postitusi: 57
Liitunud: 14 Sept 2009, 10:52

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas vaalapoeg »

Kuda siis nüid öelda. A`la naised saunas rääkisid, et keski olevat mentide käest traviühikud kirja saanud, et vedas tsiklit salongis mahtuniversiaalis ja et säändset koormat vedada, peab olema see va vahesein. Ma ei tea muidugi öelda, kas ratas oli masinas puhta lahtiselt või kuidagi kinnitatud või... aga mitu inimest on mulle üritanud rääkida sellest vaheseinast, mis pidavat nõue olema. Sellest tekkis ka siis huvi.

Kasutaja avatar

mella
Postitusi: 4580
Liitunud: 12 Apr 2005, 19:55
Tänatud: 1 kord

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas mella »

Tuli mingi "tuttav", tahtis tarka panna. Kusagilt oli midagi kuulnud.
Kas selle tõttu jätad vedamata?
Jah, see nõue võib kusagil olla. Ja võib olla 10+ erinevat nõuet lisaks, millest sa pole kuulnud ning teine sama palju, mida igapäevaselt rikud.
Kui vead universaalis kõrvitsat, kas see peab olema kolmetonniste rihmadega kinni? Või pead vaheseina ehitama? Mille poolest erineb tsikkel selles kontekstis kõrvitsast?

Kindlasti on autoregistil nõue, et kaubikuna registreerides peab vahesein olema.

Mina lähtuks sellest, et koorem peab olema turvaliselt kinnitatud (mis jätab päris palju tõlgendamisruumi).

vaalapoeg kirjutas:

Kuda siis nüid öelda. A`la naised saunas rääkisid, et keski olevat mentide käest traviühikud kirja saanud, et vedas tsiklit salongis mahtuniversiaalis ja et säändset koormat vedada, peab olema see va vahesein. Ma ei tea muidugi öelda, kas ratas oli masinas puhta lahtiselt või kuidagi kinnitatud või... aga mitu inimest on mulle üritanud rääkida sellest vaheseinast, mis pidavat nõue olema.

Kasutaja avatar

mx77
Postitusi: 8374
Liitunud: 25 Okt 2004, 16:50
Tsikkel: YZ250F, Ducati Monster S4
Asukoht: Tallinn
Tänanud: 316 korda
Tänatud: 419 korda
Kontakt:

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas mx77 »

vaalapoeg kirjutas:

Kuda siis nüid öelda. A`la naised saunas rääkisid, et keski olevat mentide käest traviühikud kirja saanud, et vedas tsiklit salongis mahtuniversiaalis ja et säändset koormat vedada, peab olema see va vahesein. Ma ei tea muidugi öelda, kas ratas oli masinas puhta lahtiselt või kuidagi kinnitatud või... aga mitu inimest on mulle üritanud rääkida sellest vaheseinast, mis pidavat nõue olema. Sellest tekkis ka siis huvi.

Vahesein on nõutud ja kohustuslik, kui sa üritad autot kaubikuna arvele võtta, ehk siis sõiduki kategooriaks saaks N.

Niikaua kui sõiduki kategooria on M vea mida tahad, kui see gabariitidest välja ei ulatu ja jääb lubatud kandevõime piiridesse.


Supermoto stunts
Postitusi: 127
Liitunud: 11 Aug 2009, 18:18
Asukoht: Tallinn

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas Supermoto stunts »

vaalapoeg kirjutas:

Rakis on ehitatud nö. veneaegseid meetodeid kasutades. Ehk siis materjalipealt kokku hoitud ja nö tuguvusarvutused on jämeda varuga. :)
Põhimõtteliselt näeb see asi välja U rauast tehtud L kujuline (kuhu siis lisaks veel tugevdusi juurde keevitatud) vidin, kuhu siis sõidad esimese rattaga sisse ja fikseerid kahvli kahe tonnise koormarihmaga ( üks üheltpoolt ja teine teiseltpoolt). Sellel L kujulisel vidinal on ka alusraam, mis kõvasti põhjas olevatesse istmekinnitustesse poltidega kinni on tõmmatud. Tsikli tagumine osa siis eraldi veel rihmaga kinni tõmmatud istmekinnitustesse, et ei lenduks. Nu minu hinnangul peaks olema küll piisavalt kinni, et inertsist liikuma ei hakkaks ja oleks ohutu. Suure kaalu saavutavad ju lahtised lenduvad esemed, millel on liikumahakkamiseks piisvalt ruumi.

a näita meile ka 8)


lipamets
Postitusi: 21
Liitunud: 19 Dets 2011, 15:54
Asukoht: Pärnu

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas lipamets »

Kõik mis pole keelatud, on lubatud. Kui keegi leiab kusagilt seaduse, mis seda keelab, andku teada.

Mööduja, sulle ütlen siin tere ja hoiatan tegemast kõike mis halb.

Teema algataja
vaalapoeg
Postitusi: 57
Liitunud: 14 Sept 2009, 10:52

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas vaalapoeg »

Supermoto stunts kirjutas:
vaalapoeg kirjutas:

Rakis on ehitatud nö. veneaegseid meetodeid kasutades. Ehk siis materjalipealt kokku hoitud ja nö tuguvusarvutused on jämeda varuga. :)
Põhimõtteliselt näeb see asi välja U rauast tehtud L kujuline (kuhu siis lisaks veel tugevdusi juurde keevitatud) vidin, kuhu siis sõidad esimese rattaga sisse ja fikseerid kahvli kahe tonnise koormarihmaga ( üks üheltpoolt ja teine teiseltpoolt). Sellel L kujulisel vidinal on ka alusraam, mis kõvasti põhjas olevatesse istmekinnitustesse poltidega kinni on tõmmatud. Tsikli tagumine osa siis eraldi veel rihmaga kinni tõmmatud istmekinnitustesse, et ei lenduks. Nu minu hinnangul peaks olema küll piisavalt kinni, et inertsist liikuma ei hakkaks ja oleks ohutu. Suure kaalu saavutavad ju lahtised lenduvad esemed, millel on liikumahakkamiseks piisvalt ruumi.

a näita meile ka 8)

Et siis selline vidin.https://picasaweb.google.com/lh/photo/Q ... directlink

Kasutaja avatar

Romka
Postitusi: 315
Liitunud: 05 Mai 2007, 14:41
Tsikkel: MT-09
Tänanud: 18 korda
Tänatud: 7 korda

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas Romka »

Aga millisesse autosse üldse mahub üks täismõõdus tsikkel veel normaalselt ära? Mõtlen just selliseid piruka mõõdus masinaid. Berlingosse vist eriti mitte aga Opel Combo tundub veidi kõrgem ja pikem, kas kellelgi on kogemusi? Soovitage masinat.
Näiteks 7 kohalisse Pajerosse ei mahu hästi jalgrataski ära.

Kasutaja avatar

max07
Postitusi: 253
Liitunud: 29 Juun 2005, 13:08
Asukoht: Worldwide
Tänatud: 4 korda

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas max07 »

Nissan NV200. Väike, ökonoomne ja mugavalt ruumikas :)

Live To Ride- Ride To Live.
http://www.motoservice.ee
Kasutaja avatar

Mait.V
Postitusi: 552
Liitunud: 30 Dets 2006, 12:56
Tsikkel: KTM 530 EXC-R
Asukoht: Kose
Tänatud: 5 korda

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas Mait.V »

Romka: kirjutas:

Aga millisesse autosse üldse mahub üks täismõõdus tsikkel veel normaalselt ära? Mõtlen just selliseid piruka mõõdus masinaid. Berlingosse vist eriti mitte aga Opel Combo tundub veidi kõrgem ja pikem, kas kellelgi on kogemusi? Soovitage masinat.
Näiteks 7 kohalisse Pajerosse ei mahu hästi jalgrataski ära.

Näiteks 2004 Berlingost saab teha sellise combo, et kõrvalistuja iste välja, korralik alus sinna asemele. Põranda pind jääb kaubaruumi pinnaga sama kõrgeks. Esiratta saab vastu armatuuri toetada ja tagaratas on tagumisest uksest ca 50 cm kaugusel, seega pikkusest puudust ei tule ka pikematel masinatel. Rihmakinnitused päris korralikud sellel autol. Saab korralikult seina külge kinni tõmmata. Miinus on see, et berlingo suht madal ja mahutab madalaid tsikleid - bike ja naked rattaid. Ise vedanud 2006 Yamaha R6 ja Honda CBR1000RR 11, Ducati Monster.
Enda arvamus aga selline, et tuleb ikka osta korralik kaubik, sest ega peale tsikli midagi sinna Berlingosse enam sisse ei mahu :). Näiteks kui tahad naise kaasa võtta või mingit muud träni. Mugavus maksab ka ikka midagi.

Kasutaja avatar

isakene
Postitusi: 1271
Liitunud: 08 Veebr 2005, 12:08
Tsikkel: XTZ 750,KTM 250 EXC,Beta 430RR
Tänanud: 8 korda
Tänatud: 42 korda

Re: Krossika transport autos

Lugemata postitus Postitas isakene »

Mait.V kirjutas:

Miinus on see, et berlingo suht madal ja mahutab madalaid tsikleid - bike ja naked rattaid.

Täismõõdus kuuesajased enduurokad mahtusid lahedalt. Esivedrud tuli koormarihmaga kokku tõmmata ja lenks vastu paaki keerata.

Vasta

Liitu vestlusega

Vestluses osalemiseks pead sa olema motokommuuni liige

Avan konto

Pole veel liige? Pole probleemi, registreeru ja liitu.
Liikmena saad sa ise postitada ja vastata teisetel või tellida endale teavitusi vestluse edenemise kohta.
Kõik siin on tasuta ja võtab vaid minuti. Kohtusi sellega ei kaasne.

Registreeru

Logi sisse

Mine “Vaba teema”